Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 1998.07.14 0 0 30
Csatlakozom Zölduborka kérdéséhez, bár van autóm, de a motor egy más életérzés. Bár ezt csak kerékpáron gyakorolotam, de egy nagyobb emelkedő előhozta bennem a "dejólenneegymotoralattam" érzést.

McAl

Zölduborka Creative Commons License 1998.07.14 0 0 29
Szlartibartfaszt!

De hulye vagyok, hat persze, akkor epp tel lesz es altalaban hideg! :-((((


Na mindegy, ha jol vettem ki a szavaidbol, akkor van kulon motoros KRESZ, aminek semmi koze (marmint a vizsgazas szempontjabol) az autos jogsihoz. Magyarul lenyegtelen, hogy 100 vagy 1 eve van-e autos jogsim, mindent szepen ujra meg kell csinalni, csak mocira es, ha valamelyik vizsga nem sikerul, akkor az csak a motoros palyafutasomat erinti, az autost nem.Jol ertettem?

Mi az, hogy ketteosztottak az A jogsit?

Ez az elso szint, amit Te irtal, ha jol tudom, csak 125 ccm-ig jogosit az ennel nagyobb mocikra tovabbi teendok utan ulhet fel az ember, ugye? (Most ne vegyuk figyelembe, hogy jozan esszel gondolkodva sem art egy keveset gyakorolni is a motorozast, nemcsak fel ev alatt megszerezni a csucspapirt, aztan tapasztalat meg ohne es lehet jol elszallni 250-nel.)

Koszonom a valaszt,

Ubi

athos Creative Commons License 1998.07.14 0 0 28
Szevasztok,

Végre egy nyugis topik.
Nekem 26 évesen egyszer csak bekattant valami. Mindig is szerettem volna motorozni, de hát ehhez csórók voltunk. Most már megengedhetem magamnak (módjával) úgyhogy másfél éve november végén megvettem életem első motorját. Még kb. két hétig nem ment le mínuszba a hőmérséklet, úgyhogy én bőszen elkezdtem motorozni. Túléltem. Azután ellopták az autómat, én meg vettem egy másik motort, egy 250-es TZ-t, amivel 6 hónapig minden nap letekertem legalább 50 km-t. (otthon- munkahely, XVI. ker.- Budaörs) Szerintem kimondottan jó munkába járni motorral, mert így elég sokat motoroztam, és fejlődtem is szépen. Az első motor egy MZ TS 250/1, ezt egyébként most el akarom adni, ha kell valakinek, pici pézért .....
A TZ rulez, de azért egy négyütemű legalább ötszázas!!!! OHHH!!!
Három rossz dolog van a motorozásban: szinte semmit nem lehet vele szállítani, de ez megoldható. Nagyon játtszik a rossz idő, főleg az eső. Ez igazán csak öltönyös munkánál számít, ha nem lehet előtte öltözködni.
A legrosszab viszont, hogy könnyű lopni. Nagyon szeretnék egy olyan motort, mint amilyet az OLI emlegetett, csak hát nem tudom hol tárolni. Az 50 ezres TZ-m még csak elalszik az utcán, ha ellopják sem dől össze a világ, de egy komolyabb motor?!
A kezdőknek azt tanácsolom, hogy bukósisak, kesztyű, hosszú nadrág és dzseki (bőr) nélkül ne nagyon üljenek motorra. Ezek nélkül még egy sima elcsúszás is lehet végzetes.
A bunkó autósokról annyit: én igazándiból autós ember vagyok, négy keréken, kasznival körülvéve érzem magam elememben. De mivel régebben sokat bicajoztam, meg motoroztam, nagyon tudom értékelni az oldaltávolság nagyságát. Nem tudom, tudjátok-e, de a KRESZ jobban védi az autókat, mint a kétkerekűeket. Az a szabály, hogy egy autó mellet elhaladva legalább egy ajtónyi oldaltávolságot kell hagyni (ha véletlen kinyitják). Ezzel szemben a kétkerekűek előzésénél a lehető legnagyobb oldaltávolságot kell tartani. Ami a körülményektől függően lehet akár 5 cm is!!!!! Rémálom! :-((( Minden bunkó autóst felültetnék egy bicajra, aztán elküldenék mellette 0,5 m-rel csak 70 km/h-val egy pótos kamiont. Azt hiszem, átértékelné a világnézetét is!
Egyébként az A kategória ketté osztása szerintem okos dolog volt. Én is szívok miatta, de őrültség minden motoros múlt nélkül egy 100 lovas mocira ráengedni valakit. Szerintem egy pár ember élete megmenekült e miatt.

