Az az igazság, hogy nem vagyok egy motor mágus. Az biztos, hogy tökéletesen ment. Nem magátol ált le, én állítottam le. Másnap reggel indítottam volna de áááá...... Azóta se ki se be se nyő .....
Szóval így állunk. Ha tudtok valakit, aki megnézné és meg tudná mondani mi a baja az nagy nagy segítség lenne. ( Lehet hogy csak valami vezeték, vagy az is lehet, hogy a chip. Na ez árban ugye.....) Szóval ha tudnám mi a baja azt is tudnám kb menyi a javítás, és az tök jó lenne .
Tehát Tovarisi keresem azt a socialista brigádot, aki kiszállna hozzám, és egy kellemes kommunistaszombat ( vagy más nap. A lényeg a kommunista) keretében megmondaná mi a fészkes fenét tudok kezdeni a mocimmal. Természetesen a Vatikánt nem ismerem el, ergó a pénznemét sem használom. -- természtesen nem ingyen kérném.
Vladimir!
Ha melegszik lehet, hogy belső zárlat van, vagy ha ez a melegedés csak az izzadt kezed eredménye akkor végig kell szondázni az egész gyújtóáramkört a tekercstől az elektródig. Lehet:tirisztor, tekercs, (ha van chip akkor szopi) Vagy akár a kondi is lehet, mint átszakadás vagy elektrolitnál zárlat. Kalapács vagy megszakito eléggé koszos (koxos:) esetleg ha a főtengelyed olyan szar:( hogy nem emel ki semmit. Várjá má' ez egyáltalán mech. vagy electr. ???
Nem tud valaki segíteni????? Van egy Suzuki Savage 650 LS tipusú mocim, és nincs semmi gyujtásom. A gyertyát kivettem, a motort tekeri, de nem szikrázik. A gyujtókondit kicseréltem ( nagyon melegszik ha próbálkozom ) de nem segitett. Nekem itt megáll a tudomány, viszont éppen nem állok úgy, hogy egy márkaszervízben több 100 rongyot otthagyjak. Nincs valakinek tippje??????
Szerintem van éppen elég találkozó, felesleges mégegyet külön szervezni! Egyszerübb, ha megbeszéljük, melyikre megyünk el együtt (vagy ott találkozunk)
Ahha... Obi wan, én erre azt mondom, hogy ha eredeti anyag akkor soká tartson alattad!! :)
Csak a magyar biliacél dugattyúgyártást kéne a KERMI nek bezáratni, mert felénk van egy x bolt, ahol 200km után szétmegy a frissen vásárolt dugó stb...:((
Hi goose!
Köszi, már nekem is régen benőtt a fejem lágya! A tartósság elsősorban azon múlik, hogy mennyire hajtod ki a motorból amit tud, másodsorban azon, hogy milyen minőségű alkatrészek (eredeti!) vannak a kritikus helyeken. Idáig 5000 km van a gépben (fél év alatt), de a főtengely, dugó stb. állapota nem utal arra, hogy a következő 5000-ben szétesne. A kritikus helyeken meg kell adni a módját a dolognak és akkor nincs gond. Egyébként abban igazad van, hogy a 70 ccm-es szimó mindenhol gyári cuccal(főtengely,dugó,henger,kuplung, áttátelek) igen tartós konstrukció. Nem hinném, hogy a 60 km/h sebességnél 4000-et forgó 90 ccm-es szimó hamarabb elkopik, mint az ugyanilyen sebességnél 7000 -et forgó 50 ccm-es!
A találkozó nagy ötlet, valami mindenkinek egyformán távol eső helyet kéne kitalálni: még nemtomhol' Mátra,Balcsi vagy akármilyen istenhátamögötti hely,ahol ha leállitom a "hajtóművet" előbb-utóbb hallom a szivdobogásomat.(ritka hely, de már találtam néhányat az országban.
Tűkön ülve várom a jogsit :p ha meglesz meg sem állok reggeltől estig.
goose: semmi neheztelés, csak tényleg nem lenne jó, ha a szalámijelenség érvényesülne! :)
Miccólnátok egy találkozóhoz? Mondjuk aug. végén, ha már levették a gipszemet!
A Simsont nem a sebesség miatt furattam föl. Városban elég az 50, max. 60, országútra meg ott az ETZ.
