Hello, I am Oleg from Russia. Ikarus buses are also interesting to me and I would like to ask you to help. Whether there are photos of the bottom basis of Ikarus-556 buses and 180. Where it is possible to look at it?
Köszi szépen !Ahhoz képest,hogy házi barkács,korrekt a ködlámpa helyének a kivágása,csak az elhelyezkedése,na hát az pont olyan,mint az első 290-esnek.Igen,láttam jópár összekókányolt ,igen durván kivágott ködlámpanyílást,amit utólag vágtak bele lelkes lámparajongók a telelökhárítóba...:)))))))))))))))
A két off Rába Tr3,5-ös anno egy helyről/gyárból/ indultak el útjukra,majd most újra egy helyre kerültek,egymás mellé.A 184-es kocsi elég sok meglepetést okozott eddig is,de amik most előkerültek benne/belőle,azok igazi múzeumi kiegészítők.A homlokfalon még ugyan nincs megtisztítva az összes festékkel elfedett tábla,felhívás,de már most is előkerült például egy olyan réz tábla,amelybe a busz összes adata bele van ütve.(ki gyártotta,motor tulajdonságok,csak külön az alváz súlya,egész busz súlya,első-hátsó tengelynyomás,gépjármű típusa,első rendszám)Ez a réz adattábla a belső homlokfalon mintha még a szentendrén kiállított buszban sem lenne benne.
Szerintem semmi különös nincs abban a lökösben (max annyi, hogy hiányzik róla a gumi). Te inkább a lámpakeretre gondolhatsz. Az az AVE-987-ről örökölte meg a busz, amit a gazdája átszereltetett ikerlámpásra. Az AVE-987 pedig egy volt BKV-s buszról örökölte meg. Ugyanis Egerben 1991-ig közlekedetek ex-BKV-s csuklósok.
Gondolom valami házi kivágás lehet, és az sikerült így (ugyebár nem mindenhol pótolták ki az NDK-s és FÁK-gépeknek pont a lökhárító alatt a ködlámpát).
Milyen régóta tologatom magam előtt már ezt az ötletet. Lassan 10 év is eltelik az első "Classicosításos" vázcserék óta, és el is felejtjük, hogyan is néztek ki a buszaink egy évtizeddel ezelőtt, vagy még azelőtt...
[...] Bővebben!Tovább »