Bocs, ha hosszú voltam.

Ja, és a TZ-ben az a rossz, hogy viszonylag eccerű szerkezet, és megadja azt a sikerélményt, hogy meg tudom bütykölni. Ez sem utolsó!

Szlartibartfaszt Creative Commons License 1998.07.14 0 0 27
Zölduborka!

Első számú javaslatom: nehogy januárban kezdj motorozni! Pici kék emberkévé fogsz fagyni.
A jogsihoz szükséges: Orvosi alkalmasság, ami az autós jogsid révén gondolom megvan. Ha nincsen elsősegélynyújtásról vizsgád, le kell tenned. Motoros KRESZ tanfolyamra kell járnod, vizsgáznod, ha 5ödszörre (?) sem sikerül akkor gáz van. Na de akkor szégyelld is magad! Aztán biztonsági üzemeltetés tanf., rutinpálya, vizsga bü.-ből, vizsga rutinból, forgalomba ki, majd vizsga abból is. Kb. másfél hónap. Elkezdeni tavasszal érdemes (április), így egész nyáron nyomul6tsz. Viszont az elméletet elkezd7ed januárban is. Remélem nem hagytam ki semmit.

Üdv!

Zölduborka Creative Commons License 1998.07.14 0 0 26
Skacok!

Azon gombolkodom, hogy jovo januarban megcsinaltatnam a jogsit motorra is. 7 eve van B kategorias jogositvanyom. Mi az elso lepes es mik a lepcsofokok a motoros jogsi megszerzesehez?
Igaz az, hogy kreszbol is le kell ujra vizsgazni es ha nem sikerul akkor ugrott az autos jogsi is?

Elore is koszonom,

Ubi

Szlartibartfaszt Creative Commons License 1998.07.14 0 0 25
MaCS!

Én megállnék a motorral, és elkezdeném visszafelé tolni. A KRESZ szerint lehet az útpadkán motort tolni, ha műszaki hibás, az autóút pedig elég széles, hogy az autók biztonságosan kikerüljenek. És többet nem mennék arra. :-)
A tízéves múltad kismotorra vonatkozik?
Ha motoros jogsit szeretnél, de még nem tudod, hogy hol szerezd meg, tudok ajánlani egy jó sulit.
Ezt a pávos dolgot merő tájékozatlanságból én is elszúrtam. Gondoltam az elején, ide nekem az orszlánt is, miért ne a legnagyobbal kezdjem, és akkor később nem kell szarakodni a többivel. Akkor még nem tudtam, hogy a PÁV milyen macerával jár, hogy kétszer kéne rutinoznom és forgalmiznom, amíg életbe lép a rendelet, és meglesz a PÁV vizsgám. És mivel nincsen dögnagy motorom, az oktató nem szívesen adja a sajátját egy teljesen kezdő alá, mert ha véletlenül feldőlök, akkor az nagyom sokba kerül. Egyébként újabb joghézag: lehet saját motoron okulni, vizsgázni, de akkor hogy viszed a rutinpályára meg vissza, ha a forgalomban egyedül nem használhatod, még akkor sem, ha van már "A" jogsid kisebb kategóriára. Na, erre varjál hógolyót!
Az a legszörnyűbb, hogy a rendőrök sincsenek tisztában a dologgal. Az oktatóm találkozott olyan rendőrrel, aki a 60-as évek beli szabályok szerint járt el.

Üdv mindenkinek!

MaCS Creative Commons License 1998.07.14 0 0 24
Halihó!

Hát igen, kedves Szlartibartfaszt, így van ez, és rettenetesen nagy patkányságnak tartom. Én most rugaszkodnék neki a PÁVos helyből A-nak, és a legszebb az egészben az, hogy tulajdonképpen az illetékesek sem tudnak semmit. Annyi biztos, hogy a PÁVra két hónapot kell várni, ami már önmagában sem mazsola.
Tehát sikerül megint egy teljesen polgárellenes rendszert kitalálniuk, amitől senkinek és semminek nem lesz jobb.
Az rendben van, hogy a kezdőket szigorúbban veszik, de azt kissé nehezen fogom fel, hogy a 10 év balesetmentes vezetés után miért kell ezen a rengetek macerán átvergődnöm.

