Audi A6 2,4v6 1999-es,Tiptronic váltóm, 2-dik fokozatbol 3-ba kapcsolva,húz egyet,a fordszámláló néhány százat hirtelen kileng.
Most már 3-asbol 4be kapcsolva is teszi ezt.(csúszik)
Illetve reggel hidegen indulva, az 1es és a 2es, szépen gond nélkűl megy, de a hármas már nem jön,csak pörög,akkor áthúzom manuálba, ott rakom neki a hármast,négyest, a műszerfalon jelzi is,hogy ott van,de valójában kettesben van,a fordulatszámból itélve.Pár sarok megtétele után,jön normálisan az összes fokozat,leszámitva a kis rántást,amit irtam fentebb,azt mindig produkálja.2 évvel ezelött az autó rómaiban olajat cseréltek benne,de már akkor is csinálta 2-ből-3-ba, a húzást.Viszont ez új,hogy hidegen nem akar 3-ba,illetve attól feljebb kapcsolni,egy darabig.
Ez utóbbit is megkérdeztem egy szerelőtől, és azt a választ adta,hogy ezt látnia kellene,de nem biztos hogy hiba,mert a váltó,vagy az olaj,nemtom pontosan,mig el nem ér egy bizonyos hőmérsékletet, addig nem engedi följebb kapcsolni.
Ez nekem nagyon fura,és kiváncsi lennék a véleményetekre.Az autó mindennapi használatban van,és attól tartok,ha igy használom tovább,esetleg nagyobb baja lesz a váltónak.Ha tudnátok egy ügyes megbizható szerelőt ajánlani,azt is megköszönném.Vagy olcsóbb,jobb esetleg az Ebay.de-n keresgélni?
Na ennek örülök.A multkor azt hittem,hogy a turbina elkezdett vacakolni mert kemény hegymenetben rázott az eleje mint a kocsonya.Szerencsére nem kellett csak egy belső feltengelycsukló gumuharangot cserélni mert kisazakadt és gondolom nem tetszett neki,hogy belement a kosz.
Remélem birni fogja az enyém is mert marad pár évig nálam.Azt mondtad,hogy eladod.Mégis marad?
Amióta legutóljára volt garanciális javításon a váltósnál azóta jól műkszik,igaz a 4x-i váltószervíz tartózkodás után ez jogosan elvárható.Lassan nekem is eljön az oljacsere,igaz nem néztem utána a megtett km-eknek,de jó 1 év már eltelt a felújítás óta.
Félreolvastam amit irt.Utána helyesbitettem és szerintem azt látod is felette. Jó a váltód saválló?:)Az enyém tökéletesen dolgozik.Nemsokára vinnem kell Mindszentre olajcsérere mert már annyit belecsavartam.:):)
Miért akarod mindenáron rávenni a témaindítót,hogy újítsa fel vagy vegyen bontott multitronic váltót mikor ő csak váltóolajat keresett hozzá semmi mást!
Az nem kevés!Azért ujra érdemes megkérdezni mert a árak vátozhatnak.Sokak milliórol beszélnek egy multitronic felujitásánál közben láttad küldtem a linket,hogy a Német ebay-en mennyiért lehet megcsináltatni vagy megvenni.
Én sok dologban gyári alkatrészt veszek mert minimális a külömbség.
Bocsi kicsit máshogy olvastam.Amikor én cserélten vátóolajat akkor az alvász-motorszám alapján megrendeltem az Audi-ban.Az a tuti.3500huf/liter tiptronic-ba de szerintem egy multitronic-ba sem lehet sokkal több.Németországban is 13€ körül van/liter.
Itt van jópár.Ha esetleg bedöglött adok egy korrek szervizet 3-400 körül megvan és egy év garancia rá.Azt ne hidd,hogy 1 millió a javitása mert ha elkeseritettek akkor vegyél egy full felujitottat a Német piacrol.Ott vannak az árak meg cégek is.
