Nem kapcsol kettes fokozat fölé az autóm,autómata váltós mercedes c-osztály 2000-es évjárat. valakinek valamilyen véleménye hogy nagy-e a baj,vagy h mi ment meg a váltónál?Előre is köszönöm.
Te sem érted a lényeget. Egy sima hidrodinamikus sebváltón a tiptronic funkció egy plusz fícsör, amitől nem lesz az a váltó bonyolultabb (gyakorlatilag 2mikrokacsolóval van több benne)...kb olyan, mintha nem kékben, hanem metálkékben kérnéd az új autódat......
Csak hát a felhasználónak tök mindegy, hogy - az egyébként azonos bonyolultságú -hidromechanikus szerkezet, vagy a lényegesen bonyolultabb elektrónikus vezérlés miatt döglik be a váltója. A (régi) Suzuki váltójában szinte semmi elektrónika nem volt, bezzeg a tiptronik hidraulika vezérlésében...És ha meghal tök mindegy mitől halt meg, mellesleg az elektronika előbb fog mint a mechanika és a mai váltószerelők nem javítanak, cserélnek.
Jó estét urak!! Szeretnék valamit kérdezni de lehet hülyeséget fogok!!
bmw e 39 530d az tipus. kilukadt az olaj hüttö. hengerfejes lett. de minden uj rajta tipp topp most. de amikor kihoztuk a szervizböl rá 2 napra elkezdett csörögni zörögni recsegni a váltó.( automata) ma hallotam olyat hogy az olaj hüttönek köze van a válto olajhoz. állitolag azért mert szarrá a volto mert a váltot nem töltötték fel olajjal ami elfolyt az olaj hüttön keresztül. ezt akár honnan nézem sehogy se nem passzol nekem fejben! ebbe kérnék segitséet!
Én már látam olyan 1éves autót váltóproblémával( A6 triptonik) amit garancián belül nem lehetet megcsinálni inkább csere mert igy gazdaságosab volt... Én személy szerint 50e km után cserélem a szürőt+olaj,és 2 éventew váltójavitás! pedig 2év allat nem megyek 60-80ezer km nél többet! ( Céges autó igy nekem mindegy)
Maga a váltó se nem bonyolultabb, se nem egyszerűbb mint egy tiptronic nélküli. Mint alább is írtam, a tiptronicnak semmi köze a váltó szerkezetéhez. Gyakorlatilag -bonyolultság tekintetében- nincs különbség a Suzukihoz képest sem!!
Egy kérdésem lenne: a multitronik váltó tényleg olyan hamar elromlik?
Nekem volt egy 1999-es audi a4 tiptronikom, de nem volt vele semmi baj. Új autó vásárlása előtt állok és most hezitálok a multitronikon, mert egyik ismerősöm 2002 a6-jába is behalt, annyira, hogy manuál lett a vége. Többen is óvva intettek a multitroniktól>>>megjegyzem a tiptronikról nem hallottam ennyi rosszat.
Tiptronic és ezzel kell elfogadni.Bonyolultabb váltó kölcségesebb javitás!Ha nem tudod elfogadni vegyél egy Suzut.Ahhoz olcsó a válto meg más is.Vagy felkészülsz arra,hogy elromlik mivel használt.Ennyi az egész!
Igazad van! De evel kell elfopgadni az automat6a váltót( triptonik) Pedig egy rakás szar! Ezt olyan mondja aki évente csinál ((javit,felújit,és "levesz pénzel")) vagy 30ezret de bármi9kor benne van a pakliban hogy megagya magát és akkor nem kis pénz!!!!!! nó automata....
"Az automata váltója is hagyományos semmi extra DSG meg triptronic vagy mi a fene."
A tiptronic gyakorlatilag ugyanolyan hagyományos automataváltó mint bármelyik elektronikusan vezérelt váltó. A kézi kapcsolás csak a szoftverbe avatkozik be, valójában azt is "bolondbiztosan", ésszerűtlen helyzeteket nem enged meg. Szóval, népámítás.
Mint irtam,idő és egy kokány munka.Egy 2000-es évjáratú Audi vagy Skoda tiptronic is már bonyolult.Teljesen máshogy van állitva a komputer meg minden. Már a Németeknél is egy teljesen új tiptronic váltót kapsz full felujitva 2000€-ért.Itthon 350e-böl megvan teljes garanciával.
Egy 12 éves autó nem modern darab . . . Az automata váltója is hagyományos semmi extra DSG meg triptronic vagy mi a fene. Természetesen nem azt mondtam,hogy olcsó és könnyű munka lenne,de kivitelezhető. Csak tényleg egy olyan "donort" kell hozzá keresni ami megfelel hozzá mindne tekintetben és mivel az octavianal a manuális váltosból rohangál Magyarországon jó pár darab így könnyebb lenne találni egy megfelelőt. Ez fordítva nehezebb lenne ,mert automatából meg olyan ritka mint a fehér holló.