Amúgy én is egy 250-es TZ-re pályázom, de vélhetően a jogsi és anyagi okok miatt csak jövőre lesz belőle valami.

A gejza által leírt és általam felvetett probléma a következő: micsinál az ember, ha a kismotorjával az országúton haladván az országút egyszer csak átalakul autóúttá majd autópályává? Előjelzés nincs, megfordulni nem szabad, továbbhajtani nem szabad. Remek.

Üdv: MaCS
(Úgyis mint Ford Prefect)

Szlartibartfaszt Creative Commons License 1998.07.13 0 0 23
Üdv, motorosok!

Nemrég vettem egy 250-es ETZ-t 50k-ért, és bizony mondom, fantasztikusan megy. Remek dolog motorozni, csak nem nagyon számíthatunk a 4kerekű partnerekre. A TZ-t és a Simsont kicsit sokat kell bütykölni, de iszonyú olcsó az alkatrész hozzá, és mindent lehet hozzájuk kapni.
Probléma a jogsival van. Nekem csak 125 ccm-ig jó. Pont lecsúsztam az új rendeletről, mely szerint egyből lehet nagy motoron is vizsgázni. Ha elmúltál 18 mehetsz "A" korlátozottra, ami asszem 25kW-ig jó, ha elmúltál 21, és van PÁV vizsgád (9900Ft), rögtön mehetsz a korlátozás nélküli "A"-ért, amivel 35 kW fölötti motorokat is vezethetsz.
Nekem már megvan a PÁV, már csak a kiegészítő vizsgákra lenne szükség, de az a bajom, hogy a jogsim már így is jóval többe került, mint a motorom.
Ezenkívül, hogy megkapd a korl. nélküli jogsit, egy 35 kW fölötti teljesítményű motoron kell vizsgáznod, ami nem igazán fér el a mostani szavány rutinpályán.
Szóval nagyon sokat kell vacakolni (5 különböző engedélyre van szüség ahhoz, hogy elindulhass egy motorral!) és fizetni azért, hogy végre szabadon oda gurulhass ahová csak akarsz. :-(
A BKV-ból és általában a tömegközlekedésből már nagyon elegem van.

Éljenek a kétkerekűek! (Biciklisek is!)

gejza Creative Commons License 1998.07.12 0 0 22
MaCS!
Az 51-es út és az M-0 problémára amit a robogósoknak okoz, még mindíg nem találtam meg a magyarázatot. Illetve a megoldást. De még keresem!
Hali gejza;~)
Troppauer Creative Commons License 1998.06.13 0 0 21
Nos, en meg soha eletemben nem motoroztam, es meg robogon sem ultem (valahogy igy alakult, altalaban 4 kerek van, vagy ha ketto, akkor az bicikli), ellenben volt alkalmam kiproblani SNOWMOBILT.
Ezen a telen is dongettem egy Yamahaval. Nincs sebvalto, csak gaz, az ora 140-ig kalibralva, en 90-folott mentem vele befagyott tomederben. Nagyon kiraly. Bazi eros motorja volt, es kegyetlen emelkedokon is felment. Kovetkezo telen is szeret ejtem valahogy.
MaCS Creative Commons License 1998.06.12 0 0 20
Tájbor!
Asszem az a RedBaron. Eccer +nézem.
Üdv: MaCS

Schwalbe rulez!

Tájbor Creative Commons License 1998.06.12 0 0 19
Én már elég régen motoroztam, akkor viszont rengeteget. Simson Schwalbe és egy Electronic 70cm3-vel! Szintén az SR-50-re szavazok, bár egyiket sem ismerem ( mármint a Szimót és a keletieket ). Viszont amik voltak jól mentek és mennek! A Schwalbe '76-os, még "turbóléghűtéses", mint a Starok voltak.
Van még egy Pannónia DeLux TLF-em is, 1956-os, de a motorja a váz mellett pihen, amíg nekilátok majd egyszer felújítani. Sajnos ez most nem aktuális.

