Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.09 0 0 6762

Egész nyáron-ősszel a hajós szezonnal voltam elfoglalva. Már nagyon meg kellene csinálnom a benzines motort, mert megszívom ha a másik is, dízel is elromlik. Meglepő de a dízel azóta nem romlott el, pedig minden nap megy. A benzines motorja meg így fest még mindig:

Előzmény: zombi112233 (6761)
zombi112233 Creative Commons License 2021.11.09 0 0 6761

Kár hogy el van csendesedve ez a fórum. Persze nem azért, hogy valakinek rossz legyen az autója, de szivesen olvastam a tapasztalatokat és sokat lehetett tanulni. 

Kaper, neked pl mi a helyzet a motorral? Sikerült azóta megjavitani? 

wyxen Creative Commons License 2021.11.06 0 0 6760

Szerelő felemelte  alánézett minközben addíg járatta amíg be nem kapcsolt a hűtventillátor...

 

Semmit nem látott...

 

Előzmény: Mészáros András (6756)
wyxen Creative Commons License 2021.11.06 0 0 6759

1.4 benzin...

(Bár ha csak a hidrotőkéket hallod simán azt hiszed h dízel... :)  )

Előzmény: Avant1 (6755)
Number-1 Creative Commons License 2021.11.04 0 0 6758

Sziasztok!2001-es évjárat 1.4B

P0303 hibakod.

Gyertyák áprilisban cserélve,eddig semmi probléma,a kocsi mindennep megy 25 km-ert legalább.Tegnap leállitottam,ma reggel indulok vele,az utcában 300 méter után elkezdett villogni a sárga motor ikon,a kocsi meg elkezdett hebregálni,vagyis 3 hengeres lett.Ugy tapasztaltam,hogy alapjárat ok,de fordulaton elmegy egy henger,a hibakod alapján a hármas.Mihez nyulnátok elöször,és mi legyen a sorrend?Gyertya,kábel,trafo?

Köszönöm elöre is.

Stetten Creative Commons License 2021.11.01 0 0 6757

Nekem hengerfejes volt (AMF) semmi más jele nem volt, csak gyenge vízfogyás. 

Előzmény: wyxen (6753)
Mészáros András Creative Commons License 2021.11.01 0 0 6756

Szia! Még esetleg 2 opciót meg próbálhatsz a víz fogyás ügyben! Az első a termoszház csatlakozója! Ez nem egy szerencsés konstrukció mivel egy gyors csatlakozással van ellátva, ami véleményem szerint sosem lesz tuti,ill garantáltan el tud fáradni! Van más(polo,golf,fábia) termosszal szerelt termosz-ház amin már rendes bilincses a csatlakozó ,de minden másban egyezik(ugyanaz) a termék! Én vettem egy ilyen"rendes" termoszházat,de közben kitaláltunk a meglévőre egy költséghatékonyabb megoldást! Ezt rövidesen megosztom veletek ill képekkel illusztrálom! A második lehetséges víz fogyás oka szintén a termoszház,annak a trafó alatti légtelenítő csöve! Ez megy közvetlenül a hűtőfolyadék tartályba! Ez sajnos elfárad a termoszházból kilépő csatlakozónál,vagyis megeshet! Nekem letört! Az első opciót jó esetben szabad szemmel nem lehet látni! Ezt úgy tudod ellenőrizni hogy a termosz gyors csatlakozóját kézzel "megfogdosod"! Az ujjaid jó esetben elérik a csatlakozó alsó részét! Ezután láthatod a kezeden hogy "szökik" a víz vagy sem!

Előzmény: wyxen (6753)
Avant1 Creative Commons License 2021.10.29 0 0 6755

Egyáltalán milyen motorról van szó? 

 

Ha a hűtőrendszert megnyomják és emiatt ha fagyálló lenne a motorolajban, az messziről ordítana. Kétség esetén be lehet küldeni a MOL-ba kielemeztetni, egyből kiderült. Mielőtt bontani kezd az ember, megérheti. 

Az is lehet, hogy nem vesz észre a szerelő valamilyen elpárolgó szivárgást.

Előzmény: wyxen (6753)
Octi19 Creative Commons License 2021.10.28 0 0 6754

Igen valószínűleg! Amikor megmelegszik kinyílik valahol.

Előzmény: wyxen (6753)
wyxen Creative Commons License 2021.10.28 0 0 6753

Sziasztok...

 

:(

vízpumpa + vezérlés csere...

tágulási tartály tető csere....

a víz meg fogy...

szerelő nézte járatta forralta... esküszik sehol nem csepeg folyik, szervízben megnyomták a hűtőrendszert 1.5 barral.. nincs eresztés sehol...

