Van egy 2000 év végén gyártott Audi A6 / V6 2,5tdi / 5 sebességes Tiptronic váltós autóm. Az elmúlt napokban megtettem vele kb. 600km-t, ez idő alatt kétszer tapasztaltam vele egy kis problémát: az automata felváltás nem sikerült neki. Egyszer harmadikban, egyszer negyedikben maradt, a gázt tövig benyomva sem váltott fel. "Kitéve" manuális módba fel tudtam váltani minden további nélkül. Mindkét alkalommal kb. 80...100km-t tettem már meg vele közvetlenül előtte, így tehát nem "hidegen" jelentkezett a probléma. A váltó kb. 40.000km-el ez előtt volt szétszedve (2005-ben, nincs napi szinten használva az autó), olaj, illetve szűrőcserén átesett.
Mit gondoltok, mivel lehet és mekkora gond? Lehet, hogy vezérlő elektronika? Vagy váltó?
Hogy csinálod azt a max 6literes fogyasztást?Nekem sosem füstölt feketét,szal oda sincs adva a kaja.
Zalaegerszegen volt 25-ért dízelhez váltó? Hát összetenném a kezem,ha még meglenne nekik,bár arra fele nem vagyok jártas hogy debreceni vagyok.Felénk a bontókban még arról sem hallottak,hogy B2-ben volt automata,nemhogy dízel,mert a dízel iszonyat ritka.
S abból adódóan,hogy nem ismerem mi alapján vált a váltó /olajnyomás?/,így ha nem muszáj,nem kísérletezek más váltó beszereléséve,csakis egy dízelével.De ha nincs más,akkor kénytelen leszek rengeteg időt rászánni a netes keresgélésekre,olvasásokra.
Az a gondom,hogy már 2évvel ezelőtt is beszéltem automata váltó szerelővel nem egyel,s mind mást mondott.
Az okés,hogy a 3-ba való váltáskor megcsúszik,de sosem csinálta ezt előtte,mindne hiba egyben jelentkezett.Tehát gondolom,váltót lehet jobb lenne egy másikat keríteni,s emellé a wandlert is megnézni.
Vagy : menjek el egy aut. váltóshoz,s méressem meg a nyomásértékeket,abból tudni fog mindent,vagy ez béna felvetés?
Jelenleg van egy valszeg 1.8 benzinesen valaha használt automata váltóra lehetőségem,csak érte kellene mennem. Ha más nem,hát próbának megér egy kört,de tényleg azt nem tudom,mi alapján váltanak.
A szeleptömbben dől el mindez,vagy pedig van több olajnyomás vezérelte szelep,amely bizonyos nyomásra nyit/zár?Ilyen elven bármilyen váltót rárakhatnék,s be lehetne állítani a váltási nyomást.
A tiedben milyen a váltónak a kódja?A csomagtartóban nekem még a kis levonón látszik,hogy KAA.Neked,mivel '81-es,valszeg más lesz.És nem 2.71-es áttételű 1-es sebesség hanem 2.55. A kettes fokozatod pedig 1.45,szemben az én 1.50-mel szemben,de a diffi valszeg 3.727 mind a két modellben.
Hadd adjam már meg a mail címemet neked : libanyak996@gmail.com,s abban cserélhetnénk telszámot,ugyanis eddig még ilyen illetővel,akinek ilyen öreg dízele van nem beszéltem,akinek aut. váltója van!
A hosszabb váltó jó lenne,de szerintem macera.Egy TDI audi 80 váltó jó lehetne,de ott a vezérlése.
Fogyasztás nekem 6L fölött nem szokott lenni.Igaz 80-90 ráérősen.
Ezen már én is agyaltam,de elvetettem.Egyszer Zalaegerszegen volt ilyen váltó 3 seb. 1.6D 25e.-ért valamelyik bontóban.kb. 2 éve.Gondolom nem kapkodnak érte,lehet megérne pár telefont.
Igen az autónk ugyanaz.Nekem a passattal nem volt gondom.Úgy vált ahogy leirtad.kivéve a 2.-ban indulást,az nekem soha nem volt.Hidegen tovább forgatja.2-be ránt is minimálisat,de melegen patent minden.
Én az E-t nem használtam szinte soha,még egy aut. váltóstól hallottam hogy nem az igazi.