Üdv:
Tájbor

Ui.: Ja, most jut eszembe:
Hazafelé menet van az M1-es autóúton Budaörs előtt, kb. a Metro magasságában Pest felé, egy hatalmas telep robogókkal. Dunát lehetne velük rekeszteni. Máshol nem láttam még hasonlót sem. 2ha robogó. Lehet, hogy nem a legnagyobb, de érdemes lehet körülnézni.
(Hátha van barna is, ja nem kéééééééék.)

Zölduborka Creative Commons License 1998.06.12 0 0 18
MaCS!

Az nem is rossz! :)

Egy tetves autonal min. havonta ennyi vagy tobb. :((

Koszi

Ubi

MaCS Creative Commons License 1998.06.12 0 0 17
Ubi!
Kismotornál KFB 1440 Ft/év.

Üdv: MaCS

Zölduborka Creative Commons License 1998.06.12 0 0 16
Van a motoroknak az uzemanyagon kivul valami jarulekos fenntartasi koltseguk, mint az autoknal a kotelezo felelosseg bizti vagy valami hasonlo? Vagy csak egyszeruen van es kesz?

Ubi

oli Creative Commons License 1998.06.11 0 0 15
santa

Ez ayert nem olyan regi motor, bar sok eves, inkabb olyan naked bike jellegu. Akik lattak nem neztek tobbnek mint 5-6 eves.A TZ-m nagyon jo volt, de sokat kellet szerelni, es ez azert mas kategoria. 100 loero csak 100 loero, bar nem szoktam szaguldozni, de az elozes meg ket szemellyel sem gond. Aki mar ult nagyobb teljesitmenyu motoron az tudja milyen erzes a gyorsulas, 0-100-ra 4mp.
Amig TZ-m volt egyebkent kb 2 naponta volt rajta valami szerelni valo.

- Motorozni a legjobb -

Oli

chubbie Creative Commons License 1998.06.11 0 0 14
Azt hiszem,tudok valakit,aki ugy 60-70-ert megszabadulna a Simojatol(venni akar egy dogos bicajt,es a ketto egyutt tul sok money).Feher es ki van iktatva a fojtas,asszem az allapota is eleg jo(mar amennyire ertek hozza..).Ha erdekel,keress es osszehozzuk.
Zölduborka Creative Commons License 1998.06.11 0 0 13
MaCS!

Koszonom! Most olvastam az Express-ben, hogy elado egy SR-50-es. Meg nem hivtam fel, mert sajnos meg vagy 4-5 hetig nem tudom hova tenni es nincs is olyan ismerosom, akivel el tudnek menni megnezni :((((

santa!

Kossz! A mielobbi bukosisakos fejbiccentesre!

Ubi

MaCS Creative Commons License 1998.06.11 0 0 12
Szia Ubi!
Bizonyos hírek szerint még gyártják, de baromi drága nyugaton, ide meg pont emiatt nem is hoznak belőle. Létezik Sison Star is, de az már japán fazon, és szintén nem létezik idehaza.
A használtat nyugodtan meg lehet venni, ha van alkalmad egy kicsit alaposabban átnézni. Az a gond, hogy kicsit nehézkes leszerelni a jobb oldali bukolatot, hogy lekapd a jobb oldali motordeklit, ami alatt a lendkerék lapul. Az mondja meg ugyanis, hogy milyen a csapágyazás állpota. Ha feszesen áll, minden OK.
Amúgy a főtengelygörgőzés és a hengerfúrás is relatíve olcsó.
Ajánlom, hogy böngészd a hirdetéseket. A kereskedőkkel vigyázz, mert többnyire simlisek, bár nekem pont így jött össze a dolog. Ha netán még választani is lehet, érdemes az elektronikus gyújtású modellt venni.
Ellenőrizd a töltőfeszültséget. Ehhez feltétlenül az is kell, hogy legyen a motorban egy jó akksi. Análkül el sem szabad indítani! Érdemes továbbá az esetlegesen hagyományos fényszórót halogénre cserélni. A foncsor a jobb boltokban beszerezhető, ha tanács kell, csak kérdezz!

