A scene funkcióval azokat a nézőpontokat tudod csokorba gyűjteni, amelyekkel egy modellt szeretnél több nézőpontból megmutatni. Így ha a tárgyon végeztél módosításokat, akkor azokat értelemszerűen nem.
Viszont ha egy adott scene-ből indulsz ki, akkor az új, az eredeti tulajdonságait veszi fel. Ekkor az új diára kell lépni, eszközölni a változásokat, majd jobb klikk/ update kiválasztásával érvényesíteni. Ekkor már garantáltan más lesz a kapott kép.
A modell infoban lehet még a különféle beállításokkal játszani, az "enable scenes transitions" az egyes nézetek közötti átmenetet és időt lehet beállítani, míg a "scenes delay" az adott beállításban eltelt idő szabályozására szolgál. A scenes sorozatát pedig video *.avi file-ként lehet exportálni.
Ha sikerül rá időt szakítanom, akkor egy rövid videóban, hasonlóan az előzőhöz megpróbálom ezt kicsit majd összefoglalni.
A sceene rendszerben valami furcsaságot vettem észre. Készítek az első sceene oldalon egy testet, majd készítek egy új sceene oldalt. A két oldal most ugyanaz, és ez így jó. Most a második oldalon valamit módosítok vagy más nézőpontra forgatom el, akkor az első oldalon is ugyanaz végrehajtódik. Mi értelme van ennek? Így gyakorlatilag semmi értelme a sceene oldalaknak, ha mindig mindegyik oldalon ugyanazt látni.
Másrészről azonban szinúgy jó megoldás, más, a 3dwarehouse-ból átvenni és használni, már korábban megosztott meneteket. Legtöbbször úgysem a menet pontos megfelelősége dönt, hanem inkább annak az esztétikai kinézete.
További megoldásokért keress rá a "screw thread for Sketchup" kifejezésre, vagy ajánlom még a nagy fórum idevágó topikját. Sajnos, angolul van. Esetleg a google fordító segíthet.
Elnézést a cutlist-ért, de mint ahogy hangsúlyoztam, én kiegészítéseket nem igazán használok, az elején még csak-csak, de amikor néhány összeveszett a programon belül, akkor mindenkinek ajtót mutattam.
Hogy az eredeti problémádra van-e megoldás, alighanem, csak azt nem ismert egyelőre, hol. :)
Én nem rajzolgatok ilyen gépészeti elemeket, valaki már megkínlódott vele, megosztotta, akkor már csak meg kell keresni. Nekem például most egy fékezhető bútorkerék rajzára volt szükségem, kerestem egy olyan rajzot amin volt és kijelöltem a kereket majd a save as paranccsal lementettem magamnak. Ezután már csak importálni kell abba a rajzba ahol szükségem van rá. A csavarokat, anyákat, csapágyakat, stb szintén így szedem össze. Sokkal gyorsabb, mintha nekiállnék rajzolgatni.
Egyébb észrevétel az su2014-el kapcsolatban az, hogy sokkal lassabb mint az su8-as, fél perc mire elindul a program egy duál procis gépen elég memóriával. :(
Arra viszont még nem jöttem rá, hogyan lehet egy olyan extensiont eltávolítani a rendszerből amire nincs szükségem.
Ma egész nap a SU-val szívtam. Megpróbáltam telepíteni a cutist plugint amit ajánlottál, de az istennek se tudtam telepíteni a su8-ban. Az extension menüben ugyanis egyszerűen hiányzott a file kiválasztási lehetőség. Megpróbáltam a warehouse oldaról is telepíteni, letöltötte a gépemre, de amikor rákattintottam akkor az su közölte, hogy ez nem model. Csak a RBZ filet lehet egyébként letölteni, az RB file hiányzik a letöltésből, hiába írja az oldal, hogy a zip file-ban benne van, nem is zip formátumba adja a letöltést. Szóval totálzavaros. Megpróbáltam a regedit parancsban eltüntetni a registriből az RBZ kiterjesztésekre vonatkozó összes bejegyzést. Sikerült is, ezek után már nem kajabált az SU, hanem a tetves win7 kajabált, hogy nem ismeri a filet. Ha hozzátársítottam az SU-hoz, akkor az su kezdett megint kajabálni.
Feladtam, uninstall a teljes SU8-ra. Majd felraktam az SU 2014-et, érdekes módon ebben már szépen ott van az extensions menüben ai install extensions gombocska, de a warehouse oldaláról indított telepítés is működik.
Na ezek után kicsit kistafirungoztam az su2014-et mert nekem úgy kényelmes. Próbáltam a cutlist extensiont, szépen működik de nem azt csinálja ami a kérdésem volt. Ez egy vágólistát készít, hogy a különböző méretű bútorlap táblákból hogyan rendezzem el a kivágandó alkatrészeket, és egy vágási jegyzéket készített. Ami az érdekes, hogy minden alaktrészt téglalapnak vesz, tehát nem foglalkozik azzal, hogy például nekem keskenyedő trapézt kellene kivágnom x darabot, így elég pazarlóan adja ki az elrendezést a táblán. Arra nem jöttem rá, hogy a vágáslistában miért ad minden egyes alkatrésznek group nevet, és ezt hol tudom módosítani.
Szóval ez a cutlist ó kis bővítés, használni is fogom ha kitapasztalom, de nekem nem erre van szükségem, hanem ami egy componentből vagy group-bol 2D sceene-t készít olyat mint a 29-es hozzászólésomban a 2. kép mutat.
