Keresés

Részletes keresés

Halászkirály Creative Commons License 1999.04.26 0 0 93
izsike: csak vitzzeltem. Nagyon tetszett az a 100.000-80.000 Ft-os negatív dőlést mutató irányárad! :)
izsike Creative Commons License 1999.04.26 0 0 92
Halászkirály!
Meg kéne nézni, de 50ért nem adom. Mondjuk induljunk 71ről és nézd meg aztán még beszélünk. Műszaki állapot, biztosítás rendezve. télen szakszerűen fedve tárolva.
Halászkirály Creative Commons License 1999.04.26 0 0 91
izsike: én 70-50-ért megvenném! :))
izsike Creative Commons License 1999.04.26 0 0 90
Javítás!!!!!!
Szóval HONDA DJ-1, 9 éves és az ár 70.000Ft
Azért az eltérés az előzőhöz képest mert igaz ugyan hogy önindítós a kicsike, de emlékezeteim szerint tönkrement az akku.
Bocs az előző irreális árért, de azóta megkonzultáltam járatosabb egyénekkel.
izsike Creative Commons License 1999.04.26 0 0 89
Ilyet ugyan nem tudok, de nekem van egy Honda robogóm kitünő állapotban ami eladó 100.000-80.000Ft ért.
MaCS Creative Commons License 1999.04.25 0 0 88
Halihó!

Bizony, nem egészen jó ez a kategorizálás így. Én éppen most készülök a nagy A-s forgalmi vizsgámra PÁV-val. Vélhetően május 3-án lesz, aztán nézhetek valami nagymotor után.
90%-os valószínűséggel 250-es ETZ lesz belőle, de még nem adtam fel egészen a PX200-as Vespát sem. Az lenne az igazi nagy álom!
Nem tud valaki ilyen eladó gépekről?

Üdv: MaCS

vince Creative Commons License 1999.04.16 0 0 87
Nem sikerült végig olvasnom a tavajit, de király a topic. igen is rugjuk be.
ETZ rulez.
Kicsit kibakkeroltak velem, mert amikor elkezdtem a tanfolyamot, arról volt szó 150cc ig lesz jó az A1, közben jött a jogalkotó, és mire levizsgáztam már csak 125 cc ig és 11 kw ig vagyok jó. na az ETZ 150 nem is erősebb ennél de a 143 cc miatt lekapcsolhat a zsaru. eddig nem tette. Isten tartsa meg jó szokását.
Bölikukac Creative Commons License 1999.04.16 0 0 86
Helló, MaCS! Mondmá, egy újházas hajnali kettőkor miért akar régi motoros topikokat ismét berugni? :-)))
Üdv: Böli
MaCS Creative Commons License 1999.04.16 0 0 85
És a tavalyi történet frissebb fele:

szomszed 1998.09.14 18:16

Bocsanat!
---------------

proc 1998.09.14 12:30

Kawasaki GPZ 500 S. Ki mit mondana errol. Eladó van??
Egyébként jó a robogózás, de én meglepetten tapasztaltam, hogy egy 125-össel majdnem ugyanannyira lehet virgonckodni, és ugyanakkor nem kell attól tartani, hogy lelöknek a dömperek a "70-es" utakról, mert lazán jobban gyorsulsz a legtöbb kocsinál. Az is igaz, hogy túl sokra nem becsülik a boröd.
Az igazán kellemetlen meg az, ha eloremész oldalt a kocsik elé, aztán váratlanul lefulladsz.
---------------

Gorcsev 1998.09.09 18:19

És? Milyenek? (Én mindig csak messziröl látom.)
---------------

Tájbor 1998.09.09 15:09

Helló Mindenkinek!

Már régen meg akartam írni a T.asztalnak, hogy azóta megnéztem párszor a Red Baron nevu helyet. Nem éppen akkora amelyre emlékeztem, de még így is naggggyon nagy, sok-sok géppel.

Üdv:
Tájbor
---------------

Zölduborka 1998.09.09 11:44

Ugy latszik ez egy ilyen nap, ez mar a masodik topic, amit elobanyaszok, de muszaly
elmeselnem, hogy a nyaron vettem egy robogot.
Egy teljesen noname darab (azt hiszem indiai osszeszerelesu Puch licence es Hero a becsuletes
neve), de 0 km-esen vettem kevesebbert, mint egy agyonhasznalt 6-8 eves japan. Sokat
keresgeltem es nezelodtem, mire e mellett dontottem. A Simson SR 50-est 2 evesen talaltam egy
robogokereskedonel 200 ezer forintert es azt mondta, hogy ujonan eleri a 350-et is, ugyhogy errol
lemondtam. Vegul ratalaltam egy Fiat markakereskedonel a Hero nevre keresztelt darabra 189
ezerert. Ez egy nagykereku robogo (de nem olyan Babetta kinezetu, hanem tok modern muanyag
"kasznis") 4 LE-vel es 50 ccm-mel es ket szemelyes.
A gyari papirok szerint 70 km/h a vege de mivel ezt a magyar KRESZ nem engedelyezi, ezert van
benne egy folytas, ami 1,5 LE-re es 40 km/h-ra csokkenti a virgonckodas hatarait.
Ezt a fojtast ki lehet belole szedetni, csak kozom sincs, hogy hol es mennyi idos koraban
lehet.Sot ezen felul ugy hallottam, hogy lehet ezeket a kis vakarcsokat is tuningolni, de szinten
nem tudom, hogy hol.
De mindegy, mert amire nekem kell, arra jelenlegi allapotaban is tokeletesen megfelel, de kesobb
lehet hogy jol jonne, ha legalabb 50-nel tudnek menni.

Udv.

Ubi
---------------

Zölduborka 1998.07.24 10:42

Eladtak! es nem nekem :(

Mint megtudtam ez egy sorszamozott peldany volt (700.) es csak 2000-et csinaltak belole, ettol
mondjuk meg lehetett szar, de nem hinnem.

Most 50 ccm-es endurokat keresek hasonlo arban, ha tud valaki ajanlani valami f@sza helyet, ahol
lehet sokfelet kapni, ne tartsa vissza!

Kosz

Ubi
---------------

Gorcsev 1998.07.24 00:43

Jobban belegondolva egy kis kétütemünél inkább a 15. A 10 az igencsak alsó határ (tapasztalat :(()
---------------

gejza 1998.07.23 22:35

Sziasztok!
Benzines motornál kb. 10- 15 atm.
Dieselnél kb.25-30 atm.
Hali gejza.
---------------

Gorcsev 1998.07.23 21:09

Olasz!!?? Jéééééé......
(Nem mintha baj lenne...)
---------------

Zölduborka 1998.07.23 17:13

Kicsit nezelodtem a neten es azt talaltam, hogy ez a Fantic nev igencsak nagynak szamit az
ugynevezett Trial motorozasban (asszem ez valami ugyessegi motorozast jelent) es azt mondjak,
hogy olasz. Sajna a kis lufikerekurol semmit nem talaltam. Eddig.

Ubi
---------------

Zölduborka 1998.07.23 16:51

Jovanna! Nincs tobb kerdes! ;)

De azert koszonom.

Ubi
---------------

Gorcsev 1998.07.23 14:53

Ubi: kérjé' má' 1et koccsön... Vagy vidd el a szerelot, oszt' útközbe' megitatod 1 sörrel...
Hogy mennyi a jó érték? Hát... a 3 nem :))).
Meg kell nézni vmi leírásba' (www.fantic.com :)) ) a kompressziót, annál 2-3-mmal többet kell
mérni. De egy _jó_ szerelo úgyis tuggya... (imho 13 fölött OK).

