Hasonlóan gondolom én is és azért írtam, hogy a két modellnek megvan a piaca -ami nem baj. Nyílván mindenki pénztárcája másképp domborodik és ez így van rendjén. De az anyagiaktól függetlenül én mégis hinni akarok abban, hogy létezik valamiféle objektív, vagy közel objektív mérce. Ami a modelleket minőségileg leírja. Furán hangzott nekem, hogy a Digitools/Posch modell nem illik a fugi szerelvény elé, mert szebb, jobb, kidolgozottabb, igényesebb. Ez számomra emészthetetlen volt. De az általad írtakkal maximálisan egyetértek amúgy.
Először is, teljes mértékben igazad van. A ma rendelkezésre álló technológiák mellett lehet igényes modellt építeni. De a technológia pénzbe és főleg tanulóidőbe kerül, mert nem elég csak a megfelelő géppel, vagy szerszámmal rendelkezni, hanem azt tudni kell kezelni is. Ez pedig sok modellgyártónak nem megy. Sokan öntenek műgyantát. A java trágya, de van egy Posch, aki nagyon jó minőséget tud produkálni. Sokan dolgoznak rézmaratásokkal viszont a Limiten kívül (csak H0-hoz van közöm) nem tudok senkit sem megemlíteni, aki valami maradandót a csinált volna. Lehetne folytatni az Alberttel és Quablával. Egy a közös bennük. Mindenki mestere a saját technológiájának - és micsoda meglepcsi... egyik sem olcsó.
Viszont az a tény, hogy a VMC és a Byg (mérget vennék rá, hogy a VMC-s Bah kocsikat a Byg csinálta) kihozta a többsebből vérző modelljeit, azt mutatja, hogy van rá kereslet. Nem hiszem, hogy csak úgy - "na gyárcsunk má egy rezsót, oszt tegyünk be a Poschnak" alapon készült a Byg Rezsó. Szerintem inkább alapos megfontolás után leheltek életet kis manikür beiktatásával az öreg rezsóba. Ha visszaemlékszel hogy anno amikor a Quabla nevével fémjelzett Posta Bhv vonat kijött, az mennyi savat kapott. Komoly becsületsértő személyeskedésig fajult a vita pro és kontra. A sok sav ellenére mégis elfogyott egy hét alatt, aztán a második széria is elment, most pedig jön a harmadik. Tehát van rá kereslet, mert nem hiszem, hogy az MH a polcra gyártatna porosodni. A Byg Rezsóra is van kereslet. Tumikas kolléga, pedig valami érzelmi okból nagyon kötődik az adott VMC-s és Byg-es modellekhez ezért védi olyan vehemensen a cuccokat. Mint említettem ez sem először fordul elő. Mindenkinek van valami szívügye.
Szerintem láthatóan jobb lett a Rezsó vonalvezetése. A régin nem volt egy egyenes vonal, a párhuzamosról nem is beszélve. A mostani ablakai nekem sem tetszenek, de azért alapjában visszadja a rezsót és akinek nem futja Posch-ra de akar egyet, akkor van és nem kell reszelnie magának.
Nézd abban egyetértek, hogy 15000Ft egy komoly tényező lehet. Annak aki ár szerint rendezi sorba a modelleket. De az én hsz-om nem erről szólt. Az árat csak azért említettem meg, hogy látható legyen: A 15000Ft nem képes kifejezni azt a különbséget ami a két modell között van. Tehát a konkrét produktumra visszatérve -és egyáltalán nem bántó szándékkal: Nem egy kategória. És inkább abba az irányba mozduljunk el, hogy egy jobb minőségű modell mellé keresünk hozzávaló kocsit, mintsem fordítva: konzerválunk egy régi -akkori színvonalon elfogadható-modellt a fugi mellé. Érdemes lenne észrevenni, hogy az évek során bizony ennyit fejlődött a technika és talán a belső igényesség is, ami létrehozta a digitools/posch modellt. Én ennek rendkívűl örülök és ezzel együtt elfogadom azt, hogy annak akinek erre nincs keret, megveszi a Bandi bácsi által készített modell átalakított verzióját. A két dolog elfér egymás mellett és talán piaca is lesz/van, de objektíven nézve úgy gondolom közel járok az igazsághoz amikor a két produktum minőségbeli eltérését kifejeztem.
Ja, neked lehet hogy nem 15000 Ft különbség de észrekéne venni hogy a magyar piacon egy 40000 Ft-os kocsi már igencsak borsos árúnak számít. És lehet mondani hogy elfogadhatatlan hibáktól hemzseg, de ha az embernek nincs annyi pénze akkor valahol kompromiszumot kell kötni. És az is teljesen igaz hogy inkább ezt raknám én is egy Fuggerth szerelvény elé mint egy Poscht.
Ne haragudjál már meg, de a Digitools analóg(!) Vfk 39, a linkelt pedig 24 000 jó magyar pénz. Igaz ez utóbbit csak a képről láttam, de véleményem szerint elfogadhatatlan hibáktól hemzseg (forgóváz, lépcsők, a jobb oldali ablak teljesen ferde, a keretük teljesen rossz, finom megoldásoknak nyoma nincs a modellen. Ez nem 15000Ft-nyi különbség. A Digitools (Posch) modellt bármelyik neves gyártó vontatójárműve mögé oda lehet tenni. A DOM reinkarnációját aligha. Nem szeretném elvenni a kedved és a készítőkét sem, de meglátásom szerint ez a modell megrekedt azon a szinten ahonnan ilyen technológiai adottságok mellett el lehet már lépni. Mégegyszer: ez a modell nem összehasonlítható a Digitools/Posch kocsijával (amin persze van hiba, de alapvetően egy rendkívűl igényes termék).
A villamos fűtőkocsi a Byg-Modell kiadásában jelenik meg. A kaszni valóban a korábbi Dom-Modells. Azonban az oldalfalak cserélve lettek CNC marással készült változatra. Az ablakok tampon nyomottak. A felíratok szintén tampon nyomottak. Az oldal lépcsők rézmaratással készűltek. Fuggerth alkatrészek felhasználásával, fémkerekekkel kerül forgalomba.
Keveritek az aláverő- és az ágyazatrendező gépeket! Az aláverőgép sem a sínszál, hanem a keresztaljak alá tömöríti be a zúzottkövet. (A sínaláverő pedig úgy hülyeség ahogy van...)
A vastagcsíkos Y kocsikon kívül kiválóan passzol hozzá pár By, illetve a közepén egy Ap, illetve Bry. (A forgóvázakat érdemes lecserélni a Posch-félékre.)
A személykocsis topikban hátha meg tudják mondani, hogy mely Y kocsik jártak Kanizsa, meg később Tapolca felé. Emlékeim szerint főleg pápaszemesek - de ilyen modellben nem sűrűn fordul elő.
Vastag csíkos "Y" kocsik. A Láng börzén kapható néha Modell-Kit különkiadás. Ez a gondolat foglalkoztatott engem is úgy jó 10 éve . 7 különböző pályaszámú kocsit sikerült összeszedni két év alatt. De jók lehetnek a Fuggerth Bhv,By,Ay kocsik. A nyolcvanas években így láttam összeállítva.Ugyanez jó M40-el is