Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Archer957 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 14721

Egy 95-ös 130-as Land Rover Defender. Aki ismeri a típust, tudja, hogy a gyári fűtés kb. sz@rt sem ér, hidegebb időkben nem igen megy a hűtővíz 60-70 fok fölé (jó a termosztát, ez ilyen, kb. a sivatagba lett tervezve), hát még ha fűteni akarnék, úgyhogy olyan mindegy alapon -amúgy is rövid utakon használom, munkára, nem igen lenne ideje rendesen bemelegedni- kiszedtem a fűtés hóbelebancát (terveim között van valami levegős megoldással kiváltani), annak a helyére és a csöveihez építettem be a kazánt, ügyelve a hűtőrendszer keringési irányára.

A búvárcsövezést a tank betöltő csonkján keresztül oldottam meg,  elég hosszú kb. 70mm belső átmérőjű gumicső, elvágtam (kb. 2,5e Ft egy új szóval gondoltam ha nem jön össze, nem buktam nagyot) abba esztergáltam egy megfelelő külső átmérőjű vascsövet, kifúrtam, hegesztettem rá egy 14-es anyát (természetesen körbehegesztettem, hermetikusan), a bele való csavart középen átfúrtam amolyan hollanderként és 5/16-os réz-nikkel csővel (metrikusban az 5-ösnek felel meg) megcsináltam a búvárcsövet a tankba. A szivattyút amennyire tudtam közel raktam a tankhoz, onnan a gyári vékony műanyag csővel megy a kazánig. A kazánnak vasból hegesztettem egy konzolt amit felcsavaroztam négy helyen a tűzfalra, állítva. A kipufogó csövet most úgy variáltam át, hogy kb. 25-27 centi a dobig, onnan még kb. 25 a végéig, van benne két kb. 80-90 fokos kanyar.  A dobot vízszintesen -kicsit megdöntve de ügyelve , hogy a kondenzvíz kieresztője alul legyen- rögzítettem. Ahogy eredetileg felraktam, hosszabb volt meg volt benne egy nagyobb kanyar, lehet, hogy az volt neki sok.

Előzmény: gibbonpitti (14719)
gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.25 0 0 14720

alapvetően nem kormolódnak ezek jelentősen.....40e indítás és 26 fűtőtt óra után pl. nem sok korom volt egy adott kályhában,persze ehhez feltétel volt az,hogy ne rövid időket menjen egy indítással.

 

gondolom neked sem mondták átadásnál,hogy ezeket télen-nyáron ajánlott max 2 hetente megjáratni egy reggeli fűtéssel....a webasto azt mondja h 4-6 hetente indítsd be,de ha ezt csinálod akkor annyit érsz el vele h ugyan a garit bőven kihúzód viszont soha nem fog elmenni annyit mint mehetne.

 

a lert hibákra meg több ok miatt sem mondom meg h mi lehet a gond...az első,hogy próbapadon kell kipróbálni majd a diagot kiértékelni és ehhez fontos a gyári naprakész diagnosztika.másrészt nemegyszer volt már rá sajnos példa,hogy elmondom a delikvensnek,aki amúgy autószereleő vw szakszervízben,hogy mit hogyan nézzen meg mert sztem azok között lesz a gond.erre mondja h azok a dolgok mind rendben vannak,a tulaj meg csak csenget mit a villamos.majd megunja és eljön hozzám és lám.....amire azt mondta az okos(egy gyorskötözővel összehúzott üzemanyagcső volt a ludas)hogy tuti jó az volt a gond.nem nézek le senkit,de már semmi kedvem verbálisan csatázni és a végén mikor kiderül h igazam van akkor az ember fizet és elmegy.mindtől kérem h írjon ahová tud h mi volt a helyzet és engem név szerint hagyjon ki,mert nem reklámot szeretnék,de onnantól h mükszik a fűtésük pont leszarják a dolgot.viszont addig tele tudják írogatni azt a 4-5 fórumot ahol lehet ilyeneket kérdezni.ha tőlem elvárják a feltétel nélküli segítséget akkor én is elvárhatnám a kérésem teljesítését és sztem nem kellene egyiknek sem attól tartania h lúzernek nézik,sőt inkább segíteni kellene másoknak tanulni a hibáinkból.de nem vagyunk egyformák...

