Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8273

Nem vagyok pösti gyerkőc ugyhogy nem tudom mennyit fogyasztana rendszeresen városban.Nem is akarom megtudni mert a mostani hegyi levegő után ott megfulladnék a smogtol.:) Az pozitiv,hogy nem kell játszani a kuplungal és R vagy D-ben simán finoman megindul és hegynek felvelé is fék és gáz.

 A 6 sebességes DSG nagyon piszkálja a fantáziám. A ZF is jó mert finoman vált de olyan mint a lajhár a tiptronic 130le-hoz képest.

 

Előzmény: MM. (8269)
MM. Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8272

De a benzinesbe lehet LPGt szerelni, és akkor nem kell annyi suska hozzá:D

Előzmény: Törölt nick (8271)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8271

Nem és nem is lesz benzines autóm soha.Jobban is megy a turbóval a diesel mint egy 2.0 benzinenes. Az egy benzintemető.Az új diesel-ek már sokkal jobbak.Persze egy 2.8 benzines is jó ha van suska tankolni.Évi 30-40e km-nál meg nem mindegy.

Előzmény: Sandi22 (8270)
Sandi22 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8270

De a te autot gondolom nem benzines, így nincs értelme összehasonlitani.

Előzmény: Törölt nick (8268)
MM. Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8269

akkor fogyaszt sokat ha csak felfelé kell menni, ha kb. ugyanannyit mész felfelé mint lefelé akkor közel olyan mint ha egyenesen mennél...

egyébként az hogy hány fokozat van benne sztem autopalyan lényegtelen, az utolsó fokozat áttétele és a végáttétel számít, és ez lehet azonos egy 3-4-5-6-7 sebességes váltónál is.. ugyanaz a tartomány van többfelé osztva.. autopalyan mondhatni lényegtelen, inkabb varosban jo a több fokozat szerintem

Előzmény: Törölt nick (8268)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8268

Nekem a 130 le-vel 8 felé nem tudtam pumpálni de ha valahol zabál egy autó akkor itt igen.Szerpentinek,brutál emelkedők egészen 2600 méterig.Otthon normálisan vezetve 6,7 litert körül fogyaszt.Nekem megéri minthogy nyomkodjam a kuplungot.:)

 No meg aha a 6-os váltonál tönkremegy a szerkezet akkor az is 500€ + munkadij.

Előzmény: Sandi22 (8267)
Sandi22 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8267

Nem vagyok egy nagy automata szaki, de szerintem döntsd el hogy városban vagy pályán közlekedsz-e, mert esetleg abban is lehet különbség hogy 4 vagy 5 sebességes a váltója.

Nyilván pályán jobb az 5 vagy 6 sebességes de ha csak a dugóban állsz akkor tök mindegy hogy 4 vagy 5 sebességes.

 

Nekem laguna I van  7 éve 4seb automata és idáig csak egyszer adta meg magát és városban 10-11l fogyaszt szüleimnek egy s40-es volvó volt az 5 sebességes volt és városban nekik is 10l fogyasztott pedig jóval ujabb konstrukció volt, és sokkal lomhább volt, pedig LE-be több volt.

 

Menjél velük probakört és nézd meg melyik fekszik neked jobban hogy reagál a hirtelen gázadásokra, melyik milyen fordulaton vált, stb és igy már lehet hogy közelebb jutsz a döntéshez.

 

De ahogy nézegetem, olvasgatok az automata az lutri, tehát inkább amelyik autó tetcik és jobb állapotban van azt kell megvenni.

 

Ha én eladom a lagunát, nem biztos hogy még egyszer automatásat vennék, hogy azon izguljak hogy mikor áll meg alattam, és mondjuk az autó értékét ráköltsem a váltóra.

Tény hogy kényelmes és tök jó vezetni, de...

Előzmény: fodorb (8260)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8266

 Jaja!A vezérlést most fogom cserélni vizpumpával. 45+munkadij és ez jó ár.A többi cuccok sem drágák.Soha nem volt még BMW autóm.Lehet nem lesz mert az újabb A3-ok nagyon tetszenek.A szerelő barátom azt mondja,hogy az újabb tipusú BMW-k azért elég bonyolultak.

