Keresés

Részletes keresés

Szlartibartfaszt Creative Commons License 1998.07.16 0 0 40
Halihó!

MaCS, az a 2 esztendő azé' van, mer' 16 éves korodtól ülhetsz motorra (segédm. 14-től), 18-tól kaphatod az A korl. jogsit, 21-től meg a korl. nélkülit. Csak a korhatár miatt van a várakozás. 21 fölött olyat kapsz, amilyet kérsz.

MaCS Creative Commons License 1998.07.16 0 0 39
Halihó!

Este felpakoltam egy biciglikompjútert a rendkívül dögös SR50-es Simóra. Kellett 1 kis sikerélmény... :-)

Az A1 jogsit az idén leszállították 125cm3-ra és felszállították 2 évre. Jövőre biztosan 50 cm3 és 5 év lesz a limit.

Üdv: MaCS

Gorcsev Creative Commons License 1998.07.15 0 0 38
gejza:
Én meg jövök a tréleremmel, és elviszem a nyergesvontatódat :)))
gejza Creative Commons License 1998.07.15 0 0 37
Robicsek!
Akkó én + gyövök a nyerges vontatómmal, én sem ültem má vagy 9 éve rája!
gejza ;~)))))
robicsek Creative Commons License 1998.07.15 0 0 36
Akkor én má megnyugodtam, vezethetek akármilyen motort a 17 éves jogsimmal.
Te Ti azért ne legyetek nyugodtak, mert kb 10 éve nem ültem motoron :-((( De akkor az nagynak számított (350-es Jawa).
Szlartibartfaszt Creative Commons License 1998.07.15 0 0 35
De Gorcsev, az a kétkerkű már nem él...:-)

Azt tudom, hogy régebben másképp volt, de hogy hogyan azt már nem. Csak a mostanit közvetlenül megelőző állapotról tudok valamit, mivel csak idén tavasszal estem neki a témának.

Üdv!

Gorcsev Creative Commons License 1998.07.15 0 0 34
Gejza
A PÁV szétdarabolása késöbb volt. Én '78-ban csináltam, de az is jó még mindenre.

Szlarti..
"az A jogsi eddig úgy volt, hogy elsőre csak 150(?) ccm-ig volt jó..."
Ez is csak néhány éve van így, régebben levizsgáztál a Schwalbén, oszt' jöhetett a HD (bár akkor még inkább csak az MZ :(()
"Éljenek a kétkerekűek!" ?! Tudok egy fél Trabantot :))))

Tájbor
Pannónia-ügyben esetleg tudok segíteni (ha aktuális lesz...).

Szlartibartfaszt Creative Commons License 1998.07.15 0 0 33
Nos, az A jogsi eddig úgy volt, hogy elsőre csak 150(?) ccm-ig volt jó. Esztendő múltával (függetlenül attól, hogy motoroztál-e addig) új rutin és forgalmi vizsgával (előtte a kötelezően levezetett gyakorlóórákkal) megkaphattad a nagyobb fokozatot. Folyó hó mittudomén-hányadikán életbelépett új rendelet szerint már húzhatsz a pakliból: A/1, A korl., A korl. nélk. az előzőekben említett paraméterekkel.
Nagyon régi jogsik általában olyan motorra érvényesek amilyenen vizsgáztál.
Tényleg veszélyes tapasztalatlan ember alá erőművet adni, ennek kiküszöbölésére találták ki a PÁV motoros kiegészítő tortúráját, ahol meggyőződnek arról, hogy te tudsz kezelni nagy dög motorokat. Ami mondjuk nem túl nehéz dolog, csak ne kezdj el ámokfutni vele. De hát akkor mi értelme van? :-)
gejza Creative Commons License 1998.07.14 0 0 32
Sziasztok fijjug!
MaCS!
Látod azért érdemes a régi topickot elő szedni a mélységekből!
Szóval, nekem idén aug. ban lesz 24 éves a jogsim. Mindenre jó, kamionoztam is a hc. nál. De mivel kresz csak 1 van, nincsen külön motor és külön autó, ezért ha új kategóriát csinálsz és megvágnak akkor a sikeres vizsgáig nem vezethetsz semmit! Én nekem is hiányzik az A kategóriám, de ezért a maceráért nem teszem le. A régi A meg szerintem jó! Így van ez az én PÁV-vizsgámmal is, mert aki 1976 előtt csinálta az vezethet mindent, a mentőtől a tűzoltóig mindent. Aki 1976 után csinálta az vagy 5-félét kell vizsgázzon. Külön a taxira, a buszra, a mentőre stb. De visszamenőleg nem érvényes a dolog. Addig is ajánlom a robogózást mindenkinek!
Hali gejza! ;~)
robicsek Creative Commons License 1998.07.14 0 0 31
Hülye kérdés, nekem van egy igen régi A-kat jogsim is, ez azért még érvényes mindenféle 2kerekűre most?
Törölt nick Creative Commons License 1998.07.14 0 0 30
Csatlakozom Zölduborka kérdéséhez, bár van autóm, de a motor egy más életérzés. Bár ezt csak kerékpáron gyakorolotam, de egy nagyobb emelkedő előhozta bennem a "dejólenneegymotoralattam" érzést.