A Fantic tudtommal jappppán márka. Nem bóvli, ilyen kis mókagépekbe' meg endurókba' utaznak,
úgy rémlik.
---------------

Zölduborka 1998.07.23 10:28

MaCS!

Igy mar tenyleg megeri, azt hittem tobbe kerul.
Es hol lehet ilyen kutyut kapni?
Valamint honnan lehet azt megtudni, hogy az eppen adott tipushoz mekkora a jonak mondhato
kompresszio?

Ubi
---------------

MaCS 1998.07.23 00:40

Szia Ubi!

Pedig lehet, hogy érdemes. A ketyere 2-3e Ft, ami meglehetosen kevéske a negyedmilliós árhoz
képest. Arról nem is beszélve, hogy nem csak a vételkor jöhet jól.

Milyen gyártmány ez a FC?

A hazai piacon ugyanis az alkatrészellátás nagyrészt az ömlesztett áruként beérkezo robogók
kirakatba ki nem tett példányaiból származik, ergo alapvetoen Honda, Yamaha, Suzuki.
Vehetsz persze a márkakereskedoktol is, de az egy vagyon.

Csak nehogy az elso apró hibánál javíthatatlanná váljon a géped!

Üdv: MaCS
---------------

Zölduborka 1998.07.22 13:04

Gorcsev!

Igen azt tudom en is, hogy hogy nez ki egy ilyen kutyu es mit tud, csak honnan szerzek ilyet, mert
venni nem fogok ezert az egy alkalomert az biztos.

De azert koszi :)

Ubi
---------------

Gorcsev 1998.07.22 12:10

Még annyit a fülröl: ha hallani, hogy rossz, az biztos. Ha nem hallani, az nem jelent semmit.
---------------

Gorcsev 1998.07.22 12:08

Ubi
Egy kb. 5 dekás ketyere kell hozzá. Kiveszed a gyertyát, odadugod a helyére, megtekered a
motort, és kész.
Fülre csak az amatörök meg a kazánkovácsok dolgoznak :)))
---------------

Zölduborka 1998.07.22 11:13

Hogy hogyan fogom a kompressziot lemerni azt meg nem tudom, nem hiszem, hogy el tudom
cibalni a faszit a mocival egyutt, hogy na gyere merjuk ma' meg valahol.
Fulre megmondhato (termeszetesen valami hozzaertonek), hogy OK vagy nem?

Ubi
---------------

Zölduborka 1998.07.21 19:00

MaCS!

Legjobb tudomasom szerint ez egy Fantic Koala nevo joszag. Ebben a homokfutos temaban eleg
sokszor talalkoztam mar a nevevel, de nem tudom, hogy nagy vagy kis marka-e.
Az iranyar pedig 250 ezer forint es asszem 1994-es.
Es mi a velemenyed a rendes motor (cross) kinezetu, de 50 ccm-es endurokrol?

Kosz

Ubi
---------------

Gorcsev 1998.07.21 18:31

Tájbor
Semmi gond, akinél tudok ilyesmit, ott is vagy 10 éve áll a pincében :)))

gejza
:)))

Ubi
Hát... fene tuggya. Kompressziómérés, ha külön olajozású, akkor olajnyomásmérés sokat elárul.
Többet, mint a km.
---------------

MaCS 1998.07.21 17:56

HaLIHÓ!

Ubi!
Kéne még infó! Foleg a márka és típus.
Egy rendes japán gépnek + sem kottyan 10e km, de ha agyonnyúzták, macerás lehet a generál.

Üdv: MaCS
---------------

Tájbor 1998.07.21 15:50

Gorcsev!

Kösz a (leendo) segítséget, de mostanában elég tekintélyes "idovallumon" vagyok nem ráéroképes
a munkám miatt.:-(

Sajnos még a tasztalra is kevés idom van mostanában.
De kitartás:

Üdv:
Tájbor
---------------

Zölduborka 1998.07.21 13:42

Fijjug!

Nekem nagyon tetszenek a ketkereku homokfutok (tudjatok azok a nagy lufikerekuek).
Na most van egy ilyen elado 50 ccm-es es azt hiszem 3 sebesseges es 10.000 km van benne.
Az lenne a kerdesem, hogy mit szoltok az ilyen mocikhoz es hogy sok-e a km benne.

(Tetszenek meg a crossmotor kinezetu, de csak 50 ccm-es endurok is).

Koszi

Ubi
---------------

gejza 1998.07.21 00:35

Gorcsev!
Má + mire vágsz fel avva a trélerrel? Azt mindenki tuggya, hogy elnyerted a Nobel díjjat, igaz csak
a makaó nevu szerencsejátékon, de ez még nem kicsinyíti az érdemeidet!
Haligejza a piros / és még 6 másík szinu/ nyakkendos! Addig is süssön..............! ;~)
---------------

Gorcsev 1998.07.16 16:05

Szlarti...:
De az má' nem 2O-ü :((

Trebitsch:
Béke poraidra! Emlékedet kegyelettel megörizzük, és küldünk 2 szép, O koszorút :)))
---------------

Szlartibartfaszt 1998.07.16 14:54

Gorcsev!

Az F-15 Eagle még sokkal rulezebb!!:-))
---------------

Trebitsch 1998.07.16 12:15

Gorcsev,

nem véletlenül kérdeztem, azzal jött hozzám valaki... Megláttam nála a bukósisakot, aztán
érdeklodtem.
Aszonta, ha van hozzá jogosítványom meg merszem, kipróbálhatom.

Ha nem jelentkeznék többet: Béke veletek... :)
---------------

Gorcsev 1998.07.16 11:46

Trebitsch
Azzal igen, ha van :)))
De Kawasaki VN 1500 rulezebb :))
Vagy a Yamaha V-Max.
---------------

Trebitsch 1998.07.16 11:22

Ajjajj...

Lemaradtam a világ folyásáról, úgy látszik.
Megnéztem a jogsimat, abban csak az vanm hogy "A", Motorkerékpár, V.i.: 1980. 06.21.

Akkor most én vezethetem azt a Honda Gold Wing 1300-ast, vagy nem??? :)
---------------

Szlartibartfaszt 1998.07.16 08:56

Halihó!

MaCS, az a 2 esztendo azé' van, mer' 16 éves korodtól ülhetsz motorra (segédm. 14-tol), 18-tól
kaphatod az A korl. jogsit, 21-tol meg a korl. nélkülit. Csak a korhatár miatt van a várakozás. 21
fölött olyat kapsz, amilyet kérsz.
---------------

MaCS 1998.07.16 00:50

Halihó!

Este felpakoltam egy biciglikompjútert a rendkívül dögös SR50-es Simóra. Kellett 1 kis
sikerélmény... :-)

Az A1 jogsit az idén leszállították 125cm3-ra és felszállították 2 évre. Jövore biztosan 50 cm3 és 5
év lesz a limit.

Üdv: MaCS
---------------

Gorcsev 1998.07.15 22:42

gejza:
Én meg jövök a tréleremmel, és elviszem a nyergesvontatódat :)))
---------------

gejza 1998.07.15 21:44

Robicsek!
Akkó én + gyövök a nyerges vontatómmal, én sem ültem má vagy 9 éve rája!
gejza ;~)))))
---------------

robicsek 1998.07.15 15:44

Akkor én má megnyugodtam, vezethetek akármilyen motort a 17 éves jogsimmal.
Te Ti azért ne legyetek nyugodtak, mert kb 10 éve nem ültem motoron :-((( De akkor az nagynak
számított (350-es Jawa).
---------------

Szlartibartfaszt 1998.07.15 11:43

De Gorcsev, az a kétkerku már nem él...:-)

Azt tudom, hogy régebben másképp volt, de hogy hogyan azt már nem. Csak a mostanit
közvetlenül megelozo állapotról tudok valamit, mivel csak idén tavasszal estem neki a témának.