 Azt laáttom,hogy a pollenszörőhöz vagy a levegőszüröhöz le kellett bontani a motorburkolat egész tetejét.

Előzmény: MM. (8265)
MM. Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8265

nekem nincs bajom az alkatrészárakkal, és szinte alig kér vmit, a motor láncos, nincs szarakodás a vezérléscserével, vizpumpacserével. Olajszűrő papirbetétes, levegőszűrő is szabványos fillérekért van, nem kér különleges olajat se.

A futóműcuccok ugyanugy vannak fillérekért, német beszállítoktól.

 

Előzmény: Törölt nick (8264)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8264

Nekem pl azért jó az Audi mert olcsó az alkatrész.Egy BMW-hez sokkal drágábbak az új alkatrészek.Használtakat venni meg rizikó.Nem az autó megvétele a probléma.A fentartása.:)

Előzmény: MM. (8263)
MM. Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8263

Persze nem e46os. e30,e36

Előzmény: MM. (8262)
MM. Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8262

BMW-nél  318,320 automaták se rosszak szerintem, 1-1,5 milláért patikát veszel. Az alkatrész ellátottságuk kiváló, és szerelni is jól lehet őket a klasszikus hajtáslánc elrendezés miatt.

 

Előzmény: fodorb (8260)
gallo Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8261

Edig 2 automata autóm volt/van. Opel és Renault. Egyikkel sem volt soha bajom.

Előzmény: norbi.sz_80 (8245)
fodorb Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8260

Apum is visszahüti a Diesel focus turbóját, 2 éves, most van benne 89 000 körül.

 

De én nem gondolkodom dieselben, benzinesben gondolkodom, mert nem éri meg nekem a diesel, (meg szerintem másnak sem, de ez most nem ide tartozik. )

 

Kéziváltóval eddig is mehettem volna, volt hogy  mentem a faopad focussal, de ha nem volt muszály akkor nem, mert nem szeretek váltogatni.

Ha nincs forgalom nem is zavar, hogy néha kapcsolgatni kell, de ha állandóan megállunk meg elindulunk, azt nem szeretem, és ilyenkor legtöbbször le is szoktam fulladni, 1.4 es focus könnyen lefullad, vagy indulhatnék bögő motorral, de akkor meg a kuplunkgot nyírom igen hamar ki.

 

Nem németorszából származó autót néztem ki.

Tehát ez a része nem érint.

 

Persze, minden autó rizikó, ami már nem garis, még akár a 2 éves is, mert annyi idő alatt is tönkre lehet tenni valamit a nem törödömséggel, meg a nem cserélek olajat dologgal, volt egy imserős, akinek állandóan baja volt, ha beszart a kocsija pár nap mulva vett másikat, nem drágát, valami éppenhogy-at, még régen a zsigulis időszakban, és rá kellett jönnünk, hogy ez bizony nem cserél olajat, ne adja ég, hogy egy ilyennél lévő vasba fussunk bele.

 

Hogy normális - e az anyagi helyzetem, kérdés mit tartunk annak, talán a nagy átlagnak a fizetését megkapom pillanatnyilag, persze lehetne több is, de ehhez végre ki kéne lábalni a válságból.

 

Arra rá kellett jönnöm, hogy valószínűleg nem járnék jól egy 10-12 éves BMW vel, az a kedvencem ugyanis (E39, E 46), találtam is egy szépet, de abban az árban nem sok ilyen autó van, inkább feljebb, rá kellett jönnöm, hogy normáli állapotút nem igen találok, így pillanatnyilag letettem róla, marad valami alacsonyabb osztályú autó,

ezért is néztem a Focusokat, Astrákat, esetleg a VW polo/golf ot, még esetleg a Toyota Corolla, francia autokkal nem szimpatizálok különösebben, de a Peugeot-ból van az általam rászánt összegért több darab is, meg Volvo-ból is, na de utobbiról is azt olvastam, hogy nagyon jó, ha jól, de sokszor nem az, és akkor drága tud lenni, meg relative kevés szaki van hozzá, formavilága nem azt mondom, hogy tetszik, de elfogadható.