McAl

Zölduborka Creative Commons License 1998.07.14 0 0 29
Szlartibartfaszt!

De hulye vagyok, hat persze, akkor epp tel lesz es altalaban hideg! :-((((


Na mindegy, ha jol vettem ki a szavaidbol, akkor van kulon motoros KRESZ, aminek semmi koze (marmint a vizsgazas szempontjabol) az autos jogsihoz. Magyarul lenyegtelen, hogy 100 vagy 1 eve van-e autos jogsim, mindent szepen ujra meg kell csinalni, csak mocira es, ha valamelyik vizsga nem sikerul, akkor az csak a motoros palyafutasomat erinti, az autost nem.Jol ertettem?

Mi az, hogy ketteosztottak az A jogsit?

Ez az elso szint, amit Te irtal, ha jol tudom, csak 125 ccm-ig jogosit az ennel nagyobb mocikra tovabbi teendok utan ulhet fel az ember, ugye? (Most ne vegyuk figyelembe, hogy jozan esszel gondolkodva sem art egy keveset gyakorolni is a motorozast, nemcsak fel ev alatt megszerezni a csucspapirt, aztan tapasztalat meg ohne es lehet jol elszallni 250-nel.)

Koszonom a valaszt,

Ubi

athos Creative Commons License 1998.07.14 0 0 28
Szevasztok,

Végre egy nyugis topik.
Nekem 26 évesen egyszer csak bekattant valami. Mindig is szerettem volna motorozni, de hát ehhez csórók voltunk. Most már megengedhetem magamnak (módjával) úgyhogy másfél éve november végén megvettem életem első motorját. Még kb. két hétig nem ment le mínuszba a hőmérséklet, úgyhogy én bőszen elkezdtem motorozni. Túléltem. Azután ellopták az autómat, én meg vettem egy másik motort, egy 250-es TZ-t, amivel 6 hónapig minden nap letekertem legalább 50 km-t. (otthon- munkahely, XVI. ker.- Budaörs) Szerintem kimondottan jó munkába járni motorral, mert így elég sokat motoroztam, és fejlődtem is szépen. Az első motor egy MZ TS 250/1, ezt egyébként most el akarom adni, ha kell valakinek, pici pézért .....
A TZ rulez, de azért egy négyütemű legalább ötszázas!!!! OHHH!!!
Három rossz dolog van a motorozásban: szinte semmit nem lehet vele szállítani, de ez megoldható. Nagyon játtszik a rossz idő, főleg az eső. Ez igazán csak öltönyös munkánál számít, ha nem lehet előtte öltözködni.
A legrosszab viszont, hogy könnyű lopni. Nagyon szeretnék egy olyan motort, mint amilyet az OLI emlegetett, csak hát nem tudom hol tárolni. Az 50 ezres TZ-m még csak elalszik az utcán, ha ellopják sem dől össze a világ, de egy komolyabb motor?!
A kezdőknek azt tanácsolom, hogy bukósisak, kesztyű, hosszú nadrág és dzseki (bőr) nélkül ne nagyon üljenek motorra. Ezek nélkül még egy sima elcsúszás is lehet végzetes.
A bunkó autósokról annyit: én igazándiból autós ember vagyok, négy keréken, kasznival körülvéve érzem magam elememben. De mivel régebben sokat bicajoztam, meg motoroztam, nagyon tudom értékelni az oldaltávolság nagyságát. Nem tudom, tudjátok-e, de a KRESZ jobban védi az autókat, mint a kétkerekűeket. Az a szabály, hogy egy autó mellet elhaladva legalább egy ajtónyi oldaltávolságot kell hagyni (ha véletlen kinyitják). Ezzel szemben a kétkerekűek előzésénél a lehető legnagyobb oldaltávolságot kell tartani. Ami a körülményektől függően lehet akár 5 cm is!!!!! Rémálom! :-((( Minden bunkó autóst felültetnék egy bicajra, aztán elküldenék mellette 0,5 m-rel csak 70 km/h-val egy pótos kamiont. Azt hiszem, átértékelné a világnézetét is!
Egyébként az A kategória ketté osztása szerintem okos dolog volt. Én is szívok miatta, de őrültség minden motoros múlt nélkül egy 100 lovas mocira ráengedni valakit. Szerintem egy pár ember élete megmenekült e miatt.