Nem álló kocsival, álló motorral! Ne indítsd be csak rakd be az összes sebességbe, ha ez megy könnyen akkor a váltód elvileg jó. Ha így is uo. nehéz akkor vagy kapcsolószerkezet vagy váltó
De : szine, tipusa nagyon kéne ( mint amott is mondták) :-DDD
Napi 120 km-t ingázom a munkahelyem és a lakóhelyem közt keresztül Pesten immáron 10 éve.Sajnos kb három hónapja kezdett el vacakolni a váltóm,ugyan is nem tudtam sebességbe tenni.(1) Egy okos tojás autószerelő azt mondta kuplungoljak rá és beveszi.Így is történt.Most azóta már a 2-nél is meg a tolatásnál is gondok vannak.Elvittem egy szerelő műhelybe,mert az okos tojás autószerelő ismerősöm azt mondta,hogy a kuplung munkahenger van tönkre menve, és azért nem emeli ki.Nem ő nézte meg!!!! Viszont a szervizben azt mondták, hogy a váltóm van megkopva.Valamit gyorsan buzeráltak rajta,de nem lesz hosszú életű azt mondták.Váltót kell cserénem! Szerelő műhelyben a tulajt nagyon jól ismerem és ő is azt mondta,hogy annak örült volna,hogyha a kuplung szarakszik!!
Az autó 13 éves lesz az idén.Eddig nem kellett hozzányúlni!
én a váltó belső olajhőmérőjének a jelét csapoltam meg, és van egy kis kijelző a hamutálcámba:D ha kihuzom mutatja a hőfokot, igaz VOLT-ban de én tudom az átváltást.
Elsőre én applikálnék rá egy olajhőfok mérő apparátot, és nézném 1-2 hónapig mindenféle viszonyok között. Ha nem melegszik meg nagyon az olaj, akkor tök felesleges ilyen átalakításba belefogni és pénzt költeni rá. Ha sokszor használod nagy terheléssel (mindig intenzíven közlekedsz, vagy sokat vontatsz pl.), akkor lehet olaj melegedési gond szerintem, egyébként nem.
Ha pedig az említetthez hasonló műszaki hiba miatt melegszik túl az olaj, akkor nagyjűból mindegy, van-e plusz olajhűtő, attól nem javul meg ami elromlott.
Csakis termosztátos olajhűtőben gondolkodom, a sima vízhűtő mellé pont befér, ott a hdi intercoolerének van kialakítva a helye, haver 406-osába rakott ilyet, ő a motorolajat hűti vele, porsche 928-hoz való szett pont klappol oda...szettben nem is vészes az ebay-en, 120Eu körül van.....
Csövek kilyukadásától nem félek, hiszen ezek fémhálós, erősített sok bar nyomást bíró csövek....
Valami olyan dolgot képzeltem, hogy a mostani vízhűtéses rendszert rajtahagyom, részben a téli felmelegítés, téli hűtésre valszeg elég is amit produkál...
ahogy belinkeltem lejjebb, nagyjából úgy lehetne megoldani, a két olajjárat csavarja ami a hűtőt tartja a váltóház tetején lyukas a vizes hűtőnek....de belefúrva a csavarba, behegesztve a csőbe az olaj a levegős hűtő felé is el tud indulni, ha a termosztát engedi...90 fokos olajtermosztát van ezekben általában. Olajhőmérséklet 120-130 fokig normális, de nekem tavaly 160-ra is felment, ezt a kiolvadt műanyag perselyek mutatták, mivel hőterhelésük eddig biztosított....persze akkor a magas olajhő nem az elégtelen hűtéstől volt, hanem a vezérlőtömb néhány szelepe csak félig nyitott állapotban működött, emiatt az olaj kvázi nem járt teljes kört, felmelegedett ami volt és kinyírta amit kinyírt....
Nem, nem. 5HP30 szerintem csak hosszában beépített, hátsó kerék hajtású kocsikban van (volt).
C5-ben 1997-ig ZF 4HP20 van, onnantól pedig Aisin AM6. Mind a kettő rendesen használja a lock-up-ot (első fokozatban egyik sem, a többiben igen ha lehet).