Akkor megnyugodtam,mert csak nagyon néha szokott rántani,de normális közlekedésnél nem érzek rajta semmit. Csak egyszer padlóztam meg kíváncsiságból,de akkor tényle rántott picit. Inkább kíméletesen használom és akkor talán tovább lesz jó.
Attól függ, minden automata tud picit rántani ha nem optimálisak a körülmények, de kultúrált pedálkezelés mellett nemigen van határozott rántás. Ha lepadlózod ne várd, hogy észrevehetetlen legyen a váltás
A váltómat jónak találom,mert vált rendesen,de néha amikor 2-3-ba vált akkor kicsit megtorpan. Olyan mintha ragadna valami. Lehet azt mondani is rá mintha darabos lenne a váltás,de nem mindig csinálja. Mivel a kocsiban 280,000Km van és nem tudom,hogy valaha is volt e rajta cserélve olaj így holnap viszem váltóolaj cserére szűrővel együtt. Kíváncsi leszek,hogy változik e valami.
Egyébként egy teljesen jó automata váltoban nem lehet semmit sem érezni amikor vált a kocsi?
Valaki nem tud egy jó helyet ahol olcsón hozzájutok a Shell Spirax 85w-140 es váltóolajhoz? 2000körül találtam a neten, de csak 2 Liter kéne ami 1800Ft os postaköltséggel már nem annyira kifizatődő minthogy elmenjek érte valahova pesten! Szóval ha valakinek van ötlete hol lehet ilyet kapni pesten az lécci jelezze!
olyanra ki tud okosat modnani, hogyan lehet hogy allo helyzetben az autom valtojabol (4L30E avagy opelesen AR35) kifolyt vagy egy bo liter olaj. Alafekve nem latom honnan jott.
Ja meg annyit hogy 10e km-rel ezelott esett at a fullos felujitason, most sokat allt N be, mert le lett veve a hengerfej es hogy arrebb lehessen tolni ha kell.
Elotte is izzadt kicsit ugyan, de ilyen durva folyast sosem produkalt.
"Akkor fogod igazán értékelni ha egy fél év múlva muszáj lesz egy kéziváltóssal menned és sírva fogod visszakérni a lusta automatádat :-)"
Edzem magam, a másik volvot nem adtam el, az manual :) Amúgy elég volt 1,5-2hét, hogy mikor visszaültem a másikba 1-esbe full fékkel kuplung nélkül indítózni próbáljak,
Nekem egy lusta ZF váltó van a kocsiba, nem vált vissza csak padlógázra 1 fokozatot, és ha lenyomom a kick down-t akkor 2.őt.
De egyébként sose volt rá szükség autopalyan végig 5.be megyek. Ha meg nagyon kell menni parketta és nagyon megy..
Mikor a kézinél a visszaváltásra még csak gondolsz, akkor az automatanal padló, és ugyanannyi idő alatt leszel a megfelelő fokozatba.. csak 2 éve automatázok, de kezdek ráérezni és nem olyan rossz ez
Akkor én vagyok az egyik kivétel aki nem szereti az automata váltót. Most ugye van egy 1,8Turbo automata Octaviam ami nem lusta :-) Előtte volt egy 4000Cm3 Jeep Grand Cherokee-m ami szintén automata volt. Ezek előtt pedig egy Ford Focusom volt manuális váltóval.
Bevallom őszintén,hogy szerintem az automata váltó megöli az autózás élményét. Nem volt annál jobb érzés amikor pakoltam fel-le a sebességeket. Főleg gyorsuláskor :-) Mivel és sportosan is szeretek vezetni.
Most amikor vettem az automata Octaviat nagyon hezitáltam rajta,de egy nagyon jó vétel volt és csak ezért mentem a vásárlásba. A köv. autom tuti,hogy kézi lesz :-)
Akkor fogod igazán értékelni ha egy fél év múlva muszáj lesz egy kéziváltóssal menned és sírva fogod visszakérni a lusta automatádat :-) Rólam mindenki tudja, hogy szeretem az automatát, és hihetetlen élvezettel szoktam az ismerősökre a frászt hozni ha vezetem az autóikat és megkérdezem, hogy
- Mi ez a bal szélső pedál?
- Miért van eltörve a váltókar? ( Mozog minden felé )
- Miért ilyen pici a fékpedál? ( Nem fogom eltalálni )
Ilyenkor lefehérednek és megkérdezik, hogy biztosan én akarok vezetni ?
Benned van a hiba. Ha nem adnal akkora gazt, akkor nem valtana vissza ugymond "feleslegesen". Pontosan azert valt vissza, mert a TE gazpedalkezelesed alapjan azt gondolja, hogy ki akarsz loni es ehhez o biztositja a megfelelo dinamikat.
Akkor vagy nem neked való az automata vagy nem jó neked a váltód programja. Én a gázpedállal elérem, hogy visszaváltson és azt is, hogy ne. Mondjuk a jó automata finom lábú, jó ritmusérzékű, higgadt, (talán a szemlélődő jobb szó) típusú embereknek való akik a kényelmet tudják értékelni...
Unokatesómék 2001-es Renault Megane-ja a következőt produkálja (automata váltós):
Az autó motorja hibátlanul, szépen jár. Váltó D-be húzva, az autó elindul, de csak elkezd pörögni 1-ben és alig halad, nem vált... R-be szintén megy hátrafelé.
Eddig nézte 2 szerelő, de azt mondták, nem tudják mi a baja :) Gondolom a váltónak van annyi - ha a motor szépen jár, csak nem megy, nem vált fel, akkor nem sok más gondja lehet.
Nem ismertek valakit Nógrád-Heves megye környékén, aki jó munkát végez és ért az automatákhoz? Nem nagyon akarják több száz km-re vitetni az autót (pl. Mindszentre) :)
olajcserét végeztem a szutyukimon, a szomszéd öreg bácsi lekéredzkedett az aknába megnézni a mai masinák alját(neki 120 L-je van) kiveszem az olajleeresztő csavart, amit elkért...hosszasan nézegeti...majd jön az ige: nna, ezért szarok a mai autók...még mágnes sincs a csavarban...
...az nem zavarta, hogy a leeresztett olaj (majdnem)tisztább, mint amit ő tölt be a skodájába.
Náluk az azt jelenti, hogy az első gazda aki kitolja a szalonból és legkésőbb 5 éves korában megválik tőle.
Sharanom van 5 fokozatú tiptronik váltóval, de 60 ezrenként szigorúan cseréltetem benne az olajat! Érdekes módon mindig barnás ami lejön belőle, pedig nem versenyzek, nem trélerezek hanem kíméletesen autózok.