Szóval dörzshegesztés. Erre tippeltem. De sehol egy izzás vagy ömledék. Így hogy lehet hegeszteni? :) Meg ez az alacsony fordulatszám is nekem hihetetlen.
Segítséget szeretnék kérni, van egy Einhell Mig160 co hegesztőm, sajnos megállt a tolómotorja, esetleg ha van valakinek egy bontott az megvenném. 06706740703
Próbáltad cserélni az áramátadót? Ha túlmelegszik akkor könnyen áthúz belül, és ha már nem síma, könnyen okoz érthetetlen akadozást, ami hol van hol nincs és mintha nem tolna rendesen, néha induláskor egész hosszú drótszakaszt elföccsent. Persze az is segíthet ha fúvóka tisztító tűvel kissé megpucolod, de ez nem csodaszer. Ha nem ez okozza akkor lehet a huzalvezető spirál, kopott tömődött stb.
Vajon miért csinálja a CO hegesztőm azt a jelenséget, hogy mikor megnyomom a pisztoly gombját el kezd durrogni a drót. Addig durrog amíg nyomom. Ha egy pillanatra elengedem a gombot, és újra megnyomom, utána elhagyja, és szépen hegeszt. Ez főleg összeállításnál gáz, mikor csak kicsi csöppentésekre lenne szükség. Nem tudom mire vélni. Olyan mintha a toló motor nem folyamatosan tolná a drótot, hanem löködné. De ez nem igaz. Teljesen fém tiszta vasnál is csinálja.
Valamint van még egy hülyesége. Mikor rendesen ég az ív az ömledék nem csak a munkadarab felé megy hanem a fúvókára is felrakódik egyre nagyobb golyó formájában míg nem összezárja a fúvókát a gázterelővel. Olyankor nem vagyok boldog. Vajon ha pasztát használnák spray helyett ez megoldódna?
A gép egy általam épített 3 fázisú tirisztoros vezérlésű gép. A tolómű 4 görgős. A vezérlése gyári PWM-es panel.
Jo dolog ha nagyabol belovi ,de ez is inkabb ember fuggo kinek milyen a keze :) inkabb kezdoknek jo ez a gep aki regota benne van az ranez a csore azt tudja ,hogy kb plusz minus 10 Amper hogy alljon neki !Pont tegnap CO tam azt hoztak egy hiper szuper Co gepet probara hat 3 an allitgattuk par orat mire rajottunk hogy mi merre hany meter meg kell szokni mig a regin kattintottunk kettot ezen el jatszottunk azert egy darabig!
Avinal foleg Franciaban kaptam olyan gepet hogy van mar par ev mogottem de igen csak tekergettem a beallitasokat mire jutottam valamire!Annyi fele gep van mar ,de meg lehet szokni mindegyiket utana mar termeszetesse valik :)
Találkoztam nemrég az Industria kiállításon egy olyan hegesztőgéppel, amiben bele van programozva az összes paraméter. Azaz a kezelőfelületén ki kell választani, hogy milyen anyagot, anyagvastagság stb akar ez ember hegeszteni és az kiköpi az ajánlatokat, a felsorolásból kiválasztod a többi kívánalomnak megfelelő programot. Ügyes masina. Most a márkája nem jut az eszembe, ha megtalálom a prospektusát, akkor beírom. De ez a legdrágább gép talán a kínálatukban. Szóval aki kezdő és segítséget szeretne, nem ezt a gépet fogja választani. AKkor még fogyóelektródás változatban nem volt csak AWI-ban.
Hat ez a tanfolyam vagy mi eleg fura ,nem latom milyen hosszu a kepzes hany honap vagy .....mert Avi hegesztest elsajatitani nem eleg par honap foleg hegesztesi ismeretek nelkul !
Talalkoztam olyan emberkekkel akik lebegtettek a bizonyitvanyukat amit 3 honap alatt tettek le es az van beleirva hogy avi hegesztesi ismeretekbol levizsgazott :O azt kitettek neki egy csovet 45% ban hogy meg kene huzni azt sem tudta hogy alljon neki! :(
mert ezek a par honapos kepzesek lehuzasok nem jo semmire!
Egy minosites ha nem ceg intezi hanem maganuton kb 200 ezer ft!Ez csak 15 nap kotelezo ora vizsga ami 90 ezer egy ora nem tudom mennyi de 2 vagy 3 ezer ft tuti van plusz beuto par ezer rontgent is kifizettetik szoval na!Ez csak vizsga felkeszitesnek hivjak tehat tudsz hegeszteni csak vagy regen csinaltad vagy lejart a minosites es meg veded!
Legegyszerubb ut az ha ceg iskolaz be ,de ahoz hegesztonek kell lenni es csak akkor iskolaznak be ha latnak az emberkebe raciot!
Ha valaki kerdezne hogy mit tanuljon meg en a CO mondanam azt talan meg lehet tanulni 15 kotelezo orava ugy hogy atmennyen a minositesen de attol meg senki sem tud hegeszteni azt majd hozza az elet meg a melohely meg a tapasztalat!Elindulni nagyon nehez!
