Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Üdv mindenkinek! Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy köztetek van-e olyan ember akinek konkrét ötlete lenne a vonalhálózat módosítására? Nekem ezzel kapcsolatban nagyon sok dolog eszembe jut, csak azt nem értem, hogy miért nincs változás amikor tisztán látszik, hogy rossz a rendszer! A sok fonódás ellenére nem értem, miért kellett száműzni a menetrendből a bizonyítottan jól működő gyorsjáratokat! Az alibi 107E, 109E azt inkább hagyjuk!
A politikáról csak anyit, hogy amíg a kormánypárt vezette a várost addig nem aggódtak ennyire a megélhetésünkért és az utasokért. Most persze lázítanak minket, de azért nem vagyunk teljesen hülyék.
A pénztelenség oka az elszállt energiahordozók ára, a hitelből vett Volvók törlesztése, nincs saját telephelyünk, üzemanyagkutunk, ezeket a Volántól béreljük. A kedvezménnyel utazók után nem fizet senki mert a kormány mindent elvont a várostól a járványra hivatkozva. Az EÜ dolgozók, még a takarítónők, az orvos és gyógyszerész halgatók is munkáltatói igazolással ingyen utaznak, de senki nem fizet utánuk, azt sem tudják hányan vannak.
Az idióta vonalhálózat eszi a pénzt aminek az egyik oka a városszerkezet, a másik a hozzánemértés. A mese, hogy egy busz bejárja a régi hálózat 3 vonalát szép, csak baromság. A külvárosi részeken más az utazási igény mint a belvárosban. Ha két városszéli bokor közt járatod a buszt ami útközben még a "mindenhováis" betér, akkor spórolásnak hangzik, jól el lehet adni, de nem az. A külvárosban sok, a belvárosban kevés. Hasonló utazási igényü városrészeken az egyikben túl van tolva a dolog, a másikban meg van olyan időszak amikor 2 (!) órás követési idő is van.
Villanybuszokkal nem lehet egész nap nyomatni a hosszú vonalakat mert számít az üzemóra is. Nem mindegy ugyanis, hogy egy 2 óra 20 perces járaton elmegy 18% a töltésből, vagy ennyi töltéssel egy rövidebb vonalon több járatot elvégezve 3,5 órát is ki lehet hozni a buszból. Ezt Budapesten már belátták.
Az új városvezetés elkezdte áttervezni de közbejött a covid.
Gondolom a topictars a politikai vonzatra gondolt, hogy egy bizonyos színű csoport már leírja mindennek a másik színű csoportot, es olyan dolgokat vágnak egymás fejéhez, amit pl mindegyikuk csinál az ország mas részein. De ezt tegyük félre végre.
Ahogyan a Te, es par - a Dolgokra rálátó - topictars hozzászólásibol kiszűrhető problémák jelenleg:
- alacsony bérezés (meg kell nézni, tud e a varos tovább nyújtózkodni a jelenlegi elvonasos időszakban)
- rossz forda szervezés (hosszu fordulok, össze-vissza járatokra atdobálás, a kezdés es a végzés eltérő helyszínei sok esetben)
- a E buszokhoz sajat sofort találni nehéz, ódzkodnak tőle. ráadásul az ott levő járművek 1 éves üzeme alatt se dolgozták ki az azoknak való fordakat (minél többet tudjanak menni, ne kelljen napközben telepre vinni tölteni, ne kelljen napközben buszt cserélni állandóan, pláne ne naponta többször). Plusz ideje lenne 1-2 kijelölt vegallomasra (Ebusz decentrum) is töltő berendezést épiteni.
A buszok műszaki állapotáról nincs infom.
hetvegente, ha sok csuklós megspórolható a csökkent utasszám miatt, es igy a kevesebbet fogyasztó szólók mehetnek, akkor azzal valóban lehet hosszutavon spórolni. Persze ésszel ezt is, zsúfoltságot nem szabad generalni.