Előzmény: loganos (14716)
gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.25 0 0 14719

én sem budapesti vagyok csak ott praktizálok részben...és elmondanám h a webasto beszerelési doksik kb. 2/3-ában van beépítési hiba....még azt sem írtad le h milyen autóba került beépítésre.

 

az álltalad felhozott hiba simán lehet 5-6 dologtól....

Előzmény: Archer957 (14718)
Archer957 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 14718

Tudom, hogy ugrott a gari. Mielőtt jönne az "úgy kell neki, minek akart spórolni", ami időt eltöltöttem azzal, hogy konzolt gyártottam a kazánhoz a megfelelő elhelyezéshez, megcsináltam a búvárcsövezést, a vezetékek, csövek elvezetését, a kipufogó elhelyezését, hogy ne csak odahányva legyen az egész, már kerestem volna annyit, hogy kifizessem valakinek a beszerelés költségét. Csak mást sem látok mindenhol "szakemberektől", mint gányolást, kókányolást. Nem egyszer volt már, hogy kifizettem a szakembert, aztán én meg javíthattam meg magamnak, amit ő megcsinált. Igyekeztem követni a segédletben leírtakat, gondolom, hogy akkor valahol hibádzik a dolog, talán túl hosszú lett a kipufogó de elég zsúfolt a motortér, ki kellett vinnem a motortéren kívülre a dobot, hogy ne gyulladjon ki semmi, megpróbálom lerövidíteni. Köszönöm a segítséget, nincs nekem itt semmilyen kollégám...

Amúgy nem csak Budapestből áll az ország, itt kb. lehetetlen hozzáértő embert találni valami speciálisabb munkára.

Előzmény: gibbonpitti (14709)
loganos Creative Commons License 2017.11.25 0 0 14717

A saját autómról a képek.

loganos Creative Commons License 2017.11.25 0 0 14716

Értem és egyet értek azzal amit leírtál, minden szakmánál így van. De számomra pont a lényeg nem derült ki. Oktatni nem szoktam én se senkit, de valamit elbasznak (saját területemen látok én is épp eleget), azt megmondom.
A kérdés arra irányult: Ember elmegy, beszereltet egy újat. Aztán írják itt 2-en is, hogy füstöl vagy nem jó.
Honnan tudhatja egy átlag ember, hogy az övébe jól van beszerelve, vagy mire számíthat a jövőben?

 

