Érdekes dolgokat lehet olvasni szerte szét a világhálón.Álltalában aki felujítja a váltóját persze horror áron annak 80%-ban beszarik meging 3 éven belűl. Ebből arra lehet következtetni,hogy kicsiny hazánkban elkérnek egy rakás pénzt olyan munkáért amit nem tudnak rendesen elvégezni,vagy átmenetileg jó.Tehát nem értenek hozzá.
Ha nekem beszarik a váltóm akkor tuti bontottat veszek bele. Ez az én Octaviámba 70,000-80,000Ft-ot jelent. Még szereléssel és olajcserével sincs 300,000-400,000Ft. Ami egy váltófelujjítás ára ami meg nagyon lutri,hogy beszarik megint amit már többen is írtak.
Hááát ha ugy történt ahogy irtad ?! nagy valószinüséggel vagy szivattyu vagy nyomatékváltó (citrom,stb) amig a szivattyu gyárt nyomást s az a nyomás a citromon átkerül a váltoba ?! valamit csinálni kell a váltónak, ha nem is szépen!!
Egyébként egy 4 éve felujitott (motorikusan) xm2.1 td itt áll nálam kifogástalan 4 HP 18-al !! A megrendelőtől 4 éve várom a lovét!! Már keresztet vetettem rá!!
De ha érdekel esetleg??!! irj egy mail-t xm21trd@freemail.hu
az autóm: dodge intrepid 2.7l v6 benzin 4 sebességes automata.
a gondom...: nem teszi be 4es fokozatba... van amikor ha 4esen van a sor kidobja üresbe, van amikor marad a három... (lehet hogy 2 sincs mert mikor 3ba rakja nagy rántás, de a legnagyobb gáz a 4.)
Kérem szépen a fórum népét hogy mondjátok meg mekkora a baj...
Eladás előtt meg szeretném csináltatni, ha tud valaki segítséget nyújtani, vagy érdekelné az autó(akár jelen állapotában) akár készen csere is szóba jöhet, bármi érdekelhet!!!
Az 1 éve rendbe tett ZF 4HP18 váltóm ma feladta. A jelenség az volt, hogy kitolattam egy parkolóhelyről, majd D-be kapcsolás, és nagyjából félgázzal indultam volna egy pici emelkedőn felfelé az 5 méterre lévő STOP tábla irányába (szóval nem egy padlógázos kilövés volt). Megmozdult előre, majd egy olyan csattanás hallatszott, mint amikor a kézi váltós kocsi kidobja a sebességet (tényleg pont olyan hang és rándulás volt, a régi rutin miatt nyomtam is a nem létező kuplungot és nyúltam a váltóbotért - közben rájöttem, hogy ez már nem az), és onnantól se előre, se hátra, semennyire. A motorfordulat egyáltalán nem esik semelyik fokozatba kapcsolva sem, csúnya hang nem jön belőle, olaj nem folyt ki sehonnan. A kocsi egyébként nem egy lóerőgyár, csak 2.1-es TD Citroën.
Az nem kérdés, hogy muszáj lesz szétszedni, de nagyon érdekel, hogy mi hibásodhatott meg így egy csapásra benne. Sajna nincs ötletem. Az egy évvel ezelőtti javításnál is ez volt a baja (hibásan vettem a váltót, úgy csináltuk meg), de akkor az előző tulajnak fokozatosan állt meg, mert elkopott az előremeneti és a hátrameneti kuplung tömítése egyaránt és hosszas csúszás után már egyszer csak nem ment neki sehová. De azok a tömítések mind így egyszerre nem tudnak elromlani (ráadásul mind nútban futó krómgyűrű, nem is gumi vagy teflon).
Szóval, ha valakinek lenne valami tippje, mire készüljek, azt örömmel venném!
