Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.18 0 0 8558

Akkor megnyugodtam,mert csak nagyon néha szokott rántani,de normális közlekedésnél nem érzek rajta semmit. Csak egyszer padlóztam meg kíváncsiságból,de akkor tényle rántott picit. Inkább kíméletesen használom és akkor talán tovább lesz jó.

Előzmény: C20NE (8557)
C20NE Creative Commons License 2011.08.18 0 0 8557

Attól függ, minden automata tud picit rántani ha nem optimálisak a körülmények, de kultúrált pedálkezelés mellett nemigen van határozott rántás. Ha lepadlózod ne várd, hogy észrevehetetlen legyen a váltás

Előzmény: Törölt nick (8556)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.18 0 0 8556

Egy láma kérdésem lenne.

 

A váltómat jónak találom,mert vált rendesen,de néha amikor 2-3-ba vált akkor kicsit megtorpan. Olyan mintha ragadna valami. Lehet azt mondani is rá mintha darabos lenne a váltás,de nem mindig csinálja. Mivel a kocsiban 280,000Km van és nem tudom,hogy valaha is volt e rajta cserélve olaj így holnap viszem váltóolaj cserére szűrővel együtt. Kíváncsi leszek,hogy változik e valami. 

 

Egyébként egy teljesen jó automata váltoban nem lehet semmit sem érezni amikor vált a kocsi?

(Nem DSG váltó hanem régebbi típus)

hantal0101 Creative Commons License 2011.08.16 0 0 8555

Üdv!

 

Valaki nem tud egy jó helyet ahol olcsón hozzájutok a Shell Spirax 85w-140 es váltóolajhoz? 2000körül találtam a neten, de csak 2 Liter kéne ami 1800Ft os postaköltséggel már nem annyira kifizatődő minthogy elmenjek érte valahova pesten! Szóval ha valakinek van ötlete hol lehet ilyet kapni pesten az lécci jelezze!

 

Köszi!

 

vwopel Creative Commons License 2011.08.16 0 0 8554

....ahol fát vágnak ott van forgács is, az meg jó lesz a kifolyt olajra:-DD

Előzmény: baal (8553)
baal Creative Commons License 2011.08.16 0 0 8553

tudok okosat mondani:

téged jól megszopattak a felujitással.-)

menj vissza, és tedd üresbe a felujitó embert, aztán rúgd be

Előzmény: kisp113 (8552)
kisp113 Creative Commons License 2011.08.16 0 0 8552

Sziasztok,

 

olyanra ki tud okosat modnani, hogyan lehet hogy allo helyzetben az autom valtojabol (4L30E avagy opelesen AR35) kifolyt vagy egy bo liter olaj. Alafekve nem latom honnan jott. 

Ja meg annyit hogy 10e km-rel ezelott esett at a fullos felujitason, most sokat allt N be, mert le lett veve a hengerfej es hogy arrebb lehessen tolni ha kell. 

Elotte is izzadt kicsit ugyan, de ilyen durva folyast sosem produkalt.

MM. Creative Commons License 2011.08.16 0 0 8551

akkor menne az 6.ba is, csak nem ugy programozták fel a vezérlőjét..

Előzmény: sZoMy (8550)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8550

4,4 V8 (volvo)

Előzmény: MM. (8549)
MM. Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8549

de milyen mocival van párosítva?

Előzmény: sZoMy (8548)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8548

Nekem 70-80 körül kick down-al visszatolja 2-esbe 6.-ból! 125körül meg bepróbálkozik a 3.-al.

Aisin TF-80sc a váltó. 

Előzmény: MM. (8546)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8547

"Akkor fogod igazán értékelni ha egy fél év múlva muszáj lesz egy kéziváltóssal menned és sírva fogod visszakérni a lusta automatádat :-)"

 

Edzem magam, a másik volvot nem adtam el, az manual :) Amúgy elég volt 1,5-2hét, hogy mikor visszaültem a másikba 1-esbe full fékkel kuplung nélkül indítózni próbáljak,

majd néztem okosan, hogy mi a f@sz van?! :)

 

Előzmény: C20NE (8543)
MM. Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8546

Nekem egy lusta ZF váltó van a kocsiba, nem vált vissza csak padlógázra 1 fokozatot, és ha lenyomom a kick down-t akkor 2.őt.

