"A hátsó meghajtásnál már az indulás és a haladás is problémásabb"
Nem-nem! Ott kezdődik az élvezet! Télre központilag mindenkinek ki kéne utalni egy hátulkaparóst. Kicsit sajnálom a zsigulit. Mennyit csúszkáltunk vele tavaly télen... hmmm...
Én minden télen amikor leesik az első olyan hó ami meg is marad rögtön elmegyek egy nagy üres parkolóba ahol friss és ledöngölt hó is van és áttállítom magam agyilag és technikailag is a téli közlekedésre. Ott szoktam rodeozni, hogy átálljak a téli közlekedésre. :)
Ezért írtam hogy a haladás szempontjából. Mert a vonóerő az első kerekeken van és az indulás és a haladás még viszonylag normálisan kontrollálható. A fékezés vállik veszélyessé a hátsó kerekek rossz tapadása miatt kitörhet a hátulja. A hátsó meghajtásnál már az indulás és a haladás is problémásabb főleg ha a kormányzott keréken vannak a gyengébb teljesítményű gumik. Ha meg itt előrre tesszük a jó gumikat a kormányozhatóság érdekében akkor a gyenge gumik miatt már az indulás és a haladás is problémássá válik hiába próbáljuk kormányzással kordába tartani az autót. Áll biztonság a két jó gumi mert az ember biztonságérzete megnő általa pedig a biztonság ingább gyengébb lesz. Négy gyengébb gumival az ember kevésbé mer vigéckedni és ez lehet hogy biztonságosabb. De mint tudjuk a pénz az nagy úr!
A tömeg is kisebb hátul, így a centripetális erő is kevésbé hat ott. Ebből a nézőpontból meg inkább első tengelyre kellene a jobb gumi. Mindkét megoldásnak van előnye, és hátránya is.
Ha van ABS akkor már kevésbé olyan veszélyes mint az ABS nélüli autókon. Két különböző tulajdonságú gumi nagyon meg tudja "tréfálni" az embert. De haladás szempontjából a hajtott kerékre célszerűbb rakni ha csak kettő újat vesznek főleg ha fronthajtásos.