Peugeot-ról nem kerestem eddig sokmindent, mert nem foglalkoztam vele, de talán jelzésértékű, hogy apum szerelője, Peugeot-tal jár talán 306 ossal, már 400 000 Km mel a háta mögött, aki nem hűti a turbót stb...

 

Egy szó mint száz, ezek közül választhatók, Astra G, Focus, Polo/Golf, esetleg Toyota Corolla, vagy még van egy választási lehetőség, egy 20 -éves W124-es Diesel merci, lehet, hogy már szar az állapota, de olcsó, és 2 év müszaki van rajta, addig csak elmegy.

 

Előzmény: Törölt nick (8256)
MM. Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8259

A dieselek nem, de az akkori benzinesek a mai napig megbízhatóan mennek.

Előzmény: Törölt nick (8258)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8258

Igy van!Na jó de a régi diesel BMW-k sem voltak annyira kihegyezve mint ezek az újabb PD motorok.Azért van bennük energia és a vátók is több terhelést kapnak. Az autószerelő barátom mondta,hogy a 2.0 DSG az  nagyon bomba A3-ban.Szernintem a következő az lesz.

 

Előzmény: MM. (8257)
MM. Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8257

Ezért kell 15 éves BMWt venni, a drifterek hozzá be mint a cukrot a motor miatt, de az automatával nem tudnak mit kezdeni és helyekben áll. 40e kemény forintér van már váltó.. inkabb 10szer kicserélem mint hogy a szerelő megcsinálja fél-1éves garival 400ért.  Amúgyis a ZF bácsi akkoriban elég jó váltókat csinált, adsz neki egy olaj és szűrőcserét és valszeg évekig nem kell hozzányúlni. A dízelt el kell viszont kerülni: 530d nem jó, széthullik a wandler (lock-up) és tönkremegy az egész, de ebbe nem is ZF váltó van.

A régi Ford-ok A4L váltói 250-300ekm körül feldobják a pacskert azt nem érdemes venni.

Előzmény: Törölt nick (8256)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8256

Ha nincs normális anyagi kereted akkor ne vegyél automatát!Ha véletlenül is hozzá kell nyulni akkor az nem pár 10 ezerbe fog kerülni.Na meg Magyarországon milyen autok vannak arrol nem is beszéljünk.Vacak gázolajat és a szutyok utakat egy autó sem szereti.:(Ha csak nem tankolod 400-ért a prémium dieselt. Az a minőség felel meg a svájci vagy Angol standart üzemanyagnak.Szoval egy szemetek otthon és ugy hallottam már 350huf/1 liter gázolaj.

 Egy 8 éves autó is rizikó.Én hivatalosan szervizkönyvesen vettem Németországbol első tulajtol nem egészen 150e km-el 7 évesen az autóm de rá másfél évvel mégis tönkrement az automataváltó.Azt mondta a szerelő,hogy ez a tipusú váltó a 130 lovas motorral csoda,hogy eddig birta.

 Szoval inkább nézz egy késziváltósat ha az anyagi helyeted nem engedi meg. Azért mondom mert amikor vittem a váltószerelőhöz a gépem ott állt pár éves 7-s BMW,Land Rover,Audi cabrio és nem voltak 5 évesek.Mind javtásra vártak.

   Sajnos ez van. Soha nem nepperkedtem autókkal de ismerem a külföldi piacot és a Német egy szép autót nem fog odaadni olcsón.Amiket bevisznek eladásra gondolhatod. Langstrecke fahrzeug és ráadásul sok baromnak fogalma sincs,hogy pl a sok autóba szerelt PDTDI motort nem árt pályázás után a turbót visszahűteni.

 Én ezt mindig megteszem.

 

Előzmény: fodorb (8254)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8255

Irtam,hogy szép a beltér de hátul vicces az egész.Na ilyet Ingolstadt-ban nem követnek el.:)Mennyibe kerül egy új Insignia 2 literes Diesel? 6Millio körül? Akkor az nem automata,nincs benne bör meg sorolhatnám.Lehet formatervezettebb de pl a felső kárpit ami az Audi-ban szép vajszinű nincs olyan szép mint az új Opel-ben. Ez nem vitatéma.:)Hiszen nem egy kategoria a két autómárka.

