Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.30 0 0 8574

Érdekes dolgokat lehet olvasni szerte szét a világhálón.Álltalában aki felujítja a váltóját persze horror áron annak 80%-ban beszarik meging 3 éven belűl. Ebből arra lehet következtetni,hogy kicsiny hazánkban elkérnek egy rakás pénzt olyan munkáért amit nem tudnak rendesen elvégezni,vagy átmenetileg jó.Tehát nem értenek hozzá.

 

Ha nekem beszarik a váltóm akkor tuti bontottat veszek bele. Ez az én Octaviámba 70,000-80,000Ft-ot jelent.  Még szereléssel és olajcserével sincs 300,000-400,000Ft. Ami egy váltófelujjítás ára ami meg nagyon lutri,hogy beszarik megint amit már többen is írtak.

gallo Creative Commons License 2011.08.30 0 0 8573

Turelmes ember vagy :)) Miert nem adtad mar el barkinek? Aztan ha keresik, nezel nagyokat, hogy jeee, tegnap meg itt allt.....

Előzmény: activtct (8572)
activtct Creative Commons License 2011.08.30 0 0 8572

Hááát  ha  ugy  történt ahogy  irtad ?!  nagy valószinüséggel vagy  szivattyu  vagy nyomatékváltó  (citrom,stb) amig a szivattyu gyárt  nyomást  s az a nyomás  a citromon átkerül a váltoba ?!  valamit csinálni  kell a váltónak,  ha  nem is szépen!!

 

Egyébként egy 4 éve felujitott (motorikusan)  xm2.1 td itt  áll nálam kifogástalan 4 HP 18-al  !!  A  megrendelőtől 4 éve  várom  a  lovét!!  Már  keresztet vetettem rá!!

 

De  ha  érdekel  esetleg??!!   irj egy mail-t    xm21trd@freemail.hu

 

Előzmény: GalloG (8570)
s1tefan Creative Commons License 2011.08.29 0 0 8571

Segítség!!!

az autóm: dodge intrepid 2.7l v6 benzin 4 sebességes automata.

a gondom...: nem teszi be 4es fokozatba... van amikor ha 4esen van a sor kidobja üresbe, van amikor marad a három... (lehet hogy 2 sincs mert mikor 3ba rakja nagy rántás, de a legnagyobb gáz a 4.)

Kérem szépen a fórum népét hogy mondjátok meg mekkora a baj...

Eladás előtt meg szeretném csináltatni, ha tud valaki segítséget nyújtani, vagy érdekelné az autó(akár jelen állapotában) akár készen csere is szóba jöhet, bármi érdekelhet!!!

GalloG Creative Commons License 2011.08.29 0 0 8570

Urak!

 

Az 1 éve rendbe tett ZF 4HP18 váltóm ma feladta. A jelenség az volt, hogy kitolattam egy parkolóhelyről, majd D-be kapcsolás, és nagyjából félgázzal indultam volna egy pici emelkedőn felfelé az 5 méterre lévő STOP tábla irányába (szóval nem egy padlógázos kilövés volt). Megmozdult előre, majd egy olyan csattanás hallatszott, mint amikor a kézi váltós kocsi kidobja a sebességet (tényleg pont olyan hang és rándulás volt, a régi rutin miatt nyomtam is a nem létező kuplungot és nyúltam a váltóbotért - közben rájöttem, hogy ez már nem az), és onnantól se előre, se hátra, semennyire. A motorfordulat egyáltalán nem esik semelyik fokozatba kapcsolva sem, csúnya hang nem jön belőle, olaj nem folyt ki sehonnan. A kocsi egyébként nem egy lóerőgyár, csak 2.1-es TD Citroën.