Ha az én váltóm is kibír 280.000-t olajcsere nélkül, akkor verek elötte egy "vigyázzt" :-)
Szerintem a nagy hegyi szerpentíneken fel is és le is elkerülhetetlen a kézi üzemmód használata. Felfelé a állandó csúsztatás és "hezitálás" miatt. Lefelé pedig a motorfék miatt használom sokat. Minden nyáron sokat járunk 2-3000 méteres hegyi utakon. Ilyen utakra jobb a kéziváltó. A hegyeken élő emberek nem is járnak automatával. Mi csak 2 hetet szoktunk "szívni"1 évben, de 50 hétig pedig élvezzük az automata előnyeit itt a sík terepen.
Alapesetben minden körülmények között D-ben használd...
1-2-3-nak csak bizonyos esetekben, pl. vontatáskor, meredek emelkedőre terhelve, vagy meredek lejtőn lefelé használjuk, értelemszerűen helyzetnek, autó erejének megfelelően....
Én az elmúlt 5 évben kb 3-szor használtam, legtóbb múlt héten, mikor nagyon meredek hegyen lefelé jöttem, 1-be húztam elinduláskor, sportfokozatot benyomtam és motorfékkel szépen így legurultam, fékre nem kellett lépnem, 5-en ültünk a kocsiban, 2.2t körül lehetett az autó súlya....
D-ben nem váltogat, ha lassan gurulva mész max 10-15-tel, D az már valójában az 1-es
Szerintem semmi értelme kapcsolgatni. Meredek úton ha lefelé jövök nagyritkán áthúzom 3. vagy 2. sebességbe, de ez nagyon ritka, felfelé sosem váltogatok.
Egy valami még nem tiszta nekem az automata váltónál. Ez pedig a 1-2-3as fokozat kézzel való váltása.
Annyit olvastam róla,hogy akkor kell használni amikor meredek uton haladunk felfelé vagy lefelé a motorfék miatt,de mi van akkor ha nagyon rossz uton haladunk döcögve ahol az autonk állandóan D fokozatba váltogat? Nem érdemes olyankor egy 1 vagy 2es fokozatot kapcsolni neki,hogy ne váltogasson az auto feleslegesen?
Ma megvolt a váltó olajcserém szürővel együtt. A szerelő szerint még nem volt benne olaj cserélve ami egy 280,000Km autónál ritka dolog meg az is,hogy még megy :-)
A szerelő szerint onnan is lehet következtetni a váltó rossz állapotára,hogy égett szaga van e a lecserélt olajnak. Ha égett szaga van akkor ott már baj lehet a váltóval,de az enyémnek csak sima olaj szaga volt és szerinte tökéletes állpotban van a váltóm. Így olajcsere után mintha simábbak lennének a váltások . . .
Ez a "padlógáz" téma is eltérő lehet. Pl egy 1,6-os automata váltós kocsit lehet,hogy padlógázon használnak,hogy pörögjön haladjon,de az én 1,8T 150Le automata kocsimat nem kell padlóig nyomni,hogy menjen :-)
Egyébként a vezetési stilusrol annyit,hogy az autó van értem és nem én Ő érte!Ha mozdulnia kell akkor nem érdekel,hogy automata, ha néha nem szereti a hegyi menetet az sem érdekel mivel azért van,hogy használjuk.Aki fél az automata váltótol vagy nem szereti az vegyen manuálisat.
Az enyémben 5 sebességes tipronic van és van amikor 2-3 erősen vált és sokszor városi dugóban ha nagyon felmelegszik az olaj akkor rug rendesen.Régi hiba és már kapott új ventilátort az autó,termposztátot,vizhőfokgombát is.Kiderült,hogy a vezérléssel van a hiba és a jövő héten megcsinálják.Kap egy felujitó szettet és 50-60e körül lesz a javitása.
Hibakód sehol nincs.
A barátom 2006-os A6 tiptronic váltónál is lehet minimálisan érezni.A ZF vátónál is lehet de az olyan mint a vaj úgy vált.Ami az én autómban van abszolút lehet érezni föleg az 1-2-3 váltást.Dinamikusabb mint pl egy Passat ZF valtóval.