Az enyém egyébként eddig rendben működik (eddig, használtam kb. 10-szer indítások előtt, nincs napi használatban ez az autóm) nem füstöl, nincs szaga. A szerelőkkel nem a szakma rejtelmeiről beszélgettem, hanem a használatról kérdezősködtem, mit hogyan mikor meddig, mit tud stb. Meg közben sztorizgattunk az autóipar ,,csodáiról" :)
Még egyszer írom, én sosem fogok ilyeneket szerelni, csipán annyiból érdekel, hogy tudjam a sajátom jó. (Szerencsére csak ,,Daciázásból" van annyi munkám az országból és külföldről is, hogy nem győzöm.) Amikor beszerelték, minden részletét láttam. Üzemanyag és vízkörre rácsatlakozás profinak tűnt, én is napi szinten csinálom más okokból kifolyólag. Az autó villamos hálózatát lehet jobban ismerem mint a márkaszerviz. Ebben még nem automata klíma van, tehát a rácsatlakozás is rém egyszerű. Ezen kívül kell egy + és test. Az összes többi dolog a kályha saját kütyüje. Tehát ha gond van, azért nem az autó a hibás. Normális üzemanyag gondolom itt is elvárás, de ha ettől füstölne, akkor már a common rail diesel motor is megállna.
Mai világban mindent számítógép vezérel, ami részben hülye biztossá is teszi a dolgokat, hogy ne romoljon el. Persze fogyasztói társadalom, stb. örök életű úgy sem lesz semmi. De ha egy diesel motor mind a 4 hengerénél tudják folyamatosan felügyelni és 1-esével módosítani a befecskendezést, folyamatosan változtatva a levegő ellátását (turbó, EGR,) kipufogó fojtását (Euro6-nál pillangó szelep a kipufogón), akkor egy ehhez képest egyszerűbb állófűtés ,,agya" miért engedi elkokszolni-kormolódni a rendszert? Megfelelő üzemanyag és befecskendezés/porlasztás, égési hőmérséklet, benyomott levegő (oxigén) és előírás szerint távozó kipufogó gáz esetén ilyen nem forulhatna elő. Nem csak állófűtésnél, hanem semmiben ami gázolajjal megy. Ezeket a mai világban minden új autónak, gépnek, stb. tudnia kell. Az állófűtés kivétel? Mert akkor igen csak rontja a környezetvédelmi normát.

gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.24 0 0 14715

ha elmondanám,hogy mennyi beszerelő után dolgozunk....azt hiszik ha kirakják a nagy eber meg webo molinót akkor már minden sinen van mint József Attila......tisztelet annak  a pár szerelőnek aki látja az összefüggéseket,de a nagy többség csak legózik.ha látnág mi megy egy oktatáson...a legnagyobb probléma álltalában h ki fér a kajához.aztán amikor kormolódik a kályha meg nem indul a leirás szerint a digitklíma egység esetleg az adott autóban ott nincs hely ahová írja a leirás a kályha pozicíóját akkor megy a tanakodás.

 

sajnos maguk a fűtés gyártók sem mindig látják át a miértek okát.és ez  a náluk uralkodó belső hierarchikus káosznak tudható be,megelégednek azzal h ketten uralják a piacot és azt csinálnak amit akarnak,fő vonal kezd lenni az OEM és ennek soha nincs jó vége.oda nem kell hosszú élettartam....és ilyenkor jön az a fajta tapasztalat amit csak sok-sok szívás árán lehet elérni,hogy tudjam mi és miért történik.ha engem is csak a stekkerek összedugdosása érdekelne meg a mani felmarkolása akkor sokkal több munkám lehetne,de én bevállalom sorban azokat az autókat is akiket mindeki elhajt,pedig egy vag csoportos autóba berakni a kályhát főleg 2004 utániba gyerekjáték.mondhatni ujjgyakorlás csak.

Előzmény: loganos (14712)
gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.24 0 0 14714

az mindegy h bontott vagy új.....én nem fogok itt senkit sem kitanítani,mert engem sem tanított senki viszont fizettem rengeteg tanulópénzt.ergo aki spórol magának az mérlegelje ha nem jön be a dolog akkor mi a kockázata.

 

nem tudom mit mondtak neked a beszerelésnél.....arra kiváncsi lennék,hogy mi a policy a jövőre nézve a használattal kapcsolatban,úgy télen mint nyáron.....és ez csak egy keskeny szelete a hibaforrásoknak.

 

várom válaszodat. :)

Előzmény: loganos (14712)
loganos Creative Commons License 2017.11.24 0 0 14713

Természetesen ez a kérdésem egy vadonat új Webasto szettre vonatkozik, nem a bontóból vagy piacról lomizottakra.

Előzmény: loganos (14712)
loganos Creative Commons License 2017.11.24 0 0 14712

Értem én, hogy ez is egy szakma, ami tudást, és műszerezettséget, rutint kíván.

