Nagyon köszönöm a válaszod! Eddig még, sajnos nem találtam típusleírást az alábbi linken, de azért még tovább keresgetek. Egy ROBI kertigéppekkel foglalkozó áruházban azt mondák, hogy a 260-as gyertya a megfelelő. Lehet, hogy megveszem, mert már furdal a kíváncsiság, hogy hogyan megy, ugyanis kapott egy alapos generált.
Segítséget szeretnék kérni a Robi55-ös kapagépemhez. Használtan kaptam a gépet, de nem volt benne gyújtógyertya, és a boltokban nem tudják megmondani, hogy pontosan milyen hőértékű kellene bele. Természetesen egy gyertya-típusszám is megfelelne.
Hello ha rossz a tömítés akkor egyértelműen látszik hogy folyik az olaj de szerintem neked vagy a légszűrő vagy a kipuff lesz a hibás. Ha már nem nyomatékos a gép és naon pörgetni kell inkább fúrasd meg mert ha pörgeted az alsó tűgörgő meg a főtengely csapágy se bírja örökké. A 3 liter plusz olajat arra értettem hogy három liter benzin és olaj bele(mivel 2t). A mi ducatinkon is van pl reed szelep de még se megy levegővel, nekem a stihl fs 86om meg 1-1,5 óra alatt kitankolja magát, nem tudom neked milyen géped van vagy mire használod de szerintem irreális. Igaz hogy ez a gép már nem mai de erős és megbízható bár ha igaz amit írsz akkor kicsit sokat eszik.
Robi 55-höz kérek szakmai tapasztalatra támaszkodó tanácsot.
Amíg végleg ki nem ment a forgattyúház tömítés, addig a motor bár falsot is szívott és pörgött, de nem ment. Aztán tisztességesen tömítést cseréltem, plusz henger alap (?), és hengerfej tömítést is a motor nyomatéka érezhetően nőtt, VISZONT most full gázon nem pörög úgy, olyan mintha le lenne szabályozva. Kompressziót nem mértem, szerintem az OK. Tehát ha terhelt állapotban növelem a keverék mennyiségét egy ideig nő a teljesítmény is majd egy bizonyos gázkar állás után a teljesítmény csökken, gyengül és öblösebb "torok" hangja lesz. Alapjárat OK, ha hirtelen adok gázt akkor nem ugrik föl a fordulatszám, hanem egy pillanatig úgy csinál mintha le akarna fulladni aztán kel életre. Henger nem volt fúrva, gyűrű nem volt cserélve. Mi lehet az ok? Egy bizonyos keverék mennyiség fölött akkora a robbanás/légnyomás intenzitása, hogy a gyűrűk nem szigetelnek és a tűztérből átfúj a dugattyú mögé?
Lehet a gyújtásbeállítás az oka?
tudtok ajánlani bevált tömítőanyagot? pl. loctite 5972-t próbálta valaki? jó az ár/minőség aránya?
Ja, és szerintem kihagytad a számításból a fogásszélességet. Ha fajlagos üzemanyagfogyasztást számolnánk (liter/m2), szebb lenne az eredmény. Ehhez ismerni kellene fogásszélességet és a haladási sebességet, ami viszont nincs megadva.
Ezt a 3 liter plussz olaj kérdést nem értem. Igaz az egészet nem. Egy két űtemű trabicsek sem fogyaszt jelentősen több üzemanyagot, mint egy ugyanolyan teljesítményű hagyományos négyütemű autó.
Egy korszerű kétütemű viszonylag kicsi (fs80) motoros fűkaszát ha megtöltök (gyári adat 0,44 liter, de sosem néztem), és nekiállok kaszálni, én előbb kidőlök mint ahogy kifogy a benzinz. Hogy kicsit konkrétabb legyek: szerintem 3 órát lehet vele dikicselni.