Bocs, ha hosszú voltam.

Ja, és a TZ-ben az a rossz, hogy viszonylag eccerű szerkezet, és megadja azt a sikerélményt, hogy meg tudom bütykölni. Ez sem utolsó!

Szlartibartfaszt Creative Commons License 1998.07.14 0 0 27
Zölduborka!

Első számú javaslatom: nehogy januárban kezdj motorozni! Pici kék emberkévé fogsz fagyni.
A jogsihoz szükséges: Orvosi alkalmasság, ami az autós jogsid révén gondolom megvan. Ha nincsen elsősegélynyújtásról vizsgád, le kell tenned. Motoros KRESZ tanfolyamra kell járnod, vizsgáznod, ha 5ödszörre (?) sem sikerül akkor gáz van. Na de akkor szégyelld is magad! Aztán biztonsági üzemeltetés tanf., rutinpálya, vizsga bü.-ből, vizsga rutinból, forgalomba ki, majd vizsga abból is. Kb. másfél hónap. Elkezdeni tavasszal érdemes (április), így egész nyáron nyomul6tsz. Viszont az elméletet elkezd7ed januárban is. Remélem nem hagytam ki semmit.

Üdv!

Zölduborka Creative Commons License 1998.07.14 0 0 26
Skacok!

Azon gombolkodom, hogy jovo januarban megcsinaltatnam a jogsit motorra is. 7 eve van B kategorias jogositvanyom. Mi az elso lepes es mik a lepcsofokok a motoros jogsi megszerzesehez?
Igaz az, hogy kreszbol is le kell ujra vizsgazni es ha nem sikerul akkor ugrott az autos jogsi is?

Elore is koszonom,

Ubi

Szlartibartfaszt Creative Commons License 1998.07.14 0 0 25
MaCS!

Én megállnék a motorral, és elkezdeném visszafelé tolni. A KRESZ szerint lehet az útpadkán motort tolni, ha műszaki hibás, az autóút pedig elég széles, hogy az autók biztonságosan kikerüljenek. És többet nem mennék arra. :-)
A tízéves múltad kismotorra vonatkozik?
Ha motoros jogsit szeretnél, de még nem tudod, hogy hol szerezd meg, tudok ajánlani egy jó sulit.
Ezt a pávos dolgot merő tájékozatlanságból én is elszúrtam. Gondoltam az elején, ide nekem az orszlánt is, miért ne a legnagyobbal kezdjem, és akkor később nem kell szarakodni a többivel. Akkor még nem tudtam, hogy a PÁV milyen macerával jár, hogy kétszer kéne rutinoznom és forgalmiznom, amíg életbe lép a rendelet, és meglesz a PÁV vizsgám. És mivel nincsen dögnagy motorom, az oktató nem szívesen adja a sajátját egy teljesen kezdő alá, mert ha véletlenül feldőlök, akkor az nagyom sokba kerül. Egyébként újabb joghézag: lehet saját motoron okulni, vizsgázni, de akkor hogy viszed a rutinpályára meg vissza, ha a forgalomban egyedül nem használhatod, még akkor sem, ha van már "A" jogsid kisebb kategóriára. Na, erre varjál hógolyót!
Az a legszörnyűbb, hogy a rendőrök sincsenek tisztában a dologgal. Az oktatóm találkozott olyan rendőrrel, aki a 60-as évek beli szabályok szerint járt el.

Üdv mindenkinek!

MaCS Creative Commons License 1998.07.14 0 0 24
Halihó!

Hát igen, kedves Szlartibartfaszt, így van ez, és rettenetesen nagy patkányságnak tartom. Én most rugaszkodnék neki a PÁVos helyből A-nak, és a legszebb az egészben az, hogy tulajdonképpen az illetékesek sem tudnak semmit. Annyi biztos, hogy a PÁVra két hónapot kell várni, ami már önmagában sem mazsola.
Tehát sikerül megint egy teljesen polgárellenes rendszert kitalálniuk, amitől senkinek és semminek nem lesz jobb.
Az rendben van, hogy a kezdőket szigorúbban veszik, de azt kissé nehezen fogom fel, hogy a 10 év balesetmentes vezetés után miért kell ezen a rengetek macerán átvergődnöm.