De ha az alapvető dolgok be vannak tartva (kályha elhelyezése, vízkör, üzemanyag, villamosság) akkor mit lehet elrontani? Mitől lehet ez a kérdezőnél, és a korábbi kommentelőnél a füst, korom? Egy új egységnél csak össze kell szerelni a dolgokat.
Én autó szereléssel foglalkozom, de ilyenbe sosem kezdenék bele, mert nem ez a területem. A sajátomba is szakszervizben rakattam be (amúgy végig jelen voltam, minden bement simán, összekötöttek mindent, a végén lediagolták, de nem kellett semmit állítani/módosítani, tehát ennek hiányában is ugyan ilyen lenne). Csupán kiváncsiságból kérdezem, meg azért, hogy honnan tudhatja az egyszerű földi halandó, hogy az ő autójába jól van beépítve? Hátha tanulunk belőle. Mert ha valaki berakja magának és elrontja, az egy dolog. De ha szerelőhöz viszi, és sokadszorra sem boldogul vele, az azért elég ,,gáz".

Előzmény: gibbonpitti (14709)
gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.24 -1 0 14711

hiába mondom h szánják rá azt a pár ezer ftot vásárlás előtt a diagolásra a vevők és akkor sok minden kiderülhet,de ritka ha valaki megfogadja a tanácsomat a többi meg egy két főokossal az élen lehurrog.aztán a legutóbbi 3 ilyen vásárló ma jött,de jönnek majdnem minden nap, azzal h most vették és nem mükszik.aztán diagoláskor derült ki h 2 db can-as volt,de eladták analógnak a 3.nál meg az h első idításkor még elmegy a gyertya hidegoldali ellenállása ahhoz h elinduljon a kályha viszont fűtés közben szépen be is esik 0.510 ohmra.aztán a második indításkor már nem fogadja a szoftver el jónak a gyertyát csak akkor ha minden lehül 10 fok alá.

 

és csak locsolják a pénzt,csak locsolják....mondjuk addig jó míg nem az enyémet.

 

lehet azt mondani h próbálják ki vételkor,de sajnos az elég kevés...mint itt a 3. kályha mutatja....és van ilyesmi hiba még 7-8 ezekben a kályhákban.javításuk meg nem annyira idő mint inkább anyagiak kérdése.

Előzmény: mica-r (14710)
mica-r Creative Commons License 2017.11.24 -1 0 14710

Igaz!

Előzmény: gibbonpitti (14707)
gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.24 -1 0 14709

mivel te építetted be ezért a garid ugrott.....ha kiszednéd a lángcsövet tele lenne korommal szerintem.

 

ha igaz a teóriám akkor ha így használod elköszönhetsz a gyertyádtól is....olvass vissza itt kicsit...van egy hasonló kollégád csak neki már pár új!!! lángcsövet+gyertyát tettek be és mindíg ez lett e vége. :)

Előzmény: Archer957 (14706)
gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.24 0 0 14708

kályhája válogatja....az eber és a webasto is többféle sémát használ az analógoknál....webasto ttc pl. 1-es lábon ébred ha álló 3-ason ha kieg....

Előzmény: pigicsabi (14705)
gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.24 0 0 14707

ez nem így van azért.....az e39 bmw kályhák is elég régiek...mégis busoasak.....és van még példa rá....

Előzmény: mica-r (14704)
Archer957 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 14706

Sziasztok!

