Michelangelo nehéz, zsarnok természetű zseni volt, mindenki félt tőle, még a királyok és pápák is. Leonardo da Vinci ellenben művelt, társasági ember volt, keresték barátságát, tanítványai voltak, akiknek köszönhetően több munkássága maradt ránk.
Mindketten óriási zsenik voltak, de emberi természetük ég és föld.
Ott kellene kezdeni hogy a produktumot el kellene tudni választani az alkotótól. Az amit átad, amit csinál, ahogyan elérte az igenis követendő példa. Lehetséges hogy nagyképűnek hat bizonyos megszólalása, de pont ezek a kis nüanszok választják el Őt a "legalább ennyire tehetséges máv meg bkv-nál ragadt" szerelőktől.
hogy érted, hogy van mire? nem az ilyen arcoknak kéne példamutatónak lenniük?? vagy aki penge annak elnézzük a rossz tulajdonságait? ha már tenyleg alkesz volt a fater neki ezt tudni kene. a sok mediamunkas meg mutogatja mint kovetendo pelda... (es mi van ha veri otthon a gyereket/asszonyta stb)?
Mondjuk a Ferrariról Mercire ugrás minimum fura, senki nem kukázza ki a felhalmozódott szaktudását /célszerszámait / kapcsolatait, ha már komolyabban beleásta magát egy márkába (pláne ilyen egzotikusba), hacsak nincs valami komoly gebasz. Valami azt súgja, tíz év múlva ez a figura lesz a Bentley-guru (vagy valami más).
Én nem érzem nagyképűnek, egy jó szakember, aki amúgy halál egyszerű mechanikus szerkezeteket szerel, Pl. a régi kettőstömegűek beállításáról lehet 200 percet értekezni, de az le van írva, kb. azóta létezik, mióta a soros hathengeres motor, 20 másodperc megérteni, hogy mi a feladat. Utána azt szépen lelkiismeretesen meg kell csinálni. Ez csak a csikóson nevelkedett népeknek fura. Az érdekes része nyilván az, hogy ahogy gyűlik a tapasztalat, a folyamat egyre gyorsabb, meg megy az árokparton is. De erre nem nagyképűnek kell lenni, hanem max. büszkének.
Már megbántam hogy ezt felhoztam de akkor te is így látod. Ezt a podcastot meg se hallgattam de jobb is. Neki sosincs ideje ezt régóta tudjuk meg el kell menni a vén milliomosok verdáit szerelni a Milla Miglia-ra meg stb. Persze hogy el kell menni . Azért fizetik ilyen jól Ez a dolga. Hagyjuk..Vályiék meg nyalnak neki mert hozza a jó ritka kocsikat és a tartalmakat.
Kellemetlen volt az egész, az alkoholista apa aki verte, és mikor kb. ötödször re említette hogy neki nincs ideje, és örüljön akivel szóbaáll, ki akarta m kapcsolni. De mivel a szakmai része érdekelt végighallgattam. Még említette nyolcszor, hogy ő nem irígy, csak nincs ideje,csak a nagy emberekre, inkább már csak a lustaság miatt nem kerestem mást.
Biztos, hogy szakmailag toppon van, és még azt sem mondanám, hogy nagyképű, mert hát ez a valóság, de nem volt egy kellemes időtöltés, és nem lett szimpatikus, biztos hogy én nem keresném ha más is van ebben a témában.
Ez a beképzeltség dolog csak egy megérzés de mégicsak itt írja a kolléga is hogy ő is érzi. Egyszerűen ennyi, neki bejött, tehetséges srác aki a német milliomosok verdáit szerelgeti és abban amit csinál ő nagyon jó. És mázlista is.
Több magyar gépészt is ismerek aki van ilyen jó csak épp szaros BKV buszokat vagy MÁV vonatokat szerel. Itthon maradt, rácseszett.
Rengeteg beszólása és megnyilvánulása volt amitől te szarul és szarnak érzed magad. Nekem ennyi elég és nem nézem őt már.
Beképzelt vagy nem, itt ez nem róla szólt, hanem csak egy példa volt a médiafogyasztói ingerküszöb egyfajta eltolódásáról.
Én is szeretem a házi szerelős témákat, de inkább mi vagyunk ezzel a kisebbség, az átlagembert úgy tűnik nem érdeklik az olajos gépészeti lomok, lefáradt vackok tutujgatása, egy adott mélységen, időintervallumon túl, más csillogóbb, kábítóbb témára áhítozik.