Üdv!
---------------

Gorcsev 1998.07.15 09:48

Gejza
A PÁV szétdarabolása késöbb volt. Én '78-ban csináltam, de az is jó még mindenre.

Szlarti..
"az A jogsi eddig úgy volt, hogy elsore csak 150(?) ccm-ig volt jó..."
Ez is csak néhány éve van így, régebben levizsgáztál a Schwalbén, oszt' jöhetett a HD (bár akkor
még inkább csak az MZ :(()
"Éljenek a kétkerekuek!" ?! Tudok egy fél Trabantot :))))

Tájbor
Pannónia-ügyben esetleg tudok segíteni (ha aktuális lesz...).
---------------

Szlartibartfaszt 1998.07.15 09:37

Nos, az A jogsi eddig úgy volt, hogy elsore csak 150(?) ccm-ig volt jó. Esztendo múltával
(függetlenül attól, hogy motoroztál-e addig) új rutin és forgalmi vizsgával (elotte a kötelezoen
levezetett gyakorlóórákkal) megkaphattad a nagyobb fokozatot. Folyó hó mittudomén-hányadikán
életbelépett új rendelet szerint már húzhatsz a pakliból: A/1, A korl., A korl. nélk. az elozoekben
említett paraméterekkel.
Nagyon régi jogsik általában olyan motorra érvényesek amilyenen vizsgáztál.
Tényleg veszélyes tapasztalatlan ember alá eromuvet adni, ennek kiküszöbölésére találták ki a
PÁV motoros kiegészíto tortúráját, ahol meggyozodnek arról, hogy te tudsz kezelni nagy dög
motorokat. Ami mondjuk nem túl nehéz dolog, csak ne kezdj el ámokfutni vele. De hát akkor mi
értelme van? :-)
---------------

gejza 1998.07.14 23:11

Sziasztok fijjug!
MaCS!
Látod azért érdemes a régi topickot elo szedni a mélységekbol!
Szóval, nekem idén aug. ban lesz 24 éves a jogsim. Mindenre jó, kamionoztam is a hc. nál. De
mivel kresz csak 1 van, nincsen külön motor és külön autó, ezért ha új kategóriát csinálsz és
megvágnak akkor a sikeres vizsgáig nem vezethetsz semmit! Én nekem is hiányzik az A
kategóriám, de ezért a maceráért nem teszem le. A régi A meg szerintem jó! Így van ez az én
PÁV-vizsgámmal is, mert aki 1976 elott csinálta az vezethet mindent, a mentotol a tuzoltóig
mindent. Aki 1976 után csinálta az vagy 5-félét kell vizsgázzon. Külön a taxira, a buszra, a
mentore stb. De visszamenoleg nem érvényes a dolog. Addig is ajánlom a robogózást
mindenkinek!
Hali gejza! ;~)
---------------

robicsek 1998.07.14 22:56

Hülye kérdés, nekem van egy igen régi A-kat jogsim is, ez azért még érvényes mindenféle
2kerekure most?
---------------

McAl 1998.07.14 22:45

Csatlakozom Zölduborka kérdéséhez, bár van autóm, de a motor egy más életérzés. Bár ezt csak
kerékpáron gyakorolotam, de egy nagyobb emelkedo elohozta bennem a
"dejólenneegymotoralattam" érzést.

McAl
---------------

Zölduborka 1998.07.14 18:00

Szlartibartfaszt!

De hulye vagyok, hat persze, akkor epp tel lesz es altalaban hideg! :-((((

Na mindegy, ha jol vettem ki a szavaidbol, akkor van kulon motoros KRESZ, aminek semmi koze
(marmint a vizsgazas szempontjabol) az autos jogsihoz. Magyarul lenyegtelen, hogy 100 vagy 1
eve van-e autos jogsim, mindent szepen ujra meg kell csinalni, csak mocira es, ha valamelyik
vizsga nem sikerul, akkor az csak a motoros palyafutasomat erinti, az autost nem.Jol ertettem?

Mi az, hogy ketteosztottak az A jogsit?

Ez az elso szint, amit Te irtal, ha jol tudom, csak 125 ccm-ig jogosit az ennel nagyobb mocikra
tovabbi teendok utan ulhet fel az ember, ugye? (Most ne vegyuk figyelembe, hogy jozan esszel
gondolkodva sem art egy keveset gyakorolni is a motorozast, nemcsak fel ev alatt megszerezni a
csucspapirt, aztan tapasztalat meg ohne es lehet jol elszallni 250-nel.)

Koszonom a valaszt,

Ubi
---------------

athos 1998.07.14 15:02

Szevasztok,

Végre egy nyugis topik.
Nekem 26 évesen egyszer csak bekattant valami. Mindig is szerettem volna motorozni, de hát
ehhez csórók voltunk. Most már megengedhetem magamnak (módjával) úgyhogy másfél éve
november végén megvettem életem elso motorját. Még kb. két hétig nem ment le mínuszba a
homérséklet, úgyhogy én boszen elkezdtem motorozni. Túléltem. Azután ellopták az autómat, én
meg vettem egy másik motort, egy 250-es TZ-t, amivel 6 hónapig minden nap letekertem legalább
50 km-t. (otthon- munkahely, XVI. ker.- Budaörs) Szerintem kimondottan jó munkába járni motorral,
mert így elég sokat motoroztam, és fejlodtem is szépen. Az elso motor egy MZ TS 250/1, ezt
egyébként most el akarom adni, ha kell valakinek, pici pézért .....
A TZ rulez, de azért egy négyütemu legalább ötszázas!!!! OHHH!!!
Három rossz dolog van a motorozásban: szinte semmit nem lehet vele szállítani, de ez
megoldható. Nagyon játtszik a rossz ido, foleg az eso. Ez igazán csak öltönyös munkánál számít,
ha nem lehet elotte öltözködni.
A legrosszab viszont, hogy könnyu lopni. Nagyon szeretnék egy olyan motort, mint amilyet az OLI
emlegetett, csak hát nem tudom hol tárolni. Az 50 ezres TZ-m még csak elalszik az utcán, ha
ellopják sem dol össze a világ, de egy komolyabb motor?!
A kezdoknek azt tanácsolom, hogy bukósisak, kesztyu, hosszú nadrág és dzseki (bor) nélkül ne
nagyon üljenek motorra. Ezek nélkül még egy sima elcsúszás is lehet végzetes.
A bunkó autósokról annyit: én igazándiból autós ember vagyok, négy keréken, kasznival körülvéve
érzem magam elememben. De mivel régebben sokat bicajoztam, meg motoroztam, nagyon tudom
értékelni az oldaltávolság nagyságát. Nem tudom, tudjátok-e, de a KRESZ jobban védi az autókat,
mint a kétkerekueket. Az a szabály, hogy egy autó mellet elhaladva legalább egy ajtónyi
oldaltávolságot kell hagyni (ha véletlen kinyitják). Ezzel szemben a kétkerekuek elozésénél a
leheto legnagyobb oldaltávolságot kell tartani. Ami a körülményektol függoen lehet akár 5 cm is!!!!!
Rémálom! :-((( Minden bunkó autóst felültetnék egy bicajra, aztán elküldenék mellette 0,5 m-rel
csak 70 km/h-val egy pótos kamiont. Azt hiszem, átértékelné a világnézetét is!
Egyébként az A kategória ketté osztása szerintem okos dolog volt. Én is szívok miatta, de
orültség minden motoros múlt nélkül egy 100 lovas mocira ráengedni valakit. Szerintem egy pár
ember élete megmenekült e miatt.

