Egyik legjelentősebb balatonparti községről nincs önálló Topik itt a Balaton csoportban, miközben a legtöbb nagyobb városnak már van. Én úgy gondolom Tihany mindenképpen megérdemel egyet. Idegenforgalmi, kulturális, történelmi, és (turista) közlekedési központ is. Itt lehet írni mindenről,ami szűkebb vagy tágabb értelemben érinti Tihanyt. Utak, útitervek, élménybeszámolók, hajózás, a Balaton jövője stb. Legyen ez egy sikeres Topik a sok kevés hozzászólást megéltek mellett!
Tihanyban még nem is annyira rossz az utak állapota, mint nálunk Füreden.
De, a parti út egy része ott is nagyon rossz + sok kis utcát tönkretettek az építkezésekkel.
Az echo2002 - vagy mi - lakópark egy egész hegyet megmozdított, országos híradásokban is téma volt.
A legnagyobb különbség, hogy a forgalom jóval nagyobb azért Füreden, ennélfogva előbb tönkremennek az utak.
Kedvencem a 71-es tihanyi bejárójának szakasza, ott pár éve rákentek valami aszfaltnak nevezett vékony vackot az útra (felújítás magyar módra), ami már jó ideje pattogzik le, ergo nagyon szar ott az út.
Útalap, és még ráadásul súlyadó is. Van pofájuk mindenféle adót követelni, közben meg kénytelen az autós sz*r minőségű utakon közlekedni... Tihanyban még nem is annyira rossz az utak állapota, mint nálunk Füreden. Itt valami katasztrófális !
...a baj csak az, hogy magyarorszagon fos szemet utak keszulnek, papirvekony koporeteggel, es az elso telen szettornek es felkatyusodnak. pl az osztrakoknal nem azert olyan faszak az utak, mert atomfizikusok epitik, hanem mert nem lopjak ki belole az anyagot. magyarorszagon meg ha feltoredezik az ut, annyi baj legyen, legalabb a sogor minden tavasszal megjavithatja jo penzert.
Magyar Hírlap múlt heti információi szerint négymilliárd forintért kelt el a Balaton-part egyik legszebb, legértékesebb épülete, a tihanyi József főherceg kastély. Sugár László, a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) vezérigazgató-helyettese viszont a Magyar Rádiónak úgy nyilatkozott: a valódi ár nagyságrendekkel kisebb.
A kastélyt tavaly szeptemberben országos listán hirdették meg. A műemlékvédettség alatt álló tihanyi Kastélyszálló, a Park Hotel és a Strand Hotel azóta elkelt. A kiírás nem tartalmazott árat, ám a pályázónak százmillió forint ajánlati biztosítékot kellett befizetni. Az ingatlanra négy ajánlat érkezett. A nyertes magyar befektetőcsoport neve, a vételár és a szerződés aláírásának időpontja nem publikus. (tozsdeforum.hu)
Én komolyan bízom abban, hogy a magyar média által kifejezetten ellenségesen kezelt balaton egyszer visszanyeri régi fényét, és újra azt mondhatjuk, hogy van olyan forgalom, hogy kellene a híd.
Sziasztok, hogy ne legyen környezet romboló: épitsetek egy Füred -Siófok és egy Kenese - Keszthely alagutat. Az 5.-6-7 Metróból az is kijön., meg 800 km autópályából, és 400 ezer munkahelyből.
Ha egyszerű közgazdaságtani kérdésként nézzük, akkor sem éri meg.
Belekerülne alsó hangon vagy 15-20 Mrd-ba. (De inkább több, a magyar építőipari gyakorlatot elnézve....)
Ezért mit kapunk? 3 perces átjutást. A mostani (nettó) 8 helyett.
Ki fizetné ezt meg...?
Régen, az NDK-s időkben, mikor mind a 4 komp ingázott, mégis km-es kocsisorok álltak, még talán megérte volna - bár szerintem a környezetvédelmi szempontok akkor is kemény gátat állítottak volna neki.
Ma nyáron bármikor odamész, 25 percen belül a másik oldalon vagy. 3 komp elbír a forgalommal, a kapacitás bőven 100% alatt van.
Télen ez 70 perc - de ekkor van komponként 8 autó, ami nem egy jelentős kereslet.
Hatalmas bukó lenne.
És akkor még nem beszéltünk a környezetvédelmi, és esztétikai szempontokról...
Az a baj, mint mindent - így pl más régiókat érintő kérdéseket is - ezt is ott fent, a nagyfaluban döntik el. Szerintem a környékbeliek szavazása kellene, hogy döntsön .