Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kene80 Creative Commons License 2011.10.07 0 0 56143

Sziasztok!

Megvolt az első kanyarom. Érdekes ez a meló, meg a kocsi is...

A munka maga alapesetben nem bonyolult, itthon pót felvesz, átvisz másik telephelyre, ott csere, és vissza.

Persze itt is megy a keverés, prcről percre változik a terv, de ez nem vészes.

Az autó:

Actros, Megaspace, MP2, 460-as. EPS váltóval. Egyágyas kivitel.

Nagyon kényelmes, így, hogy nincs felső ágy, van "légtér" is, jól el lehet benne pakolászni.

A váltója kényelmes, de néha nem tudja, hol van...

A motorja csak papiron 460-as, vagy póniba számoltak, de azért csinálja a dolgát. Viszont nem is fogyaszt sokat, és az Ad-Blue-t is inkább csak csipegeti.

Röviden ennyi.

95XF

Megy még a fülkében alvás, tegnap kipróbáltam! :)))

 

95xf Creative Commons License 2011.10.07 0 0 56142

Inkább a mélyreásással lesznek gondok főleg XL-nél, viszont nem kell lomolni a "vackait":D

Előzmény: cicó (56141)
cicó Creative Commons License 2011.10.07 0 0 56141

Én férjem is azt mondta, nem megy nyugdíjba amíg fel tudmászni a fülkébe csinálja.

De most adtál egy jó ötletet ezzel a túlvilági volvóval:) Drágább vajon a bontóban egy fülke, mint egy koporsó?:D

Előzmény: 95xf (56133)
Pareny Ica Creative Commons License 2011.10.07 0 0 56140

Erre én is

 

De úgy tudom, hogy a büntik meghatározása nemzeti hatáskör. Nem lehet, hogy a tót a saját országára érvényes szabályozást mutogatta?

 

Legközelebb ha találkozol egy ilyen arccal, légyszi írd fel a rendelet számát és publikáld :)

 

Köszi

Ica

Előzmény: liili (56139)
liili Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56139

Kíváncsi lennék az OKOSOK :-)) véleményére.

 

A múltkor együtt hétvégéztem egy Szlovák arccal.Mutatott egy olyan EU-s rendeletet, ami azt mondja ki, hogy 20% időtúllépésért, túlvezetésért, munkaidő túllépésért, stb, csak 132 euró (asszem) bünti szabható ki. A komolyabb büntik csak ez felett alkalmazhatók.Valaki hallott már erről??Kellene az a jogszabály.Van ilyen, én láttam, csak nem jegyeztem meg a nevét.

Liviati Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56138

Én hivatalosan nem fuvarozok csak szállítok, általában a "saját" autóimat. 3,5 tonnás az Iveco és vonóhorgos. Viszont az én nevemen van.

Előzmény: 95xf (56133)
Roadtrain Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56137

De milyen jó is az :)))))) meg a quad :D 

Előzmény: Gerob (56136)
Gerob Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56136

Mert kussolsz, azért.

És csak a gyerekkel motorozol össze - vissza a határban. :D :D

Előzmény: Roadtrain (56135)
Roadtrain Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56135

Nahh megint kimaradtam!! :o))

Előzmény: 95xf (56133)
Szabi8 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56134

Véleménytekre lennék kiváncsi.

Találtam melót... egy 817es ategoval(korongos) kéne német, osztrák, magyar és néha olasz fuvarokat csinálni.7vége itthon... lóvé...hát fuvar dij 14%át kapom.(ez eléggé tág határokon belül változó fizut eredményez az én értelmezésem szerint) Na most a gond. Bemerjem vállani SEMMI rutinnal? Véleményetekre vagyok kiváncsi. Ja és első útra sem jön velem senki, szóval kezdettől fogva egyedül lennék, betanítót sem kapok.