De egyébként sose volt rá szükség autopalyan végig 5.be megyek. Ha meg nagyon kell menni parketta és nagyon megy..

Mikor a kézinél a visszaváltásra  még csak gondolsz, akkor az automatanal padló, és ugyanannyi idő alatt leszel a megfelelő fokozatba..  csak 2 éve automatázok, de kezdek ráérezni és nem olyan rossz ez

 

Előzmény: sZoMy (8536)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8545

Akkor én vagyok az egyik kivétel aki nem szereti az automata váltót. Most ugye van egy 1,8Turbo automata Octaviam ami nem lusta :-) Előtte volt egy 4000Cm3 Jeep Grand Cherokee-m ami szintén automata volt. Ezek előtt pedig egy Ford Focusom volt manuális váltóval.

Bevallom őszintén,hogy szerintem az automata váltó megöli az autózás élményét. Nem volt annál jobb érzés amikor pakoltam fel-le a sebességeket. Főleg gyorsuláskor :-) Mivel és sportosan is szeretek vezetni.

 

Most amikor vettem az automata Octaviat nagyon hezitáltam rajta,de egy nagyon jó vétel volt és csak ezért mentem a vásárlásba. A köv. autom tuti,hogy kézi lesz :-)

jó hír Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8544

automata mindörökké...

C20NE Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8543

Akkor fogod igazán értékelni ha egy fél év múlva muszáj lesz egy kéziváltóssal menned és sírva fogod visszakérni a lusta automatádat :-) Rólam mindenki tudja, hogy szeretem az automatát, és hihetetlen élvezettel szoktam az ismerősökre a frászt hozni ha vezetem az autóikat és megkérdezem, hogy

 

- Mi ez a bal szélső pedál?

- Miért van eltörve a váltókar? ( Mozog minden felé )

- Miért ilyen pici a fékpedál? ( Nem fogom eltalálni )

 

Ilyenkor lefehérednek és megkérdezik, hogy biztosan én akarok vezetni ?

 

:-))))

Előzmény: sZoMy (8542)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8542

azt nem mondtam, hogy nem szeretem, csak egyelőre vannak vitáink :)

Előzmény: gallo (8541)
gallo Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8541

Valoban nem mindenki szereti meg. Da aki igen, az nagyon :)

Előzmény: sZoMy (8539)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8540

értem amit mondasz, valószínűleg van is benne igazság, de pl pályán nem igazán tudok vele úgy előzni, hogy legalább 5.-be ne tegye vissza.

Előzmény: gallo (8538)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8539

A történethez hozzátartozik, hogy ugyan levezettem már sokszázezerKm-t nem is rossz autókkal,

de az automata dolog nálam (általában szándékosan) eddig kimaradt. 2 hónapja vettem egy járgányt,

amit sajnos vagy sem, de nem gyártottak manuállal, így rákényszerültem. 2 hónap nem sok idő bár beletettem

ezidő alatt 18eKm-t. Természetesen én is el tudom érni, hogy gázadásra váltogassan, szépen teszi is a dolgát,

de a korábbi manuál váltós tapasztalataimhoz képest, ez egy lusta/lassú dolog :) gondolom egy duplakuplungos

verzió máshogy működik e téren. A bajom pl egy sietős országúti előzésnél, ha pl nagy a forgalom és várom a

lehetőséget, akkor 80km/h körül 6.-ba tartja, ha eljön az előzési pillanat és lepadlózom, akkor gondolkodás, visszaváltás

majd megyünk, ez ugyan nem sok idő, de idegesítő. Ilyenkor ki szoktam rakni manuál, vissza 3.-ba, majd ahogy 

van hely késlekedés nélkül előzők.

Előzmény: C20NE (8537)
gallo Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8538

Benned van a hiba. Ha nem adnal akkora gazt, akkor nem valtana vissza ugymond "feleslegesen". Pontosan azert valt vissza, mert a TE gazpedalkezelesed alapjan azt gondolja, hogy ki akarsz loni es ehhez o biztositja a megfelelo dinamikat. 