Annak konnyu aki pl lakatos vagy hegeszto es eleve a melohelyen tud gyakorolni van ra lehetosege es beiskolazza a ceg!Vagy vesz maganak gepet es elkezd tanulgatni ,de olyantol aki tud mert ez nem megy magatol az embernek es nagyon hosszu ido megtanulni foleg az AVI -t !
En 10 eve hegesztek foleg AVI ,AVI - kombinaltal ,de meg mindig van olyan hogy kikuldenek egy csohidra ranezek a csore vagy csovekre azt azt mondom hogy ajha ez szep lesz berakni epp ezert szeretem a kihivas miatt!Nagyon nehez szakma nagy gyakorlat kell hozza es felduhit mikor ilyen tanfolyamokkal kabitjak szerencsetleneket penzert es valojaban kitorolhetik vele!
kulfoldon csak minositessel lehet kimenni melozni leginkabb !
Szerintem ez a ket jahato ut van vagy elmenni lakatosnak egy olyan ceghez ahol vannak hegesztok es lehetoseg gyakorolni kesobb a ceg beiskolaz vagy maganuton venni egy gepet es megkerni valakit hogy mutassa meg de ez a nehezebb ut!
Hegesztesi tudas nelkul elmenni minosites kepzesre egy vagyonba kerul nem lehet megtanulni par ora hossza alatt!
hello.Szerintem meg azért salakosodik be mert a varrat vezetési vonala húzott a másil oldalon viszont tolt.Szerintem próbáld ki a félhold alakú vezetést.a felső pontoknál ahol a varrat teteje van ott emeld ki a varrat ívét. Én minden takaró varratót így húzok és még soha se volt salakos.Még elektróda csere esetén sem.Csak a megfelelő sebbességre kell vigyázni mindenhol.Kis gyakorlás próba anyagonn.Szerintem ha van érzéked hozzá akkor menni fog.
tudna nekem valaki ajánlani egy komolyabb hegesztőgép szerelőt, aki, korrekt és képes megcsinálni egy gépet és nemcsak úgy csinál, mintha megjavította volna!? van egy sthalwerk gépem, ami, ívgyújtási gondokkal küszködik és 4t-ben a befejező szakaszban, ha valami miatt kimarad az ív egy pillanatra, akkor újrakezdi a kezdőáramon a programot! tehát ezeket a bajaim kellene megoldani, valami normális mesternek! akiknél eddig voltam, csak találgattak és magyarázgatták, h miért lehetnek a bajok, de meg nem javították!
Hello mindenkinek.Segítséget szeretnék kérni.Olyan gondom lenne hogy van egy MIGATRONIC FLEX 330-as gép és nem boldogulok a beállításával.Impulzusba müködik de a többit nem sikerül megoldani.Ha valakinek lenne beállításra tanácsa vagy valami könyv bármien formátumba legyen szives segíteni.Előre is köszönöm a segítséget.
az lenne a kérdésem hogy ki csinált magának vezérlő pedált mert találtam hozzá infót a neten de azér még beszélnék valakivel eki gyakorltaban is csinált ilyet ugyanis venni az horror ahoz képest hogy mi van benne már beszéltem az egyik villamosmérnök haverommal azt mondta hogy simán menne köszi a segitséget
Ha üresen leveri a kimegszakítót (pláne így "lassan", ahogy leírod), akkor tuti menetzárlatos a gép.
Ha tényleg aluhuzalból vannak a tekercsei, akkor a legjobb javítási mód: szétbontod, különválasztva elviszed a legközelebbi MÉH-telepre és a kapott pénzből veszel egy használt Hetra 160-ast. Azzal legalább normálisan is lehet dolgozni.
Örököltem egy hegesztőtrafót, de korainakl bizonyult az örömöm. Gyári készülék tec(nincs "h")nika3 sirio 150 a neve. Bedugom, bekapcsolom, lenyomja az automatákat. Nem gyorsan csattanva, hanem kb egy másodpercre felbúg, és azután.
Eredetileg 380/220-as 150/120 A-os. A tápkábele nem eredeti, és valószínűleg a kapcsolója sem, mert csak 380-as üzemmódja létezik. Ez nem is volna baj, de gyanítom, hogy esetleg elkötöztek benne valamit. A primer tekercs eleje hőkioldón keresztül kap feszültséget, másik vége kettő is van, egy csapolás a spulni közepéről, meg egy a végéről. Melyik lehet a nagyobb feszültséghez tartozó? Most a teljes tekercsre van kötve a két fázis. Azt gondolnám, hogy hibásan, de ha így van is, az okozhat ekkora áramfelvételt? (16A-ek az automaták)
Fehér fóliával borított aluhuzalból van tekercselve. Elszineződve nincs, sérülés nem látszik rajta. Testzárlatot óccsó multiméterem nem mutatott, menetzárlatot meg nem tudok mérni, mert olyan kicsi eleve az ellenállása.