Amúgy én is egy 250-es TZ-re pályázom, de vélhetően a jogsi és anyagi okok miatt csak jövőre lesz belőle valami.

A gejza által leírt és általam felvetett probléma a következő: micsinál az ember, ha a kismotorjával az országúton haladván az országút egyszer csak átalakul autóúttá majd autópályává? Előjelzés nincs, megfordulni nem szabad, továbbhajtani nem szabad. Remek.

Üdv: MaCS
(Úgyis mint Ford Prefect)

Szlartibartfaszt Creative Commons License 1998.07.13 0 0 23
Üdv, motorosok!

Nemrég vettem egy 250-es ETZ-t 50k-ért, és bizony mondom, fantasztikusan megy. Remek dolog motorozni, csak nem nagyon számíthatunk a 4kerekű partnerekre. A TZ-t és a Simsont kicsit sokat kell bütykölni, de iszonyú olcsó az alkatrész hozzá, és mindent lehet hozzájuk kapni.
Probléma a jogsival van. Nekem csak 125 ccm-ig jó. Pont lecsúsztam az új rendeletről, mely szerint egyből lehet nagy motoron is vizsgázni. Ha elmúltál 18 mehetsz "A" korlátozottra, ami asszem 25kW-ig jó, ha elmúltál 21, és van PÁV vizsgád (9900Ft), rögtön mehetsz a korlátozás nélküli "A"-ért, amivel 35 kW fölötti motorokat is vezethetsz.
Nekem már megvan a PÁV, már csak a kiegészítő vizsgákra lenne szükség, de az a bajom, hogy a jogsim már így is jóval többe került, mint a motorom.
Ezenkívül, hogy megkapd a korl. nélküli jogsit, egy 35 kW fölötti teljesítményű motoron kell vizsgáznod, ami nem igazán fér el a mostani szavány rutinpályán.
Szóval nagyon sokat kell vacakolni (5 különböző engedélyre van szüség ahhoz, hogy elindulhass egy motorral!) és fizetni azért, hogy végre szabadon oda gurulhass ahová csak akarsz. :-(
A BKV-ból és általában a tömegközlekedésből már nagyon elegem van.

Éljenek a kétkerekűek! (Biciklisek is!)

gejza Creative Commons License 1998.07.12 0 0 22
MaCS!
Az 51-es út és az M-0 problémára amit a robogósoknak okoz, még mindíg nem találtam meg a magyarázatot. Illetve a megoldást. De még keresem!
Hali gejza;~)
Troppauer Creative Commons License 1998.06.13 0 0 21
Nos, en meg soha eletemben nem motoroztam, es meg robogon sem ultem (valahogy igy alakult, altalaban 4 kerek van, vagy ha ketto, akkor az bicikli), ellenben volt alkalmam kiproblani SNOWMOBILT.
Ezen a telen is dongettem egy Yamahaval. Nincs sebvalto, csak gaz, az ora 140-ig kalibralva, en 90-folott mentem vele befagyott tomederben. Nagyon kiraly. Bazi eros motorja volt, es kegyetlen emelkedokon is felment. Kovetkezo telen is szeret ejtem valahogy.
MaCS Creative Commons License 1998.06.12 0 0 20
Tájbor!
Asszem az a RedBaron. Eccer +nézem.
Üdv: MaCS

Schwalbe rulez!

Tájbor Creative Commons License 1998.06.12 0 0 19
Én már elég régen motoroztam, akkor viszont rengeteget. Simson Schwalbe és egy Electronic 70cm3-vel! Szintén az SR-50-re szavazok, bár egyiket sem ismerem ( mármint a Szimót és a keletieket ). Viszont amik voltak jól mentek és mennek! A Schwalbe '76-os, még "turbóléghűtéses", mint a Starok voltak.
Van még egy Pannónia DeLux TLF-em is, 1956-os, de a motorja a váz mellett pihen, amíg nekilátok majd egyszer felújítani. Sajnos ez most nem aktuális.

Üdv:
Tájbor

Ui.: Ja, most jut eszembe:
Hazafelé menet van az M1-es autóúton Budaörs előtt, kb. a Metro magasságában Pest felé, egy hatalmas telep robogókkal. Dunát lehetne velük rekeszteni. Máshol nem láttam még hasonlót sem. 2ha robogó. Lehet, hogy nem a legnagyobb, de érdemes lehet körülnézni.
(Hátha van barna is, ja nem kéééééééék.)

Zölduborka Creative Commons License 1998.06.12 0 0 18
MaCS!

