Közlemény Június 3-án 0,°° órától nem áll meg a vonat Andornaktálya megállóin A KPM rendelete értelmében. június 3-án 0.00 órátólAndornaktálya-alsó és Andornaktálya-felső állomásokon a vonat nem áll meg.A vasúti megállókmegszüntetésével egy időben a Volán
4. sz. Vállalata sűrített autó-buszjáratokat indít az útvonalon. A vasúti csatlakozásokat az autóbuszjáratokMakiár. illetve Eger-Tihamér vasútállomásokon biztosítják Füzesabony, illetvePutnok felé. Az autóbuszjáratok megfelelőségét különösen azelső időkben fokozott figyelemmel kíséri a Volán,biztosítva ezzel, hogy az igényeknek legmegfelelőbb menetrend alakuljon ki. A tapasztalatok alapján esetlegmódosítások várhatók az autóbusz-menetrendben. A vasúti megállómegszüntetését megelőző felmérésekszerint, Andornaktályaszemélyközlekedésének mintegy80 százaléka eddig is az autóbuszokkal bonyolódott.
Én 1982 -2017 között éltem ott kisebb megszakításokkal.
Több pontjára is bejártam Eger környékéről. 2017 után is előfordultam erre , de ritkábban.
Andornaktályán osztálytársaim is laktak, munkatársak is.
A községháza buszmegállóhoz viszonylag közel van a Andornatálya vasúti megálló.
Magyarul: a vasúti megálló 1 km körzetében elfogadható rágyaloglási távolság van.
Utasok is voltak, de tűzzel vassal elüldözték őket....
Felnémet:
Én is javasoltam a hosszabítást, nem lett belőle semmi.
Eger- Rendezőt is különösen a 2006-os peronépítés után!!!
Tesco: 2 felsővezeték oszlop volt az állítólagos gond, a Tesco pénzt is adott volna rá.
Eger- Tihamér: Teljesen értelmetlen volt a bezárása. Eger város Tanácsa Végrehajtó Bizottsága volt aki kérte, pont egy forgalmas ipartelep helyi buszvégállomás mellett megszüntetni vétek volt...
Érdemes olvasgatni a 1990 előtti dolgokat is.
A Heves Megyei Szállítási Bizottság az mindig a Volán felé terelte a utasforgalmat.
Amíg a vasút a 100+ évvel ezelőtt kijelölt megállókban, állomásokban gondolkodik, és szervezetileg képtelen arra, hogy egy új megálló megépítését, vagy a rendezőn át történő közlekedést, vagy a Felnémetig való közlekedést megoldja, addig az emberek a rugalmasabb buszra fognak szállni.
Egyik fórumtársunk jó 15 éve megálmodta a környék "átrendezését", a jelenlegi nagyállomás helyett minden vonat Felnémetig, megfejelve az egészet öt megállóval. El is kaszálták az OFFtopik Magdolnatelep megállóhely visszaépítésével együtt.
Hát nézd, én 2016 és 2021 között éltem ott és a munkámból kifolyólag állandóan terepen voltunk, így elég jól láttam, mi zajlik a környező utakon is.
Andornaktálya, Nagytálya, Maklár egy baromi hosszú falu, gyakorlatilag egy főúttal és nagyon kevés egyéb utcával, de a főúttól legmesszebb eső házak sincsenek 3-5 perc sétánál messzebb a főúttól. A vasút a településlánc nyugati oldalán fut, a mai Maklár állomás valóban közelebb van Nagytálya és Maklár egy kis részéhez, mint a főút, de Andornaktályán bármely ház közelebb van a legközelebbi buszmegállóhoz, mint a vasúthoz. Nem elég, hogy a busz lassú, mert teljes eljutási időt kell nézni, és a busz nemcsak az Érsekkert széléig viszi az utast.
Ha vonattal összességében gyorsabb lenne bejutni, akkor azon ülnének az emberek, nem a buszon.