Bocs, ha hosszú voltam.

Ja, és a TZ-ben az a rossz, hogy viszonylag ecceru szerkezet, és megadja azt a sikerélményt,
hogy meg tudom bütykölni. Ez sem utolsó!
---------------

Szlartibartfaszt 1998.07.14 14:08

Zölduborka!

Elso számú javaslatom: nehogy januárban kezdj motorozni! Pici kék emberkévé fogsz fagyni.
A jogsihoz szükséges: Orvosi alkalmasság, ami az autós jogsid révén gondolom megvan. Ha
nincsen elsosegélynyújtásról vizsgád, le kell tenned. Motoros KRESZ tanfolyamra kell járnod,
vizsgáznod, ha 5ödszörre (?) sem sikerül akkor gáz van. Na de akkor szégyelld is magad! Aztán
biztonsági üzemeltetés tanf., rutinpálya, vizsga bü.-bol, vizsga rutinból, forgalomba ki, majd vizsga
abból is. Kb. másfél hónap. Elkezdeni tavasszal érdemes (április), így egész nyáron nyomul6tsz.
Viszont az elméletet elkezd7ed januárban is. Remélem nem hagytam ki semmit.

Üdv!

MaCS Creative Commons License 1999.04.16 0 0 84
Jéé, egy 0-ás! :)))))))))))))

Ne ijedjetek meg, nem kell végigolvasni.
Csak gondoltam, a történneti hűség kedvéért beteszem a tavalyi anyagot.

Üdv: MaCS

Zölduborka 1998.07.14 12:27

Skacok!

Azon gombolkodom, hogy jovo januarban megcsinaltatnam a jogsit motorra is. 7 eve van B
kategorias jogositvanyom. Mi az elso lepes es mik a lepcsofokok a motoros jogsi
megszerzesehez?
Igaz az, hogy kreszbol is le kell ujra vizsgazni es ha nem sikerul akkor ugrott az autos jogsi is?

Elore is koszonom,

Ubi
---------------

Szlartibartfaszt 1998.07.14 09:34

MaCS!

Én megállnék a motorral, és elkezdeném visszafelé tolni. A KRESZ szerint lehet az útpadkán
motort tolni, ha muszaki hibás, az autóút pedig elég széles, hogy az autók biztonságosan
kikerüljenek. És többet nem mennék arra. :-)
A tízéves múltad kismotorra vonatkozik?
Ha motoros jogsit szeretnél, de még nem tudod, hogy hol szerezd meg, tudok ajánlani egy jó sulit.
Ezt a pávos dolgot mero tájékozatlanságból én is elszúrtam. Gondoltam az elején, ide nekem az
orszlánt is, miért ne a legnagyobbal kezdjem, és akkor késobb nem kell szarakodni a többivel.
Akkor még nem tudtam, hogy a PÁV milyen macerával jár, hogy kétszer kéne rutinoznom és
forgalmiznom, amíg életbe lép a rendelet, és meglesz a PÁV vizsgám. És mivel nincsen dögnagy
motorom, az oktató nem szívesen adja a sajátját egy teljesen kezdo alá, mert ha véletlenül
feldolök, akkor az nagyom sokba kerül. Egyébként újabb joghézag: lehet saját motoron okulni,
vizsgázni, de akkor hogy viszed a rutinpályára meg vissza, ha a forgalomban egyedül nem
használhatod, még akkor sem, ha van már "A" jogsid kisebb kategóriára. Na, erre varjál hógolyót!
Az a legszörnyubb, hogy a rendorök sincsenek tisztában a dologgal. Az oktatóm találkozott olyan
rendorrel, aki a 60-as évek beli szabályok szerint járt el.

Üdv mindenkinek!
---------------

MaCS 1998.07.14 01:20

Halihó!

Hát igen, kedves Szlartibartfaszt, így van ez, és rettenetesen nagy patkányságnak tartom. Én most
rugaszkodnék neki a PÁVos helybol A-nak, és a legszebb az egészben az, hogy tulajdonképpen
az illetékesek sem tudnak semmit. Annyi biztos, hogy a PÁVra két hónapot kell várni, ami már
önmagában sem mazsola.
Tehát sikerül megint egy teljesen polgárellenes rendszert kitalálniuk, amitol senkinek és semminek
nem lesz jobb.
Az rendben van, hogy a kezdoket szigorúbban veszik, de azt kissé nehezen fogom fel, hogy a 10
év balesetmentes vezetés után miért kell ezen a rengetek macerán átvergodnöm.

Amúgy én is egy 250-es TZ-re pályázom, de vélhetoen a jogsi és anyagi okok miatt csak jövore
lesz belole valami.

A gejza által leírt és általam felvetett probléma a következo: micsinál az ember, ha a kismotorjával
az országúton haladván az országút egyszer csak átalakul autóúttá majd autópályává? Elojelzés
nincs, megfordulni nem szabad, továbbhajtani nem szabad. Remek.

Üdv: MaCS
(Úgyis mint Ford Prefect)
---------------

Szlartibartfaszt 1998.07.13 13:22

Üdv, motorosok!

Nemrég vettem egy 250-es ETZ-t 50k-ért, és bizony mondom, fantasztikusan megy. Remek dolog
motorozni, csak nem nagyon számíthatunk a 4kereku partnerekre. A TZ-t és a Simsont kicsit
sokat kell bütykölni, de iszonyú olcsó az alkatrész hozzá, és mindent lehet hozzájuk kapni.
Probléma a jogsival van. Nekem csak 125 ccm-ig jó. Pont lecsúsztam az új rendeletrol, mely
szerint egybol lehet nagy motoron is vizsgázni. Ha elmúltál 18 mehetsz "A" korlátozottra, ami
asszem 25kW-ig jó, ha elmúltál 21, és van PÁV vizsgád (9900Ft), rögtön mehetsz a korlátozás
nélküli "A"-ért, amivel 35 kW fölötti motorokat is vezethetsz.
Nekem már megvan a PÁV, már csak a kiegészíto vizsgákra lenne szükség, de az a bajom, hogy
a jogsim már így is jóval többe került, mint a motorom.
Ezenkívül, hogy megkapd a korl. nélküli jogsit, egy 35 kW fölötti teljesítményu motoron kell
vizsgáznod, ami nem igazán fér el a mostani szavány rutinpályán.
Szóval nagyon sokat kell vacakolni (5 különbözo engedélyre van szüség ahhoz, hogy elindulhass
egy motorral!) és fizetni azért, hogy végre szabadon oda gurulhass ahová csak akarsz. :-(
A BKV-ból és általában a tömegközlekedésbol már nagyon elegem van.