Úgy döntöttem, beszerzek egy nagy A jogsit. Ehhez mostanában két PÁV kell. El is zarándokoltam hozzájuk, hogy jelentkezzek. Örültek nagyon. Aszonták augusztus végén jöhetek... :-(((

Üdv: MaCS

santa Creative Commons License 1998.06.10 0 0 11
Oli,
a TZ az igazi!!! :))))))
Ez a Honda ez qrva jo lehet, mármint hogy olyan régi. Azok nagyon teccnek. Van egy ismerôs, akinek egy huszonvhány éves BMW-je van (tudod, 750-es boxer, berúgókar!!!, meg két külön ülés), hát az valami nagyon szép motor (már csak a hangja is). El akarom tôle üzletelni, vagy legalább köccsönbe, de eddig még nem sikerült, me nagyon szereti (pedig van egy uj Hondája is). Addig is marad a Tz, az is jo amíg megy... vagyis inkább ha eccer megint beindul :-), csak három hete van széjjel, de már nem nagyon bírom nélküle (kölcsön simson... brrr)
oli Creative Commons License 1998.06.10 0 0 10
Sziasztok!

Eddig mindig csak olvasgattam, de ez a tema engem is erdekel. En kb. '92 ota motorozok hol tobbet, hol kevesebbet. Engem a nagyobb motorok erdekelnek. Most egy 18 eves Honda CB900f Bold'Or motorom van, elotte pedig egy ETZ 250-est hajszoltam.

santa Creative Commons License 1998.06.10 0 0 9
MaCS!

Ez tényleg kimerítô elemzés volt. :)))
Én nem vagyok robogópárti, de amikor kiprobáltam a simson-robit nagyon meglepődtem, mert sokkal kevesebbre számítottam. Én is azt mondom, hogy inkább ezt, mint bármelyik keleti gyártmányt. A lényeg, hogy ez tényleg egy _igazi motor_, csak robogó köntösben.
Ubi,
egész délután keresgéltem a neten robogókat (hamár itt feljött a téma), de sajnos simson robogorol képet nem találtam. De gondolom már tudod melyik az. :) Szerintem már nem gyártják, és nem is láttam sehol ujonnan mostanában, de lehet, hogy nem igy van.
Ahogy a hirdetésekben látom 55-85 E forint között van a használtak ára.
Mielôbbi motorozást!

Zölduborka Creative Commons License 1998.06.10 0 0 8
MaCS!

Huhh!
Nagyon koszonom ez szuper valasz volt!
Csak meg egy kerdes: hol lehet ilyen Simot kapni es kb. mennyibe kerulhet ujonan?
Egyaltalan meg gyartjak?
Igy, ahogy elmondtad, nagyon tecc!