...

 hengerfej???

 

Előzmény: Mészáros András (6737)
cobra46 Creative Commons License 2021.09.18 0 0 6752

Volt valaha nagyon régen egy hires könyv-film is...,kb ez volt a cime "Ha a világon mindenki ilyen volna"..,

 

Ez ugrott be most...

 

nagyon köszi és baráti üdvözlet! 

 

C.

Előzmény: Törölt nick (6751)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.18 0 1 6751
Előzmény: Törölt nick (6750)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.18 0 1 6750

Elsawin a kapcsolási rajzokhoz központi lekérdezést akar, az sajnos az én verziómmal nem megy.

Előzmény: cobra46 (6749)
cobra46 Creative Commons License 2021.09.18 0 0 6749

Kõszi-- Te nagyon kedves vagy a segitökészségeddel..., egyébbkent már letöltöttem.., de mint tudjuk az ördög a részletekben van.., és ez " csak"  egy  blokséma rajz annak minden előnyével és hátrányával.

 

Pl Elsawin- böl kimentett profi rajznak örúlnék, biztos több forumozónak is megvan...

 

Mégegyszer köszi és üdv

Előzmény: Törölt nick (6748)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.17 0 0 6748

Okoskodni nem akarok és nem is értek hozzá, de úgy gondolom:

1. rajz: a rendszer lényege a központi műszer egység (azaz a kilométeróra stb egység).

2. rajzon a vékony sárga vonal az elvi séma.

Előzmény: cobra46 (6746)
Octi19 Creative Commons License 2021.09.17 0 0 6747

Javaslom a VAG-COM fórumot.

Előzmény: cobra46 (6746)
cobra46 Creative Commons License 2021.09.17 0 0 6746

Sziasztok! Audi Spécik

 

Tudna valaki segiteni?

 

AUDI A2 .8Z-AMF.  2002.    1.4TDi-PD.55KW.   WAUZZZ8Z13N009248

 

Sajnos csak A.Datám van, az pedig majdnem semmi infó ez esetben.

 

  Erről volna szó: Az Obd csatiba menő kábelköteghez . kb 50cm -rel a csati elött -.gyárilag belevan észrevétlenül bandázsolva-leszigetelve  a "K" diagnosztikai vezetékek összekrimpelt csomopontja., 7db szürke/fehér vezeték , ami a csomopontból egy db szoló  szürke/fehér vezetékként megy tovább az OBD 7-es PIN-jébe., tehát a csomopontba bejövő 7db "K" diagnosztikai  vezeték mindegyike valamelyik vezérlőről van lehozva : Nagyon jó volna tudni egész pontosan melyek ezek a vezérlők??? Tehát az egyes vezérlők "K" vezetéke és a csomopont (gyakorlatilag a PIN 7) közötti vezetékelésről kellene egy kapcs rajz!! Minimum az egyes vezérlők megnevezésével... 

 

Gyakorlatilag a "K" diagnosztikai vonalról kellene kapcsolási rajz...esetleg teljes Adat busz részről---PM .be is jó volna!!!

 

nagyon-nagyon köszönöm a segitságet

Octi19 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 6745

Az 1.2 TD motor az a tipikus eldobós motor. Még a hengerfejet sem lehet róla levenni. Annyira filigrán az az alumínium blokk, hogy a hengerfejtől a forgattyús tengelyig menő csavarok feszítése merevíti a blokkot. Megbontani tilos!
Alapvetően ez nem baj, sőt, egy nagyon innovatív és zseniális megoldás... csak nem a lassan 20 éves autók esetében, amikor már bármikor, bármi meghibásodhat.
Amíg a szürkeöntvény blokkos 1.4 TDI teljesen javítható, és alig van típushibája, akkor ez a technológiai remek (de javíthatósági rémálom) egyáltalán nem alternatíva.
...persze egy nagyon keveset futott, nagyon jó állapotban lévő példány lehet egy kuriózum, de inkább csak gyűjteménybe való youngtimer-ként mint napi használatú autóként javasolt. Ez utóbbi esetben csak akkor ha nagyon jutányos az ára és nem fáj ha esetleg tönkremegy és el kell engedni. Valamint tisztában kell lenni vele, hogy a piacon sem lesz értéke és max csak roncsautóként lesz beszámítható reális összegért.