Én egyébként nem tartom Zolit "beképzeltnek", inkább csak "el tudja adni magát", dehát pont ezért ívelt fel így a karrierje, ha csak ül és anyázva csavarozza a 200. hasonló szart, akkor most is ugyanott tartana, mint 25 évvel ezelőtt.
A "liga" kérdése meg olyan, mi magyarok mindig szittya öntudatos módon merünk kicsik lenni, aztán jééé..azok is maradunk.
De ebből gusztustalan hangvételű politika lesz, szóval ezt a vonalat itt offolom is.
Nekem nem tűnt fel a beképzeltség, mire gondolsz? Az, hogy drága kocsikat szerel ami a legtöbbünknek szóba sem jöhet, nem jelenti azt, ne lehetne megfigyelni az igényes műhelyt, a kifinomult mindenre odafigyelést, a magabiztos szaktudást, szemben a másik hőssel. Ja, én még nem hallottam tőle, hogy Mergának hívná a Mercedest...
adom. sztem 3m-el a föld fölött lebeg az a fickó (ha itthon kell beszélnie a "sikereirol"). nemrég volt a csekkendzsinnél vmi beszélgetős podcast. asszem 2-3 megszólalása után skippeltem....
A "sirályszárnyas Zoli" ha meg nem sértek senkit némileg (vagy inkább qrvára) beképzelt. .. tudjuk jön a német milliárdos bácsika a Mergáért csak éppen mi nem ebben a Ligában játszunk. Akkor inkább nézem Csík berheléseit a garázsban.
"Az akkor forradalmi, új, belsőséges-blogolós forma, nagy truvájok voltak annakidején, tehát Csík kevesebb újautó tesztet kapott, nem ezért "tartották"."
Meg azért, mert jól mutatott, hogy COTY tag. Ott viszont mégiscsak új autókról kell szavazni, tehát elvileg nagyon vágnia kellene az új autó témát.
"újautós tesztjei mindig is használhatatlanok voltak"
Ebből van (valamennyi) pénz, a TC-ben még a webreklám, bannerek felvillanása, a fórum, meg az egyéb ismertség jelentette az "üzleti potenciált".
Az akkor forradalmi, új, belsőséges-blogolós forma, nagy truvájok voltak annakidején, tehát Csík kevesebb újautó tesztet kapott, nem ezért "tartották".
Ugye ő volt "a berhelős veterános csávó" ami a magyar "zőcségesmerga=szuper veterán" vonalat kimerítve éppenséggel pont az volt, amit akkor zabált a tömeg.
Mára "kicsit", kinyílt, megváltozott a világ ebben (is), forintban százmilliárdos gépvagyonon csavarozgató sirályszárnyas Zoli lett az "ütős téma", nem odahaza a szétrohadt állólámpa vanish kenegetéses "felújítása".
Lett volna potenciál ebben, a zőcségeses-csíkot már mindeki unta, de valahogy ebbe az új olaszos évadba nem sikerült annyi szívet és lelket belevinni, mint anno a mercizésben volt.
Btw én úgy érzem, az egész szpídzón "túlnőtt önmagán", és kezd teljesen elfáradni, a műhely rovat = GyetvánCsabás stíusban csodálkoznak autóipari beszállítóknál ,hogy jé, villanymotoros kormány gyártás, hűűhaa.
Tanulság, hogy ezek szerint a két restaurátor műhely egyike se Mike Sanders technológiát használ üregvédelemre.
Hanem mit? Jobbat? Olcsóbbat? Egyszerűbben használhatót?
Ha arra gondolok, hogy a 140 Celsius fokon befúvandó Mike Sanders zsírhoz milyen védőöltözék kell, hogyha rád fröccsen vagy bele az arcodba-szemedbe, akkor nem csodálkozom, ha inkább valami alacsonyabb hőmérsékleten használható egyszerűbb cuccot használnak.
"Közben pedig egy másik barátom, Csereklyei Dani is tovább lökött a mikesandersezés útján: restaurátor műhelyük, a DC72 egy időben rá akart állni a cuccra, be is vásároltak hozzá egy dög drága melegítő fazekat és egyéb cumókat, de ők azóta egy kevesebb szennyezéssel járó szert használnak, s a szinte vadiúj Sanders-üstöt és egy csomó Mike Sanders zsírt egyszerűen nekem adott. Kösz, Dani, itt is.
Én viszont, mivel még egyszer nem akartam végigcsinálni a teljes garázsom kiürítésével, lenejlonozásával, bebüdösítésével, majd kisuvickolásával járó procedúrát az életben, a szerkezeteket és a Nózira való adag üregvédőt Hamza Csabiéknak adtam, cserébe azért,hogy remélem, egy-két százalék kedvezményt majd kapok, ha a későbbiekben igénybe veszem az üregelős szolgáltatásaikat."