Éljenek a kétkerekuek! (Biciklisek is!)
---------------

gejza 1998.07.12 18:48

MaCS!
Az 51-es út és az M-0 problémára amit a robogósoknak okoz, még mindíg nem találtam meg a
magyarázatot. Illetve a megoldást. De még keresem!
Hali gejza;~)
---------------

Troppauer 1998.06.13 21:07

Nos, en meg soha eletemben nem motoroztam, es meg robogon sem ultem (valahogy igy alakult,
altalaban 4 kerek van, vagy ha ketto, akkor az bicikli), ellenben volt alkalmam kiproblani
SNOWMOBILT.
Ezen a telen is dongettem egy Yamahaval. Nincs sebvalto, csak gaz, az ora 140-ig kalibralva, en
90-folott mentem vele befagyott tomederben. Nagyon kiraly. Bazi eros motorja volt, es kegyetlen
emelkedokon is felment. Kovetkezo telen is szeret ejtem valahogy.
---------------

MaCS 1998.06.12 18:50

Tájbor!
Asszem az a RedBaron. Eccer +nézem.
Üdv: MaCS

Schwalbe rulez!
---------------

Tájbor 1998.06.12 14:56

Én már elég régen motoroztam, akkor viszont rengeteget. Simson Schwalbe és egy Electronic
70cm3-vel! Szintén az SR-50-re szavazok, bár egyiket sem ismerem ( mármint a Szimót és a
keletieket ). Viszont amik voltak jól mentek és mennek! A Schwalbe '76-os, még
"turbóléghutéses", mint a Starok voltak.
Van még egy Pannónia DeLux TLF-em is, 1956-os, de a motorja a váz mellett pihen, amíg
nekilátok majd egyszer felújítani. Sajnos ez most nem aktuális.

Üdv:
Tájbor

Ui.: Ja, most jut eszembe:
Hazafelé menet van az M1-es autóúton Budaörs elott, kb. a Metro magasságában Pest felé, egy
hatalmas telep robogókkal. Dunát lehetne velük rekeszteni. Máshol nem láttam még hasonlót sem.
2ha robogó. Lehet, hogy nem a legnagyobb, de érdemes lehet körülnézni.
(Hátha van barna is, ja nem kéééééééék.)
---------------

Zölduborka 1998.06.12 13:05

MaCS!

Az nem is rossz! :)

Egy tetves autonal min. havonta ennyi vagy tobb. :((

Koszi

Ubi
---------------

MaCS 1998.06.12 12:59

Ubi!
Kismotornál KFB 1440 Ft/év.

Üdv: MaCS
---------------

Zölduborka 1998.06.12 11:42

Van a motoroknak az uzemanyagon kivul valami jarulekos fenntartasi koltseguk, mint az autoknal a
kotelezo felelosseg bizti vagy valami hasonlo? Vagy csak egyszeruen van es kesz?

Ubi
---------------

oli 1998.06.11 18:47

santa

Ez ayert nem olyan regi motor, bar sok eves, inkabb olyan naked bike jellegu. Akik lattak nem
neztek tobbnek mint 5-6 eves.A TZ-m nagyon jo volt, de sokat kellet szerelni, es ez azert mas
kategoria. 100 loero csak 100 loero, bar nem szoktam szaguldozni, de az elozes meg ket
szemellyel sem gond. Aki mar ult nagyobb teljesitmenyu motoron az tudja milyen erzes a
gyorsulas, 0-100-ra 4mp.
Amig TZ-m volt egyebkent kb 2 naponta volt rajta valami szerelni valo.

- Motorozni a legjobb -

Oli
---------------

chubbie 1998.06.11 14:20

Azt hiszem,tudok valakit,aki ugy 60-70-ert megszabadulna a Simojatol(venni akar egy dogos
bicajt,es a ketto egyutt tul sok money).Feher es ki van iktatva a fojtas,asszem az allapota is eleg
jo(mar amennyire ertek hozza..).Ha erdekel,keress es osszehozzuk.
---------------

Zölduborka 1998.06.11 12:13

MaCS!

Koszonom! Most olvastam az Express-ben, hogy elado egy SR-50-es. Meg nem hivtam fel, mert
sajnos meg vagy 4-5 hetig nem tudom hova tenni es nincs is olyan ismerosom, akivel el tudnek
menni megnezni :((((

santa!

Kossz! A mielobbi bukosisakos fejbiccentesre!

Ubi
---------------

MaCS 1998.06.11 01:33

Szia Ubi!
Bizonyos hírek szerint még gyártják, de baromi drága nyugaton, ide meg pont emiatt nem is
hoznak belole. Létezik Sison Star is, de az már japán fazon, és szintén nem létezik idehaza.
A használtat nyugodtan meg lehet venni, ha van alkalmad egy kicsit alaposabban átnézni. Az a
gond, hogy kicsit nehézkes leszerelni a jobb oldali bukolatot, hogy lekapd a jobb oldali motordeklit,
ami alatt a lendkerék lapul. Az mondja meg ugyanis, hogy milyen a csapágyazás állpota. Ha
feszesen áll, minden OK.
Amúgy a fotengelygörgozés és a hengerfúrás is relatíve olcsó.
Ajánlom, hogy böngészd a hirdetéseket. A kereskedokkel vigyázz, mert többnyire simlisek, bár
nekem pont így jött össze a dolog. Ha netán még választani is lehet, érdemes az elektronikus
gyújtású modellt venni.
Ellenorizd a töltofeszültséget. Ehhez feltétlenül az is kell, hogy legyen a motorban egy jó akksi.
Análkül el sem szabad indítani! Érdemes továbbá az esetlegesen hagyományos fényszórót
halogénre cserélni. A foncsor a jobb boltokban beszerezheto, ha tanács kell, csak kérdezz!

Úgy döntöttem, beszerzek egy nagy A jogsit. Ehhez mostanában két PÁV kell. El is
zarándokoltam hozzájuk, hogy jelentkezzek. Örültek nagyon. Aszonták augusztus végén jöhetek...
:-(((

Üdv: MaCS
---------------

santa 1998.06.10 22:48

Oli,
a TZ az igazi!!! :))))))
Ez a Honda ez qrva jo lehet, mármint hogy olyan régi. Azok nagyon teccnek. Van egy ismerôs,
akinek egy huszonvhány éves BMW-je van (tudod, 750-es boxer, berúgókar!!!, meg két külön ülés),
hát az valami nagyon szép motor (már csak a hangja is). El akarom tôle üzletelni, vagy legalább
köccsönbe, de eddig még nem sikerült, me nagyon szereti (pedig van egy uj Hondája is). Addig is
marad a Tz, az is jo amíg megy... vagyis inkább ha eccer megint beindul :-), csak három hete van
széjjel, de már nem nagyon bírom nélküle (kölcsön simson... brrr)
---------------

oli 1998.06.10 21:50

Sziasztok!

Eddig mindig csak olvasgattam, de ez a tema engem is erdekel. En kb. '92 ota motorozok hol
tobbet, hol kevesebbet. Engem a nagyobb motorok erdekelnek. Most egy 18 eves Honda CB900f
Bold'Or motorom van, elotte pedig egy ETZ 250-est hajszoltam.
---------------

santa 1998.06.10 20:26

MaCS!

Ez tényleg kimerítô elemzés volt. :)))
Én nem vagyok robogópárti, de amikor kiprobáltam a simson-robit nagyon meglepodtem, mert
sokkal kevesebbre számítottam. Én is azt mondom, hogy inkább ezt, mint bármelyik keleti
gyártmányt. A lényeg, hogy ez tényleg egy _igazi motor_, csak robogó köntösben.
Ubi,
egész délután keresgéltem a neten robogókat (hamár itt feljött a téma), de sajnos simson robogorol
képet nem találtam. De gondolom már tudod melyik az. :) Szerintem már nem gyártják, és nem is
láttam sehol ujonnan mostanában, de lehet, hogy nem igy van.
Ahogy a hirdetésekben látom 55-85 E forint között van a használtak ára.
Mielôbbi motorozást!
---------------

Zölduborka 1998.06.10 15:41

MaCS!

