Valakinek esetleg van infoja arrol, hogy mikortol fog mukodni az az arva 2db. e-gate az utlevel ellenorzesnel a Debreceni Repteren? Debrecen International Airport-on?
Ez az egymillió utasnál nullszaldó, amolyan törvényszerű mérték amennyiben csak a nyers számokat nézzük és közvetlen a repteret és nem azt hogy milyen egyéb bevételt generál mondjuk egy régiónak. Mindez szinte cargo forgalom nélkül értendő. Mert ha pl lenne a reptérnek napi 50-100t cargo forgalma, az többet hozna mint napi 1000 utas, illetve kisebb költséggel kiszolgálható.
Az nem néz ki túl jól hogy eddig 1millios forgalom mellett emlegették a nullszaldós, ami mintha most felugrott volna 2-re. Az látszik hogy most olyan igények jelennek meg (normális terminál, stb.) ami önmagában sok milliárdos tétel. Ez üzleti szempontból lehet hogy direktben nagyon soká térülne meg. Itt szokott az állam belépni és azt mondani hogy pl autópálya akkor is kell ha most.meg nem rentábilis. Ehhez a város kicsinek tűnik egyedül. De lehet azt mondani hogy össznemzeti érdek. Amúgy 5 év múlva szerintem 1-1,5 milliós forgalom reális, efölött már nagyon nagyot kéne guritani.
Sok minden változott, voltak átalakítások és eszköz beszerzések is. Továbbá nem mindegy hogy pár létesítményből csak bérleti díj van-e vagy közvetlen a teljes bevétel a reptérnél landol. Ezekben is pont rengeteg volt a változás, szóval objektív képet még nagyon nem látni. A második gép érkezésével rengeteg plusz költség járt,amivel viszont nem járt azonos mértékű bevétel/nyereség.
Nem túl objektív a kép, ugyanis ha beruházás/fejlesztés van,az általában költséggel jár. Pl ha most csinálnának egy nagy terminálfejlesztést+pályafelújítást, akkor 1-1.2mrd bevétel mellett rögtön lenne 3-4mrd veszteség, kivéve ha hitelből van finanszírozva, akkor a hitel adott évi költsége növelné csak a veszteséget
Elég kemény, 1 milliárd bevétel, közel fél milliárd veszteség... Ez olyan sikertörténetnek néz ki, mint a volán helyett dkv - valószínűleg valakinek siker, de az nem a város.
Ha meg hozzáveszem a múltkori furcsaságot (800 e a max. kapacitás, úgyhogy majd 1 milliónál bővítünk), hááát... És akkor még az itt ólálkodó válságról (ami biztos lesz, csak a mikor a kérdés és könnyen lehet, hogy hamarosan), az igencsak meg fog látszani az utazási kedven.
Parkoló: ha már sikerült másfélszeresre emelni a díjat (nesze neked, rezsi-démon), az lenne a minimum, hogy annyi autót engednek be, ahány hely van. És az előre megváltott helyet beleszámolják a foglaltakba. Nonszensz, hogy kifizetsz 11e Ft-ot és ha peched van, viheted az autót máshová.
"A tervek szerint öt éven belül várhat nyereségessé a cég, amikor már eléri az évi kétmilliós utasforgalmat."
Csak nekem tűnik picit merész tervnek az a 2 milliós utasforgalom? Ehhez olyan szintű terminál és reptérfejlesztés szükséges,amilyenekről eddig nem igazán láthattunk-olvashattunk információkat.
A többieknél az árbevétel csak 1 tényező, nem is feltétlen a legfontosabb, az adózott eredmény az ami érdekesebb.
Bizony jól gondolja. A charterszezon alatt bizony előfordult hogy a parkoló bizony teljesen megtelt, nem nehéz mert nem egy nagy parkoló, de legalább még jó szar állapotú is.
Nincs ingyen még 2 perc sem, behajtottál, fizetni kell, nem találsz parkolóhelyet akkor elkocsikázol a teszkóig, leparkolsz és onnan vagy sétálsz 2km-t, vagy taxizol 3ezerért.
A taxiknak zóna tarifa van a reptérre. Elvileg bizonyos esetekben ez talán reális (zóna függő és még akkor is az jár csak jól esetleg aki az adott zóna távolabbi pontjáról érkezik) nagyrészt viszont jelentősen drágábbra jön ki mint a km tarifa.