Kossz,

Ubi

MaCS Creative Commons License 1998.06.10 0 0 7
Szia Ubi!
A Simson robogó fő tulajdonságai:
1. A japánokkal szemben nem automata fokozatmentes sebváltó van benne, hanem kuplunkos négysebességes lábváltó. Mivel a váltókart a talpaddal kapcsolod, a cipőd nem megy tönkre — szemben a hagyományos lábváltós motorokkal.
2. A motor nem a hátsó futóműbe van itegrálva, hanem a padló alatt az ülés előtt van. Ezért a padló középen magasabb is, mint a japánoknál, de kényelmesen fel lehet rá tenni a lábat. Ez azért van így, mert a motor megegyezik a hagyományos Simson motorral.
3. Az SR 50 széria 2,2 lóerőre van lefojtva 3,7-ről, és csak 40-45-tel megy. A fojtás kiiktatása igen 1szerű, ráadásul a Simsonok olcsón és jól tuningolhatóak. 5000 forint alatt megoldható egy 60-as henger, amivel lazán megy a gép 70-nel. Följebb is lehet menni, de nem biztos, hogy érdemes. Ha érdekel, tudok jó tuningműhelyt. A japán típusú robogókat nemigen tuningolják, mert drága és megbízhatatlan lenne.
4. Simsonhoz gyakorlatilag minden fontos alkatrész viszonylag olcsón megkapsz, viszont valamivel gyakrabban is van rá szükséged. Nem vészes, főleg ha csak egy kicsit vigyázol a gépre.
5. Az átlag japán robogók ritkán mennek 60-nál gyorsabban, gyakran csak 50-nel, viszont rendesen nyelik a benzint. Simsonnal még tuning mellett is lazán 3 liter alatt maradhatsz. A Simson robogó egy tankkal 250-280 km-t tesz meg, a japánok ritkán mennek 150 fölé, az átlag 10—120. A Simsonba keveréket tankolsz, a japánokba benzint és külön olajat.
6. A Simsont kicsit macerásabb használni: külön kulcs a gyújtáshoz és a kormányzárhoz, és nincs önindító. (Egyes darabokra tettek, de nem vált be.) Ezért aztán kb. 10 másodperccel több ideig tart az indulás. A japán gépre csak felpattansz, elfordítod a kulcsot, megnyomod a gombot, és húzod a gázt.
7. A frissebb japán robogókban az ülés alatt sisaktartó van. A Simson robogóra ráadásul kicsit nehéz csomagtartót szerelni. Nekem már megvan a bevált megoldásom.
8. A Simson viszont ab ovo kétszemélyes. Semmi pedál, hosszú ülés és kétoldalt hosszú lábtartó lap. Nagyon kényelmes.
9. A japánoknak általában kicsi a kerekük, ami a mai útviszonyok miatt egy átok. A Simson robogóé is kisebb, mint a normál motoroké, de jóval nagyobb a japánokénál, ezért lényegesen kényelmesebb is.
10. A napi árakat nem ismerem, de jó használt japánt kb. 150e-ért, jó Simsont 50-100e-ért kapsz, de ez utóbbiból jóval kevesebb van. Viszont a japánokat is érdemes kitartóan fürkészni, mivel ömlesztett áruként jön be az országba konténerben, és a keresfedők barkácsolnak belőlük működőképes darabokat. Ezért aztán jól meg kell nézni őket, bár általában tényleg nem futottak sokat, mivel Japánban a divat múlásával alig használtan dobják ki őket.
11. A maláj, koreai, kínai gépek nem rosszak, általában csavarra megegyeznek a korábbi japán típusokkal. A lényeg, hogy csak sisaktartósat érdemes venni.
12. A japánokat jobban lopják.
13. A japánok könnyebben törnek, mivel műanyagból vannak. A Simson burkolata fémlemez, könnyen javítható és masszívabb. Semmi Babetta kinézet, bár teljesen más, mint a japánok, amik egymástól is jelentősen különböznek. A Simson nem olyan dizájnos, viszon nem játékszernek néz ki. Nekem tecc.
14. A fő különbség a filozófiában van: a Simson egy kicsi, de igazi motorbicikli, ahol ugyan úgy gépészkedsz, mint egy nagymotoron, ugyanakkor nem piszkolod össze magad. A japán robogók igazi robogók, csak a gázt húzod, és fékezel, a technikához semmi közöd.

Üdv: MaCS

Zölduborka Creative Commons License 1998.06.10 0 0 6
MaCS!

Koszi!

Ez a Simsonos buli engem is erdekelne!(Sot foleg ez, mert jobban megbizom benne, mint egy koreai-ban)
Az SR50-es az ugyanugy nez ki, mint egy japan
robogo?(marmint, hogy rendes robogo fazonja van,ahol az ember fel tudja tenni a labat oda, ahol egy normal motornak a motorja van?De ugye nem ugy nez ki, mint a Babet(t)a?)
Mert ha igen, akkor azt hiszem, hogy mar lattam ilyet es nagyon erdekelne, hogy hol lehet kapni, mert ugy tudom, hogy az altalam emlitett penzbol meg egy uj is kijonne belole.
Ezt azert kerdezem, mert bennem az a hagyomanyos kep van egy Simsonrol, amibol gyartottak endurot stb es normal motor fazonja van. Amit en lattam, az egy az egyben ugy nezett ki, mint egy japan (csak azt hiszem, hogy pedalja is volt), de a felirat mar nem volt rajta, es mintha azt mondtak volna, hogy ez is Simson.

Megegyszer koszonom

Ubi

MaCS Creative Commons License 1998.06.09 0 0 5
Halihó!
Nálam a történet röviden a következő: 1990-ben volt szerencsém beszerezni egy S51/C Simsont. Én még 19000 pénzért vettem, három hónappal később 86000 volt az ára.
Szerettem is nagyon, jól ment, lehetett szerelgetni -- nem kellett, lehetett! -- ketten is elvoltunk rajta.
Aztán tavaly meg kellett állapítanom, hogy különösen öltönyben nem éppen tiszta menet. Elhatároztam hát, hogy robogósítok. Elsőre beszereztem egy Yamaha Champet. Egy hétig bírta nálam. Kicsi volt a kereke, rázott. Ment max. 50-nel, de 1,5-2 literrel többet ivott, mint a Simson. És ami a legrosszabb volt: nem lehetett rajta sebességet váltani! :-(((
Visszavittem, visszavették. Aztán gyütt a mázli, és egy kereskedőnél megpillantottam egy SR50-es Simson robogót. Ráadásul fele annyiba került, mint a legolcsóbb japán darab. Egy kicsit bütyköltem rajta, és teljesen jó kis moci lett belőle. Nem fogyaszt 2,5-nél többet, ha kell, tartósan megy 70-nel, szükség esetén zokszó és kényelmetlenség nélkül elvisz két emberkét, és IGAZI SEBVÁLTÓ VAN RAJTA, ami még a cipőmet sem szedi szét! Tehát nálam ez az optimális keveréke az igazi motornak és a robogónak.

