Nem mernék rá mérget venni, hogy minden OEM gondolt erre. Esetleg a jelenlegi modellek menet közbeni vészleállítását is tesztelhetné az ADAC a dögunalomig ismételt téligumiteszek mellett.
Tákó kedvenc autómárkája jut eszembe erről. Vettem réges-régen (igen fiatal voltam) egy Cx 2.4 GTI autót 155000 km-rel. Azoknál ugye nagynyomású hidraulika rendszeren megy minden szervózás. Persze el volt már fáradva a nyomástároló, szóval ahogy leállt a szivattyú, egy kormánymozdulat után elgyengült a fék meg a kormányzás is kb lehetetlen kategória volt (Fekete László és Schwarzenegger kivételével).
Van mindenféle variáció. A legnevetségesebb a gomb korai bevezetése idején a Civic volt, aminek jobb oldalon volt kulcsos kapcsolója, de bal oldalon tudtál gombbal indítani.
Szerintem a leállítás után ilyen gyorsan csak szakadt membrán (meg elektromos autó) esetén megy el a szervo. Nekem egy hétvége után még vígan ott a vákuum a rásegítőben, és motorleállítás után 3 pedál lenyomást tud.
Hehe. Amikor az alapokkal sincs tisztában, és összekeveri a start-stopot a Keyless-szel.
(Amikor meg már az automata váltó is bejön a képbe, akkor teljes a zűrzavar.) Azonkívül, hogy bármelyik is legyen benne, mindegyiket le lehet állítani, akár kulccsal, akár gombbal.
Na pont ez az, hogy álló helyzetben. Menet közben viszont kellemetlen lenne, ha a műszerfalon matatás közben véletlenül megnyomva leállna az autó (pláne ha P-be próbálja tenni magát a váltó), szóval általában hosszabban kell nyomni.
Persze ez vissza is üthet, jónéhány éve a Toyotának volt valami gázpedál-beragadós ügye, ami egy halálos balesetet is okozott, mert a sofőr a gyorsuló autóban pánikolva egyszer se nyomta elég sokáig a gombot és nem tudta leállítani.
Nem előzés közben kell behúzni a kéziféket, vagy nagy tempónál, ilyet nem írtam, te képzeled bele. Én megálláskor, városban, amikor már úgy tűnt, hogy nem adja ki a fék a másik autóig, az utolsó métereken húztam rá a kéziféket. Nem országúti tempós manővernél. A városban tele sávoknál hová kerülöd ki az előtted lévő autót? Ha elrántod , a melletted lévőt lököd meg, vagy belemész a szembejövőbe. Még egyszer, a féktáv végén volt ez az utolsó , amit pluszban tudtam tenni. Amikor nincs merre menekülni, abban az utolsó pár másodpercben.