A Citadellás találkozón mindenféle motoros megjelenik, de itt talán több a speed motoros, mint máshol. Egyáltalán nem sörivós, mivel ez a találkozó csak pár órás. Együtt megyünk egy kört a városban, majd utánna általában Visegrádra de a múltkor Velencére mentünk. Szerintem nagyon klassz, gyertek nyugodtan bármilyen motorral, MZ -től az R1-ig minden volt. A tempó is olyan, hogy tartani tudja mindenki.
Helló Kenobi tábornok! Neked van a 90ccm-es wadmotorod? Anno én is akartam csak pénz nem volt rá... Mostmár benőtt a fejem lágya:a tartósságra esküszöm.
Jó gép a 70-es Szimó, csak az a baja, hogy a Tábori-féle 26-30 -as végáttétellel kicsit gyenge 4. fokozatban. Ha van kedve, akkor kipörgi magát 80-85 km/h -ra (ez nem szakadékban hátszéllel mért adat!!!), ha nincs, akkor nem!
Ettől sokkal másabb a 90 ccm-es, 4 felömlős Szimó, aminek 110 km/h körül van a vége. Ezt is Tábori csinálja.
MaCS! Bocs a másik topicért, csak nem láttalak mert el volt süllyedve... Akkkkorr egyesitsük erőinket!
Ha valaki mesélne a Citadellás találkozóról (kik vannak sörivós max-körös-e? csak banda csak nagy gép stb..)
azt megköszönném!:)
About me:Most lesz meg durván 3-4 hét múlva az AKorl jogo , de már ott vár rám a 350JAWA pöcröff állaporban :))))
Néha azárt enyhitem a magányt és a töltésen megzavarom :p . Az egyik barátom eszeveszetten keres 125-ös MZ-t!(főleg etz-t) segitsünk rajta gyerekek!
Hazajöttem, átvettem Tábori mestertől az immáron 70 ccm-es Simson SR50-emet, aztán rakattam magamra egy fekvőgipszet. :(((((
A gipsznek semmi köze a motorhoz, csupán egy leejtett ceruza volt a ludas, de voltaképpen mindegy.
A motort a szigorú bejáratási procedúra miatt nem tudtam igazán kihajtani (1000 km max. 50-nel, 2000 km max. 60-nal), de érzésre nagyon tetszett. A hegyre úgy jött föl, mint a sicc!
A dolog 44e forintba került, amibe beleszámít a hengerfúrás új dugattyúval, a kuplung megerősítése és a váltó átáttételezése is.
Nem olcsó mulatság, de nekem megérte. (Hiába, az ETZ mellett kevés volt a 60 ccm :))
Amikor én szereztem jogsit (két hónapja), akkor még így volt:
Az A1-es jogsi 21 év alattiaknak szól, 125cc-ig.
Van A korlátozott, ez 25KW-ig jó, ehhez vizsgázhatsz 125-ös MZ-vel.
A korlátozás nélküli (PÁVos) A-hoz kell PÁV (nem nagy szám, de 10kFt), ezen kívül min. 50LE-s mocival kell vizsgáznod, ezzel a jogsival aztán vezethetsz akármilyen motort.
Na akkor mégegyszer: robogóval semmilyen jogsival nem szállíthatsz utast,mert annak nincs forgalmija. Hiába csinálták a németek 2 személyesre, itt a SM kategória miatt egyszemélyesnek minďsül.
Ha szerzel rá rendszámot, és forgalmit kétszemélyes verzióra, akkor lehet, de csak A2-es jogsival. (illetve ezt nem tudom, most hogy nevezik, csak annyit: az A1-es max 125 ccm-ig jó és nem lehet vele utast vinni, a "komolyabb" A-val már igen, de csak akkora motort vezethetsz /teljesítményre/ amekkorával vizsgáztál.)
Ha a forgalmijában az szerepel, hogy két személy utaztatására alkalmas, illetve van jogosítványod vezetni.
A Balatonon nem bűntetik a robogósokat, még sisak nélkül sem. Tapasztalat, ha valakinek más a tapasztalata, javítson ki.
Én is voltam szombaton a Citadella-Velence túrán. Csak utálom, hogy mindig valami füstölő csotrogány MZ, vagy visszadurrogó chopper ment előttem.
De az teccett, hogy a rendőrök sehol nem kezdtek el "dolgozni"...
De Simson a robogó kétszemélyesnek készült, de:
1: segédmotorként használjuk, így nem lehet utast szállítani.
2:SM vagy B jogsival egyébként sem vezethetsz 2 személyes motort, sďt ha jól tudom még A1-gyel sem szállíthatsz utast.
A saját ksézítésš térdvédď ronda.Gyakorlatilag kivágtam két lekerekített végš, hosszú téglalapot alulemezbďl. pártíz cm szögvassal ráokumuláltam a Verhovina vázára azt annyi. A lábszáramat és a térde,et védte a széltďl és a felcsapódó víztďl, de alja nem lévén a cipďmet már nem. Akkoriban az egyetlen robogószerš képzďdmény a Simson Schwalbe volt kicsiben, de arra se volt jó a SM papír, mert akkor még rendszámosnak lehetett csak használni, utánna nemsokkal lazult kicsit a dolog. Elďtte volt még a Panni robogó, meg a Tatran, mindkettď nagy (bár a Panmniban nem vagyok biztos, hogy nagymotor).