 

Az nem kérdés, hogy muszáj lesz szétszedni, de nagyon érdekel, hogy mi hibásodhatott meg így egy csapásra benne. Sajna nincs ötletem. Az egy évvel ezelőtti javításnál is ez volt a baja (hibásan vettem a váltót, úgy csináltuk meg), de akkor az előző tulajnak fokozatosan állt meg, mert elkopott az előremeneti és a hátrameneti kuplung tömítése egyaránt és hosszas csúszás után már egyszer csak nem ment neki sehová. De azok a tömítések mind így egyszerre nem tudnak elromlani (ráadásul mind nútban futó krómgyűrű, nem is gumi vagy teflon).

 

Szóval, ha valakinek lenne valami tippje, mire készüljek, azt örömmel venném!

Fabrik Creative Commons License 2011.08.29 0 0 8569

A 95-ös Lancerem 3 éve jó drágán felújított automata váltója ismét beszart. Nem veszi a 4. fokozatot sokszor, főleg kickdownkor.

Keresek ismét egy jó automatás szerelőt. Tud valaki segíteni?

MultiT5 Creative Commons License 2011.08.27 0 0 8568

Ha az én váltóm is kibír 280.000-t olajcsere nélkül, akkor verek elötte egy "vigyázzt" :-)

Szerintem a nagy hegyi szerpentíneken fel is és le is elkerülhetetlen a kézi üzemmód használata. Felfelé a állandó csúsztatás és "hezitálás" miatt. Lefelé pedig a motorfék miatt használom sokat. Minden nyáron sokat járunk 2-3000 méteres hegyi utakon. Ilyen utakra jobb a kéziváltó. A hegyeken élő emberek nem is járnak automatával. Mi csak 2 hetet szoktunk "szívni"1 évben, de 50 hétig pedig élvezzük az automata előnyeit itt a sík terepen.

jó hír Creative Commons License 2011.08.21 0 0 8567

Néhány márkánál(amit én ismerek) nem is lehet válogatni...    P R  N  D   oszt jónapot...   a többit a szerkezet megolgaja(sikeresen)

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.20 0 0 8566

Most már értem az értelmét a fokozatoknak.

 

Köszi a tanácsokat!

bossery Creative Commons License 2011.08.20 0 0 8565

Alapesetben minden körülmények között D-ben használd...

1-2-3-nak csak bizonyos esetekben, pl. vontatáskor, meredek emelkedőre terhelve, vagy meredek lejtőn lefelé használjuk, értelemszerűen helyzetnek, autó erejének megfelelően....

Én az elmúlt 5 évben kb 3-szor használtam, legtóbb múlt héten, mikor nagyon meredek hegyen lefelé jöttem, 1-be húztam elinduláskor, sportfokozatot benyomtam és motorfékkel szépen így legurultam, fékre nem kellett lépnem, 5-en ültünk a kocsiban, 2.2t körül lehetett az autó súlya....

D-ben nem váltogat, ha lassan gurulva mész max 10-15-tel, D az már valójában az 1-es

Előzmény: Törölt nick (8563)
C20NE Creative Commons License 2011.08.20 0 0 8564

Szerintem semmi értelme kapcsolgatni. Meredek úton ha lefelé jövök nagyritkán áthúzom 3. vagy 2. sebességbe, de ez nagyon ritka, felfelé sosem váltogatok.

Előzmény: Törölt nick (8563)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.20 0 0 8563

Egy valami még nem tiszta nekem az automata váltónál. Ez pedig a 1-2-3as fokozat kézzel való váltása.

 

Annyit olvastam róla,hogy akkor kell használni amikor meredek uton haladunk felfelé vagy lefelé a motorfék miatt,de mi van akkor ha nagyon rossz uton haladunk döcögve ahol az autonk állandóan D fokozatba váltogat? Nem érdemes olyankor egy 1 vagy 2es fokozatot kapcsolni neki,hogy ne váltogasson az auto feleslegesen?