Az elején próbálgattam,de úgy tünt nekem,hogy nem esik jól az egész az autónak.Ha pl. kihúzattam
100-110-ig,gurulás majd újra gázadás,olyan motorfékesen sikeredett az első pár pillanat.Utána
nem erőltettem.Egyszer mentem vele 130-at,de sajnáltam.80-90 inkább,az jó neki.Amúgy még megvan,alig
használom garázsban pihen.Golf III a mindennapi autóm,az már átesett egy felújításon.A passat gyári.Még olajcsere sem volt nálam,teljesen áttetsző sárga az olaj,semmi égett szag ilyesmi.
Nem rég vettem egy motorhibás de jelenleg is működő aut. váltós Chryslert, amiből azóta kiszedtem a motort és szereztem bele egy nagyon kevés km-est. Az autóban azonban 280e km volt - bár javarészt autópályán használva.
Állandóan azon töprengek, hogy vajon mennyit bírhatnak ki kopás stb tekintetében ezek 41TE automata váltók - feltételezve az előírt rendszeres karbantartást. Magyarul, hogy érdemes-e olajat, szűrőt, tömítést, szolenoidot stb. cserélnem és visszarakni még, vagy ennyi km mellett kár rá költeni és inkább érdemesebb lenne bontott kevés km-est belerakni. Szervizben teljes felújíttatást biztosan nem csináltatok, mert kérdeztem már árakat és az autó értékével vetekedő összegeket mondtak. Annyi pénzből több kevés km-es bontott is kijönne külföldről behozva.
Nyilván nem lehet a fórumon keresztül megjósolni, hogy mennyit fog bírni ez a konkrét váltó, de van esetleg valakinek tapasztalata sokat futott aut.váltók kopottságáról élettartamáról?
Az a gond,hogy most "D"-ben jártam vele két alkalommal,de ugyanazok a jelenségek.
Tehát valami elszállt.Mivel nem értek annyira az aut. váltókhoz,én a vezérlőnyomásért felelős dugattyúra/rendszerre gondolnék.
Azért jártam "E"-ben,mert "kényelmesebb" ugye a fékpedál nyomás mellőzése miatt a lámpánál.Viszont ha tartós sebességgel megyek,s leveszem a gázról a lábam,nincs motorfék,s ha megint rálépek a gázra,megint van bőven.Arról nem is beszélve,hogy a nyomás-ingadozás nem tesz jót a váltónak,biztosan ezért is nem szerelték ezt az "E" kiviteles váltót hosszabb ideig.Golfban is láttam egy ilyen képet valahol,hogy volt "E" állás rajta.
Ugye mindenki azt mondja,hogy NE vegyük ki üresbe,ne kapcsolgassunk potyára...ezzel az "E" fokozattal gyárilag érték el az idő előtti elhasználódást. S így is városban téli fogyasztásom 9-10 liter,nyári pedig 8.Egyszer volt 6,7 körül,de azt nem tudom hogyan. :)
Autószerelő vagyok,de az automata váltót még a suliban sem értettem normálisan,mikor tanították.Hát itt lesz a lehetőség,hogy egy "élő mintadarabon" nézzek utána,mi mi is valójában.
No de még egy kérdés,ha már itt vagyok : ha szereznék alá egy benzines váltót pl. valamilyen audiból /azok úgyis lazán 100Nm-en felül vannak méretezve bőven.Az 1.6D motor ennyit tud,egy ekkora vagy nagyobb benyás jóval több nyomatékot tud,így ebből a szempontból jó a váltó/ vagy vw-ből ,akkor tudunk valahogyan "állítani" vagy bármit csinálni a váltón,hogy olyan sebességeknél váltson,hogy ne forgassa szét a dízel motort? Pl. az én 1.6D motoromnál lepadlózva is 3500/percnél is elváltott,de egy benzines aligha áll meg 5-6-7 ezer előtt. Ezenfelül azért is lenne jó még egy másik váltó,mert hosszabb differenciálmű kellene,mert így az "utazóm" 80km/h majdcsak 3000/percnél.a 80km/h-t szeretném inkább 2000/perchez közelíteni.
Sokat keresgéltem a neten aut. váltóhibákról,rátaláltam a fórumra,megtetszett. Ezenfelül nekem is problémám van az automata váltómmal.
style sorain egyből megálltam az egyik hozzászólásában,ugyanis hasonló lehet a kocsink,ami ritka mindt a fehér holló,s emiatt nem tudtam elaludni sem! :)
Tehát egy B2-es passat 1.6D 54lovas motorral,3sebességes KAA kódos aut. váltóval.
