Igen és a Kassa-Miskolc(Füzesabony) személyekben is elég gyakran lehetett találkozni velük. Meg a csabaiak kocsijai egy Debrecen-Füzesabony vonatpárba is fordultak azt hiszem az előző menetrendi évben.
Lesz rajta egy erősítés is, csak azt a másik fordában kell keresni. Szóval 4B + 1A kocsi.
Aztán lesz még egy érdekesség, reggel a a 6:31-es és a 7:33-as személyt is a helyi inga csinálja, vagyis 7 óra körül (a 6:50-es gyors és a 7:08-as debreceni személy között) szerelvénymenetben vissza fog térni Füzesabonyból Egerbe. Ez adhat arra magyarázatot, miért is indul tök értelmetlenül, két perccel később.
Ezt viszont ha meghírdetnék, gyakorlatilag 10 percenként lenne személyvonat a reggeli csúcsban Egerbe.
Maradjunk annyiban hogy minden jobb nem csak a bautzeniek. Meg lehet nézni egy debreceni 20-35-öst. Mondjuk a bautzenieket mindíg is szerettem. Kár hogy vége a diák életnek... Legalábbis egyelőre.
Menetrendváltástól úgy néz ki, az 5502 – 5505 és az 5508 - 5519-es vonatokat békéscsabai kocsikból állítják ki, vagyis bautzeniek lesznek (1 db 19-80 + 3 db 20-80). És a legjobb: utóbbi vonatpár a menetrend szerint csak 2.o kocsikkal közlekedik, vagyis a bolhásba is be lehetlesz ülni felár nélkül.
Ezek azért nagyságrendekkel jobb állapotban vannak, mint a miskolci kohószökevények.
Ma hallottam, az utasok között is téma volt az új menetrend. Két maklári középkorú hölgy zsörtölődött, hogy ezentúl ha Pestre utaznak majd, többnyire át kellesz szállniuk, de milyen jó lesz, közvetlenül eljuthatnak majd akár Fehérgyarmatig is. Ha esetleg nem jönne át, jókora irónia volt benne.
Amúgy további adalék a jövő évi menetrendhez:
végülis csak napi egy vonatpár lesz Dezsős, a 6512/6525 páros (Egerben 13:25-től 14:31-ig tartózkodik majd), a másik egységet Füzesabony felé nem fogják bevetni.
Eger felé munkanapokon az 5500-5507-5506-5501 vonatok lesznek szolnoki Papagáj ingásak, hétvégén természetesen Flirt. A többi gyors marad miskolci szerelvény.
Hétvégén viszont kizárólag Firtek járnak majd, úgy látom nem marad hagyományos szerelvény.
Az 5502/5505 párosra a menetrend nem jelöli a hétvégi csak 2. osztályt, de ezeken a napokon Delfines lesz ez is.
Na akkor nem csak én vettem észre a pályaudvar végén lévő piros mérőkocsit! :) Leakartam fotózni, de sietni kellett órára... Ez pontosan milyen mérőkocsi?
"... egy előre ismert (táblával is jelzett) konfliktushelyen..." Nincs jelezve gyalogosforgalom, gylogátkelő + pláne, mert ilyen ott nincs. Minden hely konfliktus, ahol nem oda valók közlekednek, annak sem örülne senki, ha én a járdán közlekednék autóval, mert ott rövidebb.
Ezek szerint az állomás megközelítésének megnehezítésével jó úton haladnak afelé, hogy a vasútról valamelyik balesetveszélyesebb közlekedési módra szoktassák rá az embereket (autó, motor...) a közlekedésbiztonság jegyében. Ismerős széleslátókörűség:)
Egyébként az Ady E utcában szerintem gond nélkül végig lehet jönni a város felől a vasút oldalán is anélkül, hogy egyszer is le kéne lépni az útra, vagy a sárra. Nekem is kellemesebb ott, mint a túloldali kerítések tövében, 20 centivel arrébb engem éppen megenni kívánó házőrző kedvencekkel barátkozni.
Off
Egyébként napi szinten azért nem ismerem az ottani állapotokat, de a leírtak alapján a Te esetedben leginkább nem balesetveszélyről van szó, hanem a toleranciát helyettesítő szándékos veszélyeztetésről, egy előre ismert (táblával is jelzett) konfliktushelyen. Üdv: egy veszélyes birka utas
Van járda, csak az messze esik a kedves utasokank. A járda közvettlenül a házak előtt található, mit ahogy a kandelláberek is (ezért sötét az úttest). A fasor pedig a járda és az úttest között jól leárnyékolva a közvilágítást.