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.19 0 0 8562

Ma megvolt a váltó olajcserém szürővel együtt. A szerelő szerint még nem volt benne olaj cserélve ami egy 280,000Km autónál ritka dolog meg az is,hogy még megy :-) 

 

A szerelő szerint onnan is lehet következtetni a váltó rossz állapotára,hogy égett szaga van e a lecserélt olajnak. Ha égett szaga van akkor ott már baj lehet a váltóval,de az enyémnek csak sima olaj szaga volt és szerinte tökéletes állpotban van a váltóm. Így olajcsere után mintha simábbak lennének a váltások . . .

 

Ez a "padlógáz" téma is eltérő lehet. Pl egy 1,6-os automata váltós kocsit lehet,hogy padlógázon használnak,hogy pörögjön haladjon,de az én 1,8T 150Le automata kocsimat nem kell padlóig nyomni,hogy menjen  :-)

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.19 0 0 8561

Egyébként a vezetési stilusrol annyit,hogy az autó van értem és nem én Ő érte!Ha mozdulnia kell akkor nem érdekel,hogy automata, ha néha nem szereti  a hegyi menetet az sem érdekel mivel azért van,hogy használjuk.Aki fél az automata váltótol vagy nem szereti az vegyen manuálisat.

 Ahhoz sem olcsó egy esetleges kuplungfelujitás.

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.19 0 0 8560

 Az enyémben 5 sebességes  tipronic van és van amikor 2-3 erősen vált és sokszor városi dugóban ha nagyon felmelegszik az olaj akkor rug rendesen.Régi hiba és már kapott új ventilátort az autó,termposztátot,vizhőfokgombát is.Kiderült,hogy a vezérléssel van a hiba és a jövő héten megcsinálják.Kap egy felujitó szettet és 50-60e körül lesz a javitása.

 Hibakód sehol nincs.

A barátom 2006-os A6  tiptronic váltónál is lehet minimálisan érezni.A ZF vátónál is lehet de az olyan mint a vaj úgy vált.Ami az én autómban van abszolút lehet érezni föleg az 1-2-3 váltást.Dinamikusabb mint pl egy Passat ZF valtóval.

 

Előzmény: Törölt nick (8556)
jó hír Creative Commons License 2011.08.18 0 0 8559

"kultúrált pedálkezelés"...         igen, asszem ez a lényeg...

Előzmény: C20NE (8557)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.18 0 0 8558

Akkor megnyugodtam,mert csak nagyon néha szokott rántani,de normális közlekedésnél nem érzek rajta semmit. Csak egyszer padlóztam meg kíváncsiságból,de akkor tényle rántott picit. Inkább kíméletesen használom és akkor talán tovább lesz jó.

Előzmény: C20NE (8557)
C20NE Creative Commons License 2011.08.18 0 0 8557

Attól függ, minden automata tud picit rántani ha nem optimálisak a körülmények, de kultúrált pedálkezelés mellett nemigen van határozott rántás. Ha lepadlózod ne várd, hogy észrevehetetlen legyen a váltás

Előzmény: Törölt nick (8556)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.18 0 0 8556

Egy láma kérdésem lenne.

 

A váltómat jónak találom,mert vált rendesen,de néha amikor 2-3-ba vált akkor kicsit megtorpan. Olyan mintha ragadna valami. Lehet azt mondani is rá mintha darabos lenne a váltás,de nem mindig csinálja. Mivel a kocsiban 280,000Km van és nem tudom,hogy valaha is volt e rajta cserélve olaj így holnap viszem váltóolaj cserére szűrővel együtt. Kíváncsi leszek,hogy változik e valami. 

 

Egyébként egy teljesen jó automata váltoban nem lehet semmit sem érezni amikor vált a kocsi?

(Nem DSG váltó hanem régebbi típus)

hantal0101 Creative Commons License 2011.08.16 0 0 8555

Üdv!