Azért érdemes bontani, mert próbálják még életben tartani őket, és olyanoknál vannak, akik nem tudják megfizetni a gyári alkatrészeket, mivel ehhez még van.
Hát, amikor egy autó az új ára ötödét sem éri, az ára meg max. az inflációval nő (ezeké még annyival sem), és a nagyon limitált példányok is az új áruk felébe kerülnek húsz évesen, az nem annyira a felfelé megy.
Az a kisebbik baj, és egyébként inkább a bálna szériának volt problémája (egyébként inkább gyártatni érdemes).
A későbbi 600as az egy vicces jószág... Pl míg a V8on két hengerenként van egy trafó, addig itt hengersoronként. Bontva 1000 eur, újonnan olyan 3500 (ha még van egyáltalán), és ez se szereti a meleget, de össze van taknyolva/ragasztva gyárilag, hogy ne is nagyon akard javítani (pedig amúgy lehet). Aztán ha nem kapcsolták ki benne a hengerlekapcsolósdit, annak is vannak folyományai általában. A váltó legalább nem egy problémás pont ezeknél, illetve az, de olcsó felújítani.
A V12nél a valahol a hengersorok között van emlékeim szt az önindító, azt is jó móka cserélni, plusz ott van a motor tetején a gyújtáselektronika, na az is szokott kotlani, mondjuk azt legalább könnyű cserélni, csak drága. Aztán ezek ugye mind ABC-sek, nem légrugósak, úgyhogy bár a légrugó se olcsó játék, de legalább tudod hogy négy légrugó, egy kompresszor, és kb nincs más nagy tétel. NA itt még van két szeleptömb, darabja sokezer eur, ABC szivattyú, amit elvileg lehet felújítani csak nem szokott sikerülni...
Szóval jó móka egy 600as, főleg a későbbi biturbos, de ha nem dísznek veszed, goromba számlákat tud generálni, vagymeg túrod az ebayt, csak hát amikor nekem volt ilyen, akkor még csak 10-12 évesek voltak, most meg már van amelyik 30...A bontott alkatrész is kevesebb, meg drágább.
Ja, csak akkor el is fogynak, mert egyszerűbb bontani, mint eladni. Ezeket még elhasználni sem lehet, mert akkora költségekkel tud járni, hogy egyáltalán mozogjon. Az értékesek, meg hát, fene tudja. A 600-asokat elhozod 20 ezer körül, a nagyon spéci AMG-k jó szervizmúlttal érnek 70 ezret talán. De ugyanaz az autó, ha nem igazolható, hogy valamelyik menő AMG-s arc szervizelte végig, 30 ezret ha ér. Ez egy koreai elektromos családi autó ára.
Csak a kérdés mindig a mikor és lesz-e egyáltalán. És hogy addig mennyibe kerül csak az, hogy van és nem romlik az állapota. Itthon ezeket egy bizonyos réteg preferálta, de ők ugye nem költöttek rá, a soron hat-nyolc hengerrel is végig lehetett jampizni és a többség eleve több darabból volt. Ezek közül kellett volna kiszúrni azt, ami nem ilyen. Amikor kint a legolcsóbb volt, és ezt a normális példányokra értjük, akkor itthon milliós tétel volt forgalomba helyezni, tehát azért nem jött. Szóval úgy kellett volna okoskodni, hogy áll egy autó a temperált pajtában, aminek nincsenek érvényes papírjai, és csak remélni lehet, hogy nem változik úgy a szabályozás, hogy 15 év múlva lehetnek neki. Azért ez feltételez egyféle kockázatvállalást.
Nem kell elmondani, láttam ezeket én is. Mindig van egy mélypont 15-20 éves kor táján, az után kezdenek értékesek lenni a használható, menthető példányok. Kb itt tart most a W215-230 modell. Pár ezer euróért még lehet találni 600-as vagy 55AMG példányokat.
Eladhatatlan = ilyenkor kell olcsón venni? Aztán nekivágni a felújításnak, és mivel csúcsmodell, egyszer csak értékesebb lesz a V12, mint a V8. Vagy rosszul nepperkedek?
Majd Hooshee elmondja, hogy mennyivel nehezebb világ egy idősödő 600, mint az 500, de emlékeim szerint jelentősen. Éppen ezért van egy olyan életszakasza, amikor messze nem a legértékesebb, hanem konkrétan eladhatatlan.