Igen 8 szelepes, de semmi extra nincs benne, un. fapados, alap clio, csak kulcsos központi zár az egyetlen "extra " benne...Ettől függetlenül nagyon jó kis autó, ezen az apró hibán kívül még soha semmi gond nem volt vele.
Sajnos fogalmam sincs hogy kell elvégezni az alaphelyzet feismertetést. Annyit szoktam még csinálni, hogy az akku sarut 1 órára leveszem, mert állítólag az a computerre " jó" hatással van. Ha elmagyaráznád, megköszönném, hogy kell az alaphelyzetb felismertetést elvégezni.
ellenörizd a vizhöfok jeladot és a beszivott levegö hömérö jeladoját, ellenállást kell mérni van hozzá táblázat ha adsz egy alváz és egy motorkodot akkor lehet hogy sikerül megtalálni az értékeket
Az FHP (felső holtponti jeladó ) jeladóval márt volt egyszer gond, de az olyan volt, hogy nem akart elindulni. Azt akkor kivettem megtisztítottam, és a csatlakozását befújtam kontaktspray-vel. Azóta pöccre indul. Csak ezt a bemelegedési időszak alatti lefulladást csinálja. Deb ezt sem mindig sajnos, hanem kiszámíthatatlanul.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Nos nekem nem Megane-om van, hanem Clióm, 97-es, 1,2-es hengerenkénti injektoros. Most van benne 115 ezer km. Olyanokat csinál mostanában, hogy reggel könnyen indul semmi probléma. Aztán ha elindulok vele, és kb 2-3 km után az alapjárat nagyon leesik, néha le is leáll a motor.Utána elindul könnyen. Melegen nem csinálja, csak mindig a bemelegedési időszakban. Van szerelői tapasztalatom, de és tudom, ill. úgy tudom ezen alapjáratot ákkítani nem lehet. Egy szerelő ismerősöm azt mondta, elvihetem szervízbe, de lehet csak jól lehúznak, és semmit nem csinálnak vele. A pillangószelep környékét már kitarakrítottam, és az alapjárati motort is kiszereltem, és kitakarítottam( volt is mit ). De most újra ez a jelenség. Sajnos elég sok érzékelő van a motoron.
Ha valakinek van valami ötlete, mi lehet, azt megköszönném.
1.4 16v és 1.6 16V-be jó a 5W-40 sxr (az excellum helyett ez van).
Üzemanyag megtakarítási cél és LPG hajtás esetén 5W-30 sxr. (nem tudom ér-e valamit, most ez van az enyémbe, de nem hallok /látok különbséget a 40-hez képest)
Addig olvasgatom ezt a fórumot, hogy elbizonytalanodok... Akkor ebbe a 2000-es évjáratú 1.6 16V Scenicbe mit kellene töltenem? 5w40 SXR van itthon, de amíg nem töltöm bele, lehet változtatni...
van még egy érdekesség amit a nagy okos könyv ir, sajnos olyan hosszu hogy azt ide nem tudom betenni, de országok és auto évjárat szerint szelektálja hogy milyen olajat ajánl a röno gyár nekünk,
ebben a következök vannak
magarországra 10w40,5w40,5w30 as olajakat
dél europába és afrikába dél amerikába 10w40,10w30,15w40 as olajakat ajánl
ebböl az derül ki hogy inkább a hidegoldali tényezö fontosabb mint a melegoldal