Kicsit nezelodtem a neten es azt talaltam, hogy ez a Fantic nev igencsak nagynak szamit az ugynevezett Trial motorozasban (asszem ez valami ugyessegi motorozast jelent) es azt mondjak, hogy olasz. Sajna a kis lufikerekurol semmit nem talaltam. Eddig.
Ubi: kérjé' má' 1et kőccsön... Vagy vidd el a szerelőt, oszt' útközbe' megitatod 1 sörrel...
Hogy mennyi a jó érték? Hát... a 3 nem :))).
Meg kell nézni vmi leírásba' (www.fantic.com :)) ) a kompressziót, annál 2-3-mmal többet kell mérni. De egy _jó_ szerelő úgyis tuggya... (imho 13 fölött OK).
A Fantic tudtommal jappppán márka. Nem bóvli, ilyen kis mókagépekbe' meg endurókba' utaznak, úgy rémlik.
Igy mar tenyleg megeri, azt hittem tobbe kerul.
Es hol lehet ilyen kutyut kapni?
Valamint honnan lehet azt megtudni, hogy az eppen adott tipushoz mekkora a jonak mondhato kompresszio?
Pedig lehet, hogy érdemes. A ketyere 2-3e Ft, ami meglehetősen kevéske a negyedmilliós árhoz képest. Arról nem is beszélve, hogy nem csak a vételkor jöhet jól.
Milyen gyártmány ez a FC?
A hazai piacon ugyanis az alkatrészellátás nagyrészt az ömlesztett áruként beérkező robogók kirakatba ki nem tett példányaiból származik, ergo alapvetően Honda, Yamaha, Suzuki.
Vehetsz persze a márkakereskedőktől is, de az egy vagyon.
Csak nehogy az első apró hibánál javíthatatlanná váljon a géped!
Ubi
Egy kb. 5 dekás ketyere kell hozzá. Kiveszed a gyertyát, odadugod a helyére, megtekered a motort, és kész.
Fülre csak az amatörök meg a kazánkovácsok dolgoznak :)))
Hogy hogyan fogom a kompressziot lemerni azt meg nem tudom, nem hiszem, hogy el tudom cibalni a faszit a mocival egyutt, hogy na gyere merjuk ma' meg valahol.
Fulre megmondhato (termeszetesen valami hozzaertonek), hogy OK vagy nem?
Legjobb tudomasom szerint ez egy Fantic Koala nevo joszag. Ebben a homokfutos temaban eleg sokszor talalkoztam mar a nevevel, de nem tudom, hogy nagy vagy kis marka-e.
Az iranyar pedig 250 ezer forint es asszem 1994-es.
Es mi a velemenyed a rendes motor (cross) kinezetu, de 50 ccm-es endurokrol?
Nekem nagyon tetszenek a ketkereku homokfutok (tudjatok azok a nagy lufikerekuek).
Na most van egy ilyen elado 50 ccm-es es azt hiszem 3 sebesseges es 10.000 km van benne.
Az lenne a kerdesem, hogy mit szoltok az ilyen mocikhoz es hogy sok-e a km benne.
(Tetszenek meg a crossmotor kinezetu, de csak 50 ccm-es endurok is).
Gorcsev!
Má + mire vágsz fel avva a trélerrel? Azt mindenki tuggya, hogy elnyerted a Nobel díjjat, igaz csak a makaó nevű szerencsejátékon, de ez még nem kicsinyíti az érdemeidet!
Haligejza a piros / és még 6 másík szinű/ nyakkendős! Addig is süssön..............! ;~)
nem véletlenül kérdeztem, azzal jött hozzám valaki... Megláttam nála a bukósisakot, aztán érdeklődtem.
Aszonta, ha van hozzá jogosítványom meg merszem, kipróbálhatom.
MaCS, az a 2 esztendő azé' van, mer' 16 éves korodtól ülhetsz motorra (segédm. 14-től), 18-tól kaphatod az A korl. jogsit, 21-től meg a korl. nélkülit. Csak a korhatár miatt van a várakozás. 21 fölött olyat kapsz, amilyet kérsz.
Akkor én má megnyugodtam, vezethetek akármilyen motort a 17 éves jogsimmal.
Te Ti azért ne legyetek nyugodtak, mert kb 10 éve nem ültem motoron :-((( De akkor az nagynak számított (350-es Jawa).
Azt tudom, hogy régebben másképp volt, de hogy hogyan azt már nem. Csak a mostanit közvetlenül megelőző állapotról tudok valamit, mivel csak idén tavasszal estem neki a témának.
Gejza
A PÁV szétdarabolása késöbb volt. Én '78-ban csináltam, de az is jó még mindenre.
Szlarti..
"az A jogsi eddig úgy volt, hogy elsőre csak 150(?) ccm-ig volt jó..."
Ez is csak néhány éve van így, régebben levizsgáztál a Schwalbén, oszt' jöhetett a HD (bár akkor még inkább csak az MZ :(()
"Éljenek a kétkerekűek!" ?! Tudok egy fél Trabantot :))))
Tájbor
Pannónia-ügyben esetleg tudok segíteni (ha aktuális lesz...).
Nos, az A jogsi eddig úgy volt, hogy elsőre csak 150(?) ccm-ig volt jó. Esztendő múltával (függetlenül attól, hogy motoroztál-e addig) új rutin és forgalmi vizsgával (előtte a kötelezően levezetett gyakorlóórákkal) megkaphattad a nagyobb fokozatot. Folyó hó mittudomén-hányadikán életbelépett új rendelet szerint már húzhatsz a pakliból: A/1, A korl., A korl. nélk. az előzőekben említett paraméterekkel.
Nagyon régi jogsik általában olyan motorra érvényesek amilyenen vizsgáztál.
Tényleg veszélyes tapasztalatlan ember alá erőművet adni, ennek kiküszöbölésére találták ki a PÁV motoros kiegészítő tortúráját, ahol meggyőződnek arról, hogy te tudsz kezelni nagy dög motorokat. Ami mondjuk nem túl nehéz dolog, csak ne kezdj el ámokfutni vele. De hát akkor mi értelme van? :-)