Másfél éve, mikor canossát jártam a felújítással már én is ott tartottam, hogy átalakítom kéziváltósra....utána jártam, különösebb nehézségek árán megvalósítható, utána el kell vinni kpm vizsgára, ahol átírják a forgalmiban.
De! Nálam problémás lett volna és szerintem ás autónál is, tudnillik a motorvezérlő ecu és a váltóvezérlő ecu szimbiózisban dolgozik, tehát kellett volna manuálisnak a computere is, komplett középső box, váltókar, más a váltó felfüggestése, más lehet a bölcső, más a lendkerék!, szóval sok mindenre figyelni kell.
Persze ez ha olyan az autó, amiből millió szaladgál az utakon és van hozzá dögivel minden akkor nem akkora szívás, de mindent bontóban megvenni, váltóstúl, kuplunngot érdemes kapásból újat, ha nem akar szívni idő elött újra az ember, +komlpett átépítés munkaórában is rengeteg, szóval majdnem egy automata felújításának költségénél járunk+ járulékos dolgok, vizsga, stb, már akár többe is kerülhet.
Mondom, ez nem feltétlenül van így, de könnyen belefut az ember....
Én is elvetettem ezt, váltóm elkészült, 25000km-t mentem vele azóta problémamentesen, de ez még nem jelent semmit, a félsz bennem is ott volt, mikor romlik el megint...
Na ennek kiküszöbölésére vettem egy komplett ugyanolyan motort és váltót, computerekkel, mindennel, mint ami az autómban van...., kipróbált darabot. Így nyugodtabban alszom, van donorom, és alaktrészbázisom sokkal olcsóbban, mint egy felújítás, átépítés....ja nem mellékesen mióta megvan már a főtengely-ékszíjtárcsát és a generátort át kellett raknom, mert egy héten belül halt el mindkettő, így már ezek javítása vagy új beszerzésének árát beleszámolva már majdnem ott vagyok, amibe az egész került....és akkor még egy csomó minden ott van, ha szükséges....ez is egy lehetséges út...
Szerintem meg jóval olcsóbb a manuális szerelése. Elmegyek és nézek egy bontott 1,8 Turbo octaviat és totál kiszedem belőle a haverral a manuális váltót,boxot meg mindent ami kell. Az Octaviahoz meg úgy sem drága az alkatrész. Főleg bontottan nem. Akár még a kuplung szerkezetet is elhozom bontva ha jó állpotban van. Ha meg nem akkor jön a másik protekciós alktrész forrás,mert 50%-al olcsobban kapom egy ismerösön keresztűl az alkatrészeket a Bárdiból.Tehát az sem lenne vészes. Szeretek kézzel váltani és nagyon hiányzik.Na meg kevesebbet is kajolna. Előbb megvárom míg beszarik az automata ( remélem sokára fog ) és utánna meg jön az átalakítás.
Felejtsd el! Többe kerül a hós mint a leves. 350-bol megvan a komplett váltó turbinafelujitással mindenel együtt.Kicserélni a váltóelektronikát,boxot,müszerfalat és még soroljam az egyebeket.Áhhhhh
Nekem nem volt komplett generál de nem is került 200ezerbe.Lekopogom azóta 70e km után mindig jó.A vezérlés-hez kellett nyulni.
Ha manuális váltónál cserélsz kuplungszerkezetet azt sem uszod meg 120e alatt.
Hidd el én már most gondolkozok az átépitésen manuálisra! Mer teljes váltófelujitás 4-5 kiló (AUDI A6 TRIPTONIK) Mert egy manuális váltó 40-50ezer ért lehet venni,ennél csak az olajcsere+ szürő tőbb mint 60ezer,és benne van hogy bármikor beszarik......
Én tuti nem fogok szorakozni váltófelujjítással ha meghal az automata váltóm az octaviaba. Megérdeklődtem és át lehet építeni manuálisra és bontoból nem olyan vészes hozzá az összes alkatrész ára. Jóval olcsobb mint egy felujjítás. Na meg rühellem az automata váltot. Csak azért vettem meg a kocsimat mert tipp-topp állapotban tartotta gazdája.
Egy ismerosom, aki evtizedek ota autok vilagaban el, dolgozik mikor maganak keresett autot par eve az egy meglepo es erdekes sztori volt.
Volt valami pohu-s haverja aki elmeselte neki, hogy a passatokat akkor ket helyen gyartottak Nemetorszagban, egyikben nagyreszt exportra es 90%-ban vendegmunkasok altal, masikban pedig allami es foleg belpiacos flottarendelesekre...ez utobbi egy kisebb gyar volt valahol eszakon, mar meg nem mondom a nevet.