Előzmény: sZoMy (8536)
C20NE Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8537

Akkor vagy nem neked való az automata vagy nem jó neked a váltód programja. Én a gázpedállal elérem, hogy visszaváltson és azt is, hogy ne. Mondjuk a jó automata finom lábú, jó ritmusérzékű, higgadt, (talán a szemlélődő jobb szó)   típusú embereknek való akik a kényelmet tudják értékelni...

Előzmény: sZoMy (8536)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8536

"minek kapcsolgatni? D, aztán hadd'menjen"

 

Én nem vagyok 100%-ig elégedett az automata nyújtotta lehetőségekkel... Előzéseknél vagy szimpla gyorsításoknál

indokolatlanul visszavált, ezzel jelentős többletfogyasztást generálva. Autópályán, hosszú úton kizárólag manuál

módban használom, D-ben 6-ból azonnal 4-be teszi ha előzők, sőt jobban odalépve 3-ba, pedig pályás előzéseknél

6.-ban is egész dinamikusan lehet használni. A másik véglet, ha sietek, ekkor szintén javarészt a manuál mód jön elő,

ha előzési pozicíóban vagyok majd ki kell ugrani, akkor időben én soknak tartom azt a tökölést, hogy ő még visszaváltson...

majd én szépen visszateszem 3.-ba vagy 4.-be és ha menni kell, akkor késlekedés nélkül tehetem.

Városi használatra viszont tökéletes a D.

Előzmény: jó hír (8520)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8535

Unokatesómék 2001-es Renault Megane-ja a következőt produkálja (automata váltós):

 

Az autó motorja hibátlanul, szépen jár. Váltó D-be húzva, az autó elindul, de csak elkezd pörögni 1-ben és alig halad, nem vált... R-be szintén megy hátrafelé.

Eddig nézte 2 szerelő, de azt mondták, nem tudják mi a baja :) Gondolom a váltónak van annyi - ha a motor szépen jár, csak nem megy, nem vált fel, akkor nem sok más gondja lehet.

 

Nem ismertek valakit Nógrád-Heves megye környékén, aki jó munkát végez és ért az automatákhoz? Nem nagyon akarják több száz km-re vitetni az autót (pl. Mindszentre) :)

VÉNYOLC Creative Commons License 2011.08.12 0 0 8534

Az AL4-ben van mágnes 2 is, csak nem a leresztő csavaron, hanem a vezérlés fedele alatt.

Előzmény: gallo (8532)
jó hír Creative Commons License 2011.08.12 0 0 8533

lehet, mert tényleg minden fillért megfognak...   :-(

Előzmény: gallo (8532)
gallo Creative Commons License 2011.08.12 0 0 8532

Technikailag meg mindig jo megoldas lenne a magnes. Viszont azert nem magneses megis, mert az ket fillerrel tobbe kerul(ne a gyarnak).

Előzmény: jó hír (8531)
jó hír Creative Commons License 2011.08.12 0 0 8531

olajcserét végeztem a szutyukimon, a szomszéd öreg bácsi lekéredzkedett az aknába megnézni a mai masinák alját(neki 120 L-je van) kiveszem az olajleeresztő csavart, amit elkért...hosszasan nézegeti...majd jön az ige: nna, ezért szarok a mai autók...még mágnes sincs a csavarban...

 

...az nem zavarta, hogy a leeresztett olaj (majdnem)tisztább, mint amit ő tölt be a skodájába.

napoli008 Creative Commons License 2011.08.12 0 0 8530

" egész életére"

Náluk az azt jelenti, hogy az első gazda aki kitolja a szalonból és legkésőbb 5 éves korában megválik tőle.

Sharanom van 5 fokozatú tiptronik váltóval, de 60 ezrenként szigorúan cseréltetem benne az olajat! Érdekes módon mindig barnás ami lejön belőle, pedig nem versenyzek, nem trélerezek hanem kíméletesen autózok.

Előzmény: Törölt nick (8528)
roomster09 Creative Commons License 2011.08.11 0 0 8529

2009-es VW tiptronic váltóhoz hivatalos előírás a 60ekm-es olajcsere.

Előzmény: saválló (8527)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!