Ilyen "ügyeleteken" előfordul, hogy szakképzett, de gyakorlattal nem rendelkező ember dolgozik, sőt olyan is, hogy gyakorlott, de kevésbé szakképzett.
Nem ismerem a konkrét esetet, de például egy orvosi egyetemista hamarabb sz*rja össze magát ebben a szituban, mint hogy feltalálja magát és rutinosan hozzákezdjen az újraélesztéshez.
Én mindig szoktam mondani, hogy ha választhatok, engem egy gyakorlott mentőápoló élesszen inkább újra (vagy legalábbis kezdje el), mint mondjuk egy háziorvos vagy egy sebész.
Az pedig pláne elképzelhető, hogy nem volt a helyén az elsősegélynyújtó, vagy mert lángost evett, vagy ha optimista vagyok, elsősegélyt nyújtott máshol a strandon.
A Palatinuson nagy zaj van nyáron, meg hangos zene, van egy hangosbemondó, meg az elsősegélyhelyen egy db belső telefon, és hosszában elég hosszú a strand, a gyerekmedence meg pont a másik felén van, mint az elsősegélyhely.
Több ponton is megmosolyogtató a fogalmazása a cikknek. (Kihúzták a nyelvét, kipumpálták belőle a vizet...) Végülis ezek a rajzfilmekben működni is szoktak. Az már nagyobb baj, ha valaki ezt a való életben is így csinálja.
"Helyzetkép(ek) - Magyar EÜ 2015. FELHÍVÁS! "Mivel a selfie láz lejjebb hagyott, ezért kicsit felrázzuk a közvéleményt (és azokat a döntéshozókat, illetve szakma szervezetek, kamarák illetékeseit, sajtó munkatársait akik eme oldalakat előszeretettel látogatják, és csak itt láthatnak majd ilyesmit) az alábbit kérném a kollegáktól. Intézményeikben készítsenek fotókat a leharcolt berendezésekről, műszerekről, épület részekről stb. Ezeket feltesszük az oldalra, hagy lássa a közvélemény is azokat a munka körülményeket, amelyek a valós állapotokat tükrözik és nem egy kiemelt kirakat intézetben készülnek. Aki nem tudja, különböző okokból ezeket a képeket feltenni az küldje el nekem én közkincsé teszem. A FESZ pedig akár csokorba is szedhetné, és egy előadás keretében az államtitkárságon is bemutathatja a mai magyar valóságot." - írta Bubó doktor
A képeket kérjük ► e-mailben az esoeset(kukac)gmail.com címre vagy ► privátban nekem (Koppándi Zsolt) küldjétek, teljes diszkrécióval kezelem!
FONTOS MEGJEGYZÉS! ► Lehetőleg ne olyan részleteket / eszközöket / helyeket fotózzatok le, amik szimplán nincsenek takarítva vagy lefestve, hanem amik elavultak, korszerűtlenek, balesetveszélyesek, zsúfoltak, embertelenek, stb. "
(1-2 szempontból)-sajnos vidéki vagyok, így sok érdekes-izgalmas ilyen jellegű programokról (is) lemaradok, ami Pesten van! :( A vidéki szervezek kevésbé ilyen aktívak ill. sajnos sokára jut el az info hozzám. Mindig utólag tudom meg miről maradtam le! :( Sajnos mentőápolói tanulmányok mellett, még van vissza 1 évem a gépészeti oldalon az egyetemen, ami rengeteg időt (és felesleges energiát...éveket :( ) elvesz az életemből. (De ha egyszer végre befejezhetem azt is, majd talán egyszerre lehetek ápoló és gépész 1-ben! ;) ) Hogy az unatkozást végkép elfelejtsem - megfertőződtem társadalom iránti felelősségérzettel és szervezkedési igénnyel, így - a 2-3 önkéntes diákszervezetben való aktív tagság beteszi a time-managementemben a "kerti kiskaput" :S . Remélem majd megtanulom a fókuszálást néhány dologra, amit igazán szeretek! . Mi még fiatal naiv gyerekek vagyunk, akik még hiszik, hogy tudunk változtatni a világon és ezen (is) : Helyzetkép(ek) - Magyar EÜ 2015.: (https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.861653937249656&type=1
"Eset...kocsi kereke. A biztonságos betegellátás jegyében. Meg kell várni, míg a mentőhöz is mentő kell jöjjön? Ébresztő!") És "amíg az ember él, addig remél!" . És igyekszünk teljes energia bedobással tenni: Pl. önkéntes munkák, pl. sérült gyerekek segítése, szegénység, AIDS elleni küzdelem egy nonprofit szervezetnél itt és külföldön is: http://tatkontur.elte.hu/cikk/134/aiesec
Valahogy engem nagyon zavar, hogy mindig az okozatot kezeljük és arra keresünk megoldást. Egészséges életmód átadása helyett új szívcentrumok, fiatalok kezelése helyett toxikológia bővítés? A prevenció szó számunkra nagyon idegen maradt! Miért a gyógyszer reklám sikeresebb, mint a kezdetleges egészséges életmódot bemutató programok?!