 Nekem nem egy A6 van ami egy hajó vagy egy A4 ami nagyobb de pl az A3-ban tökéletes megoldással lehet beszálni hátra ahhoz képest,hogy 3 ajtós és nem egy ember mondta,hogy amilyen kicsi kivülröl olyan tágas belülröl.Ez igy van az újabb tipusoknál is.

 

 

 

 

Előzmény: norbi.sz_80 (8253)
fodorb Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8254

No akkor ha lehet kanyarodjunk vissza, a automata váltós kocsikhoz.

Mint már mondtam az én anyagi lehetőségem, egy kb 8 lves autóra futja.

 

Amik elérhetőek, Ford Focus, Opel Astra G, VW Polo/gold.

 

Eddig olvastam véleményeket itt a VW ről, Opelről, és mi a helyzet a Ford váltójáról, A Focusról azt olvastam, hogy a kategóriájában a legjobb vezethetőságe és uttartása van, volt/van a családban egy 1.4 kombi fapad (eladó amúgy) valamennyire alá tudom támasztani. (az 1.4 motor nevetségesen gyenge, de városban el lehet vele poroszkálni, de ez egy másik történet)

 

Még amik elérhető közelségben vannak azok a Peugeot 206-306 ill. 207-307, hogy melyik az ujabb azt nem tudom, még nem foglalkoztam tüzetesebben a Peugeot-kal.

 

Most úgy gondolom, hogy automata kocsit keresek.

Robotizált kéziváltos, dsg, cvt  stb, nem érdekel.

Csak a klasszikus bolygóműves, jól bevállt konstrukció, ki lehet jelenti, hogy évtizedek óta használatban van, a triptronik is ilyen, csak megspékelve elektronos vezérléssel, még egy hibalehtőség ugye.

 

Ismerős vett egy pár éves Merci-t, mert hogy neki triptronik kell, ő jobban el van eresztve mint én, van vagy 200 le a kocsijában, mikor megkérdeztem tőle, hányszor huztad ki manuálisba,  na erre nem mondott semmit, mivel egyszer sem, bevallotta, na mondom marhára megérte a drágább kocsit megvenni.

 

Na ezzel csak azt akartam mondani, hogy biztosan van jobb autó az általam nézegetett típusokon kivül, de a rendelkezésre álló pénzből azok nem, vagy csak nagyon nehezen elérhetőek, magam is BMW párti vagyok.

norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8253

Ültél benne elől? Milyen is a beltér? Ha választhatnék egy Insignia, vagy egy 9 éves Audi között, akkor nem is lenne kérdés, melyik legyen...

 

Nem vitatkozom. Van akinek ez - másnak amaz tetszik, pont...

Felesleges vitatkozni - főleg "őskövület" 9 éves Audikról, mikor már léteznek jobb, gyorsabb, takarékosabb, megbízhatóbb automaták a vliágon. Jaa, mindez nem épp az Audi kínálatában - bár tudom, akkor is az Audi a legjobb :)))

Előzmény: Törölt nick (8252)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8252

Insignia! A teniszpartnerem az Opelszalomban használtautó kereskedő.Ültem az insigniaban.Szép autó!Ültél benne hátul? A 174 cm magasságomhoz koptatta a fejemet a plafon mikor kicsit kihúztam magam.:) Nem vicces de igy van.

 Én bezáratnám a Suzuki gyárat is. A trabant 2011-es modelje.:)  Sajnos még Svájcan is veszi 1-2 barom mert itt is látok néha napján.

 Igaz RS4-böl több van.:)

Előzmény: norbi.sz_80 (8250)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8251

Igen elfogult vagyok az Audi-val! Persze ha sok pénzem lenne lehet egy Aston-t vennék.:) A négy karika elérhető használtan. 

 

norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8250

Nekem csak egy külföldről behozott Audim volt... De nem is ez a lényeg. Nem tudhatod, hogy melyik automata/autó mikor adja meg magát. Nem szabad ilyen egyértelműen kijelenteni, hogy csak az Audi jó... Ez olyan dolog, hogy kinek melyik autó jön be. Ületem Insignia-ban, az azért nem olyan rossz, még ha egy fullos A6-ot nézel, egy full A4-hez képest pedig hát...mit is mondjak...