A busznak közelebb van a megállója,
lassabban ér a városba,
de a városban oda (is) visz, ahova menni akar az utas,
aki meg a déli ipari parkba menne tömegközlekedéssel, nem fog Eger nagyállomásig bevonatozni azért, hogy utána egy helyijárattal visszafelé elinduljon.
Amíg a vasút a 100+ évvel ezelőtt kijelölt megállókban, állomásokban gondolkodik, és szervezetileg képtelen arra, hogy egy új megálló megépítését, vagy a rendezőn át történő közlekedést, vagy a Felnémetig való közlekedést megoldja, addig az emberek a rugalmasabb buszra fognak szállni.
Akkor is, ha a busz nem 60-80, hanem 20-30 km/h-val teszi meg ezeket a rettenetes távolságokat.
Régen amikor én utaztam a 5 kocsis inga tele volt reggel Eger felé...
Az luxus ami most megy, hogy mindenki autóval jár munkába, mert a közút kapacitása kicsi állandóak a dugók , nő a légszennyezés.
Buszokról: 1973 as "átterelés" óta nőtt a szerepük,mert se Nagytályán se Andornaktályán nem álltak meg ekkortól. ( Később újra megnyotották " Andornaktálya felsőt")
A busz feltárja a településeket sűrűbben megáll, de lassú....
Egy Füzesabony-Eger viszonylatban csak az a plusz, hogy a busz a belváros szélén áll meg.
Maklár-Eger meg Andirnak-Eger ezek " helyijárat" kategóriák ritka követéssel...
Amikor Egerben dolgoztam, reggelente nagyon komoly dugók voltak a reggel, dél felől érkezők miatt a városban. A vonatokon eközben Füzesabonyból, Maklárról alig voltak emberek. Ekkor még kétóránként volt a Keleti-Eger sebes, és óránként egy odavisszát ment a személy Eger és Füzesabony kózött, minden második órában volt két vonat. Nem tolongtak a szűk régió forgalmában, és ennek az egyik oka, hogy a vasúttól a városközpont bár 10-15 perc séta, a súlypont északabbra van, másrészt Maklárt, Andornaktályát igazából pocsékul szolgálja ki a vasút és a hoaszú településeket ezerszer jobban feltárják a buszok (ha valaki nem autózna). Sajnos a vasútnak teljesen elegendő az óránként egy Agria Füzeabony és Eger között, amíg nem akarja kiszolgálni a rendező körüli ipartelepeket egy jó helyen lévő peronnal, meg a város északi felét (villamosított vonalon járó) 2x2 Bz-ken kívül bármivel, addig semmi értelme több vonatot odarakni.
A személyek a 108-ason kívül kizárólag a budapesti Tokaj IC-khez csatlakoztak, ha jól látom, ott is 20 perces átszállási idővel. Nyilván kevesen keresték ezt a feláras, átszállásos, kétóránként elérhető, és semmivel se gyorsabb (de annál megbízhatatlanabb) megoldást a légkondis, a közvetlen, órás ütemű Agria IR mellett. Most a 108-as menetrendi fekvése is változik, így abból az irányból se lesz csatlakozás, így végképp értelmét veszíti.
Június 1-től hivatalosan is megszűnik a Debrecen - Eger közvetlen összeköttetés (már vágányzár miatt ugye most sincs), ami azonban nagyobb érvágás, hogy a Füzesabonyi személyek is nagyrészt megszűnnek... Marad az Egerből 8:42-kor induló, plusz az a kevés hajnali és esti. Napközbeniek teljesen megszűnnek... Ennyire nem lenne utas ezeken?
Egy apró jó hír, ha a vonalbezárást módváltást megússza a vonal: a 3-as pótlékkal módosul az első és utolsó vonatpár közlekedési rendje, így azok hétvégén november 1. után is járnak majd.
Sajnos egyre inkább úgy tűnik, hogy marad így. Semmilyen jel nem utal arra, hogy a második ütemet el fogjàk kezdeni. Igyekeztem utána kérdezni az illetékeseknél, de nem érkezett válasz.