Egy ilyen a kocsiba, és béke. Persze ha nem garázsban áll az autó :))
Ha ennek lenne speckós, gyári napellenzőbe beépített, autótipusonként megvehető változata...
Napellenző leakaszt, töltős napellenző a helyére, A-oszlop burkolata alatt vezeték le a biztitábláig, ott ráköt, és gond vége :)
Szerintem -velem együtt- sokunknak inkább az igényesen kivitelezett, gyári, vagy a gyárihoz hasonló megoldások jönnek be. Az utólagosan odabiggyszett bölöncök nem az én világom :)
ha van egy csepptöltöd és hozzá még ráteszel egy tulfesz védelmet ebben az esetben az akkura kötve tölthetsz ugy hogy nem veszed le a sarukat
tudok 20 éves akkurol amelyik minden este rákerül a csepptöltöre fütött garázsban, persze ezen az auton mindig jo az önindito és a generátor, soha semmilyen zárlat nem volt benne, a gyujtás is mindig tökéletes
Nekem csak nagyritkán kellett rátöltenem az akkura.
Fűtött garázsból van az indulás, így nincs akkora igénybevétel. Persze a fűtés, világítás, ülésfűtés ( hmm, de jó kis találmány, a mai napig hiányolom a GS-ből ) áramba kerül, így a biztonság kedvéért néha rá-rátöltöttem az akkura. De én sosem szedtem le az S1-ről a sarukat, pedig abban is volt elektronika gazdagon. Nem egy ősrégi töltővel, hanem egy fiatalkával töltöm.
0 probléma.
Már korábban írtam: kéne egy napelemes töltő, amit rá lehetne erősíteni a napellenzőre. Sőt, a gyártók a napelemeket be is építhetnék a napellenzőbe ( opcióként rendelhető lenne ). Ezek a napelemek egy kis vezérlésen keresztül rá lennének kötve a rendszerre, és tölthetnék az akkut. Napellenző lehajt, napelem kifelé néznek, és hajrá.
Ha tele az akku, akkor az elektronika lekapcsolna. Ennek a kamionoknál lenne nagy haszna, mert egy hétvégi ( 45 órás ) kötelező pienőidő kivételekor rendesen le tudnak merülni az akkuk a folyamatos kályházástól. Télen a fűtés miatt merülnek az akkuk, nyáron meg -ha van- az állóklíma miatt. Ha így, napelemmel töltődnének az akkuk, akkor sok-sok üzemanyag megmaradna, és nem mellesleg sokkal kevesebb káros cucc kerülne a levegőbe.
Az utólagos cucc mehetne akár a szivargyújtón keresztül is, nem egy ördöngős dolog a biztosítéktáblán egy állandó 12V-os helyet találni a szivargyújtó száljának, és erre át lehet kötni. ( Furgonjaimban is átköttettem konstansra a szivargyújtókat, mert zavart, hogy minden motorleállítás után lekapcsol a navi. És pihikor, álló motornál a naviban levő tv-t sem tudom nézni sokáig, mert a navi akkuja hamar ledobja az éxíjat :))
szeptemberben az én fejemben is megfordult vegyünk 2 doboz diszperzitet és kenjük fel a falra , de aztán átgondoltam jövőre másik szobába költöznek -de az is lehet nem lesz kollégista hanem hazaköltözik majd eldönti mit akar-
ja ha már festés szerintem 5 éve nem volt tisztasági festés a hajléktalan szállón -a gyerkőcök nevezték el annak-
Tényleg... basszus, erre nem is gondoltam! Akkor én most nem is vagyok eu-konform... fene!
Te meg nem jöttél a cuccal
G.I. Jane meg lelki válságban van
Olyanok a koleszok mint a szociálpolitika jól van leírva de használni tudni kell - kellene, megint a gyerekek isszák meg a levet amit a felnőtteknek főztek!!
Nem is tudom, én 13 évesen már takarítottam. Porszívózás, felmosás ultrával. Nem volt teljesen kötelezö, segítettem. Igaz, otthon, és nem volt fizetett takarítónk.
főiskolás koleszban volt anno, hogy egy srác megunta a szutykot, egyik hétvégén nekilátott festeni, mázolni :)
persze, a 13 évesek vegyszerhez ne nyúljanak, csak tartsanak szépen rendet maguk után. hátha egyszer beállít a messziből apuka őrmester és megnézi, hogy élére van-e hajtogatva minden szerelés ;-)
Régi Renault-s vagyok, ötödik autómat gyűrőm. Differenciál művem romlott el, cserére szorul. Felajánlottak egy bontott jó állapotú váltót aminek a két utolsó száma nem stimmel az enyém jh3142 a másik jh3105. Esetleg szerintetek beépíthető és mi a különbség?