Huhh!
Nagyon koszonom ez szuper valasz volt!
Csak meg egy kerdes: hol lehet ilyen Simot kapni es kb. mennyibe kerulhet ujonan?
Egyaltalan meg gyartjak?
Igy, ahogy elmondtad, nagyon tecc!

Kossz,

Ubi
---------------

MaCS 1998.06.10 14:31

Szia Ubi!
A Simson robogó fo tulajdonságai:
1. A japánokkal szemben nem automata fokozatmentes sebváltó van benne, hanem kuplunkos
négysebességes lábváltó. Mivel a váltókart a talpaddal kapcsolod, a cipod nem megy tönkre -
szemben a hagyományos lábváltós motorokkal.
2. A motor nem a hátsó futómube van itegrálva, hanem a padló alatt az ülés elott van. Ezért a padló
középen magasabb is, mint a japánoknál, de kényelmesen fel lehet rá tenni a lábat. Ez azért van
így, mert a motor megegyezik a hagyományos Simson motorral.
3. Az SR 50 széria 2,2 lóerore van lefojtva 3,7-rol, és csak 40-45-tel megy. A fojtás kiiktatása igen
1szeru, ráadásul a Simsonok olcsón és jól tuningolhatóak. 5000 forint alatt megoldható egy 60-as
henger, amivel lazán megy a gép 70-nel. Följebb is lehet menni, de nem biztos, hogy érdemes. Ha
érdekel, tudok jó tuningmuhelyt. A japán típusú robogókat nemigen tuningolják, mert drága és
megbízhatatlan lenne.
4. Simsonhoz gyakorlatilag minden fontos alkatrész viszonylag olcsón megkapsz, viszont valamivel
gyakrabban is van rá szükséged. Nem vészes, foleg ha csak egy kicsit vigyázol a gépre.
5. Az átlag japán robogók ritkán mennek 60-nál gyorsabban, gyakran csak 50-nel, viszont
rendesen nyelik a benzint. Simsonnal még tuning mellett is lazán 3 liter alatt maradhatsz. A
Simson robogó egy tankkal 250-280 km-t tesz meg, a japánok ritkán mennek 150 fölé, az átlag
10-120. A Simsonba keveréket tankolsz, a japánokba benzint és külön olajat.
6. A Simsont kicsit macerásabb használni: külön kulcs a gyújtáshoz és a kormányzárhoz, és
nincs önindító. (Egyes darabokra tettek, de nem vált be.) Ezért aztán kb. 10 másodperccel több
ideig tart az indulás. A japán gépre csak felpattansz, elfordítod a kulcsot, megnyomod a gombot,
és húzod a gázt.
7. A frissebb japán robogókban az ülés alatt sisaktartó van. A Simson robogóra ráadásul kicsit
nehéz csomagtartót szerelni. Nekem már megvan a bevált megoldásom.
8. A Simson viszont ab ovo kétszemélyes. Semmi pedál, hosszú ülés és kétoldalt hosszú lábtartó
lap. Nagyon kényelmes.
9. A japánoknak általában kicsi a kerekük, ami a mai útviszonyok miatt egy átok. A Simson
robogóé is kisebb, mint a normál motoroké, de jóval nagyobb a japánokénál, ezért lényegesen
kényelmesebb is.
10. A napi árakat nem ismerem, de jó használt japánt kb. 150e-ért, jó Simsont 50-100e-ért kapsz,
de ez utóbbiból jóval kevesebb van. Viszont a japánokat is érdemes kitartóan fürkészni, mivel
ömlesztett áruként jön be az országba konténerben, és a keresfedok barkácsolnak belolük
muködoképes darabokat. Ezért aztán jól meg kell nézni oket, bár általában tényleg nem futottak
sokat, mivel Japánban a divat múlásával alig használtan dobják ki oket.
11. A maláj, koreai, kínai gépek nem rosszak, általában csavarra megegyeznek a korábbi japán
típusokkal. A lényeg, hogy csak sisaktartósat érdemes venni.
12. A japánokat jobban lopják.
13. A japánok könnyebben törnek, mivel muanyagból vannak. A Simson burkolata fémlemez,
könnyen javítható és masszívabb. Semmi Babetta kinézet, bár teljesen más, mint a japánok, amik
egymástól is jelentosen különböznek. A Simson nem olyan dizájnos, viszon nem játékszernek néz
ki. Nekem tecc.
14. A fo különbség a filozófiában van: a Simson egy kicsi, de igazi motorbicikli, ahol ugyan úgy
gépészkedsz, mint egy nagymotoron, ugyanakkor nem piszkolod össze magad. A japán robogók
igazi robogók, csak a gázt húzod, és fékezel, a technikához semmi közöd.

Üdv: MaCS
---------------

Zölduborka 1998.06.10 11:16

MaCS!

Koszi!

Ez a Simsonos buli engem is erdekelne!(Sot foleg ez, mert jobban megbizom benne, mint egy
koreai-ban)
Az SR50-es az ugyanugy nez ki, mint egy japan
robogo?(marmint, hogy rendes robogo fazonja van,ahol az ember fel tudja tenni a labat oda, ahol
egy normal motornak a motorja van?De ugye nem ugy nez ki, mint a Babet(t)a?)
Mert ha igen, akkor azt hiszem, hogy mar lattam ilyet es nagyon erdekelne, hogy hol lehet kapni,
mert ugy tudom, hogy az altalam emlitett penzbol meg egy uj is kijonne belole.
Ezt azert kerdezem, mert bennem az a hagyomanyos kep van egy Simsonrol, amibol gyartottak
endurot stb es normal motor fazonja van. Amit en lattam, az egy az egyben ugy nezett ki, mint egy
japan (csak azt hiszem, hogy pedalja is volt), de a felirat mar nem volt rajta, es mintha azt mondtak
volna, hogy ez is Simson.

Megegyszer koszonom

Ubi
---------------

MaCS 1998.06.09 19:02

Halihó!
Nálam a történet röviden a következo: 1990-ben volt szerencsém beszerezni egy S51/C Simsont.
Én még 19000 pénzért vettem, három hónappal késobb 86000 volt az ára.
Szerettem is nagyon, jól ment, lehetett szerelgetni -- nem kellett, lehetett! -- ketten is elvoltunk
rajta.
Aztán tavaly meg kellett állapítanom, hogy különösen öltönyben nem éppen tiszta menet.
Elhatároztam hát, hogy robogósítok. Elsore beszereztem egy Yamaha Champet. Egy hétig bírta
nálam. Kicsi volt a kereke, rázott. Ment max. 50-nel, de 1,5-2 literrel többet ivott, mint a Simson.
És ami a legrosszabb volt: nem lehetett rajta sebességet váltani! :-(((
Visszavittem, visszavették. Aztán gyütt a mázli, és egy kereskedonél megpillantottam egy
SR50-es Simson robogót. Ráadásul fele annyiba került, mint a legolcsóbb japán darab. Egy kicsit
bütyköltem rajta, és teljesen jó kis moci lett belole. Nem fogyaszt 2,5-nél többet, ha kell, tartósan
megy 70-nel, szükség esetén zokszó és kényelmetlenség nélkül elvisz két emberkét, és IGAZI
SEBVÁLTÓ VAN RAJTA, ami még a cipomet sem szedi szét! Tehát nálam ez az optimális
keveréke az igazi motornak és a robogónak.