- "E" fokozatban használom ált. az autót,így nem kell nyomni a lámpánál a féket,mivel nincs kúszásom.
Gázadásra van "sebesség",ha nem nyomom a gázt,"üresben van" a váltó.
No,a legelső probléma : nagy gázadásra rakta be sebességbe a kocsit,s rántott.
Aznap este hideg motornál csak 1-es fokozatom volt,még 3500/perces fordulatnál /40km/h/ sem rakta be a 2. fokozatba.
Majd hogy melegedett az olaj - gondolom - ezután már kapcsolt minden fokozatot.Ezután jött a nagy meglepetés,eltűnt minden fokozat!Nagy ritkán volt sebesség,de ki is "lökte".Leállítottam,s alá ill. a kulisszához belestem,nem e a bowden van meggyepálódva. :) Hát nem. Ezután beindítottam,s jó volt,míg ismét be nem melegedett,ezután elszált megint minden fokozat...
Másnap megnéztem az olajat járó,meleg motornál "P" állásban,alsó nívónál volt,s nem volt égett.Volt kb. fél liter Dexron 2-esem,azt beleöntöttem.
Ahogy kezd bemelegedni,annál hamarabb rakja a 3. fokozatot,s csúszik is közben,ill. felmegy a fordulat is mindezek alatt,mint amikor a kupplungot rosszul engeded fel egy nagyobb gáznál.
Kb. 10ezer km-el ezelőtt cseréltem benne 3.5liter olajat,de azt is csak azért mert az uldalára volt borítva a kocsi,s kifolyt.Szűrő nem volt még nálam cserélve,én tettem bele ezt a kb. 10ezret.
style : mivel hasonló verdád van,mint nekem,leírnám,milyen volt a váltás ,amíg 7köznapiasan,jól viselkedett a verda :
2-be 28-30,3-ba 38-40-nél rakja tojás gázra.
2-be 40-nél,3-ba 80-nál full padló gázzal.
2-ben 105km/h 4600/percnél,míg 3-ban 146km/h 4400/percnél a max sebességek.Ezeket egyszer néztem.:)
Már kb. 5x csinált olyat a hidegekben,hogy 2-ben indult,de ezeket elnapoltam,hogy majd 1x foglalkozunk vele.
Általában hideg motornál később/nagyobb fordulaton rakja a 2-est,2800-3000/percnél,ami 30-35km/h.
Amíg be nem melegszik üzemmelegre a vízhőfok,addig kissé ránt 2-be váltáskor,de amint ez a hőfok megvan,olyan mint a vaj.A 3-kat minden esetben vajként rakja.
Az automatavalto.eoldal szerint a hibám : "A 3 sebességes 089/ 087 hajtóműnél az Ön által leírt tüneteket nagy valószínűséggel a hajtóműben fellépő hidraulikus veszteségek és mechanikus kopások okozzák. Amit meg tud tenni Ön is , az a hidraulikus szeleptömb és a röpsúlyos regulátor kitisztítása."
Nos,remélem ezen regény nem riasztott el senkit sem. :)
Ha valakinek van valamilyen ötlete ezen hibaleírások láttán,kérem ossza meg velem. :)
Illetve style jó lenne,ha írnál pár sort te is! ;)
Sziasztok! Vásárolni szeretnék egy 2001 06. AUY motorkódú VW Bora Variantot. A kérdésem, hogy -teljes mai napra megkaptam próbaútra, de ha fékezek, ill. ha N-ben vagy P-ben van akkor morgó hangot hallok a motortér bal elejéből, fék nélkül ezt nem hallom, ill. a műszerfalon villog egy sárga színű dupla spirál ikon-. Köv. érdekesség még számomra, hogy tolatva és a kerekeket teljes véghelyzetbe tekerve -jobbra vagy balra mindegy- egy koppanó hangot hallok-érzek alulról? Mi lehet az ok szerintetek ill. más tapasztalt-e hasonlókat? Az autót ismerem, ismerőstől venném, de kicsit most elbizonytalanodtam. A váltó tiptronic 5. Köszönöm a válaszokat -jöhet privátban is-!
Attól még, hogy nem tud helyesen írni, lehet egy korrekt, becsületes ember... mondjak példát?
...ja, várjál Ő nem jó példa mert sem nem korrekt, sem nem becsületes!
:-P
(ja, és az ERY cuccok nem kellenek mert maga a váltó ér annyit mint amit mondtál a tömítésekre... majd valahogyan másképp lesz megoldva, ahogy ismerem a srácot elég kókány módon)