Sajnos nem mindenki úgy áll a témához, ahogy Te/Ti! Elvégre ez lenne a normális, hogy az ember figyel, vigyázz a túl részeg barátjára. De nincs mese, más idők, más generációk isszák magukat tehetetlenre nulla élettapasztalattal.
Lehet, hogy meséltem már; elnézést kérek, ha igen.
Tavaly nyáron a budapesti Deák téren ültünk éjjel, boroztunk kb. hatan (ez eléggé rendszeres volt egyébként). Volt mellettünk egy társaság, ők is ittak már egy ideje. Az egyik tagjuk eléggé részeg volt, többször hányt, szinte nem tudott magáról. Nekem háttal volt, a többiek szóltak, hogy érdemes nézni a műsort. A műsor ugyanis az volt, hogy megpróbálták stabil oldalfektetésbe tenni, de nem tudták, hogy hogyan kell: megpróbálták az élén megállítani (kb. mint egy halat), szegény srác meg persze mindig vagy a hátára, vagy az arcára fordult.
Odamentünk, bemutatkoztunk, majd stabilba tettük és beszélgettünk a többiekkel pár percet. Azt mondták, hogy éppen a mentőhíváson tanakodtak. Akkor és ott sikerült őket lebeszélni: a srác csak részeg volt, más nem volt benne, fél kettő körül járt az idő, boruk még volt, jó idő volt, simán tudtak maradni az első nappali járatokig (azaz nem voltak fáradtak, nem kellett délelőtt korán kelniük stb.). Fentiek alapján meggyőztük a társaságot, hogy maradjanak még, beszélgessenek, és haverjukra meg tudnak figyelni közben; reggel meg valamelyik kísérje/vigye haza. Ehhez nem kell mentő, ehhez nem kell detox, toxi.
Ez sajnos nem csak Pesten van így, hanem az összes nagyvárosban... Érdekes mód falun, kisvárosban megoldják az ittas ember barátai, hogy hazajusson az illető, vagy figyelnek rá, amíg nem józanodik annyira ki, hogy tudjon magáról valamilyen szinten! Csak hát a sok kis elkényeztetett nagyvárosi kemény legény/csitri (jellemzően a 15-20 éves korosztály) ennyire nem önálló...
Ezekben az új Crafterekbe, és Sprinterekben nem igazán venni észre a tempót, jó az úttartásuk nagyon, stabilak a felépítésükhöz képest. (Hiába, ez már nem Nysa technika.) Általában nem szokták megnézni a gumik állapotát műszakváltáskor. (Én sem nézem meg minden reggel a saját, civil autómon, hogy mennyit koptak előző nap óta.) Mint mondtam, az utóbbi években rendes gumikat kapunk a mentőkre, és még azt sem lehet mondani, hogy nem időben. Úgy látszik ezt az abroncskérdést végre sikerült megoldania a vezetőségnek. Már nincs olyan, hogy rossz gumival járunk, meg télen nyárival stb. (Mondjuk ennek már régen így kéne mennie, de örüljünk, hogy legalább már pár éve így van!)
Az 57-esen történt balesetnél -mint a cikkekben is írták- sérülés nélkül szálltak ki mind a hárman.
Milyen az úttartásuk ezeknek a mentőknek? Valaki vezet itt ilyet?
Én úgy gondolom, a sofőrök vannak olyan profik, hogy műszak kezdetkor legalább szemrevételezik a gumikat, sőt, talán még az ápoló is vet rá pillantást.
Ennek ismeretében lehet csak magabiztosan közlekedni.
Na, mindegy. Annyira nem izgalmas. Remélem nem lett nagy bajuk az 57-es úton.
Van hír azokról, akik elé kifordult egy kamion? Rendbe jönnek?
Nem kerültem vezető beosztásba, nem is fogok, Isten ments! Amúgy szerintem nem is tereltem a választ, olvass vissza! Sajnos nem vagyok gondolatolvasó, és ha nem írod le konkrétan, hogy mire gondolsz, muszáj lesz találgatni, kérdezgetni...
Amúgy abroncs ügyileg (tudtommal országosan) az utóbbi időben el vagyunk látva újakkal (Continental).
Egy megoldást tudok, hogy ne legyen havonta baleset: nem szabad kiállni a garázsból az autókkal... Vagy arra gondolsz, hogy sok a béna sofőr az OMSZ-nál?
Ennyi kilométerre szerintem nem kirívó a baleset szám. Rendőröket tekintve sem, négyszer ennyi autóval járnak az utakon, és rendőrautóval gyakrabban találkozni, mint mentővel, szóval az összesített kilométerszám is magasabb valószínűleg.
Nyilván nem lehet mindent az úton átfutó rókákra fogni! De! A tavalyi évben 36.874.295 km(!)-t (nettó mentőfeladat, üzemi utak nélkül) futottak a kocsik. (Bármelyik OMSZ dolgozó utánanézhet a Belső Információs Portálon.) Ezen a sok km-en tavaly 716 autó osztozott. Ezen adatokat ismerve úgy vélem nem lehet kijelenteni, hogy a havi balesetek túlzottan gyakoriak lennének. Persze az ideális az lenne, ha egyáltalán nem lenne baleset, de lássuk be, ez sajnos lehetetlen...