 

Vettem egy Thermo Top E kályhát, dízelest, újonnan, univerzális beépítő szettel. Beépítettem, próbáltam mindenre figyelni amire a segédlet felhívta a figyelmet, működött is hibátlanul, viszont most (pár hete van beépítve) olyat csinál, hogy elindítom és amikor a kazán elkezd "felpörögni" kb. 10-15 másodpercig ilyen érdekes zúgó-búgó hangot ad, meg talán egy kis füst jön ki belőle (eddig nulla füst volt) aztán utána már szépen beindul, elmúlik ez a hang, megy füst mentesen. Mi lehet induláskor ez?

pigicsabi Creative Commons License 2017.11.24 0 0 14705

Honnan lehet legegyszerűbben kideríteni, hogy az adott kályha analog vagy can buszos?

mica-r Creative Commons License 2017.11.24 0 0 14704

A régebbi kályhák indíthatók 12V +kapcsolással

Előzmény: pigicsabi (14703)
pigicsabi Creative Commons License 2017.11.24 0 0 14703

Sziasztok! A napokban szeretnék vásárolni egy webasto dieseles vízmelegítőt, amit nem autóba építenék be, hanem garázs fűtésre szeretném használni. Az volna a kérdésem, hogy van-e lehetőség olyan bekötésre aminél egy 12V-os tápról adok neki áramot és az bekapcsol és elkezd fűteni.

gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.23 0 0 14702

bontott készülékre egyikünk sem tud sajnos garanciát adni.....keress korrekten felújítottat és az kompromisszum az új és a bontott között árban.....

Előzmény: josh80 (14701)
josh80 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 14701

sziasztok!

 

Érdeklődi szeretnék,hogy benzines autóhoz kb milyen áron lehet állófűtéshez jutni.

Beérném egy jó használttal is beszerelve mivel nem első számú autó a családban(Abban gyárilag van:D)..Reálisan gondolkodom,tehát nem hiszem,hogy 60-80 ezerből meg lehet oldani illetve lomot sem akarok....Reális áron ,megbízható ,működő kályhát szeretnék...

Előre is köszönöm a javaslatokat..

Észak-Kelet Mo.-n esetleg Budapesten beépítőt is keresek.

 

gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.22 0 0 14700

ha a climatronic fel van készítve a fűtés fogadására akkor ott indul ahol leállításkor volt.

 

nem mindegyiket lehet felprogramozni erre sajnos...

Előzmény: chuck012 (14699)
chuck012 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 14699

Arra értetted a válaszod, hogy működni fog a dolog VAGCOM nékül is vagy kelleni fog hozzá?

Előzmény: gibbonpitti (14695)
ombre.meriva Creative Commons License 2017.11.22 0 0 14698

Sziasztok!

 

 

Webasto diagot keresek. Tud valaki?

.

gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.21 0 0 14697

hívj fel,lentebb ott a számom.

Előzmény: j-a-n-i (14696)
j-a-n-i Creative Commons License 2017.11.21 0 0 14696

Hétvégén fogom kiszedni, egy címet kérhetek?

Előzmény: gibbonpitti (14693)
gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.21 0 0 14695

jól látod....

Előzmény: chuck012 (14694)
chuck012 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 14694

Üdvözlet mindenkinek!
Abban kérném a hozzáértő és tapasztalt fórumtársak véleményét, hogy az alábbi bekötési segédlet mennyire működik egy 1998 Audi A6 C5 1.9tdi esetében? Gondolok itt arra, hogy ha az alábbi ábra szerint felébresztem a Climatronicot akkor az utolsó leállítási helyzetben maradnak a zsaluk ,illetve a ventilátor fordulatszáma vagy csak akkor ha VAGCOM-al be van állítva az állófűtés a klímapanel esetében.

http://sanzclima.com/files/docs/AUDI-A6-2,5-TDI.PDF

Előre is köszönöm a választ!

gibbonpitti Creative Commons License 2017.11.21 0 0 14693

ha jók ezek a kiegészítők akkor nem okoznak gondot...küld el,de kell az ac-je is hozzá....

Előzmény: j-a-n-i (14692)
j-a-n-i Creative Commons License 2017.11.21 0 0 14692

...egy kérdést elfelejtettem leírni, a szívócső és "hangtompító" meglétének van e befolyásoló szerepe ("szakszervizben" ezt is eltávolították, mondván, hogy csak bajt okoz)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!