 

Valaki nem tud egy jó helyet ahol olcsón hozzájutok a Shell Spirax 85w-140 es váltóolajhoz? 2000körül találtam a neten, de csak 2 Liter kéne ami 1800Ft os postaköltséggel már nem annyira kifizatődő minthogy elmenjek érte valahova pesten! Szóval ha valakinek van ötlete hol lehet ilyet kapni pesten az lécci jelezze!

 

Köszi!

 

vwopel Creative Commons License 2011.08.16 0 0 8554

....ahol fát vágnak ott van forgács is, az meg jó lesz a kifolyt olajra:-DD

Előzmény: baal (8553)
baal Creative Commons License 2011.08.16 0 0 8553

tudok okosat mondani:

téged jól megszopattak a felujitással.-)

menj vissza, és tedd üresbe a felujitó embert, aztán rúgd be

Előzmény: kisp113 (8552)
kisp113 Creative Commons License 2011.08.16 0 0 8552

Sziasztok,

 

olyanra ki tud okosat modnani, hogyan lehet hogy allo helyzetben az autom valtojabol (4L30E avagy opelesen AR35) kifolyt vagy egy bo liter olaj. Alafekve nem latom honnan jott. 

Ja meg annyit hogy 10e km-rel ezelott esett at a fullos felujitason, most sokat allt N be, mert le lett veve a hengerfej es hogy arrebb lehessen tolni ha kell. 

Elotte is izzadt kicsit ugyan, de ilyen durva folyast sosem produkalt.

MM. Creative Commons License 2011.08.16 0 0 8551

akkor menne az 6.ba is, csak nem ugy programozták fel a vezérlőjét..

Előzmény: sZoMy (8550)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8550

4,4 V8 (volvo)

Előzmény: MM. (8549)
MM. Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8549

de milyen mocival van párosítva?

Előzmény: sZoMy (8548)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8548

Nekem 70-80 körül kick down-al visszatolja 2-esbe 6.-ból! 125körül meg bepróbálkozik a 3.-al.

Aisin TF-80sc a váltó. 

Előzmény: MM. (8546)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8547

"Akkor fogod igazán értékelni ha egy fél év múlva muszáj lesz egy kéziváltóssal menned és sírva fogod visszakérni a lusta automatádat :-)"

 

Edzem magam, a másik volvot nem adtam el, az manual :) Amúgy elég volt 1,5-2hét, hogy mikor visszaültem a másikba 1-esbe full fékkel kuplung nélkül indítózni próbáljak,

majd néztem okosan, hogy mi a f@sz van?! :)

 

Előzmény: C20NE (8543)
MM. Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8546

Nekem egy lusta ZF váltó van a kocsiba, nem vált vissza csak padlógázra 1 fokozatot, és ha lenyomom a kick down-t akkor 2.őt.

De egyébként sose volt rá szükség autopalyan végig 5.be megyek. Ha meg nagyon kell menni parketta és nagyon megy..

Mikor a kézinél a visszaváltásra  még csak gondolsz, akkor az automatanal padló, és ugyanannyi idő alatt leszel a megfelelő fokozatba..  csak 2 éve automatázok, de kezdek ráérezni és nem olyan rossz ez

 

Előzmény: sZoMy (8536)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8545

Akkor én vagyok az egyik kivétel aki nem szereti az automata váltót. Most ugye van egy 1,8Turbo automata Octaviam ami nem lusta :-) Előtte volt egy 4000Cm3 Jeep Grand Cherokee-m ami szintén automata volt. Ezek előtt pedig egy Ford Focusom volt manuális váltóval.

Bevallom őszintén,hogy szerintem az automata váltó megöli az autózás élményét. Nem volt annál jobb érzés amikor pakoltam fel-le a sebességeket. Főleg gyorsuláskor :-) Mivel és sportosan is szeretek vezetni.

 

Most amikor vettem az automata Octaviat nagyon hezitáltam rajta,de egy nagyon jó vétel volt és csak ezért mentem a vásárlásba. A köv. autom tuti,hogy kézi lesz :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!