Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2022.02.18 -4 0 38686

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy köztetek van-e olyan ember akinek konkrét ötlete lenne a vonalhálózat módosítására?

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

A Dél-Dunántúlon kb. 500-700 település lehet.

Melyikre gondolsz ?

Mert a város nevét elfelejtetted oda írni a hozzászólásodba.

 

 

Előzmény: Mario688 (38685)
Mario688 Creative Commons License 2022.02.18 0 1 38685

Üdv mindenkinek! Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy köztetek van-e olyan ember akinek konkrét ötlete lenne a vonalhálózat módosítására? Nekem ezzel kapcsolatban nagyon sok dolog eszembe jut, csak azt nem értem, hogy miért nincs változás amikor tisztán látszik, hogy rossz a rendszer! A sok fonódás ellenére nem értem, miért kellett száműzni a menetrendből a bizonyítottan jól működő gyorsjáratokat! Az alibi 107E, 109E azt inkább hagyjuk! 

E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.02.17 0 0 38684

Már nyomják, hogy akkor legyen olcsóbb a bérlet...........

Előzmény: bendeguz90 (38683)
bendeguz90 Creative Commons License 2022.02.17 0 0 38683

Az utasok számára most fog kezdődni a látványos része.

Előzmény: E N V I R O 500 (38679)
7-es troli Creative Commons License 2022.02.17 0 0 38682

Jó összefoglaló!

Előzmény: E N V I R O 500 (38681)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.02.17 -2 4 38681

A politikáról csak anyit, hogy amíg a kormánypárt vezette a várost addig nem aggódtak ennyire a megélhetésünkért és az utasokért. Most persze lázítanak minket, de azért nem vagyunk teljesen hülyék.

A pénztelenség oka az elszállt energiahordozók ára, a hitelből vett Volvók törlesztése, nincs saját telephelyünk, üzemanyagkutunk, ezeket a Volántól béreljük. A kedvezménnyel utazók után nem fizet senki mert a kormány mindent elvont a várostól a járványra hivatkozva. Az EÜ dolgozók, még a takarítónők, az orvos és gyógyszerész halgatók is munkáltatói igazolással ingyen utaznak, de senki nem fizet utánuk, azt sem tudják hányan vannak.

Az idióta vonalhálózat eszi a pénzt aminek az egyik oka a városszerkezet, a másik a hozzánemértés. A mese, hogy egy busz bejárja a régi hálózat 3 vonalát szép, csak baromság. A külvárosi részeken más az utazási igény mint a belvárosban. Ha két városszéli bokor közt járatod a buszt ami útközben még a "mindenhováis" betér, akkor spórolásnak hangzik, jól el lehet adni, de nem az. A külvárosban sok, a belvárosban kevés. Hasonló utazási igényü városrészeken az egyikben túl van tolva a dolog, a másikban meg van olyan időszak amikor 2 (!) órás követési idő is van.

Villanybuszokkal nem lehet egész nap nyomatni a hosszú vonalakat mert számít az üzemóra is. Nem mindegy ugyanis, hogy egy 2 óra 20 perces járaton elmegy 18% a töltésből, vagy ennyi töltéssel egy rövidebb vonalon több járatot elvégezve 3,5 órát is ki lehet hozni a buszból. Ezt Budapesten már belátták.

Az új városvezetés elkezdte áttervezni de közbejött a covid. 

Előzmény: 7-es troli (38680)
7-es troli Creative Commons License 2022.02.17 0 0 38680

Gondolom a topictars a politikai vonzatra gondolt, hogy egy bizonyos színű csoport már leírja mindennek a másik színű csoportot, es olyan dolgokat vágnak egymás fejéhez, amit pl mindegyikuk csinál az ország mas részein. De ezt tegyük félre végre.

 

Ahogyan a Te, es par - a Dolgokra rálátó - topictars hozzászólásibol kiszűrhető problémák jelenleg:

- alacsony bérezés (meg kell nézni, tud e a varos tovább nyújtózkodni a jelenlegi elvonasos időszakban)

- rossz forda szervezés (hosszu fordulok, össze-vissza járatokra atdobálás, a kezdés es a végzés eltérő helyszínei sok esetben)

- a E buszokhoz sajat sofort találni nehéz, ódzkodnak tőle. ráadásul az ott levő járművek 1 éves üzeme alatt se dolgozták ki az azoknak való fordakat (minél többet tudjanak menni, ne kelljen napközben telepre vinni tölteni, ne kelljen napközben buszt cserélni állandóan, pláne ne naponta többször). Plusz ideje lenne 1-2 kijelölt vegallomasra (Ebusz decentrum) is töltő berendezést épiteni.

 

A buszok műszaki állapotáról nincs infom.

 

hetvegente, ha sok csuklós megspórolható a csökkent utasszám miatt, es igy a kevesebbet fogyasztó szólók mehetnek, akkor azzal valóban lehet hosszutavon spórolni. Persze ésszel ezt is, zsúfoltságot nem szabad generalni.

