Egész nyáron-ősszel a hajós szezonnal voltam elfoglalva. Már nagyon meg kellene csinálnom a benzines motort, mert megszívom ha a másik is, dízel is elromlik. Meglepő de a dízel azóta nem romlott el, pedig minden nap megy. A benzines motorja meg így fest még mindig:
Kár hogy el van csendesedve ez a fórum. Persze nem azért, hogy valakinek rossz legyen az autója, de szivesen olvastam a tapasztalatokat és sokat lehetett tanulni.
Kaper, neked pl mi a helyzet a motorral? Sikerült azóta megjavitani?
Gyertyák áprilisban cserélve,eddig semmi probléma,a kocsi mindennep megy 25 km-ert legalább.Tegnap leállitottam,ma reggel indulok vele,az utcában 300 méter után elkezdett villogni a sárga motor ikon,a kocsi meg elkezdett hebregálni,vagyis 3 hengeres lett.Ugy tapasztaltam,hogy alapjárat ok,de fordulaton elmegy egy henger,a hibakod alapján a hármas.Mihez nyulnátok elöször,és mi legyen a sorrend?Gyertya,kábel,trafo?
Szia! Még esetleg 2 opciót meg próbálhatsz a víz fogyás ügyben! Az első a termoszház csatlakozója! Ez nem egy szerencsés konstrukció mivel egy gyors csatlakozással van ellátva, ami véleményem szerint sosem lesz tuti,ill garantáltan el tud fáradni! Van más(polo,golf,fábia) termosszal szerelt termosz-ház amin már rendes bilincses a csatlakozó ,de minden másban egyezik(ugyanaz) a termék! Én vettem egy ilyen"rendes" termoszházat,de közben kitaláltunk a meglévőre egy költséghatékonyabb megoldást! Ezt rövidesen megosztom veletek ill képekkel illusztrálom! A második lehetséges víz fogyás oka szintén a termoszház,annak a trafó alatti légtelenítő csöve! Ez megy közvetlenül a hűtőfolyadék tartályba! Ez sajnos elfárad a termoszházból kilépő csatlakozónál,vagyis megeshet! Nekem letört! Az első opciót jó esetben szabad szemmel nem lehet látni! Ezt úgy tudod ellenőrizni hogy a termosz gyors csatlakozóját kézzel "megfogdosod"! Az ujjaid jó esetben elérik a csatlakozó alsó részét! Ezután láthatod a kezeden hogy "szökik" a víz vagy sem!
Ha a hűtőrendszert megnyomják és emiatt ha fagyálló lenne a motorolajban, az messziről ordítana. Kétség esetén be lehet küldeni a MOL-ba kielemeztetni, egyből kiderült. Mielőtt bontani kezd az ember, megérheti.
Az is lehet, hogy nem vesz észre a szerelő valamilyen elpárolgó szivárgást.
Kõszi-- Te nagyon kedves vagy a segitökészségeddel..., egyébbkent már letöltöttem.., de mint tudjuk az ördög a részletekben van.., és ez " csak" egy blokséma rajz annak minden előnyével és hátrányával.
Pl Elsawin- böl kimentett profi rajznak örúlnék, biztos több forumozónak is megvan...
AUDI A2 .8Z-AMF. 2002. 1.4TDi-PD.55KW. WAUZZZ8Z13N009248
Sajnos csak A.Datám van, az pedig majdnem semmi infó ez esetben.
Erről volna szó: Az Obd csatiba menő kábelköteghez . kb 50cm -rel a csati elött -.gyárilag belevan észrevétlenül bandázsolva-leszigetelve a "K" diagnosztikai vezetékek összekrimpelt csomopontja., 7db szürke/fehér vezeték , ami a csomopontból egy db szoló szürke/fehér vezetékként megy tovább az OBD 7-es PIN-jébe., tehát a csomopontba bejövő 7db "K" diagnosztikai vezeték mindegyike valamelyik vezérlőről van lehozva : Nagyon jó volna tudni egész pontosan melyek ezek a vezérlők??? Tehát az egyes vezérlők "K" vezetéke és a csomopont (gyakorlatilag a PIN 7) közötti vezetékelésről kellene egy kapcs rajz!! Minimum az egyes vezérlők megnevezésével...
