Ugyan a Fabia masszívabb autó, mint a Felicia - sokal több nyűg is van vele. Nem attól kell félni, hogy elkezd bárhol is rohadni, hanem attól, hogy az elektronika a legváratlanabb pillanatban megadja magát. Ennek legnagyobb előfordulási esélye az egynégyeseknél van ugyanis a kábelezések annyira pocsék minőségű szigetelésel vannak legyártva, hogy a szálak eloxidálódnak a szigetelés belsejében. Ez általában a megszűnő kormányszervó vagy a ki-kivillanó olajnyomás, esetenként a nem mutató kilométeróra szokta jelezni. Rossz esetben ki kell cserélni a fél motorház kábelezést.
A szervópumpa is meg szokta magát adni, a zárak pedig a hátsó ajtókban úgy halnak meg, hogy se kívülrő, sem pedig belülről nem nyithatóak. Az ajtó belseje fémlemezzel van lezárva, ami jó esetben csavarozva van, rosszabb esetben rá van szegecselve. A hátsó ajtók konstrukciós hiba miatt be is ázhatnak, aminek következtében medence alakul ki az első ülések alatt.
A spriccoló csövek pedig kemény műanyagból készültek, amelyek szeretnek szétpattanni a hidegtől - telenyomva vízzel a csomagteret.
Ha pedig van egy kis baleset a kocsi elejével, amitől nem is törik össze csak max a két első lámpa, meg a hűtőmaszk - az érzékeny légzsákvezérlő képes kinyitni minden légzsákot, így a belső kár meghaladhatja a kocsi értékét...
Adott a Feli ami nálunk most második szaladgálós autó , sima nem metál színű. A sárvédőívről lepattogzott a festés a fémig. Fényezőhöz nem vinném mert a sok egyéb hibája van körbe, akár az egészet lehetne fújni.
A sárvédőt én lefújnám töltött autófesték spray-vel, alá valami alapozó hogy ne rohadjon túl hamar.
Valaki intézett már ilyen "állagmegóvó" fújást?
Ha jól tudom ezek az egykomponensű festékek, kevésbé ellenállóak. Ha ráfolyik benzin akkor valószínűleg az oldja, ha jól gondolom. Esetleg érdemes volna lelakkozni is? Egyáltalán spray-ben van színtelen lakk?
Feliciában is vannak ütközéselnyelő idomok,emiatt nem kell aggódni. Azért rohad a hátsó ív (tipikus),mert nem rendes kört ír le az ív,így könnyen megáll a sár a peremén,itt rontotta el a VW,na meg ott,hogy nem tettek bele dobbetétet hátra. Nekünk a Feliben van első dobbetét,filléres tétel volt,és gyári (újonnan vettük a kocsit),egyébként sokat számít.
A Felicia gyártásának idején itthon nem volt elvárás a légzsák,valljuk be,így is a kisebb kerettel rendelkezők vették,és örültek,hogy nem a Swift jutott nekik.
Érdemes megnézni a mobile.de-t,ott alap a két légzsák,és az oldallégzsákok is átlagosnak mondhatóak.
Kollégám balesetet szenvedett egy Fabiával. Egy szemben szabálytalanul előző miatt elrántotta a kormányt, és kisodródott, megpördült, körbetörte a Fabia kombit. Szinte nem maradt ép elem az autón, talán csak a tető. Szépen kirajzolódtak az ütközést elnyelő csövek, szerkezeti elemek az autón, körbe-körbe. Nem vagyok biztois benne, hogy a Feliben is ilyen szintű a védelem. (Nekem még légzsákom sincs, egy darab sem.) Karcolások nélkül szálltak ki az autóból, ami egyébként gazdasági totálkáros lett, a javítás többe került volna, mint amennyit ért volna.
A rozsda tekintetében is, mintha jobb lenne a Fabia. Felit már alig lehet látni ép kasztnival (hátsó ajtó, kerékhjárati ívek, stb.), Fabiát viszont nem láttam még rozsdásat. Gyárilag bennük van a kerékjárati dob, az sokat számíthat.
A motorok esetében nem tudom melyik a jobb választás. Fabia létezik VW 1.2 (3 hengeres kivitelben,) de ebből is van 2 féle kivitel. A régebbi 1.4 motorok meg szerintem a Feli továbbfejlesztett verziója.
Még mielőtt azon gondolkozol hogy hatásfok, meg energia megmaradás, ennek nagyn köze nincs hozzá csak égésjavító hatása van.
