Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2022.01.18 0 0 38576

Tehát ezzel azt akarod mondani, hogy a meglevo Ebuszoknak ne legyen külön forda kialakítva, ne legyen ki javítva a hibásan megtervezett/kivitelezett es ezért csak fele annyi buszt tölteni képes telepi töltő berendezés? Szóval ne közlekedjenek minél többet, ha mar drága pénzért meg lettek véve. Inkább álljanak többet...

es a ZBP-n Pécs számára mar megítélt es támogatási szerződés szerint is aláírt újabb 8db Ebusz valamint töltő berendezés se valósuljon meg?

 

Csak mert senki nem arról irt, hogy az összes dízelest le kell cserélni elektromosra, hanem hogy a meglévőket es az idén beszerzésre kerülő buszokat értelmesen es hasznosan használják már végre.

 

 

Előzmény: trizs77 (38571)
JLW-470 Creative Commons License 2022.01.18 0 1 38575

Bobalt szerint 2 EN18-as átköltözött Szombathelyre.

JLW-470 Creative Commons License 2022.01.18 0 0 38574

Nem véletlenül írtam,hogy ha nyílnak az ajtók(mondjuk reklamálni nem reklamálhatnak a sofőrök,mert nincs lekorlátozva,hogy ne lehetne ott felszállni).De nyilván nem tömegekre kell gondolni,mert jeggyel kevesen utaznak azon a környéken és a Rakodóval ellentétben munkahelyek sem nagyon vannak arra.

Előzmény: MSzabi98 (38568)
f_k Creative Commons License 2022.01.18 0 0 38573

https://www.portfolio.hu/uzlet/20220118/miert-kerulne-700-forintba-egy-liter-benzin-521661

 

700 Ft/liter lehet a gázolaj ára is...

A mostani 477-480 Ft/liter árhoz képest ez is drágulás.

Egy helyi járaton 600 Ft/km költségszintnél 150-250 Ft/km is lehet az üzemanyagköltség..

 

Nemcsak a elektromos busz meg a vasút a vesztes hanem hamarosan a dízel  autóbusz is...

Előzmény: trizs77 (38571)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.18 -2 0 38572

Egyelőre az európai vasúti árúfuvarozók verik félre a harangokat - naponta - szakmányban.

 

Kérik a kormányok segítségét, azaz a kormányok minél többet - dotáció formájában - vállaljanak át az áram számláikból.

 

Ez úgy függhet össze az E buszokkal, beszerzésükkel, hogy igen óvatos piaci becslés szerint is egy Magyarország méretű országban a vasúti árúfuvarozók már 2022 második félévre de inkább 2023-ra kb.270-300 millió euró kompenzációt kérnek.

Azaz évente kb. 100 milliárd forintot.

 

Ha ezt az állam megadja nekik, akkor sok-sok más közlekedési projektet, útépítésit és városi közlekedését (talán a Zöld buszok ügyét is) újra kell gondolni.

 

 

Előzmény: trizs77 (38571)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.18 -1 1 38571

Óvatosan az elektrifikációval.

 

Az igaz, hogy a gázolaj ára folyamatosan nő, évente talán 10%-kal is.

 

De a nem lakossági áram díja épp most megy fel 43 Ft.-/Kwh-ról 91 Ft.-/Kwh-ra ami nem 10%-os hanem inkább 111%-os emelés.

 

Az E-buszok környezetvédelmi beruházások.

 

Nem jobbak mint dízel társaik.

Kb. dupla annyiba kerülnek.

 

Azért állítják forgalomba az E buszokat, hogy városokban a lokális környezetterhelést csökkentsék.

 

 

Előzmény: 7-es troli (38567)
M41 2305 Creative Commons License 2022.01.18 -1 2 38570
LSU 106 Creative Commons License 2022.01.18 0 0 38569

RLT-932 helyett FJX-474 van (Pécs-Kecskemét)

MSzabi98 Creative Commons License 2022.01.18 0 0 38568

Komlói út felől én ritkán láttam befelé utazókat, legalábbis a Komló-Mánfa-Pécs járatokon. 

A sofőrök egy része szóvá is teszi, ha Pécsen belül használják a helyközit, szóval nem hiszem, hogy olyan sokan jönnének-mennének. 

Előzmény: JLW-470 (38564)
7-es troli Creative Commons License 2022.01.17 0 0 38567

hivatkoznak a cikkben az üzemanyag árának növekedésére is, ami jelentos többlet kiadást jelent a Tüke Busznak is. Na pont ezért volna jó az elektromosokra kidolgozni a megfelelő fordákat, kiépíteni vegallomasi toltot, kijavítani a telepi toltot, főleg hogy a meglevo 10db busz mellé a ZBP keretein belül újabb 8db érkezik várhatóan az idén.

