Ubi
Egy kb. 5 dekás ketyere kell hozzá. Kiveszed a gyertyát, odadugod a helyére, megtekered a motort, és kész.
Fülre csak az amatörök meg a kazánkovácsok dolgoznak :)))
Hogy hogyan fogom a kompressziot lemerni azt meg nem tudom, nem hiszem, hogy el tudom cibalni a faszit a mocival egyutt, hogy na gyere merjuk ma' meg valahol.
Fulre megmondhato (termeszetesen valami hozzaertonek), hogy OK vagy nem?
Legjobb tudomasom szerint ez egy Fantic Koala nevo joszag. Ebben a homokfutos temaban eleg sokszor talalkoztam mar a nevevel, de nem tudom, hogy nagy vagy kis marka-e.
Az iranyar pedig 250 ezer forint es asszem 1994-es.
Es mi a velemenyed a rendes motor (cross) kinezetu, de 50 ccm-es endurokrol?
Nekem nagyon tetszenek a ketkereku homokfutok (tudjatok azok a nagy lufikerekuek).
Na most van egy ilyen elado 50 ccm-es es azt hiszem 3 sebesseges es 10.000 km van benne.
Az lenne a kerdesem, hogy mit szoltok az ilyen mocikhoz es hogy sok-e a km benne.
(Tetszenek meg a crossmotor kinezetu, de csak 50 ccm-es endurok is).
Gorcsev!
Má + mire vágsz fel avva a trélerrel? Azt mindenki tuggya, hogy elnyerted a Nobel díjjat, igaz csak a makaó nevű szerencsejátékon, de ez még nem kicsinyíti az érdemeidet!
Haligejza a piros / és még 6 másík szinű/ nyakkendős! Addig is süssön..............! ;~)
nem véletlenül kérdeztem, azzal jött hozzám valaki... Megláttam nála a bukósisakot, aztán érdeklődtem.
Aszonta, ha van hozzá jogosítványom meg merszem, kipróbálhatom.
MaCS, az a 2 esztendő azé' van, mer' 16 éves korodtól ülhetsz motorra (segédm. 14-től), 18-tól kaphatod az A korl. jogsit, 21-től meg a korl. nélkülit. Csak a korhatár miatt van a várakozás. 21 fölött olyat kapsz, amilyet kérsz.
Akkor én má megnyugodtam, vezethetek akármilyen motort a 17 éves jogsimmal.
Te Ti azért ne legyetek nyugodtak, mert kb 10 éve nem ültem motoron :-((( De akkor az nagynak számított (350-es Jawa).
Azt tudom, hogy régebben másképp volt, de hogy hogyan azt már nem. Csak a mostanit közvetlenül megelőző állapotról tudok valamit, mivel csak idén tavasszal estem neki a témának.
Gejza
A PÁV szétdarabolása késöbb volt. Én '78-ban csináltam, de az is jó még mindenre.
Szlarti..
"az A jogsi eddig úgy volt, hogy elsőre csak 150(?) ccm-ig volt jó..."
Ez is csak néhány éve van így, régebben levizsgáztál a Schwalbén, oszt' jöhetett a HD (bár akkor még inkább csak az MZ :(()
"Éljenek a kétkerekűek!" ?! Tudok egy fél Trabantot :))))
Tájbor
Pannónia-ügyben esetleg tudok segíteni (ha aktuális lesz...).
Nos, az A jogsi eddig úgy volt, hogy elsőre csak 150(?) ccm-ig volt jó. Esztendő múltával (függetlenül attól, hogy motoroztál-e addig) új rutin és forgalmi vizsgával (előtte a kötelezően levezetett gyakorlóórákkal) megkaphattad a nagyobb fokozatot. Folyó hó mittudomén-hányadikán életbelépett új rendelet szerint már húzhatsz a pakliból: A/1, A korl., A korl. nélk. az előzőekben említett paraméterekkel.
Nagyon régi jogsik általában olyan motorra érvényesek amilyenen vizsgáztál.
Tényleg veszélyes tapasztalatlan ember alá erőművet adni, ennek kiküszöbölésére találták ki a PÁV motoros kiegészítő tortúráját, ahol meggyőződnek arról, hogy te tudsz kezelni nagy dög motorokat. Ami mondjuk nem túl nehéz dolog, csak ne kezdj el ámokfutni vele. De hát akkor mi értelme van? :-)
Sziasztok fijjug!
MaCS!
Látod azért érdemes a régi topickot elő szedni a mélységekből!
Szóval, nekem idén aug. ban lesz 24 éves a jogsim. Mindenre jó, kamionoztam is a hc. nál. De mivel kresz csak 1 van, nincsen külön motor és külön autó, ezért ha új kategóriát csinálsz és megvágnak akkor a sikeres vizsgáig nem vezethetsz semmit! Én nekem is hiányzik az A kategóriám, de ezért a maceráért nem teszem le. A régi A meg szerintem jó! Így van ez az én PÁV-vizsgámmal is, mert aki 1976 előtt csinálta az vezethet mindent, a mentőtől a tűzoltóig mindent. Aki 1976 után csinálta az vagy 5-félét kell vizsgázzon. Külön a taxira, a buszra, a mentőre stb. De visszamenőleg nem érvényes a dolog. Addig is ajánlom a robogózást mindenkinek!
Hali gejza! ;~)
Csatlakozom Zölduborka kérdéséhez, bár van autóm, de a motor egy más életérzés. Bár ezt csak kerékpáron gyakorolotam, de egy nagyobb emelkedő előhozta bennem a "dejólenneegymotoralattam" érzést.