Ha pedig van tobb tízes mennyiségben nem használt busz (akár sajat akar bérelt), azoknak egy részét el kell adni. Minimális bevétel igaz. Viszont a biztosítás+sulyado+műszaki vizsgáztatás+karbantartás költségeit ezeknek meg lehet spórolni hosszabb tavon is.
Mi kezdődik? Már régóta tart csak most lesz látványos a dolog. Elfogyott a pénz, elfogytak a sofőrök, még úgy is, hogy a különjáratozás most szinte nincs. Akkor mi lenne, ha teljes gázzal menne?
Ertem, koszonom! Azt lehet tudni, hogy mik helyett vannak kint, vagy mindig masik autot potolnak? Nem tudom, hogy az NGB-k mennyire lehetnek jo allapotban, de ha az MRL es az IER is kell, akkor feltetelezem nem tul rozsas a helyzet.
Az MRL-899-nek van fix fordaja, vagy csak tartalekos? Csak ma 2 vonalon is lattam, de azert megkerdezem hatha csak beugros volt a 30/103/130-as vonalak valamelyiken. Az IUE-623 meg eddig is kijelzos volt, vagy csak most kapott nemreg?
A 297 a 294-el(több,más fordával együtt ezt a fordát meg már meg is szűntették) egyidőben tűnt el a fordájáról.Én saját szemmel nem láttam,de van,aki szerint azt vitték el(nem akarom bántani az eredeti hírforrást,de pl ő azt is írta,hogy a távozó csuklósok az érkező Volvok miatt szabadultak fel,ami egyértelműen nem igaz).
A határátlépő adatoknál engedd meg, hogy figyelmeztesselek valamire.
A 2020-as év nem jó kiindulási pont, a járvány miatt.
Hogy mégis ezt használom annak oka, hogy nem találtam 2019-es (utolsó békeév) határforgalmi adatokat.
Tehát ha helyre áll a világ rendje (talán 2023-ban ???) akkor elképzelhető, hogy Magyarbólynál is ismét lesz napi 3-3 ( vagy több ??) belépő és kilépő tehervonat.
Nekem csak az a megdöbbentő az egészben, megint mennek bele a milliárdok egy ilyen "lehet, hogy jó lesz" szintű projektbe, mikor máshol meg rohad le az infrastruktúra.
Amennyiben a Soroksár-Kelebia vonal = 147 km és sík mint az asztallap helyett a Soroksár-Kelenföld-Pécs-Villány-Magyarbóly vonalat újíttatnák fel ami kb. 290 km és teli van dombokkal, ívekkel, vizenyős szakaszokkal, akkor a vonal felújítási költsége - szerintem - minimum duplája lenne mint a 150-es vonal bekerülési ára.
Ami füllentés a dologban, hogy a Belgrád-Soroksár vasút felújítását azzal harangozták be, hogy Pireuszból Soroksárra napi 18 db konténer vonat fog jönni, azaz 18x40 = 720 db konténer.
Naponta.
Ez a jóslás mostanra lecsökkent napi 1 vagy 2 érkező konténer vonatra.
A 150-es vonalon zajló teherforgalom fontos.
Nem annyira nekünk, de másoknak igen.
A budapesti elővárosban a 150-es vonal egy kicsi szakaszát a 163 km-ből 60 km-t használnak elővárosi forgalomban.
Bár egyre nő az elővárosi vonal utasszáma a Budapestre befutó 11 vasútvonal utasszámai között fix 10. helye van.ű
Csak a 142-se kevesebb az utas.
A Kunszentmiklóstól lefelé Kelebiáig tartó 103 km-n a vasúti személyszállítás kényelmes.
Ugye február 1-től kezdődik a Budapest-Belgárd vasútvonal felújítása.
A Ten-T 10-es folyósónak csak egy melléknyúlványa a Belgrád-Budapest szakasz, valójában a fő tengely Zágráb-Belgrád között húzódik, amely egy eleve nagyrészt kétvágányú, villamosított pálya.
Nem lett volna értelmesebb eleve erre rácsatlakozni mondjuk Magyarbóly-Eszék irányban?
Akkor legalább olyan pálya lett volna felújítva a 40-essel aminek a személyforgalma is jelentősebb...