 

Mégegyszer mondom, nem védeni szeretném az Opelt, de ne mondjunk már olyat, ami nem egyértelmű, főleg ne úgy, hogy nem tudjuk, kinek melyik típus tetszik. Ha mindenkinek csak az Audi jönne be, nem gyártanának más autót.

Előzmény: Törölt nick (8248)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8249

Az infóim szerint a 99elötti Audi VW autómaták voltak a legjobbak és nagyon sokat mennek még most is.Isemrös  Az utániak mindel vannak problémák kivéve amit az A3-ba raktak DSG mert az nem bolygóműves automata.Ott viszont kb 1000€-t félre kell rakni a vezérlésre mert van esély,hogy bedöglik.

 

 

 

 

Előzmény: fodorb (8246)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8248

Nem ülök Opelba!A 9 éves fullos Audi-m igényesebb mint egy uj Opel!Mivel még Németországban is nehéz keveset futott szép állapotú autoamtát kapni ezért ami olcsó az leharcolt tele km-el és sokszor  azok kerülnek be az országba.

Már bocsi de amiket te irtál minden harmadik Német,Osztrák,Svájci családnak van.

 Több darab több meghibásodás. Menj rá a www.mobile.de oldalra,hogy Audi VW-böl mennyi automatát ad le egészen 500ekm-ig futottig és mennyit ad le Opel sosem kop el-böl.:) Opelböl 9000körül! Audi-bol 32000 darab használt autó!

 A VW-böl 31000 darab autó.

 

Előzmény: norbi.sz_80 (8245)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8247

Az Audi csak úgy jött ide, hogy van itt egy kissé elfogult fórumtárs, aki szerintem nem is olyan kissé elfogult az Audival szemben... Ő mondta, hogy csak Audi (vagyis azt mondta, hogy inkább egy 15 éves Audi, mint egy valamilyen Opel).

 

Automatánál nincs manuális üzemmód, ha csak a szekvenciálist (pl. tiptronic, multitronic) nem nevezed annak, de az azért közel sem manuális váltás. Ott csak föl-le kattingatsz, ami néha élvezetes tud lenni, mert baromi gyorsan vált (főleg akkor élvezetes, ha multikormányod van, és tudsz váltogatni a kormányról) :))) Az nagyon állat, ha néha sportosan akarsz vezetni :)

Előzmény: fodorb (8246)
fodorb Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8246

Kiegészítenm a kérdést, Ford Focus, szintén automata. 1,6 ill, 2.0 motorrosokat láttam eddig szintén 2002 környékéről, ami ha jól tudom az első generácuója a Focusnak.

 

WV Golf-hoz, amit néztem, az nem triptronic volt, mert nincs manuális üzemmódja, nekem nem is kell, hiszen azért veszek automatát, hogy ne kelljen váltogatni.

 

Nyilván a BMW ZF váltói sokkal jobbak, de BMW ből a rendelkezésemre álló összegből jó állaputut, aminek nem 4 literes motorja van, és nincs széthajtva, és még befér a garázsba is (3er),  szinte lehetetlen találni.

 

Hogy jön ide az Audi, azt nem is néztem.

norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8245

Nem azért, hogy védjem az Opelt, de nekem eddig csak VW konszernes autóim voltak (Skodák és Audik), de amelyik automata volt, annak mindnek meghalt a váltója, legyen az akár tiptronic, akár multitronic...

 

Opel és Renault automata van ismerősöknek - azok sokkal többet futottak, mint amikor a sajátok meghaltak, mégsincs semmi gondjuk - ez a váltóra igaz, motorikus/elektronikus gondjuk már volt többször is :)

Előzmény: Törölt nick (8242)
MM. Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8244

Ha már audi, ismerősnek van 2.5 V6 TDI 2000es évjárat, és ha berakja Dbe egy ideig nem bir menni az autó és csak utána kell életre, aztmondta hidegen és melegen is. Olajat cserélt benne de nem lett jobb.

Ja meg a pillanatnyi fogyimérő ilyen 30-40 litereket mutat neki dombon felfele.

Előzmény: gallo (8243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!