Azért vártam volna egy kis kritikát is, mert saját magamnak annyira nem tetszik, kissé átgondolatlannak vélem.
Átnézegettem a videókat, majd mindenki a alapoktól kezdi, hát volna mit még pótólni, de nem tudom, mi lenne, ami még érdeklődésre számot tart, vagy érdekli a társaságot. Ha időm engedi, azért a rétegek lelkivilágába még szeretnék betekintést adni, a többit majd meglátjuk.
Köszönjük, ez nagyon profi kis film volt, nekem ez egy napos munka lett volna megoldani. Nagyon jó a kommentár szöveg is, elsőre érthető minden. Tényleg ezerszer beszédesebb a videó mint ugyanez leírva.
Elkészült, de mint az első filmes rendező, szeretném ha elnéznétek a narrátor "ööööö" és "eeee" és egyéb hasonló megnyilvánulásait. Volt egy terv, mit szeretnék csinálni, ami menet közben - a különböző verzióknál lekopott, vagy elmaradt. Ez sem teljes, és tényleg egy ici-pici felszínét kaparom meg a tényleges lehetőségeknek.
le is írhatnám, de beszédesebb egy videó, elvégre haladni kell a korral, megpróbálok egy egyszerű tervezésen keresztül bemutatni mindazt, amit az SU-al meg lehet valósítani. Úgyhogy egy kis türelmet, aztán jelentkezem.
Ezekkel a Ruby Script-ekkel az a gond, hogy mivelt nyílt forráskódú, így akinek kedve van, vagy van egy problémája, ír rá egy rövid scriptet, vagy éppen egy működő valamit, és ha működik, megosztja a többiekkel. Igazság szerint én is belefutottam már olyanba, hogy a hangzatos rutin nem futott, akármit is követtem el vele, így nagy gyakorlatom nincs ezek használatában. Igazán nem használom, van néhány speciális terület, azt meg felesleges bonyolítani, pláne amikor egyes videókon látom, hogy szép sűrűn televan pakolva az eszköz sáv, és halvány sgédgőzöm nincs, honnan tudja az illető megtalálni hosszadalmas keresés nélkül az éppen alkalmasat. de ez a magánvéleményem.
A másik problémádra igazán ajánlanám a Cutlist scriptet, amit innen tudsz letölteni. Megtalálható a magyarázat is a telepítéshez, valamint az, hogy ez az SU 2014 verzióval bezárólag mind Mac, mind pc-s gépeken tesztelve volt, és megfelelően működik. Ez a leírás szerint olyan vágólistát készít, amilyet szeretnél, pusztán ez görbe és egyéb formájú alakú alkatrészekkel is működik-e... nos erre nincs válaszom, ki kell próbálni.
Ha van valami tapasztalatod, akkor örülnék, ha majd megosztanád itt.
Én ilyen jellegű problémával még nem találkoztam. Az biztos, hogy a mérőszalag azzal a vonallal párhuzamos egyenes segédvonalat húz, amiből kiindultunk. Ha pontból indulsz ki vele, akkor az eredmény egy adott távolság, amit a beviteli mezőben jelez. Vagy beállítasz számára. Nálam egy és ugyanaz a méret, mindkettőnél. Esetleg abban lehet eltérés, hogy a Dimension több irányba is képes mérni, mindig az adott tengely színe jelenik meg a méretsegédvonal mellett, amilyen irányban értelmezett az adott távolság, illesztve illesztett méretnél ez sötét rózsaszín/lilás, amennyire én ez ki tudom venni, de a lényeg, hogy nem vörös. Talán egy két képernyő képpel alátámaszthatnád, mikor tapasztalsz ilyet.
Van az Eclate Deplace bővítmény ami angolul jelenik meg. Az eredeti letöltésben 2 file volt, egy .RB és .RBZ file. Az .RB file-ben próbáltam átírni magyarra egy megjelenő szöveget, de az SU-ban akkor is angolul jelenik meg.
Készítettem egy Adirondack széket, a tervet az SU library-ból töltöttem le, és egy kicsit módosítottam is rajta.
Az eredeti rajzon volt egy sceene amibe 2D-ben benne voltak az alkatrészek amiket ki lehet nyomtatni, 1:1-be a bigprint programmal majd ráragasztani a fára és lehet máris körbevágni.
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehet a legkönnyebben elkészíteni egy 3D-s rajzról az alkatrész jegyzék rajzokat 2D-ben?
Az Eclate Deplace bővítménnyel próbáltam de azzal csak 3D-ben tudom szétrobbantani az alkatrészeket, abból meg elég nagy munka átalakítani 2D-be.
Nagyon szépen köszönöm, Ezzel hatalmasat segítettél, hetek alatt nem jöttem volna rá magamtól. :) Egyre jobban tetszik ez a program bár még nagyon sok mindent nem értek, de szép lassan megtanulom.
Elkészült a gyors segítség magyarítása, hát könnyebb használni, mint megfogalmazni, azt előre bocsátom...
Mivel szeretném közkézre adni, ide nem tölthető fel, kérnék ötleteket, hova posztoljuk el. Megoldás lenne az e-mail, de szeretném, ha ezzel azért később nem kellene foglakozni. Ha jobb nincs,a kkor egyelőre kérhető a már lent megadott e-mail címre írva.