Az nem is rossz! :)

Egy tetves autonal min. havonta ennyi vagy tobb. :((

Koszi

Ubi

MaCS Creative Commons License 1998.06.12 0 0 17
Ubi!
Kismotornál KFB 1440 Ft/év.

Üdv: MaCS

Zölduborka Creative Commons License 1998.06.12 0 0 16
Van a motoroknak az uzemanyagon kivul valami jarulekos fenntartasi koltseguk, mint az autoknal a kotelezo felelosseg bizti vagy valami hasonlo? Vagy csak egyszeruen van es kesz?

Ubi

oli Creative Commons License 1998.06.11 0 0 15
santa

Ez ayert nem olyan regi motor, bar sok eves, inkabb olyan naked bike jellegu. Akik lattak nem neztek tobbnek mint 5-6 eves.A TZ-m nagyon jo volt, de sokat kellet szerelni, es ez azert mas kategoria. 100 loero csak 100 loero, bar nem szoktam szaguldozni, de az elozes meg ket szemellyel sem gond. Aki mar ult nagyobb teljesitmenyu motoron az tudja milyen erzes a gyorsulas, 0-100-ra 4mp.
Amig TZ-m volt egyebkent kb 2 naponta volt rajta valami szerelni valo.

- Motorozni a legjobb -

Oli

chubbie Creative Commons License 1998.06.11 0 0 14
Azt hiszem,tudok valakit,aki ugy 60-70-ert megszabadulna a Simojatol(venni akar egy dogos bicajt,es a ketto egyutt tul sok money).Feher es ki van iktatva a fojtas,asszem az allapota is eleg jo(mar amennyire ertek hozza..).Ha erdekel,keress es osszehozzuk.
Zölduborka Creative Commons License 1998.06.11 0 0 13
MaCS!

Koszonom! Most olvastam az Express-ben, hogy elado egy SR-50-es. Meg nem hivtam fel, mert sajnos meg vagy 4-5 hetig nem tudom hova tenni es nincs is olyan ismerosom, akivel el tudnek menni megnezni :((((

santa!

Kossz! A mielobbi bukosisakos fejbiccentesre!

Ubi

MaCS Creative Commons License 1998.06.11 0 0 12
Szia Ubi!
Bizonyos hírek szerint még gyártják, de baromi drága nyugaton, ide meg pont emiatt nem is hoznak belőle. Létezik Sison Star is, de az már japán fazon, és szintén nem létezik idehaza.
A használtat nyugodtan meg lehet venni, ha van alkalmad egy kicsit alaposabban átnézni. Az a gond, hogy kicsit nehézkes leszerelni a jobb oldali bukolatot, hogy lekapd a jobb oldali motordeklit, ami alatt a lendkerék lapul. Az mondja meg ugyanis, hogy milyen a csapágyazás állpota. Ha feszesen áll, minden OK.
Amúgy a főtengelygörgőzés és a hengerfúrás is relatíve olcsó.
Ajánlom, hogy böngészd a hirdetéseket. A kereskedőkkel vigyázz, mert többnyire simlisek, bár nekem pont így jött össze a dolog. Ha netán még választani is lehet, érdemes az elektronikus gyújtású modellt venni.
Ellenőrizd a töltőfeszültséget. Ehhez feltétlenül az is kell, hogy legyen a motorban egy jó akksi. Análkül el sem szabad indítani! Érdemes továbbá az esetlegesen hagyományos fényszórót halogénre cserélni. A foncsor a jobb boltokban beszerezhető, ha tanács kell, csak kérdezz!

Úgy döntöttem, beszerzek egy nagy A jogsit. Ehhez mostanában két PÁV kell. El is zarándokoltam hozzájuk, hogy jelentkezzek. Örültek nagyon. Aszonták augusztus végén jöhetek... :-(((

Üdv: MaCS

santa Creative Commons License 1998.06.10 0 0 11
Oli,
a TZ az igazi!!! :))))))
Ez a Honda ez qrva jo lehet, mármint hogy olyan régi. Azok nagyon teccnek. Van egy ismerôs, akinek egy huszonvhány éves BMW-je van (tudod, 750-es boxer, berúgókar!!!, meg két külön ülés), hát az valami nagyon szép motor (már csak a hangja is). El akarom tôle üzletelni, vagy legalább köccsönbe, de eddig még nem sikerült, me nagyon szereti (pedig van egy uj Hondája is). Addig is marad a Tz, az is jo amíg megy... vagyis inkább ha eccer megint beindul :-), csak három hete van széjjel, de már nem nagyon bírom nélküle (kölcsön simson... brrr)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!