Nagyon szeretek is menni rajta, szerintem teljesértéku közlekedési eszköz. A hideg nem komoly
gond, nagyon jó védruhákat kapni, csak a csapadékot úúútálom.
Meg az elkeseríto közlekedési morált. Itt a négykerekuek nagy része egészen egyszeruen
féltékeny a kétkerekuekre. Több európai országban motoroztam már, és mindenhol a következot
tapasztaltam: íratlan szabály, hogy aki csak közlekedik, egy csapatban jáccik. Ennek megfeleloen
a nagy jármuvek még akkor is hagynak helyet az út szélén a kicsiknek, ha az nem is éppen
szabályos. Tudják, hogy ok nem lesznek lassabbak attól, ha elmegy mellettük egy motoros, mivel
bármikor simán vissza lehet elozni. Úgy éreztem, vigyáznak rám, és komolyan segítették a
közlekedésemet.
Idehaza ezzel szemben presztízskérdés lett, hogy egy olcsó motor nehogymá' elmennyen a drága
kocsim mellett. Tipikus eset: áll a dugó, hely van mellette elég. Nyomulok elore. (Nem gyorsan,
bunkó módon, veszélyesen, hanem teljesen normálisan.) Fickó meglát a tükörben, már forgatja is a
kormányt, és lezárja elottem a rést. Idonként még rám is vigyorog. Mindennapos eset.
Nyugaton ezzel szemben ha egy vezeto megláttya, hogy motoros (/biciglista) jön, és esetleg nincs
elég hely, szintén forgatni kezdi e volánt, csak épp a másik irányba.

Ubi: utána nézek.

Üdv: MaCS
---------------

Zölduborka 1998.06.09 17:30

SEGITSETEK!!!

Kedves leendo motorostarsak!
Szeretnek venni egy robogot es kb. 150 ezer forintom lenne ra, de sajnos abszolut analfabeta
vagyok hozza. Mit illetve melyiket javasoljatok? Vegyek egy olcsobb de uj del-koreait ill. indiait
vagy vegyek egy hasznalt japant?
Es ha uj akkor melyiket, ha hasznalt, akkor melyiket es mire figyeljek oda?
Tudtok valami jo boltot, ami szombaton is nyitva van es van valasztek mind hasznaltbol, mind
ujbol?

Elore is koszonom,

Ubi.
---------------

dulifuli 1998.06.09 17:02

Ja, a hátrányokat elfelejtettem:
A ronda és ideges autósok és a buszok, amiktol én félek.

Nem túl barátsdágos egyik se, mert bennük van az, hogy ez a kis kétkereku most mit lassít
engem itten...
---------------

dulifuli 1998.06.09 16:59

Nekem van egy INDIAI(!!) gyártmányú Kinetic típusu robogóm.Amolyan igazi tekerospedálos,
ötvenköbcentis vadállat.
50-el még megy is.
De amit még nem mondtam, az a lényeg : mindehhez másfél liter eszik!

Szerintem nem is nagyon érdemes mással közlekedni.A BKV-nál sokkal olcsóbb, az autónál
gyorsabb városban, mindenhova elvisz és még léghutés is van.
---------------

Benoe 1998.06.09 14:34

Én kínomban lettem robogós, mikor elvették a jogsimat. Egy darabig még autóztam utána, de
elegem lett belole, hogy ahány rendor, annyiszor 2000 vagy feljelentés.

Így vettem egy robogót, Honda Tact volt, 60-nal bírt menni, és télen kurva hideg volt rajta. Viszont
onnantól ha meg is állított a rendor, 500 volt a tarifa. Ja, és kb. ugyanannyi ido alatt értem be
Pestre, mint ma autóval.
---------------

santa 1998.06.09 02:01

Szia MaCS!
Hát én abban biztos vagyok, hogy az elsô megfelelô mennyiségü összegyüjtött pénzembôl egy
normális gépet (chopper) veszek. (Kocsi- ha eccer arra is felgyülik- csak utánna)
Én nem ilyenkor tavasszal szoktam "kiolvadni", ugyanis nem nagyon tunnám elképzelni azt a
három hideg honapot sem motor nélkül, ugyhogy akkor se nagyon állok le, legfeljebb az idôt
korlátozom.( a térdeim, meg a derekam nem nagyon örül ennek)
Van, hogy napokig nem csinálok semmit, csak motorozok (ugy összevissza, céltalanul) egész
nap. (ezenkivül el bírnám viselni, hogy ugyanigy céltalanul valami nagy dög kamionnal...).
Amugy semmi különös gépem sincs, csak egy TZ. (most az is széjjel van szedve. átalakítás
folyamatban...), de másra egyelôre nem tellik (meg még néha erre sem üzemanyagilag). Ugy
nagyjából az összes mozdítható pénzem a motorra (+ a gitárcuccomra) ment rá. Más nem is
érdekel.
Szerintem az egész motorozás lényegét jol megfogalmazza az egyik EDDA szám:
" Ne fogjon körbe semmi ami megvéd,
Testemet a szél had tépje szét! "
Aztán ezt valaki érzi (és magával ragadja, valaki meg leszarja (az gondolom még nem próbálta :-) ).

Qrva jo túrákat kivánok minden motorosnak!
santa

Ja, az meg szégyellje magát, aki a motort arra használja, hogy eljusson vhova. Arra ott van az
auto!!! :)))))
---------------

MaCS 1998.06.09 00:46

Tehát itt a jó ido -- ha éppen itt van --, és elo lehet végre tolni a motort a lefagyás veszélye nélkül is
(ellentétben az Ablaxszal). Én megtettem.
Kíváncsi lennék, hogy van-e köztetek hasonlóan két kerékre hangolt lelkes megszállott, aki
szívesen megosztaná véleményét és nézeteit a sporttársakkal és szemlélokkel.

MaCS Creative Commons License 1999.04.16 0 0 83
Halihó!

Tavaly már nyitottam egy ilyen témát, aztán a rosszidő beköszöntével el is süllyedt, majd a téli összeomláskor elveszett.
Most ismét itt a jóidő, úgyhogy lehet motorozni!
Ráadásul megtaláltam a régi mentésemet, úgyhogy megpróbálom újraindítani a dolgot.

Üdv: MaCS

Mad Ozsi Creative Commons License 1999.02.26 0 0 82
Üdv. mindekinek akiben motoros szív dobog ( nem pacemaker ).
Új belépő vagyok . A gépem (zxr750r)már készen áll a tavaszra . Az időjárás is biztató , nem soká riogathatjuk a népeket .
HIP-HIP
Előzmény: Mad Ozsi (81)
pepi1 Creative Commons License 1999.02.10 0 0 80
Hát ez a záras jó kérdés. Gondolom ilyen nem létezik :(

Én egy kb. 2 méter hosszú láncot használok, ami edzett acél és saválló a zár is a tájékoztató szerint. Asszem Viro a márkája és olasz. Mivel a kb 1 cm átmérőjű "drótból" levő láncszemek nemcsak hajlítva vannak hanem hegesztve is, talán egy kicsit jobban tart. És ez az egész be van rakva egy kissé zsugorított, kék áttetsző műanyagcsőbe.

Egyébként amellett hogy ellopják az egészet, én attól is félek, hogy meghúzzák, (mert mér van ilyen motorja ha nekem nincs...) vagy leszednek róla valamit (mert kell vagy mer mér ne)

és most megyek megnézem a levlistát :)

Üdv
Előzmény: Gyalogkakukk (76)
Gyalogkakukk Creative Commons License 1999.02.10 0 0 79
"Tudom, semmi szerepe nincs az olomnak a ketutemueknel, ezert furcsallom" - az égésben van szerepe. Az égéstermék szennyezobb, mint ólommentesnél, de az égés maga jobb.
Gyalogkakukk Creative Commons License 1999.02.10 0 0 78
Megnyugtatlak (?): a négyütemuek is szarabbul mennek ólommentes benzinnel. Adalékok kellenek, illetve kellenének, de azok nem mindig vannak...
jo_lenne_tudni Creative Commons License 1999.02.10 0 0 77
Sziasztok!