95xf Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56133

Összeszedtem egybe osszátok el:)

Nemírokmár: Ha tudnék Bordó környékén wifit lettem volna. Angoulem-nél meg a mekinél nem lehet megállni.

Az hogy nagy a fluktuáció az minden nagyobb cégre igaz, mert a "csókos melók" nem igazán keresettek hisz max ismerős jut oda kihalásos alapon

Miért maradok: 2008ig "jó sorom" volt, meg vagyok "annyira hülye" hogy szeretek kóborolni (barátom mondta: nyugdíj mellé azért marad nemzetközin, mert otthon hiányozna neki a német stau-ban araszolás:D). Én kb 2/3-1/3 arányban állok, de csak azért mert még "ifjonc" vagyok:)

Neked a  túlvilágra is volvo fülke lesz amiben utazol, annyira ahhoz vagy szokva:DD

Hol álltál meg végül 311-n? Donaueschingennél majd legközelebbre írok 1 porost, ott lesétálhatsz út alá ahol kezdődik a Duna.

Actros: Nem kralowetznél vagy már?

Zotya: Sok variáció nincs angol felé Subenig ugyanaz utána: vagy 3-4-44-kisholland felöl Brüssel-Gent-kikötő, vagy 3-48-61-4-Aachen-Liege-Namur-Kikötő, vagy 3-6-61 majd elözőek valamelyike, vagy 3-6-61-6-8-Luxi-kikötő majd vagy francia vagy belga oldalon kikötő

Kutyaólt próbáld ki, biztos élvezni fogod a "nagykabin" után:)

Kene: Három év, az igen...megy még a "mozgóágyban" alvás:) Tudod, hogy én elég érdekes perspektívából látom ezt a "szakmát", szeretném is bővíteni ezt mégjobban majd. (Vazz egész hónbapban sms-ezek barátommal akié a legfiatalabb 95-ös)

Ha ilyen lesz http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=113227473&t=9195881 biztos megdícsérik:)

A6C4: Mágnesezést, úgy csináld olaszban, hogy azt 6 hónap intenzív nyelvtanulással "jutalmazzák" (ennyi az alap börtön érte). Szerinted ha írja a hibát akkor kiolvasható utólag? Még azt is kitudják mutatni, hogy volt valaha mágnes fent!

Tourismo: Ha tudnád hányan "nincstelenek", vagy egyszerű családból vannak. Mert akinek van pénze az nem engedi a gyerekét fizikai munkára (ha van egy kis esze). És itt számold bele a lelki hátterét is ennek, mert van aki "agyban alkalmatlan" erre.

Gerob: Azért a karbantartás hiányáról nem igazán a Mariska tehet. Ez a legnagyobb gond ott a kocsikkal a szarunk bele javítás nem a "hosszú gondtalan" élet titka.

Még én is tudom, hogy Nemírokmár angolba van hetente egyszer:)

Poczok: Az "elsőszériás" 105-ös GYÁRILAG ELISMERT TIPUSHIBÁJA ez, ami 800eFt a Dafnál míg Scaniánál ugyanez 3milla! A dugattyútető kiképzése tervezési hibás, megül rajta a korom ami elkezdi a hüvely falát "karcolni". Ezt garanciaidőn túl is szavatosságban javítja a DAF, csak a munkadíjjat és a segédanyagot kell fizetni, az alkatrészt nem. Kap új csapágyat, dugót, hajtókart, hüvelyt (azaz új motort)

Punish3r: Ilyet használok én is, nem rossz. Igaz 1 kicsit hosszabb kábel jobb hozzá, hogy tudd úgy rakni, hogy lásd kintről. Digit nehezebb megtalálni elvileg. Itt kint talán ha 2-3 kollégánál láttam, de ott is másodiknak (digisport).