Ebben a gyarban 2003. Marcius es aug kozott keszult passatok mind egyedi rendelesu es felszereltsegu volt, kicsit magasabb minosegbiztositassal dolgoztak mint mashol, pl. Az ott keszult autokon a fenyezes korben egysegesen 200mikron koruli, beszallitoktol csak a valogatott, maximalis minosegu alkatreszekkel szereltek...ertheto, vw sajat flottakezelo cegen keresztul adta ki ezeket az autokat, mert rajottek a nemetek, olcsobb jol megepiteni, kicsit talan dragabban is, mint folyamatosan szervizelni,problemas autokkal es ezaltal elegedetlenkedo ugyfelekkel foglalkozni, nagy a verseny, nem engedheti meg maganak, hogy piacot veszitsen... ugyfeleit igy meg tudja ezaltal tartani sok evre, legkozelebb is tole vesz vagy lizingel flottat...es mint tudjuk, ez a nagy penz a gyaraknak, kereskedoknek...
Gyari szamok alapjan 1 evig keresett ott keszult autot, vegul talalt is kint egyet. 5 eve hasznalja, lassan 400ekm-t eri el es a kotelezo dolgokon kivul soha semmi baja nem volt...1.9pdtdi, triptronic...
Persze reszben neki konnyu, hiszen ert is hozza es meg is tudja csinalni ha kell, de csak a szerviz eloiras szerint tartja karban, amikor kell akkor csereli a dolgokat, ezen kivul semmi pluszt nem kellett rakoltenie...meg a rossznak titulalt magyar gazolaj sem tette tonkre a befecskendezo rendszeret, igaz nem egy hidegen padloig vezeto tipus, esszel hasznalja....
minden szarral telezsúfolják az autókat, hogy jobban el lehessen adni.
aztán a sok szutyok meg romlik, mint a fene-és ez nem csak a váltóra igaz.
ha a lexusból kibaxnám a komputert, ráraknánk egy jó kis karbit-ki a fenébe az abs, asr, egyéb szemetekkel, nem menne rosszabbul, nem enne többet, és ritkábban romlana el.
de már kinjukban nem tudják mit pakoljanak az autóba, hogy kitűnjön a többi közül.
arról nem beszélve, hogy pl a német autót, a 60-70-es években az igazi német precizséggel hans, meg jürgen pakolta össze..
ma meg ibrahim, musztafa, meg radujevics szerelgeti betanitott munkásként apró pénzekért, és a bosch feliratú elektronika alatt kinai csoda lapul....
Tudod mikor nyüglődök én legközelebb.2,5 éve 200 rongy a váltó és most meg a vezérlés.Áhhhh Lesz egy régi A4 vagy A3 110 lovas diesel motorral normál 5-ös váltóval.Nem idegelem én már magam.Mindegyik egy fos!Csoró barátom Passat-ja is 4 kiloba fog megállni.
Ha nem a vátó akkor a motor vagy hengerfej.Vagy éppen a manuálus recseg.
Nem baj én is igy irtam elöször!:)Tiptronic Hivd a hajdusámsoni szervizt.Mond el mi a gáz. Vagy Szolnoki Robert Mindszent. 06209529081 Biztos van más is de ezek 1 év garanciát adnak. Van mindenkettőnek weboldala de most nem tudom.
Hát ez az, emlékszem 1982, szüleim megvették akkor a hajdú automata mosógépet...anyám csak azért cserélte le 3 éve, mert új lakásba költözött és új dolgokat akart bele, valójában semmi baja nem volt, szépen mosott, nem volt hangos, stb, stb...26 évig üzemelt két kisebb javítással...
első automata autóm egy 1975-ös c kadett kupé volt, 3 sebességes automatával....sok százezer km-rel...és a váltójának soha semmi baja nem volt, pedig fiatal sihederként ütöttem rendesen....max néha rántott egy nagyot, ha nagyon gyilkoltam....
Sokkal bonyolultabb vezérlés, ugyanakkora helyre bepasszírozott több fokozat, könnyebb, kisebb és drágább anyagból készült csapágyak, fogaskerekek, több műanyag alkatrész a váltón belül is, súlycsökkentés miatt, hűtési elégtelenség, főleg, ha nagy hőtermelő motor van elötte, mellette, millió szonda, érzékelő...sorolhatnánk....
Nem véletlen, hogy a régi nagy amerika dögöknek a 3-max 4 sebességes váltóik, méter hosszú, x cm vastag acél váltóházban, 15-20l olajjal feltöltve nagyjából gondozásmentesen elmennek 1m mérföldet is, ha nincsenek gyilkolva...hosszában beépítve...nem kell plusz hűtés, maga a váltóház adta a hűtést, térben és olajfürdőben nincsenek túlfeszítve az alkatrészek, nincsnenek ezredmm-es illesztések, amik 0 hibatűréssel képesek csak működni, stb, stb....
90-es évek közepéig nagyjából ezen elvek szerint tervezték a váltókat is, függetlenül, hogy elsőkerekesbe került e vagy sem, mert akkor még a tartósság elv volt....azóta már ebben sem...menjen el 200ekm-t gond nélkül és ha elromlik dobd ki, cseréld le, vegyél újat....mert javítatni drágább, mint újat venni....