Előzmény: bendeguz90 (38566)
bendeguz90 Creative Commons License 2022.01.17 0 0 38566
NGE272 Creative Commons License 2022.01.17 0 0 38565

Egyébként tényleg nem az, ahogy számolni szoktuk, de mégis kialakult egy ilyen kép.

Előzmény: E N V I R O 500 (38563)
JLW-470 Creative Commons License 2022.01.17 -1 0 38564

Ahogy Hory írja a Rakodó felé már most is sokan mennek távolságival.A Komlói útról(és környékéről) is egyre többen jönnek befelé távolságival(persze,csak ha megáll és ha nyílnak az ajtók).Egyre többen jönnek rá,hogy 250 az jóval kevesebb a tükés jegyárnál.

Előzmény: NGE272 (38549)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 38563

Azért, mert a Tükénél terjedő legendák ellenére a volán sem egy aranybánya, nekem meg nem is érné meg.

Előzmény: NGE272 (38561)
bendeguz90 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 38562

Nálad is ott a pont :))

Előzmény: E N V I R O 500 (38558)
NGE272 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 38561

Te miért nem jöttél át még a Volánhoz?

Az egykori váltód meg "mellék" váltód már ott vannak.

 

Mi tart még vissza?

 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (38560)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.01.16 0 1 38560

Hát persze, hogy elfogynak róla az utasok, ha a kertvárosi részen a 22-23-24 elviszi az utasok jórészét.

A 41-42-es összekeverésével is leszoktatták a buszozásról az utasokat. Olcsó húzás szivatni az utast azzal, hogy körbebuszoztatja a fél városon mielőtt az uticéljához ér. Előbb utóbb leszokik róla aztán lehet ritkítani arra hivatkozva, hogy nincs rá igény. Így lehet előadni a spórolás művészetét.

Előzmény: NGE272 (38554)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.01.16 0 1 38559

Én is egyre emlékszem. 

Az emeletes volt a másik kedvenc, bár az sokat javított.

Előzmény: trizs77 (38557)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.01.16 0 2 38558

Ott a pont :)

Főleg mikor a hegyre kirándulók kitömik a buszt, körbebuszoztatja őket a fél városon, az MTA-székház környékén lakók meg nem férnek föl.

A villanybusz pedig pazarolja az áramot.........

Előzmény: bendeguz90 (38551)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 38557

Ha jól emléxem csak 1 db volt piros.

 

Bár volt aki azt mondta több is volt.

 

Nekem az tünt fel, hogy mindig csillogott-villogott mint a Salamon alkatrésze.

 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (38555)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.01.16 0 1 38556

Te többet ne tervezz vonalhálózatot ;)

Előzmény: Csapásmérő papírsárkány (38547)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.01.16 0 3 38555

Utaztam rajta gyerekként. Arrafelé laktunk amerre járt. Mindig szép tiszta volt. Így nézett ki.

 

Előzmény: trizs77 (38548)
NGE272 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 38554

Igen-igen. Szinte minden busz ami szembe is jött szóló volt. Gyakorlatilag annyira elfogytak az utasok.

Előzmény: trizs77 (38553)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 38553

Ez mit jelet ?

 

Bőven elég volt a szóló kocsi is ?

 

 

Előzmény: NGE272 (38552)
NGE272 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 38552

Pont az előbb utaztam egy 7-essel ki Kertvárosba, brutális, hogy ennyire elvannak a szólók a vonalon.

bendeguz90 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 38551

"A 35Y ahelyett, hogy pár hétköznapi kirándulóval felszalad a TV toronyhoz, merít egy hurokkal a hegyoldali 32-es viszonylat mentén lakó utasokból ellenkező útiránnyal, amivel utast nyer"

 

 

És plusz kilométereket is.

Előzmény: Csapásmérő papírsárkány (38547)
hory004 Creative Commons License 2022.01.16 -1 0 38550

A Fagyöngy utcai fordulóban lenne értelme, de sztem pl a Csontváry szigetperon többet adna. 

Patacson le kell állítani a buszt, lakossági hiszti miatt. 

II-es rakodó felé bőven kiveszik a részüket a tavolsagik, de nem tudod kivenni onnan a helyit. 

 

Komlói úton felejtős a helyközi, viszont a szoló 2es simán elvan szombaton. 

 

Ha már szoba jött az 50es, nézzétek meg a 60ast, régen reggel tömve volt a csuklós, ma meg hétvégén nincs is. 

Előzmény: NGE272 (38549)
NGE272 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 38549

Egyetértek veled maximálisan abban, hogy a rá- és elhordó alapú rendszer már sok szempontból idejétmúlt, nem lenne versenyképes.