Ha pedig van tobb tízes mennyiségben nem használt busz (akár sajat akar bérelt), azoknak egy részét el kell adni. Minimális bevétel igaz. Viszont a biztosítás+sulyado+műszaki vizsgáztatás+karbantartás költségeit ezeknek meg lehet spórolni hosszabb tavon is.  

 

Előzmény: E N V I R O 500 (38679)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.02.17 0 1 38679

Mi kezdődik? Már régóta tart csak most lesz látványos a dolog. Elfogyott a pénz, elfogytak a sofőrök, még úgy is, hogy a különjáratozás  most szinte nincs. Akkor mi lenne, ha teljes gázzal menne? 

Előzmény: bendeguz90 (38677)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.17 0 1 38678

Ez most szakmai vita, vagy a helyi hülyék párpolitikai acsarkodása ?

 

A szakmai rész az, hogy kevés a buszvezető mit csináljunk?

 

A pártpolitikai (ugyanabban a cikkben) meg az, hogy kinek az unokanővére szomszédjának ángya melyik politikai párt kicsodája ?

 

 

Előzmény: bendeguz90 (38677)
bendeguz90 Creative Commons License 2022.02.17 0 0 38677
DUB-096 Creative Commons License 2022.02.15 0 0 38676

Ertem, koszonom! Azt lehet tudni, hogy mik helyett vannak kint, vagy mindig masik autot potolnak? Nem tudom, hogy az NGB-k mennyire lehetnek jo allapotban, de ha az MRL es az IER is kell, akkor feltetelezem nem tul rozsas a helyzet.

Előzmény: HPR-120 (38675)
HPR-120 Creative Commons License 2022.02.14 0 1 38675

MRL, IER tartalék.

A 623 pedig szerintem most kapott kijelzőt.(Bár én mostanában nem nagyon láttam kint.)

Előzmény: DUB-096 (38674)
DUB-096 Creative Commons License 2022.02.14 0 0 38674

Az MRL-899-nek van fix fordaja, vagy csak tartalekos? Csak ma 2 vonalon is lattam, de azert megkerdezem hatha csak beugros volt a 30/103/130-as vonalak valamelyiken. Az IUE-623 meg eddig is kijelzos volt, vagy csak most kapott nemreg?

Kuvik76 Creative Commons License 2022.02.14 0 0 38673

utas.hu (most):

 

5685/12: LKC-297

5685/36: LKC-295

Előzmény: JLW-470 (38670)
BPV-093 Creative Commons License 2022.02.12 0 0 38672

Hetekig nem járt Pécs-Szigetvár között a csuklós. Február 10-étől újra közlekedik a megszokott időpontokban.

nemeth._.mark Creative Commons License 2022.02.09 0 0 38671

Sziasztok! Esetleg valaki megtudja nekem mondani, hogy a siófoki buszpályaudvaron és a buszokon a ki a bemondónak a hangja?

JLW-470 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38670

A 297 a 294-el(több,más fordával együtt ezt a fordát meg már meg is szűntették) egyidőben tűnt el a fordájáról.Én saját szemmel nem láttam,de van,aki szerint azt vitték el(nem akarom bántani az eredeti hírforrást,de pl ő azt is írta,hogy a távozó csuklósok az érkező Volvok miatt szabadultak fel,ami egyértelműen nem igaz).

Előzmény: LHS 363 (38669)
LHS 363 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38669

A 297 az szigetvári autó.

Előzmény: JLW-470 (38666)
M41 2305 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38668

296, a komlói.

Előzmény: JLW-470 (38666)
vadparaszt18 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38667

13:35-kor indul, PNR-306 fordája kapta meg.

Előzmény: JLW-470 (38665)
JLW-470 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 38666

A 296 helyett nem inkább a 297?Nem véletlenül kérdeztem anno a Vasisban,de hát azóta sem nézte meg egy helyi sem.

Előzmény: DZA027 (38610)
JLW-470 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 38665

13:30-13:45 körül indult új autópályás járat Pécsről Mohácsra?

Előzmény: vadparaszt18 (38638)
robbanómotor Creative Commons License 2022.02.04 0 1 38664

Hű, az történelmi gép volt a maga idejében. Ha jól emlékszem, még a Metro újságban is benne volt, amikor újkorában bemutatták. :D 

Előzmény: Törölt nick (38663)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.04 0 2 38663

HPH-087 (a volt pécsi Vario) is az Ikarus Falodához került, mozgóbüfé lesz.

robbanómotor Creative Commons License 2022.02.03 0 0 38662
trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 -1 0 38661

A határátlépő adatoknál engedd meg, hogy figyelmeztesselek valamire.

A 2020-as év nem jó kiindulási pont, a járvány miatt.

 

Hogy mégis ezt használom annak oka, hogy nem találtam 2019-es (utolsó békeév) határforgalmi adatokat.

 

Tehát ha helyre áll a világ rendje (talán 2023-ban ???) akkor elképzelhető, hogy Magyarbólynál is ismét lesz napi 3-3 ( vagy több ??) belépő és kilépő tehervonat.