Gyerekek van járda csak ti se láttátok, hát még az aki nem is keresi. Sok a gond, az hogy kint nincs rendes járda az egy dolog az átjáró csak kijelölt közlekedési útvonal a vsutasoknak, nem pedig gyalogos megközelíthatőségi lehetőség a peronok és/vagy az állomás területe felé, erre a bizonyíték a járda nem egyenes, megtörik a másik pedig az ötödig vágányon túl vége van nincs szilárd burkolatú út szal ez a tutijó unió...
Az Érsekkert felől érkezve bal oldalt parkolók meg üzletek vannak, járdára nem emlékszem, pedig párszor jártam arra. Jobb oldalt az út mellett van valami medvecsapás, de azt sötétben nem látni /2008 óta kapott világítást?/, és nincs lebetonozva, gidres gödrös, saras. Így nem csoda, ha mindenki a széles kocsiúton ment.
Nem a vasúton átjárás a balesetveszélyes (legalábbis nem ezért zárták be a kaput, bár az is az) hanem a sok birka utas kiszédeleg az Ady E utcára és nem ám a járdán, vagy a fasor alatt megy neeeem,az út közepén, és természetesen neki áll feléjebb ha valaki megszólítja. Az ott autókijárat nem gyalogos ,ennek megfelelően nincs hozzás közlekedési infrasruktúra kiépítve a gyalogosok számára az egyébként is rosszul megvilágított Ady utcán kószáló gyalogosok ezért veszélyesek, persze a járda jól + van viágítva, de a birka az birka, és az összes hőbörgőnek üzenem, én még le is hegeszteném, amíg meg ne tanulják a helyüket a gyalogosok.
Csak hogy a valós oldalról is megivágítsam a dolgot, hozzáteszem nekem is kellemetlen mert én is arról szoktma megközelíteni az állomást, és ha autóval vagyok igenis balesetveszélyes a birkák között szlalomozni!
Köszi a választ! Hihetetlen mik vannak. Szólni kellene a helyi fémgyűjtő kisiparosoknak, hogy éj leple alatt vigyék el a kaput, és nem lenne mit bezárni. :-)
Komolyra fordítva a szót azt nem értem, hogy mi az ami balesetveszélyt jelent ebben a kapuban. Eger nem átmenő állomás, hogy zavaró legyen az állomáson keresztül járkálás. Nem tudom mi lehetne a megoldás az ügyben, hogy újra szabadon lehessen járni errefele is.
A válasz egyszerű és prózai: Az egyik feltehetően kötekedő utas/ittlakó beírt a Heves Megyei Hírlapba , hogy balesetvezélyes az átjárás és mivel az NKH egyszer már bezáratta, másnap kijöttek és láss csodát megint büntetéssel fenyegetnek, hát be lett zárva, hogy miért van olykor nyitva? Ez egy igen egyszerű dolog, a tisztelt átjárni kívánó állampolgárok pillanatragasztóval nyomják tele a lakatot a kapun, de mivel ez egy üzemi út így biztosítani kell a bejárást, ergó leverik a laktot, amíg nincs új lakat addig nyitva a kapu és a kör bezárult. A fogralmi lassan rosszlakat múzeum, mert el kell tenni, ha kijönne az NKH lehessen bizonyítani, hogy csak leltári hiányosságról van szó...
Az évszám még talán stimmel, de a "méricskélések" még mindig folynak, a tervezés pedig csak most kezdődött. Hort-Csányban csak az utasforgalom szűnne meg (döntés még erről sincs), forgalmi kitérőként megmaradna, az iparvágánnyal együtt. Emőd megszüntetéséről sosem volt szó, csak a megállóhellyé alakításáról, mivel ott jelenleg a lakosság gyűjtögető hajlama miatt vonatot nem állíthatnak félre. Mivel még csak a tervezés folyik, egyelőre a csatlakozó vonalak sorsáról sem tudni semmit. A tervezők itt olyan megoldásokat keresnek, amelyek hasznai nagyobbak a költségeknél, magyarul javítják a megtérülést. A ráhordó vonalakon nem egy bizonyos pályasebesség elérése a cél, hanem az illeszkedés az ütemes menetrendhez, jó átszállással. Nem érdemes pénzt kiadni néhány perc menetidőcsökkentésért, ha utána azt a vonat az állomáson tölti várakozással.