Kirill: Fizetésről beszélni parkolóban elég "Andersenes" élmény. Én azt mondom, amíg a rendszám "H"-val kezdődik a bérezés kb ugyanaz ha a munka is (belföld/oda-vissza/unió). Mindennek megvan az előnye Méhes-nek is, de itt van egy "pénzes" probléma amit sokan nem tolerálnak:)

4/1 hetezés van, fizu rögtön elszámoláskor, "saját" szerelvényed van csak szabinál viszik el.

Ááh belefáradtam: Nemírokmárral 1etértek, csak itt havonta írja valaki ezt a "tudom mi várható, tudom hogy mivel jár, de ezt szeretném csinálni".

Kis városokkal nekem is gondom lenne, pedig lassan 15 éve ezt csinálom + 4 évig közlekedéstant tanultam:) Franciába meg az irányítószám sem segít annyira keszekusza:( Inkább azért kell ez, hogy legalább az adott ország felé irányt tudd fejben kb-ra eltervezni.

Elméleti oktatóval az a baj ami a nevében van, jobb az aki gyakorlati tapasztalattal tanít.

Ezt gyorsan felejtsd el: "ha van miből levonni és marad is annyira nem baj", mert ezért van még mindíg a tizenévvel ezelötti fizetés!!

Countrex: Minden hajón kapsz kajajegyet, a rövideken csak kedvezményes a hosszabbakon ingyenes a kabinhoz (alkohol ált fizetős ekor is)

Maci: Én áttenném OUT-ra amikor csak a "gép" szalad, hisz az a funkció erre van. Én visszavinném és átállítatnám 130-ra, hisz az a felső határ nálatok a 90 az "csak egy opció". Egyébként meg töltse le az "agyát" és kiderül volt e szabálytalanság.

Liviati: Mit csinálsz: szállítasz vagy fuvarozol és milyen össztömeggel?

1-es Tátra Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56132

Köszi

Előzmény: husky610 (56131)
husky610 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56131

szia

 

Itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9040638

érdeklődj, jobban tudnak neked segíteni szerintem.

Előzmény: 1-es Tátra (56130)
1-es Tátra Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56130

Sziasztok!

 

Segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni. CB-t vagy URH-t szeretnék venni (nem tudom melyik a helyes). Nemzetközizek, Skandinávia, és nagy segítség lenne.

 

Milyet kell venni? Tipus, fajta, stb. Illetve milyen tartozékok kellenek hozzá.

 

Valamint azt szeretné kérdezni, hogy szabad használni mindenhol? Ha nem, de be van építve, akkor meg büntetnek?

 

Segítségetek előre is köszönöm!

 

Üdv!

Gábor

Liviati Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56129

Saját autóra ha futót akasztok akkor se kell tachográf. Viszont ha lenne benne és akár csak szólóba járnék vele már kéne a tachográfot használni. Cégesnél meg amúgy is kell bele tachográf, ha van rajta vonóhorog.

Előzmény: té.bé (56127)
imi61D Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56128

Nem csak Európában nehéz a kamionos élet

 

té.bé Creative Commons License 2011.10.06 0 0 56127

Sajátod az autó menetlevelet nem kell irnod, akkor mihez kötöd a tachográfot???,

Üzemen kivül is lehet helyezni a szerkezetet, ha fölakasztod a futót akkor teszelbele.

Előzmény: Liviati (56126)
Liviati Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56126

Nekem nem ezt mondta a kpm mikor az Ivecomat vettem. Mivel saját nevemen van majdhogynem ők javasolták, hogy szedjem ki a tachográfot. Mondták ha benne van akkor úgyanúgy kell legyen benne korong kitöltve, érvényes hitelesítés + bármikor ellenőrizhetik a sebesség mellett a vezetési idő betartását.