Inkább az vezérelt, hogy legyen némi tartalék a gépben, ami különösen itt a hegyen jól jön.
A Citadellás találkozón mindenféle motoros megjelenik, de itt talán több a speed motoros, mint máshol. Egyáltalán nem sörivós, mivel ez a találkozó csak pár órás. Együtt megyünk egy kört a városban, majd utánna általában Visegrádra de a múltkor Velencére mentünk. Szerintem nagyon klassz, gyertek nyugodtan bármilyen motorral, MZ -től az R1-ig minden volt. A tempó is olyan, hogy tartani tudja mindenki.
Helló Kenobi tábornok! Neked van a 90ccm-es wadmotorod? Anno én is akartam csak pénz nem volt rá... Mostmár benőtt a fejem lágya:a tartósságra esküszöm.
Jó gép a 70-es Szimó, csak az a baja, hogy a Tábori-féle 26-30 -as végáttétellel kicsit gyenge 4. fokozatban. Ha van kedve, akkor kipörgi magát 80-85 km/h -ra (ez nem szakadékban hátszéllel mért adat!!!), ha nincs, akkor nem!
Ettől sokkal másabb a 90 ccm-es, 4 felömlős Szimó, aminek 110 km/h körül van a vége. Ezt is Tábori csinálja.
MaCS! Bocs a másik topicért, csak nem láttalak mert el volt süllyedve... Akkkkorr egyesitsük erőinket!
Ha valaki mesélne a Citadellás találkozóról (kik vannak sörivós max-körös-e? csak banda csak nagy gép stb..)
azt megköszönném!:)
About me:Most lesz meg durván 3-4 hét múlva az AKorl jogo , de már ott vár rám a 350JAWA pöcröff állaporban :))))
Néha azárt enyhitem a magányt és a töltésen megzavarom :p . Az egyik barátom eszeveszetten keres 125-ös MZ-t!(főleg etz-t) segitsünk rajta gyerekek!
Hazajöttem, átvettem Tábori mestertől az immáron 70 ccm-es Simson SR50-emet, aztán rakattam magamra egy fekvőgipszet. :(((((
A gipsznek semmi köze a motorhoz, csupán egy leejtett ceruza volt a ludas, de voltaképpen mindegy.
A motort a szigorú bejáratási procedúra miatt nem tudtam igazán kihajtani (1000 km max. 50-nel, 2000 km max. 60-nal), de érzésre nagyon tetszett. A hegyre úgy jött föl, mint a sicc!
A dolog 44e forintba került, amibe beleszámít a hengerfúrás új dugattyúval, a kuplung megerősítése és a váltó átáttételezése is.
Nem olcsó mulatság, de nekem megérte. (Hiába, az ETZ mellett kevés volt a 60 ccm :))
Amikor én szereztem jogsit (két hónapja), akkor még így volt:
Az A1-es jogsi 21 év alattiaknak szól, 125cc-ig.
Van A korlátozott, ez 25KW-ig jó, ehhez vizsgázhatsz 125-ös MZ-vel.
A korlátozás nélküli (PÁVos) A-hoz kell PÁV (nem nagy szám, de 10kFt), ezen kívül min. 50LE-s mocival kell vizsgáznod, ezzel a jogsival aztán vezethetsz akármilyen motort.
Na akkor mégegyszer: robogóval semmilyen jogsival nem szállíthatsz utast,mert annak nincs forgalmija. Hiába csinálták a németek 2 személyesre, itt a SM kategória miatt egyszemélyesnek minďsül.
Ha szerzel rá rendszámot, és forgalmit kétszemélyes verzióra, akkor lehet, de csak A2-es jogsival. (illetve ezt nem tudom, most hogy nevezik, csak annyit: az A1-es max 125 ccm-ig jó és nem lehet vele utast vinni, a "komolyabb" A-val már igen, de csak akkora motort vezethetsz /teljesítményre/ amekkorával vizsgáztál.)
Ha a forgalmijában az szerepel, hogy két személy utaztatására alkalmas, illetve van jogosítványod vezetni.
A Balatonon nem bűntetik a robogósokat, még sisak nélkül sem. Tapasztalat, ha valakinek más a tapasztalata, javítson ki.