Parkolással kapcsolatban szintén csak ajánlani tudom a Rolletet, most 500Ft-ot kapsz is ajándékba a regisztrációnál, szept. 15ig.
Feltöltötte a Wizzair a jövő nyári menetrendet a napokban, felületesen átfutva nem látok változást, úgy tűnik minden járat maradt az idei nyári járatszámmal
Sziasztok! A DV-Parking oldaláról megpróbáltam megérteni, hogy a Debreceni repülőtéren hogyan műxik a parkolás. Biztosan bennem van a hiba, de nem sikerült. Segítsetek! Ha DV-Parking oldaláról előzetesen szeretnék parkolójegyet váltani, akkor miért azt írja ki, hogy bérletvásárlás. Én nem bérletet, hanem repülőtéri parkolást szeretnék. Jól értem, hogy ha előre megvásárlom a repülőtéri parkolójegyet, kifizetek 11000Ft-ot, akkor sem garantálják, hogy lesz helyem?? Vicces!
Ha nem veszem meg előre a jegyet, akkor a rendszer úgy műxik mint Ferihegyen? Behajtáskor az automata ad egy mágnescsíkos kártyát, kihajtás előtt ezt kell az automatába dugni, a jelzett összeget kifizetni, majd a visszakapott kártyát a kihajtó résznél lévő sorompónál bedugni?
A sármelléki vagy a debreceni reptérhez hasonló civil forgalommal számol a kecskeméti repülőbázis polgári részénél a Honvédelmi Minisztérium
Most akkor melyik forgalmához lesz hasonló? Az elhelyezkedése és a régió alapján, illetve hogy BUD sem igazán van messze, szerintem inkább a sármelléki polgári forgalommal vetekedhet majd. A merci gyár generálhat esetleg némi utasforgalmat,de inkább a gyári business forgalom lesz az, hasonló módon mint Péren is.
Bármilyen furcsa, de a TLV és LCA járatok is a magyar légtér zsúfoltsága miatt késnek többnyire. Hiába nem zavarnak senkit Debrecen és Nagyvárad között olyan alacsonyan sem indulásból, sem érkezésből, a debreceni tornyos egyből Bukarestnek adja át őket és vica versa, ettől függetlenül a légtèren rajta van a korlátozás a földtől a világűrig, így megkapják a maguk slotját, ha olyan a helyzet.
A legritkább esetben az érkező repülőtér a legszűkebb keresztmetszet (persze a Lufi és MUC más tészta). Többnyire útvonalon van zsúfoltság, mert amúgy pl. semmi nem indokolna egy DEB-DSA, vagy DEB-EIN járaton résidőt.
Ha hosszabb lenne a fordulóidő, akkor sem javulna a helyzet jelentősen. Mondjuk van egy deles érkeződ DEB-be, ami 1245kor menne tovább menetrend szerint. Erre a Eurocontrol kioszt egy fél órás slotot, ami azt jelenti, hogy 1315kor (-5/+10perc, azaz 1310 és 1325 közt) szállhat föl. Ha mondjuk az indulást elteszed 1300-ra, arra is meg fogod kapni ugyanezt a fél órát, azaz 1325 és 1340 közt mehetsz. Szóval sok értelme nincs.
Nekem főként a reggeli késésekkel van bajom. Látom hogy van kapacitásgond: egyszer egyszer kolozsvári gépek repülnek Ukrajna-Szlovakia úton Nyugat Európába. De a tel-avivi és larnakai gépek is késnek reggel.
Azt gondolnám hogy a kora reggeli indulasok az érkező reptérnek is jók mert sok helyen éppen 8-9 között kevesebb az érkező gép. Jobb lenne úgy összerakni a.menetrendet hogy eleve nagyobb fordulóidővel számoljanak. Nem látom hogy pl jobb-e a pontossági statisztikája más reptereknek.
Azt nem tudom megítélni hogy a késések hány százaleka Debrecen hibája és mennyi az érkező reptér sara?
A menetrendbe bele van számolva a gurulás, egy átlagis szél, meg jó esetben némi tartalék is (5-10p). Reggelente a legritkább esetben késnek a gépek a reptér, vagy a légitársaság hibájából. A slotokon viszont nem lehet változtatni. A tavalyi nyár is durva volt, az idei is és jövőre sem kell jobbra számitani. Ráadásul a magyar légtér elég komoly kapacitás gondokkal küzd, amit Debrecenből/-be még ki sem lehet kerülni.