Előzmény: maci86 (56124)
suttercane Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56125

én is actrossal indulok angolba pénteken :)

Előzmény: Kene80 (56114)
maci86 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56124

én nemtudom de elggé elákozott ez igy... mert ha a német megállit az alapbol buko máshol ha futoval állitanak meg :S:S

 

Mondjuk én most azt csináltam h az osztrák német határon nyomtattam egyet és a hátuljára ráirtam hogy ez az autó futo nélkül német-on kivül nem tacho köteles. és ráirtam a belépés pontos idejé német o ba.

Előzmény: Liviati (56123)
Liviati Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56123

Sehonnan szerencsére. Max a rendőr vagy kpm a fuvarlevélből tudja kideríteni.

Utánfutóval meg valóban 80km/h a pályán a max. sebesség.

Előzmény: Gerob (56122)
Gerob Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56122

És azt a tachofgráf honnan tudja, hogy van mögötte futó, vagy sem?

Az csak azt figyeli, hogy mennyivel közlekedik, ha 90 felett, akkor figyelmeztet.

 

Szerintem újra kéne hackerelni a dolgokat, valamit állíttatni rajta.

 

Halkan jegyzem meg, hogy utánfutót húzva ugye pályán 80 km/h így is a maximum sebesség... :-(

Előzmény: Liviati (56120)
Kene80 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56121

Azért kíváncsi lennék, hogy a "saját" kocsija is ilyen lesz-e, mire hazaér.

Hétvégére kaptam bevezetőnek egy D.haraszti - Wels - Linz - D.haraszti kanyart, úgyhogy ha minden jól megy, pénteken már itthon uzsonnázok. Te merre?

Előzmény: 95xf (56119)
Liviati Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56120

Ha be van építve a tacho akkor már használnod kell. Annyi a különbség, hogy futó nélkül pályán mehetsz 130-al is. Én visszavinném a helyedbe állítsák be normálisan természetesen ingyen.

Előzmény: maci86 (56117)
95xf Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56119

Hali:)

Szép gép:)

Olvastam tanácsod, de már késő...

Tegnap meg megigazítottam trepnit, nehogy kolléga félmunkája úgymaradjon. Lesz munkája vele a kalapálós embernek:)

Így jár aki a 16-ik munkaórában próbál kicsit sietni

Előzmény: Kene80 (56118)
Kene80 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56118

Naja! Bár csak két ablaktörlője van! :)))

Furcsa is volt, ugye én 6 évvel ezelőtt "laktam" egy első szériás XF-ben, ahoz képest ez hotel, pedig nincs is benne felső ágy. Mondjuk amennyi hely van benne egyébként fölösleges is lenne!

Előzmény: Roadtrain (56116)
maci86 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56117

Srácok! megint 1 tachográf kérdés:

 

A legutóbbi illesztés óta 90 nél regisztrálja a gyorshajtást és sipol mint a nyüvek! Azelőtt csak 105 körül tette ezt /az autó 1 kis peugeot boxer futo nélkül nem tacho köteles/

 

namost az hagyján ,hogy a sima furgonok lelőznek uton utfélen. még a nyergesek is oké mert lehet korongos. De amikor 1 magyar rendszámú ugyanolyan peugeot boxer mint aa mien elhuzott melletünk kb 110 el már nagyon kiverte a biztositéko úgy hogy én futó nélkül voltam. mert ugye vagy 90 el megyek vagy sipol!

 

Csak minket basztak át ezzel a tachoval vagy mi a fene van? :S:S nagyon gáz igy főleg nyugaton és a többieket is csak feltartom! valamit segítsetek ,hogy mit lehetne:S:S

Roadtrain Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56116

Végre valami rendes kamion :o)))

Nagyon sok balesetmentes gurit :)

Előzmény: Kene80 (56114)
Mókus_82 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56115
Egyenlőre az uncsitesómon keresztül megy a dolog, de 13-án már többet fogok tudni és szolok!
Előzmény: Gyurfi (56113)
Kene80 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 56114

Sziasztok!

Ma bírtokba vettem az új "munkahelyemet":

 

 

Találkozunk az utakon! :DDD

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!