A link csak tájékoztató azért tettem be mert itt a nagyja le van írva egyébként rengeteg helyne megtalálható ilyen és hasonló leírása ennek a rendszernek.
na belefogtunk egy érdekes munkába 1.6 felica motror mpi-s immos abs- kormányszervo-légzsák és központi zár átépítése favoritba. Unaloműzésként kis karosszériázással a fokozott hangulat miatt pedig 1,6 motor vezérlése átugorva 8 szelep és egy dugattyú csere.
Lehet venni bele külön betétet is, de nincs minden boltban. Ha kompletten veszed, akkor csak leveszed a régit és fel az újat, adnak hozzá mindent. (Csak egy gumigyűrű van hozzá)
Amúgy meg nem tudom... , ha van rá pénzed, akkor talán igen. Én most nyáron mentem vele Erdélybe, az szinte megállás nélkül volt 650km, időben 11 óra folyamatos üzem. Nem volt vele semmi gond.
Talán Hubo többet tudna mondani erröl, ő régebben feliciákkal foglalkozott, most meg fabiákkal.
A műanyagházas zéger gyűrűs változat volt benne. Igy utolag már tudom. Azt hittem ha motorkód alapján nézik, akkor nem lehet ekkorát tévedni ,de mégis.
Érdemes házzal együt megvenni, vagy csak szimplán a termosztátot? Nehogy mégegyszer mellé fogjak. :)
Kell hozzá kérni vmi tömítő gyűrűt vagy valamit?, vagy csak termosztát , zégergyűrű és ennyi?
Ha a feliciádnak tényleg nincs baja akkor miért akarsz pénzt kidobni egy olyanra amiről azt sem tudod hogy jobb-e. egyébként az elsőszériás fábiák nem voltak jók.
márpedig a 2001-es fábia bőven az elsők között volt. mivel a felicia akkor futott ki.
Másik: ha azt mondod hogy jó az autód és az rövid távon épp úgy lefutja hiba nélkül az 1500kmt akkor mitől lenne vészesebb ha egyszer egyszer mégy vele annyit?
Abban igazat adok hogy a felicia nem ilyen nagy utakra jó. ez munkába, bevásárolni vagy második autónak lett szánva. erre használják,használták nyugaton, mert a nagy családi autó ott volt mellette.
De nyugodj meg a fábia bár újabb egyáltalán nem előrelépés a távvezetésben. sőt az még kissebb autó mint a felicia. nagy utakhoz inkább oktávia, passat,stb szintű autók jók amik nagyok és tágasak.
végül csak megnyugtatásul: én amikor a feleségemnek udvaroltam 2004 január és 2005 július között, 45000 km-t hajtottam bele különösebb meghibásodás nélkül az autómba. Minden héten vagy mentem hozzá vagy mentem érte salgótarjánba Miskolcról. ha mentem hozzá az kb 320km volt ha hoztam akkor 700km mert vissza is kellett vinni. Ezalatt cseréltem 3x olajat, olajszűrőt, légszűrőt,1x gumiharangot a féltengelyen.
Sziasztok.Egy gyors tanácsot szeretnék kérni.Megéri lecserélni egy Feliciát egy 2001-es Fabiara(a Fabiához hozzá fizetek még 450 000 Ft-ot)?A Feliciának egyébként semmi baja, nemrég volt kicserélve rajta pár dolog,és most lesz még a hátsó sárvédő hegesztés+ festés.Nem tudom a Fabia fogyasztásra jobb-e (1,4),vagy megbizhatóbb-e mint a Felicia.Csak mert tervezünk hosszabb távra utazásokat(3-an),és nem tudom Feliciával el-e merjek indulni.Kb olyan 1100-1600 km 3 havonta.
Kívülről, ránézésre van alumínium házas és műanyag házas. A műanyagházasból kétfélét ismerek, zégergyűrűst és "fülest". De ezeknek a háza kívülről egyforma, csereszabatos a kettő.
Hát nem tudom mit adtak neked, hogy még csak nem is hasonlít!?
Általában itt mindenkinek a "lengyel zégergyűrűs" vált be. Így kérd a boltban is!;)
Mi is szívesen részt vennénk egy Felicia találkozón valahol itt a környéken :) Sajnálom, hogy a 13-iról lemaradtunk, igaz akkor még nem is volt meg az autó :) Hányan mentek el aznap?