Nagyon szeretek is menni rajta, szerintem teljesértékű közlekedési eszköz. A hideg nem komoly gond, nagyon jó védruhákat kapni, csak a csapadékot úúútálom.
Meg az elkeserítő közlekedési morált. Itt a négykerekűek nagy része egészen egyszerűen féltékeny a kétkerekűekre. Több európai országban motoroztam már, és mindenhol a következőt tapasztaltam: íratlan szabály, hogy aki csak közlekedik, egy csapatban jáccik. Ennek megfelelően a nagy járművek még akkor is hagynak helyet az út szélén a kicsiknek, ha az nem is éppen szabályos. Tudják, hogy ők nem lesznek lassabbak attól, ha elmegy mellettük egy motoros, mivel bármikor simán vissza lehet előzni. Úgy éreztem, vigyáznak rám, és komolyan segítették a közlekedésemet.
Idehaza ezzel szemben presztízskérdés lett, hogy egy olcsó motor nehogymá' elmennyen a drága kocsim mellett. Tipikus eset: áll a dugó, hely van mellette elég. Nyomulok előre. (Nem gyorsan, bunkó módon, veszélyesen, hanem teljesen normálisan.) Fickó meglát a tükörben, már forgatja is a kormányt, és lezárja előttem a rést. Időnként még rám is vigyorog. Mindennapos eset.
Nyugaton ezzel szemben ha egy vezető megláttya, hogy motoros (/biciglista) jön, és esetleg nincs elég hely, szintén forgatni kezdi e volánt, csak épp a másik irányba.

Ubi: utána nézek.

Üdv: MaCS

Zölduborka Creative Commons License 1998.06.09 0 0 4
SEGITSETEK!!!

Kedves leendo motorostarsak!
Szeretnek venni egy robogot es kb. 150 ezer forintom lenne ra, de sajnos abszolut analfabeta vagyok hozza. Mit illetve melyiket javasoljatok? Vegyek egy olcsobb de uj del-koreait ill. indiait vagy vegyek egy hasznalt japant?
Es ha uj akkor melyiket, ha hasznalt, akkor melyiket es mire figyeljek oda?
Tudtok valami jo boltot, ami szombaton is nyitva van es van valasztek mind hasznaltbol, mind ujbol?

Elore is koszonom,

Ubi.

dulifuli Creative Commons License 1998.06.09 0 0 3
Ja, a hátrányokat elfelejtettem:
A ronda és ideges autósok és a buszok, amiktől én félek.

Nem túl barátsdágos egyik se, mert bennük van az, hogy ez a kis kétkerekű most mit lassít engem itten...

dulifuli Creative Commons License 1998.06.09 0 0 2
Nekem van egy INDIAI(!!) gyártmányú Kinetic típusu robogóm.Amolyan igazi tekerőspedálos, ötvenköbcentis vadállat.
50-el még megy is.
De amit még nem mondtam, az a lényeg : mindehhez másfél liter eszik!

Szerintem nem is nagyon érdemes mással közlekedni.A BKV-nál sokkal olcsóbb, az autónál gyorsabb városban, mindenhova elvisz és még léghűtés is van.

Benoe Creative Commons License 1998.06.09 0 0 1
Én kínomban lettem robogós, mikor elvették a jogsimat. Egy darabig még autóztam utána, de elegem lett belőle, hogy ahány rendőr, annyiszor 2000 vagy feljelentés.

Így vettem egy robogót, Honda Tact volt, 60-nal bírt menni, és télen kurva hideg volt rajta. Viszont onnantól ha meg is állított a rendőr, 500 volt a tarifa. Ja, és kb. ugyanannyi idő alatt értem be Pestre, mint ma autóval.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!