Én is néztem ezt a 150 ccmes 2t rotakapát amihez ugye az van írva hogy cirka 500g/kw/h az üzemanyagfogyasztás. Nem értek hozzá de gondolom hogy 4000es fordulaton is lead 2-3 kw teljesítményt. Maxon meg 5kw ami 2.5kg benzin ami több mint 3 liter plusz olaj. A mai benzinárakat figyelembevéve nincs értelme 2tvel dolgozni hobbi szinten se SZERINTEM!!!
Nem tartom jó ötletnek, igaz én az elektronyos fűnyírót sem szeretem. Nekem első a szabadság, de a biztonság sem utolsó. Ezekkel egy elektromos rotátor nem büszkélkedhet. A hajtóművet meg kicsit sokallom annyiért, (persze lehet, hogy nem az). Akkor már inkább egy használt.
Régi MPM 10-el kapáltam kezes jószág , 250ccm kétütemű 10Le, mindenen átgázol. Sok a kapatag és 30 vagy45 fokonként nannak nem 90 fokonként egyenletesen megy nem ráz mint a 4le briggs motorosak, súlya végett nem dobálja a rögös föld. Két újjal lehet vezetni de ha félrekap pl szőlőben felmászik a karóra, és feltekeri a drótot, nem tudod lefogni. 4m-es pallón lehet feltolni a dobozos ducato 40cm magas platójára dögnehéz. Berántani sem leányálom, két kézzel kell húzni a zsinórt.
Egyel nagyobb testvérét láttam egy Csongrád megyei kisvárosban, de nem szeretnék neki reklámot csinálni, ezért nem írom ide. Ha véletlen a közelben laksz, egy mail-ban megmondom hol van. Ára: 376 eFt
Egyébként ez a márka az egykori híres MPM Ducati utódja. Szerintem Gépdoki is megerősíti, hogy jó gép - volt valamikor. Van benne 3 sebesség előre, egy hátra.
A DRAGON 55 hajtóműve valóban egy kicsit gyengébb, de az utóbbi időben nem sok gond volt velük.
A MARCI 55 H Honda 5,5 LE motorral és erős hajtóművel rendelkezik, és árban is elfogadható. (Én magam is ezzel kapálok.) Ugyan a csoroszlyatartóját itt-ott már hegeszteni kellett, de ennek ellenére nagyon jó, kezes kapáló gép.
A kétütemű motoroknak ma már csak a kézben tartott gépek esetében van létjogosultsága, főleg a könnyebb súly miatt. Kapáló gép esetében jobb a négyütemű motor, hisz a súly nem különösebben számít, illetve a nagyobb súly kemény talaj esetében kifejezetten előnyös.
Mi a baj a két ütemmel? Ugyanazt a teljesítményt könnyebb mociból ki lehet hozni, nem felejted el az olajcserét (vagyis elfelejtheted), domboldalon is rotálhatsz. Esetleg a környezetszennyezésre gondolsz?
Ennek a mikrobi is megfelel. Akkor az is megvehető? Mindegyik Robi ugyanolyan mélyen kapál, vagy a nagyobbak mélyebben? Nekem a munka szélesség mindegy.
Én a Robit ajánlanám néked Briggs vagy Honda motorral és legyen minél erősebb a motor 5,5-6 LE. Nékem is ez van 12 éve nyúzom egy Briggs motorral de semmi hiba nem volt vele. Pontosabban levegőszűrő és olajcsere kivételével. A rendszeres karbantartást meghálálja.
Elolvastam a topikot az elejétől és nem lettem okosabb. :(
Kérlek segítesettek abban, hogy milyen kapáló gépet vegyek kötött, 1000 nm kötött, agyagos talajra. Jó lenne, ha minél mélyebben tudna kapálni.
(Olvastam, hogy a Honda dragon jó lenne, de annak a hajtóműve rossz. Illetve a Robinak jó a hajtóműje, de gondok vannak a motornál; bár, ha ugyanazokból a motorokból építkezik, akkor ez irreleváns.)
A robi 151 kapatengelye 25mm a 250-esé 30mm. A tartozékokat Veszprémben az Agrobix kft-nél kérdezd meg, a telefonszámukat a tudakozó megmondja. Csomagküldéssel is foglalkoznak.