Készítettem fényképeket, majd
visszanézlek, hátha rajta vagy valamelyiken, akkor szkennelek is majd.
Engem nem láttál a Hondámon?
Amúgy idejét nem tudom, hogy ezelőtt mikor úsztam a Velencei tóban, tök jó volt ez a szombat.
Mostanában nem tudtam benézni, amit igy utólag nagyon sajnálok, mert én is voltam a Citadellánál, meg Velencén is! Lehet, hogy láttuk is egymást. Piros Honda VFR volt alattam :)
Meg tavaly eleg reszletesen leirtam a Simson robogok altalam velt ismerveit. Talan hasznos lehet, keresd meg a lista aljan. A Simson szora keresve konnyen megtalalhatod! (Amugy szerintem SaGa szamara is nagyon jo kompromisszum lenne.)
kawasaki: Szerintem nem. Bar nyilvan nem ugyan az, de azert ugyan az a legyege a motorozasnak es a robogozasnak. Ugyhogy szerintem jol megfernek egymassal. En akar motoron, akar a robogon ulok, lelkesen integetek minden 2kereku gepesitett kolleganak. (Az mar mas kerdes, hogy az automata robogosok nagy resze nem integet vissza.) ;)
Udv: MaCS
ui: Most jar le a 2 hetes Los Angelesi kirandulasom. Nagyon meglepo, hogy milyen keves motorost latni itt, a robogot meg nem is ismerik!
Konkrétan (a korábbi írások alapján) egy SR50esre gondoltam. Az 2személyes, nem? Mit tudtok mondani még róla?
"Kelendő" (lopás), javíthatóság, ...?
Köszi SaGa. Milyen az a saját kis szerkezet ("térdvédő")?
PRO: a könnyebb javítani nem biztos, erďsen típusfüggď.
Kontra: csak egyszemélyes. Ami kétszemélyes és robogóra hasonlít, az pl a Suzuki valami 400-as (talán XDR, amit mostanában hirdetnek a német adókon), de ez "nagymotor", A kat jogsi kell hozzá és gyanítom, nem olcsóbb, mint egy autó. A robogók is lehetnek igen drágák. Az újak árai valahol 200k Ft körül kezdďdnek (van olcsóbb is, csak nem tudom, mitďl olcsóbbak, ha az összes többi tényleg két kiló körül indul és fél milka környékén ér véget.
Lopás ellen vannak igen durva kinézetš, vastag "láncok". Szerintem belül talán drótkötél lehet, kívül meg (a kötél körül) valami nagyátmérďjš hengerek. Elďgye, hogy nem lehet az erďvágót ennyire kinyitni. Hátránya, hogy elfoglalja a fél sisktartót, bár nekem a Simson robgó ülése alá befért. Ára valami 2700 Ft volt a Metro-ban.
Közlekedés: mivel max 501-et mehetsz hivatalból (és a japán robogók nem is tudnak többet, sďt normális fogyasztással ennyit se), óvatosnak kell lenni olyan helyen, ahol egyébként tépnek mint állat. Mivel jól gyorsulnak, mozgékonyak és kis helyen elférnek, könnyebb velük lavírozni. Bár ha a körút mindkét sávja dugig beállt, ezekkel is óvatosan lehet kerülgetni a kocsikat.
Nagyobb távok: én nem indulnék el 30-50 km-nél messzebbre, de vannak, akik többszáz km-es távokra is elmennek. csak bírni kell idegekkel meg ülďgumókkal.
Hideg és esď: még mindig kevésbé rossz, mint egy "csupasz" motoron. A robogó elďnye a "sima " motorokhoz képest az, hogy esď után közlekedve se leszel csupa trutyi, mire hazaérsz. A hideg ellen meg jól fel lehet öltözni. Én ifjabb koromban (20 éve) jártam egész télen egy verhovinával, ami még csak nem is robogó. A ködös tavaszi idďkbeálltával eszkábáltam rá olyan lemezt, mint ami a robogókon az ember térdét védi, mert egy átnedvesedett farmerban igen rossz érzés 50-nel "száguldani".
Hali!
Mostanában erősen gondolkozok azon, hogy vegyek magamnak egy robogót. De szeretném először felmérni az előnyeit és hátránait. Segítenétek?
Eddig ezeket gondoltam ki:
PRO: gyorsabb forgalomban, olcsóbb (beszerzés és fenttartás egyaránt), könnyű parkolni, könnyebb javítani
KONTRA: csak 2 személyes, lopják (mennyire?), veszélyesebb a közlekedés (milyenek a tapasztalatok?), nagyobb távokra nem alkalmas, hidegben és esőben kellemetlen (ugye?)
Köszi a segítséget előre is.