 

 

 

 

Előzmény: NGE272 (38660)
NGE272 Creative Commons License 2022.01.29 -1 1 38660

Köszönöm, különösen jó így adatszinten is látni.

 

Nekem csak az a megdöbbentő az egészben, megint mennek bele a milliárdok egy ilyen "lehet, hogy jó lesz" szintű projektbe, mikor máshol meg rohad le az infrastruktúra.

Előzmény: trizs77 (38659)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 -1 1 38659

MAGYARBÓLY

 

2020.01.01-től 2020.12.31.-

>>Belépett :

>>- 1042 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 426 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb 1 tehervonat.

>>- 89 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

 

>>Kilépett:

>>- 1042 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 425 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta  kb. 1 tehervonat.

>>- 90 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A 40a, a 40-es vasútvonal, a 65-ös vasútvonalon se a személyszállítás viszi a prímet.

 

A 40-a vonalon, Bpest-Pusztaszabolcs, a két irányban együtt valóban megvan a napi kb. 6500 utas.

Ezt a napi kb. 6500 utast, 54 vonattal visszük el.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Egészen más a helyzet a 40-es vasútvonal Pusztaszabolcs - Pécs szakaszán.

Erről inkább FOMA olvtársnak tegyél fel kérdés, ehhez Ő jobban ért.

 

A Pusztaszabolcs-Pécs szakaszon az elmúlt 10 évben folyamatos volt az utasvesztés.

Nincs konkrét utasszámom.

Ha lenne se adhatnám közre.

A csökkenő tendencia nagysága vagy százalékos aránya viszont nem titkos.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A 65-ös vasútvonal 2010-2019 között elveszítette utasai kb. 10%-t.

Ez rossz hír, de a hírben az a jó, hogy a 65-nek volt miből veszítenie.

Azon kevés vasútvonalunk közé tartozik, ahol - a többi vonalhoz viszonyítva - még bőven van utas.

Ezen a vasútvonalon közel 300.000 utas van évente amit kb. 8000 vonat szállít el.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Amennyiben a Soroksár-Kelebia vonal = 147 km és sík mint az asztallap helyett a Soroksár-Kelenföld-Pécs-Villány-Magyarbóly vonalat újíttatnák fel ami kb. 290 km  és teli van dombokkal, ívekkel, vizenyős szakaszokkal, akkor a vonal felújítási költsége - szerintem - minimum duplája lenne mint a 150-es vonal bekerülési ára.

 

 

 

Előzmény: NGE272 (38657)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 -1 2 38658

A Belgrád-Soroksár vasútvonal felújítása mindíg is teher vonat célközpontú volt.

 

Már a francia tervek idején is 2000 előtt és most a kínai tervek idején is.

 

Ha jár arra személyvonat az nem baj, de ha nem jár attól se omlik össze a világ.

 

SZERBIA felé/felöl

 

KELEBIA

 

2020.01.01-től 2020.12.31.-

 

 >>Belépett :

>>- 92 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 2265 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb  6 tehervonat.

>>- 888 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

 

>>Kilépett:

>>- 92 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 2381 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta  kb. 6 tehervonat.

>>- 846 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ami füllentés a dologban, hogy a Belgrád-Soroksár vasút felújítását azzal harangozták be, hogy Pireuszból Soroksárra napi 18 db konténer vonat fog jönni, azaz 18x40 = 720 db konténer.

Naponta.

 

Ez a jóslás mostanra lecsökkent napi 1 vagy 2 érkező konténer vonatra.

 

A 150-es vonalon zajló teherforgalom fontos.

Nem annyira nekünk, de másoknak igen.

 

A budapesti elővárosban a 150-es vonal egy kicsi szakaszát a 163 km-ből 60 km-t használnak elővárosi forgalomban.

Bár egyre nő az elővárosi vonal utasszáma a Budapestre befutó 11 vasútvonal utasszámai között fix 10. helye van.ű

Csak a 142-se kevesebb az utas.

 

A Kunszentmiklóstól lefelé Kelebiáig tartó 103 km-n a vasúti személyszállítás kényelmes.

Mindenkinek jut 3-8 ülőhely.

 

 

Előzmény: NGE272 (38657)
NGE272 Creative Commons License 2022.01.29 0 0 38657

Félig OFF:

 

Ugye február 1-től kezdődik a Budapest-Belgárd vasútvonal felújítása.

 

A Ten-T 10-es folyósónak csak egy melléknyúlványa a Belgrád-Budapest szakasz, valójában a fő tengely Zágráb-Belgrád között húzódik, amely egy eleve nagyrészt kétvágányú, villamosított pálya.

 

Nem lett volna értelmesebb eleve erre rácsatlakozni mondjuk Magyarbóly-Eszék irányban?

 

Akkor legalább olyan pálya lett volna felújítva a 40-essel aminek a személyforgalma is jelentősebb...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!