De hulye vagyok, hat persze, akkor epp tel lesz es altalaban hideg! :-((((
Na mindegy, ha jol vettem ki a szavaidbol, akkor van kulon motoros KRESZ, aminek semmi koze (marmint a vizsgazas szempontjabol) az autos jogsihoz. Magyarul lenyegtelen, hogy 100 vagy 1 eve van-e autos jogsim, mindent szepen ujra meg kell csinalni, csak mocira es, ha valamelyik vizsga nem sikerul, akkor az csak a motoros palyafutasomat erinti, az autost nem.Jol ertettem?
Mi az, hogy ketteosztottak az A jogsit?
Ez az elso szint, amit Te irtal, ha jol tudom, csak 125 ccm-ig jogosit az ennel nagyobb mocikra tovabbi teendok utan ulhet fel az ember, ugye? (Most ne vegyuk figyelembe, hogy jozan esszel gondolkodva sem art egy keveset gyakorolni is a motorozast, nemcsak fel ev alatt megszerezni a csucspapirt, aztan tapasztalat meg ohne es lehet jol elszallni 250-nel.)
Végre egy nyugis topik.
Nekem 26 évesen egyszer csak bekattant valami. Mindig is szerettem volna motorozni, de hát ehhez csórók voltunk. Most már megengedhetem magamnak (módjával) úgyhogy másfél éve november végén megvettem életem első motorját. Még kb. két hétig nem ment le mínuszba a hőmérséklet, úgyhogy én bőszen elkezdtem motorozni. Túléltem. Azután ellopták az autómat, én meg vettem egy másik motort, egy 250-es TZ-t, amivel 6 hónapig minden nap letekertem legalább 50 km-t. (otthon- munkahely, XVI. ker.- Budaörs) Szerintem kimondottan jó munkába járni motorral, mert így elég sokat motoroztam, és fejlődtem is szépen. Az első motor egy MZ TS 250/1, ezt egyébként most el akarom adni, ha kell valakinek, pici pézért .....
A TZ rulez, de azért egy négyütemű legalább ötszázas!!!! OHHH!!!
Három rossz dolog van a motorozásban: szinte semmit nem lehet vele szállítani, de ez megoldható. Nagyon játtszik a rossz idő, főleg az eső. Ez igazán csak öltönyös munkánál számít, ha nem lehet előtte öltözködni.
A legrosszab viszont, hogy könnyű lopni. Nagyon szeretnék egy olyan motort, mint amilyet az OLI emlegetett, csak hát nem tudom hol tárolni. Az 50 ezres TZ-m még csak elalszik az utcán, ha ellopják sem dől össze a világ, de egy komolyabb motor?!
A kezdőknek azt tanácsolom, hogy bukósisak, kesztyű, hosszú nadrág és dzseki (bőr) nélkül ne nagyon üljenek motorra. Ezek nélkül még egy sima elcsúszás is lehet végzetes.
A bunkó autósokról annyit: én igazándiból autós ember vagyok, négy keréken, kasznival körülvéve érzem magam elememben. De mivel régebben sokat bicajoztam, meg motoroztam, nagyon tudom értékelni az oldaltávolság nagyságát. Nem tudom, tudjátok-e, de a KRESZ jobban védi az autókat, mint a kétkerekűeket. Az a szabály, hogy egy autó mellet elhaladva legalább egy ajtónyi oldaltávolságot kell hagyni (ha véletlen kinyitják). Ezzel szemben a kétkerekűek előzésénél a lehető legnagyobb oldaltávolságot kell tartani. Ami a körülményektől függően lehet akár 5 cm is!!!!! Rémálom! :-((( Minden bunkó autóst felültetnék egy bicajra, aztán elküldenék mellette 0,5 m-rel csak 70 km/h-val egy pótos kamiont. Azt hiszem, átértékelné a világnézetét is!
Egyébként az A kategória ketté osztása szerintem okos dolog volt. Én is szívok miatta, de őrültség minden motoros múlt nélkül egy 100 lovas mocira ráengedni valakit. Szerintem egy pár ember élete megmenekült e miatt.
Bocs, ha hosszú voltam.
Ja, és a TZ-ben az a rossz, hogy viszonylag eccerű szerkezet, és megadja azt a sikerélményt, hogy meg tudom bütykölni. Ez sem utolsó!
Első számú javaslatom: nehogy januárban kezdj motorozni! Pici kék emberkévé fogsz fagyni.
A jogsihoz szükséges: Orvosi alkalmasság, ami az autós jogsid révén gondolom megvan. Ha nincsen elsősegélynyújtásról vizsgád, le kell tenned. Motoros KRESZ tanfolyamra kell járnod, vizsgáznod, ha 5ödszörre (?) sem sikerül akkor gáz van. Na de akkor szégyelld is magad! Aztán biztonsági üzemeltetés tanf., rutinpálya, vizsga bü.-ből, vizsga rutinból, forgalomba ki, majd vizsga abból is. Kb. másfél hónap. Elkezdeni tavasszal érdemes (április), így egész nyáron nyomul6tsz. Viszont az elméletet elkezd7ed januárban is. Remélem nem hagytam ki semmit.
Azon gombolkodom, hogy jovo januarban megcsinaltatnam a jogsit motorra is. 7 eve van B kategorias jogositvanyom. Mi az elso lepes es mik a lepcsofokok a motoros jogsi megszerzesehez?
Igaz az, hogy kreszbol is le kell ujra vizsgazni es ha nem sikerul akkor ugrott az autos jogsi is?