Akkor megnyugodtam,mert csak nagyon néha szokott rántani,de normális közlekedésnél nem érzek rajta semmit. Csak egyszer padlóztam meg kíváncsiságból,de akkor tényle rántott picit. Inkább kíméletesen használom és akkor talán tovább lesz jó.
Attól függ, minden automata tud picit rántani ha nem optimálisak a körülmények, de kultúrált pedálkezelés mellett nemigen van határozott rántás. Ha lepadlózod ne várd, hogy észrevehetetlen legyen a váltás
A váltómat jónak találom,mert vált rendesen,de néha amikor 2-3-ba vált akkor kicsit megtorpan. Olyan mintha ragadna valami. Lehet azt mondani is rá mintha darabos lenne a váltás,de nem mindig csinálja. Mivel a kocsiban 280,000Km van és nem tudom,hogy valaha is volt e rajta cserélve olaj így holnap viszem váltóolaj cserére szűrővel együtt. Kíváncsi leszek,hogy változik e valami.
Egyébként egy teljesen jó automata váltoban nem lehet semmit sem érezni amikor vált a kocsi?
Valaki nem tud egy jó helyet ahol olcsón hozzájutok a Shell Spirax 85w-140 es váltóolajhoz? 2000körül találtam a neten, de csak 2 Liter kéne ami 1800Ft os postaköltséggel már nem annyira kifizatődő minthogy elmenjek érte valahova pesten! Szóval ha valakinek van ötlete hol lehet ilyet kapni pesten az lécci jelezze!
olyanra ki tud okosat modnani, hogyan lehet hogy allo helyzetben az autom valtojabol (4L30E avagy opelesen AR35) kifolyt vagy egy bo liter olaj. Alafekve nem latom honnan jott.
Ja meg annyit hogy 10e km-rel ezelott esett at a fullos felujitason, most sokat allt N be, mert le lett veve a hengerfej es hogy arrebb lehessen tolni ha kell.
Elotte is izzadt kicsit ugyan, de ilyen durva folyast sosem produkalt.
"Akkor fogod igazán értékelni ha egy fél év múlva muszáj lesz egy kéziváltóssal menned és sírva fogod visszakérni a lusta automatádat :-)"
Edzem magam, a másik volvot nem adtam el, az manual :) Amúgy elég volt 1,5-2hét, hogy mikor visszaültem a másikba 1-esbe full fékkel kuplung nélkül indítózni próbáljak,
Nekem egy lusta ZF váltó van a kocsiba, nem vált vissza csak padlógázra 1 fokozatot, és ha lenyomom a kick down-t akkor 2.őt.
De egyébként sose volt rá szükség autopalyan végig 5.be megyek. Ha meg nagyon kell menni parketta és nagyon megy..
Mikor a kézinél a visszaváltásra még csak gondolsz, akkor az automatanal padló, és ugyanannyi idő alatt leszel a megfelelő fokozatba.. csak 2 éve automatázok, de kezdek ráérezni és nem olyan rossz ez
Akkor én vagyok az egyik kivétel aki nem szereti az automata váltót. Most ugye van egy 1,8Turbo automata Octaviam ami nem lusta :-) Előtte volt egy 4000Cm3 Jeep Grand Cherokee-m ami szintén automata volt. Ezek előtt pedig egy Ford Focusom volt manuális váltóval.
Bevallom őszintén,hogy szerintem az automata váltó megöli az autózás élményét. Nem volt annál jobb érzés amikor pakoltam fel-le a sebességeket. Főleg gyorsuláskor :-) Mivel és sportosan is szeretek vezetni.
Most amikor vettem az automata Octaviat nagyon hezitáltam rajta,de egy nagyon jó vétel volt és csak ezért mentem a vásárlásba. A köv. autom tuti,hogy kézi lesz :-)