Előzmény: h.c.s (6744)
h.c.s Creative Commons License 2021.09.15 0 0 6744

1.2 TDI 3L nagyon kis példányszámban készült, speckó alkatrészekkel. Nem kapni hozzá szinte semmit.

Ha nem akarsz sokat szívni, megpróbálsz inkább 1.4-eset életben tartani.

szerintem

Előzmény: Törölt nick (6742)
Octi19 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 6743

Az 1.4, és abból is az AMF és a BHC kódos 75 lovas. A BHC kódos lényegében a 2003-as modellfrissítés utáni AMF, 90 ezer helyett 120 ezres vezérlés csereperiódussal. Az ATL kódos 90 lovas már abból is bajos lehet. (igazából csak bonyolultabb, van benne kettőstömegű lendkerék és változó geós turbó, de ezen felül másban hasonlóan tartós mint a 75 lovas változatok)

Előzmény: Törölt nick (6742)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.15 0 0 6742

Sziasztok!

 

1.4 TDI és 1.2 TDI 3L közül melyik a tartósabb, jobb választás? Az 1.2esszipatikus nekem,de a robotváltó esetleges nyűgje nem hiányzik. Kinek mi a tapasztalata? Köszi!

h.c.s Creative Commons License 2021.09.14 0 0 6741

Pár éve nekem is csinálta. Véletlenszerű időnként.

Mivel ránézésre minden rendben volt, hibatároló üres....

vettem bele olajnyomás szenzort. azóta is a szekrényben van, mert cserekor láttam, hogy a vezeték volt letörve a csatlakozóról.

Ilyesmire gondolnék, ha amúgy megy a motor rendesen. 

Előzmény: freeeride (6738)
Octi19 Creative Commons License 2021.09.14 0 0 6740

Diagnosztika kell annak a motornak! Fizikailag is meg kell mérni az olajnyomást, mert ha az elmegy, akkor a motor is kukás lesz pillanatok alatt! (amikor már hallod a motorhangján, akkor már nagyon késő!)

Előzmény: freeeride (6738)
zsolie Creative Commons License 2021.09.13 0 0 6739

Meg kellene nézni géppel, biztos eltárolta a hibát.

Előzmény: freeeride (6738)
freeeride Creative Commons License 2021.09.13 0 0 6738

Sziasztok, hétvégén történ velem, hogy kb 90-es tempónál elkezdett villogni az olajkanna ikon és sipolt veszettül, kb 5 mp-ig. Aztán elmúlt. Olajfogyás nincsen, motorhang szép, az előző tulajnál volt olajpumpa meghajtó lánc cserélve, olajban kb 4000km, autóban 270e. Kontakthiba valahol? 1.4 tdi, 2004. Valaki hallott már ilyesmiről?

Mészáros András Creative Commons License 2021.09.12 0 0 6737

Szia! Az 1.4 benzin szerintem alapból egy nehezen hengerfejesedő konstrukció(benzines). Ami miatt fogyhat a víz(nekem ugyan ez volt) a vízpumpa haldoklása! Először szépen csendben csöpörög,aztán ha nem figyel az ember bumm!! Én így jártam! Nézz az olajteknőre és figyeld nem látsz e rajta hűtővizet! Nekem piros(rózsaszín) fagyálló van benne és mielőtt a vízpumpa beadta volna a kulcsot láttam a bizonyos cseppeket, és fogyogatott  2-3 dl víz! Ez esetben vízpumpa hiba! Remélem segítettem!

Előzmény: wyxen (6713)
Avant1 Creative Commons License 2021.09.08 0 0 6736

8-9 évvel ezelőtt nekünk is volt csalódást keltő érték vadonatú lengéscsillapítókkal (Sachs) pedig minden teljesen jól működött, de hülyeséget mutatott a mérés (25%?). Ez teljesen abszurdum.  Egyébként a keréknyomáson sok múlik, minimálisan csökkentve meglepően nagyot ugrik felfelé a téves (alacsony) számérték. 

A2TSI Creative Commons License 2021.09.08 0 0 6735

Köszönöm a magyarázatot.

 

Érdekes, hogy tavaly szó nem volt bukásról, pedig nem gondolnám, hogy itt Finnországban más lenne a mérési módszer vagy a határértékek. Majd utánanézek, és előkeresem a régi magyarországi számokat is.

Előzmény: Törölt nick (6733)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.08 0 0 6734

60% felett számít kiválónak.

Előzmény: Törölt nick (6733)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.08 0 0 6733

Elvileg, konyhanyelven, azt jelenti hogy a kerék/felfüggesztés berezonálásakor az autó (adott kerékre eső) súlyának hány %-a nyomja a mérőpadot.

 

Műszakin elöl 40%alatt bukta, hátul 20% alatt bukta.

Nekem a legutóbbi műszaki vizsgán a dízel hátulja bukott volna, de csak legyintettek hogy kicsi könnyű autók ilyenek. Minden teketória nélkül visszatolattak és bemérték újra az elejét, a hátsónak - azaz a hátsó helyett.

Előzmény: A2TSI (6731)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!