Keresés

Részletes keresés

MaCS Creative Commons License 1998.06.09 0 0 5
Halihó!
Nálam a történet röviden a következő: 1990-ben volt szerencsém beszerezni egy S51/C Simsont. Én még 19000 pénzért vettem, három hónappal később 86000 volt az ára.
Szerettem is nagyon, jól ment, lehetett szerelgetni -- nem kellett, lehetett! -- ketten is elvoltunk rajta.
Aztán tavaly meg kellett állapítanom, hogy különösen öltönyben nem éppen tiszta menet. Elhatároztam hát, hogy robogósítok. Elsőre beszereztem egy Yamaha Champet. Egy hétig bírta nálam. Kicsi volt a kereke, rázott. Ment max. 50-nel, de 1,5-2 literrel többet ivott, mint a Simson. És ami a legrosszabb volt: nem lehetett rajta sebességet váltani! :-(((
Visszavittem, visszavették. Aztán gyütt a mázli, és egy kereskedőnél megpillantottam egy SR50-es Simson robogót. Ráadásul fele annyiba került, mint a legolcsóbb japán darab. Egy kicsit bütyköltem rajta, és teljesen jó kis moci lett belőle. Nem fogyaszt 2,5-nél többet, ha kell, tartósan megy 70-nel, szükség esetén zokszó és kényelmetlenség nélkül elvisz két emberkét, és IGAZI SEBVÁLTÓ VAN RAJTA, ami még a cipőmet sem szedi szét! Tehát nálam ez az optimális keveréke az igazi motornak és a robogónak.

Nagyon szeretek is menni rajta, szerintem teljesértékű közlekedési eszköz. A hideg nem komoly gond, nagyon jó védruhákat kapni, csak a csapadékot úúútálom.
Meg az elkeserítő közlekedési morált. Itt a négykerekűek nagy része egészen egyszerűen féltékeny a kétkerekűekre. Több európai országban motoroztam már, és mindenhol a következőt tapasztaltam: íratlan szabály, hogy aki csak közlekedik, egy csapatban jáccik. Ennek megfelelően a nagy járművek még akkor is hagynak helyet az út szélén a kicsiknek, ha az nem is éppen szabályos. Tudják, hogy ők nem lesznek lassabbak attól, ha elmegy mellettük egy motoros, mivel bármikor simán vissza lehet előzni. Úgy éreztem, vigyáznak rám, és komolyan segítették a közlekedésemet.
Idehaza ezzel szemben presztízskérdés lett, hogy egy olcsó motor nehogymá' elmennyen a drága kocsim mellett. Tipikus eset: áll a dugó, hely van mellette elég. Nyomulok előre. (Nem gyorsan, bunkó módon, veszélyesen, hanem teljesen normálisan.) Fickó meglát a tükörben, már forgatja is a kormányt, és lezárja előttem a rést. Időnként még rám is vigyorog. Mindennapos eset.
Nyugaton ezzel szemben ha egy vezető megláttya, hogy motoros (/biciglista) jön, és esetleg nincs elég hely, szintén forgatni kezdi e volánt, csak épp a másik irányba.

Ubi: utána nézek.

Üdv: MaCS

Zölduborka Creative Commons License 1998.06.09 0 0 4
SEGITSETEK!!!

Kedves leendo motorostarsak!
Szeretnek venni egy robogot es kb. 150 ezer forintom lenne ra, de sajnos abszolut analfabeta vagyok hozza. Mit illetve melyiket javasoljatok? Vegyek egy olcsobb de uj del-koreait ill. indiait vagy vegyek egy hasznalt japant?
Es ha uj akkor melyiket, ha hasznalt, akkor melyiket es mire figyeljek oda?
Tudtok valami jo boltot, ami szombaton is nyitva van es van valasztek mind hasznaltbol, mind ujbol?

Elore is koszonom,

Ubi.

dulifuli Creative Commons License 1998.06.09 0 0 3
Ja, a hátrányokat elfelejtettem:
A ronda és ideges autósok és a buszok, amiktől én félek.

Nem túl barátsdágos egyik se, mert bennük van az, hogy ez a kis kétkerekű most mit lassít engem itten...

dulifuli Creative Commons License 1998.06.09 0 0 2
Nekem van egy INDIAI(!!) gyártmányú Kinetic típusu robogóm.Amolyan igazi tekerőspedálos, ötvenköbcentis vadállat.
50-el még megy is.
De amit még nem mondtam, az a lényeg : mindehhez másfél liter eszik!

Szerintem nem is nagyon érdemes mással közlekedni.A BKV-nál sokkal olcsóbb, az autónál gyorsabb városban, mindenhova elvisz és még léghűtés is van.

Benoe Creative Commons License 1998.06.09 0 0 1
Én kínomban lettem robogós, mikor elvették a jogsimat. Egy darabig még autóztam utána, de elegem lett belőle, hogy ahány rendőr, annyiszor 2000 vagy feljelentés.

Így vettem egy robogót, Honda Tact volt, 60-nal bírt menni, és télen kurva hideg volt rajta. Viszont onnantól ha meg is állított a rendőr, 500 volt a tarifa. Ja, és kb. ugyanannyi idő alatt értem be Pestre, mint ma autóval.

santa Creative Commons License 1998.06.09 0 0 0
Szia MaCS!
Hát én abban biztos vagyok, hogy az elsô megfelelô mennyiségü összegyüjtött pénzembôl egy normális gépet (chopper) veszek. (Kocsi- ha eccer arra is felgyülik- csak utánna)
Én nem ilyenkor tavasszal szoktam "kiolvadni", ugyanis nem nagyon tunnám elképzelni azt a három hideg honapot sem motor nélkül, ugyhogy akkor se nagyon állok le, legfeljebb az idôt korlátozom.( a térdeim, meg a derekam nem nagyon örül ennek)
Van, hogy napokig nem csinálok semmit, csak motorozok (ugy összevissza, céltalanul) egész nap. (ezenkivül el bírnám viselni, hogy ugyanigy céltalanul valami nagy dög kamionnal...).
Amugy semmi különös gépem sincs, csak egy TZ. (most az is széjjel van szedve. átalakítás folyamatban...), de másra egyelôre nem tellik (meg még néha erre sem üzemanyagilag). Ugy nagyjából az összes mozdítható pénzem a motorra (+ a gitárcuccomra) ment rá. Más nem is érdekel.
Szerintem az egész motorozás lényegét jol megfogalmazza az egyik EDDA szám:
" Ne fogjon körbe semmi ami megvéd,
Testemet a szél had tépje szét! "
Aztán ezt valaki érzi (és magával ragadja, valaki meg leszarja (az gondolom még nem próbálta :-) ).
Qrva jo túrákat kivánok minden motorosnak!
santa

Ja, az meg szégyellje magát, aki a motort arra használja, hogy eljusson vhova. Arra ott van az auto!!! :)))))

MaCS Creative Commons License 1998.06.09 0 0 topiknyitó
Tehát itt a jó idő -- ha éppen itt van --, és elő lehet végre tolni a motort a lefagyás veszélye nélkül is (ellentétben az Ablaxszal). Én megtettem.
Kíváncsi lennék, hogy van-e köztetek hasonlóan két kerékre hangolt lelkes megszállott, aki szívesen megosztaná véleményét és nézeteit a sporttársakkal és szemlélőkkel.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!