Lenne egy "szakmai" kerdesem. Miert nem mennek a ketutemuek (Mzk, Simsonok) olommentes keverekkel. Tobben tapasztaltuk, hogy mintha egy "fordulatszabalyozo" akadalyozna meg azt, hogy kiporogjon a motor.

Mas is tapasztalta mar ezt?

(Tudom, semmi szerepe nincs az olomnak a ketutemueknel, ezert furcsallom..)
Gyalogkakukk Creative Commons License 1999.02.10 0 0 76
Mit lehet tenni egy 10 emeletes panelházban, ahol nincs garázs, hogy ne lopják el a motorodat?

Odahegeszteni egy villanyoszlophoz?

Léteznek sav-, hidegvágó-, áttételes fogó-, egyátalán tolvaj-álló zárak?
Abi Creative Commons License 1999.02.09 0 0 75
Hali!

Mindenkivel tudatom, hogy már jóideje létezik egy motoros levelező-lista egy rakat emberrel, és jó hangulattal.
Van szakértő is minden témában!
Feliratkozás
Robzon Creative Commons License 1999.02.08 0 0 74
De jó, motor-topic, ide járok majd, mivel magam is motor buzi vagyok.
Volt már Suzukim (GS 500E, GS 1000G), Kawasakim (GPZ 900 R, ZZR 1100[150 lovas nagy állat, imádtam]), meg kis 125-ös endurók, meg robogók. Most csak egy 92-es Yamaha FZR 600-assal nyomulok, kotroc, de én szeretem. Igazi motorra (Honda CBR 900 RR, VFR 750 R) sajnos most nincs pénzem.

Szóval GPZ 500 S. Ez már kéthengeres (a régi négy, nekem szimpatikusabb) 27, vagy 50 lovas, helyes kis motor, tanulni tök jó, akárkinek. De nem egy igazi gyorsasági gép. Nekem nem tetszik.
pepi1 Creative Commons License 1999.02.08 0 0 73
Sziasztok!

Én is "gyakorló" motoros vagyok egy 4 éves 250es Suzuki Bandittal. Van a családban japán robogó is, és sajna volt már amit el is loptak.

Nyárra már lehet tervezni, én pl. ezt ajánlom nyárra. :))
Budapestieknek leginkább ajánlom a tavasszal szokásos Kétkerekű kiállítást.

Egy hamarabbi kérdésre:
Mennyibe kerül egy motor áttételesen (benzin és alkatrészen kívül):
- 50 ccm alatt: 0 Ft
- 250 ccm: havi 250 Ft
- 250 felett: súlyado + 13000 körüli kötelező bizt.
Alfred Creative Commons License 1999.02.08 0 0 72
MaCS:
Már nem szabad.Az ember feneke alól is kilopják.

offtopic:Jártál a Császár Elődben?
Előzmény: MaCS (71)
MaCS Creative Commons License 1999.02.08 0 0 71
Halihó!

Jelentem, közeledik a tavasz, lassan elő lehet tolni a motorosított biciklket!

Üdv: MaCS
szomszed Creative Commons License 1998.09.14 0 0 70
Bocsanat!
proc Creative Commons License 1998.09.14 0 0 69
Kawasaki GPZ 500 S. Ki mit mondana erről. Eladó van??
Egyébként jó a robogózás, de én meglepetten tapasztaltam, hogy egy 125-össel majdnem ugyanannyira lehet virgonckodni, és ugyanakkor nem kell attól tartani, hogy lelöknek a dömperek a "70-es" utakról, mert lazán jobban gyorsulsz a legtöbb kocsinál. Az is igaz, hogy túl sokra nem becsülik a bőröd.
Az igazán kellemetlen meg az, ha előremész oldalt a kocsik elé, aztán váratlanul lefulladsz.
proc Creative Commons License 1998.09.14 0 0 68
Kawasaki GPZ 500 S. Ki mit mondana erről. Eladó van??
Egyébként jó a robogózás, de én meglepetten tapasztaltam, hogy egy 125-össel majdnem ugyanannyira lehet virgonckodni, és ugyanakkor nem kell attól tartani, hogy lelöknek a dömperek a "70-es" utakról, mert lazán jobban gyorsulsz a legtöbb kocsinál. Az is igaz, hogy túl sokra nem becsülik a bőröd.
Az igazán kellemetlen meg az, ha előremész oldalt a kocsik elé, aztán váratlanul lefulladsz.
Gorcsev Creative Commons License 1998.09.09 0 0 67
És? Milyenek? (Én mindig csak messziröl látom.)
Tájbor Creative Commons License 1998.09.09 0 0 66
Helló Mindenkinek!

Már régen meg akartam írni a T.asztalnak, hogy azóta megnéztem párszor a Red Baron nevű
helyet. Nem éppen akkora amelyre emlékeztem, de még így is naggggyon nagy, sok-sok géppel.

Üdv:
Tájbor

Zölduborka Creative Commons License 1998.09.09 0 0 65
Ugy latszik ez egy ilyen nap, ez mar a masodik topic, amit elobanyaszok, de muszaly elmeselnem, hogy a nyaron vettem egy robogot.
Egy teljesen noname darab (azt hiszem indiai osszeszerelesu Puch licence es Hero a becsuletes neve), de 0 km-esen vettem kevesebbert, mint egy agyonhasznalt 6-8 eves japan. Sokat keresgeltem es nezelodtem, mire e mellett dontottem. A Simson SR 50-est 2 evesen talaltam egy robogokereskedonel 200 ezer forintert es azt mondta, hogy ujonan eleri a 350-et is, ugyhogy errol lemondtam. Vegul ratalaltam egy Fiat markakereskedonel a Hero nevre keresztelt darabra 189 ezerert. Ez egy nagykereku robogo (de nem olyan Babetta kinezetu, hanem tok modern muanyag "kasznis") 4 LE-vel es 50 ccm-mel es ket szemelyes.
A gyari papirok szerint 70 km/h a vege de mivel ezt a magyar KRESZ nem engedelyezi, ezert van benne egy folytas, ami 1,5 LE-re es 40 km/h-ra csokkenti a virgonckodas hatarait.
Ezt a fojtast ki lehet belole szedetni, csak kozom sincs, hogy hol es mennyi idos koraban lehet.Sot ezen felul ugy hallottam, hogy lehet ezeket a kis vakarcsokat is tuningolni, de szinten nem tudom, hogy hol.
De mindegy, mert amire nekem kell, arra jelenlegi allapotaban is tokeletesen megfelel, de kesobb lehet hogy jol jonne, ha legalabb 50-nel tudnek menni.

Udv.

Ubi

Zölduborka Creative Commons License 1998.07.24 0 0 64
Eladtak! es nem nekem :(

Mint megtudtam ez egy sorszamozott peldany volt (700.) es csak 2000-et csinaltak belole, ettol mondjuk meg lehetett szar, de nem hinnem.

Most 50 ccm-es endurokat keresek hasonlo arban, ha tud valaki ajanlani valami f@sza helyet, ahol lehet sokfelet kapni, ne tartsa vissza!

Kosz

Ubi

Gorcsev Creative Commons License 1998.07.24 0 0 63
Jobban belegondolva egy kis kétütemünél inkább a 15. A 10 az igencsak alsó határ (tapasztalat :(()

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!