Na most majd kezdődik az autószerelő vs. autótulajdonos hitvita, ami már úgy indul, hogy a szerelő (mert neki ez az érdeke) rögtön másról kezd beszélni mint amiről a posztoló írt. Senki nem mondta, hogy nem romolhat el egy autó, másfelől igenis ma Magyarországon bizalom kérdése kivel javíttatsz, (kivel veteted ki a vakbeled sőt lassan már az is hol veszel kenyeret) és végül ha egy automata váltó javíttatása közelít a fél millához, nem mindegy elmegy e még kb. 200 ezret, vagy csak 2 évet, ahogy a posztoló által írt Opel. Éppen ez a topik bizonyítja több évre visszamenőleg micsoda kutyaütő szerelők vállalnak be horribilis összegekért automata váltó javításokat.
Kedvem lenne írogatni a valós Km-ről a hazai autókban, némely szerelőkről akik 200 ezret adnak egy felújított váltónak, valamint a kuplung, kettős tömegű lendkerékről és társai áráról ha cserélni kell.
Lehetséges , hogy olcsóbb ! Bár jelenleg 250ezer ft-ot mondott rá a szerelő. Mégis valamiért kezdi elveszíteni a bizalmamat az Audi automatája. a Szerelőnél pont ugyan ilyen állt bent és a harmadikat csinálja a héten. Ugyan ezzel a problémával. Olajpumpa szétment mindegyikben és megégett benne egy gyűrű ami mellett kinyomta az olajat. Ő azt állítja ezeknek ennyi az élettartama.
213.000 Km van benne. A szerelő azt mondta garantálja , hogy a felújítás után 150-200 ezret elmegy majd. De nem akarok isét felújítattni pár év múlva. Az autót pedig szeretem és nem terveztem a cserét mostanság. Viszont kezd meginogni a bizalmam az automatákkal szemben. A gyári 6sebességes kézi váltó viszont fogyasztsá szempontjából is más lenne.
Egy 2001-es Audi A6 2.5 V6 Tdi quattrom van. Abból is a 180 Le-s változat és Tiptronic váltóval van szereve. Szerdán amikor hazafelé tartottam még nagyjából 1,5 km lehetett hazáig , amikor az egyik lámpánál induláskor magas fordulaton pörgött a motor de alig akart elindulni az autó. Majd nagyjából 15 km/h-s tempóval mentem hazafelé. A házunktól úgy 300m-re a kinyomta váltó az összes olajat így már semmilyen fokozatom nem volt. A szerelő 250 ezer Ft-ot mondott a javításra. Azomban egy barátom két éve cserélt az Omegáján automatát 330ezerért úgy , hogy kapott egy felújítottat és az övét otthagyta. Most két év után megint tönkrement a váltója. Nem akarok pár évente váltót újítattni így kézit váltót szeretnék berakatni. Van valakinek tapsztalata ezzel kapcsolatban ilyen autónál? Illetve pontosan miket kell cserélni ennél a típusnál a váltó mellett? Illetve tudtok e valakit aki csinál ilyet ? Segítségeteket előre is köszönöm !
A gond az, hogy az autó hiba bejelzései alapján egyszerűen nincs ötletük, hogy mi lehet a baj. eddig kicserélték a DSG váltó olajszenzorát, a féklámpa kapcsolót. A legutóbb azt mondták, hogy váltó mehetronika csere, ami 640 ezer + a munkadíj. egszerűen már tehetetlen vagyok.
Elég kellemetlen így használni egy autót, hogy gondol egyet és letilt. Ilyenkor mindent ki kell kapcsolni és várni pár percet, aztán újra indítani és akkor egy darabig megint megy tovább. Most két alkalommal úgy használtam, hogy indulás előtt kb. 10 percet járattam a motort és menet közben agresszív gázadással megyek, így nem jött elő a hiba.
Volt már az autó Fehérváron Vincz Jenőnél is de ő is mehetronika cserét javasol.
Esetleg nem tud valaki egy megbízható szakszervizt Fehérvár ill. 60 km.-es vonzáskörzetében, mert szeretném másik szervizben is megnézetni!
Gondom van egy automata váltós verdával. Mégpedig a jelenség az, hogy 3.-ig nagyon finoman vált de a negyedik sebesség helyett mintha üresbe váltana és felpörög a motor. A váltókaron van egy gomb amivel kapcsolni lehet azt, hogy szeretnéd -e a 4. fokozatot vagy álljon meg a 3.-nál. Többen szimpla olajcserét javasolnak. Ha van valami tippetek osszátok meg légyetek szívesek. 95-ÖS ECLIPSE.
"Nem igazán fontos nekem ez a dolog, de ha már reagáltál.....! Ha végignézed a topik elmúlt néhány évét, valamint a topikindító akkori bejegyzését, láthatod, hogy a címben a kézi váltó mint ellenpont jelent meg, nem mint a topik témája. Mondhatnám úgy is, a kötöjel helyén állhatna akár a vs. kifejezés is."
Nekem sem olyan fontos, de ha már reagáltál....!
Szerintem ez nem egy nyelvészeti, sem pedig stilisztikai topic.
1.) Ha valaki elolvassa ezt a címet: "Automata váltó - kézi váltó" nem fogja elemezni a címet, nem fog azon gondolkozni, hogy e topicban a kézi váltó éppen tárgya- e, vagy csak ellenpontja az automatának! Így aztán a szegény balga veszi magának a bátorságot és beírja a kéziváltós hozzászólását...
2.) Tényleg állhatna a kötőjel helyén a vs. kifejezés is - de hát mit tehetünk: nem áll.
Van benne kuplung. Ketto is. Egyik a paros oldalon, masik a paratlanon. Es konnyen lehet, hogy tenyleg a kuplung miatt porog fel. Szerintem legyel kicsit kemenyebb a szervizben, ha mar tobbszor voltal ott es nem jonnek ra, mi a baja.
Elég régi itt az utolsó bejegyzés, de megpróbálom!
%-ös golfom van DSG váltóval és pár hónapja elkezdte azt, hogy a tengelykapcsoló leold. Ilyenkor felpörög a motor (mivel nyomom a gázt), teljesen olyan mintha kuplung (ami nincs is) be lenne nyomva. Már lassan többet van a kocsi a szervizben, mint nálam.
Nem igazán fontos nekem ez a dolog, de ha már reagáltál.....! Ha végignézed a topik elmúlt néhány évét, valamint a topikindító akkori bejegyzését, láthatod, hogy a címben a kézi váltó mint ellenpont jelent meg, nem mint a topik témája. Mondhatnám úgy is, a kötöjel helyén állhatna akár a vs. kifejezés is. De hangsúlyozom, nekem egyfelől tök mindegy ki mit ír ide, viszont nem fog megfelelő választ kapni a kérdező, mert a profi kézi váltósok és használók nem ezt a fórumot preferálják.
A problémám a következő:Audi A3 2.0 TDI, 5. fokozatban felengedett kuplungnál búg a váltó. Csak 5.-ben csinálja! Valakinek valami ötlet? Esetleg cseréljek benne olajat?