Gyakorlatilag a "K" diagnosztikai vonalról kellene kapcsolási rajz...esetleg teljes Adat busz részről---PM .be is jó volna!!!
Az 1.2 TD motor az a tipikus eldobós motor. Még a hengerfejet sem lehet róla levenni. Annyira filigrán az az alumínium blokk, hogy a hengerfejtől a forgattyús tengelyig menő csavarok feszítése merevíti a blokkot. Megbontani tilos! Alapvetően ez nem baj, sőt, egy nagyon innovatív és zseniális megoldás... csak nem a lassan 20 éves autók esetében, amikor már bármikor, bármi meghibásodhat. Amíg a szürkeöntvény blokkos 1.4 TDI teljesen javítható, és alig van típushibája, akkor ez a technológiai remek (de javíthatósági rémálom) egyáltalán nem alternatíva. ...persze egy nagyon keveset futott, nagyon jó állapotban lévő példány lehet egy kuriózum, de inkább csak gyűjteménybe való youngtimer-ként mint napi használatú autóként javasolt. Ez utóbbi esetben csak akkor ha nagyon jutányos az ára és nem fáj ha esetleg tönkremegy és el kell engedni. Valamint tisztában kell lenni vele, hogy a piacon sem lesz értéke és max csak roncsautóként lesz beszámítható reális összegért.
Az 1.4, és abból is az AMF és a BHC kódos 75 lovas. A BHC kódos lényegében a 2003-as modellfrissítés utáni AMF, 90 ezer helyett 120 ezres vezérlés csereperiódussal. Az ATL kódos 90 lovas már abból is bajos lehet. (igazából csak bonyolultabb, van benne kettőstömegű lendkerék és változó geós turbó, de ezen felül másban hasonlóan tartós mint a 75 lovas változatok)
1.4 TDI és 1.2 TDI 3L közül melyik a tartósabb, jobb választás? Az 1.2esszipatikus nekem,de a robotváltó esetleges nyűgje nem hiányzik. Kinek mi a tapasztalata? Köszi!
Diagnosztika kell annak a motornak! Fizikailag is meg kell mérni az olajnyomást, mert ha az elmegy, akkor a motor is kukás lesz pillanatok alatt! (amikor már hallod a motorhangján, akkor már nagyon késő!)
Szia! Az 1.4 benzin szerintem alapból egy nehezen hengerfejesedő konstrukció(benzines). Ami miatt fogyhat a víz(nekem ugyan ez volt) a vízpumpa haldoklása! Először szépen csendben csöpörög,aztán ha nem figyel az ember bumm!! Én így jártam! Nézz az olajteknőre és figyeld nem látsz e rajta hűtővizet! Nekem piros(rózsaszín) fagyálló van benne és mielőtt a vízpumpa beadta volna a kulcsot láttam a bizonyos cseppeket, és fogyogatott 2-3 dl víz! Ez esetben vízpumpa hiba! Remélem segítettem!
8-9 évvel ezelőtt nekünk is volt csalódást keltő érték vadonatú lengéscsillapítókkal (Sachs) pedig minden teljesen jól működött, de hülyeséget mutatott a mérés (25%?). Ez teljesen abszurdum. Egyébként a keréknyomáson sok múlik, minimálisan csökkentve meglepően nagyot ugrik felfelé a téves (alacsony) számérték.
Érdekes, hogy tavaly szó nem volt bukásról, pedig nem gondolnám, hogy itt Finnországban más lenne a mérési módszer vagy a határértékek. Majd utánanézek, és előkeresem a régi magyarországi számokat is.
Elvileg, konyhanyelven, azt jelenti hogy a kerék/felfüggesztés berezonálásakor az autó (adott kerékre eső) súlyának hány %-a nyomja a mérőpadot.
Műszakin elöl 40%alatt bukta, hátul 20% alatt bukta.
Nekem a legutóbbi műszaki vizsgán a dízel hátulja bukott volna, de csak legyintettek hogy kicsi könnyű autók ilyenek. Minden teketória nélkül visszatolattak és bemérték újra az elejét, a hátsónak - azaz a hátsó helyett.