 

Viszont én azt nagyon nagy hibának tartom, hogy tizen év alatt az infrastruktúrához nem nyúltak hozzá Pécsen.

Tudja az ember, hogy a hirdi, patacsi rész már bőven túlnyúlik a városon, de akár Kertvárosnak is vannak ilyen csápjai.

 

Miért nem lehetett megvizsgálni azt, hogy hálózati szempontból értelmezhető-e egy hirdi, vagy patacsi, rózsadombi "mini" végállomás. És még mielőtt valaki ideírja, nem toi-toi budiban gondolkodok, de kb. 15 millió Ft/darab áron egy baromi kultúrált mobilházban is lehetett volna gondolkodni, ahol a gkv. kollégáknak is emberi körülményeket lehetett volna teremteni.

 

Hálózati szinten az átlapoltabb rendszer lenne szerintem előnyösebb, mert a város egyik végéből nem kellene a késéseket se átvinni a másikba, ráadásul a kapacitás is jobban lekövethető.

 

A másik dolog amit Pécs városszerkezete abszolút támogatna, az a helyközivel ellátot helyi feladat lenne. Tehát lehet a II-es rakodó környékén a helyközi buszok akár ki tudnák váltani a helyi járatokat.

 

Sőt, akár a komlói úton is be tudnának segíteni.

 

Amit meg kell érteni, hogy ehhez a városnak is bele kell tennie valamit, de végső soron neki azt kell néznie, hogy ez összegben kevesebb legyen, mint az önálló helyi vonal fenntartása.

Előzmény: Csapásmérő papírsárkány (38547)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.16 0 2 38548

Időpontra már nem emlékszem, de valamikor 1970 körül lehetett.

Pécsen járt 1 db pipi-pipi piros Ik-620-as.

A 30-as vonal állandó kocsija volt.

Igen feltűnő volt a sok kheki színű kocsi között.

Készült róla 1-2 fénykép is.

 

Személyekhez kötött kocsi volt.

Ők ketten jártak vele.

Amúgy nem különbözött a többi Ik-620-tól, csak jobban karbantartott busz volt.

 

Mikor a 30-ra új kocsik jöttek ez az busz az 50-re került.

Itt érte az átfestés is.

Ami kicsit furcsa volt, hisz nem sokkal (1-2 évvel) a selejtezése előtt festették át a szokásos kheki színre.

Addig (kb. 5-7 évig) kibírta pirosan, utolsó éveire meg kheki lett.

 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (38544)
Csapásmérő papírsárkány Creative Commons License 2022.01.15 0 0 38547

"Akkor most rugjam rá az ajtót a polgármesterre és a cégvezetésre, hogy te megmondtad a tuti?"

 

 

Semmiképpen. Tekintve, hogy feltehetően félreértettél. Pécs településszerkezete, úthálózata, megállóinak és végállomásainak a helye adottság. A mai hálózat éves futásteljesítménye kisebb, mint az elmúlt ~40 évben bármikor. Tudom, ez a vezetőfülkéből szubjektív módon nem így tűnik, de ennek az oka a sofőrök kisebb

száma, és a kevesebb kiadott autóbusz. A tulajdonos önkormányzatot a futásteljesítmény, és annak kisebb költségvonzata fogja érdekelni, nem a sofőrök - gyakran jogos - elégedetlensége. Így az önkormányzat most bármit is sugall vagy ígér, ez lesz később majd az elsődleges szempontja, ahogy eddig is.

 

A régi hálózati szisztéma törzsvonali és ráhordó viszonylatokkal már nem tér vissza. Egyszerűen nincsen rá annyi jármű, és sofőr. Pécs nem nagy város, hogy buszról-buszra szálljanak nagy arányban utasok. Több viszonylat már összefésülve jár, hogy futásteljesítményt takarítson meg. Például a 47-es, a 36-os és a 37-es viszonylatot váltja ki, a 33Y viszonylat visszafelé meg a 32-es viszonylatot. A 35Y ahelyett, hogy pár hétköznapi kirándulóval felszalad a TV toronyhoz, merít egy hurokkal a hegyoldali 32-es viszonylat mentén lakó utasokból ellenkező útiránnyal, amivel utast nyer. Ezek is az újabb hálózati szisztéma szülöttei, és ezeket bolondok lesznek megszüntetni. Más kérdés, hogy a sofőrhiány további ritkítást, vagy még több ilyen összefésülést kényszerít majd ki. A korábbi törzsvonalakon pedig marad a fonódás, mert nélküle az utasok a közös szakaszon alig látnának járatot - elég csak megnézni a kiadott csuklós buszok számát...

 

 

 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (38537)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!