Arról nem is beszélve, hogy a magyar dugattyúk tetején éktelenkedik hógy kúpos bemélyedés is. Szóval: Ments meg Uram a magyarok "alkatrészeitől" minket.
LeninAPánk
Még az is lehet, hogy én is tudok egy embert, aki tud neked segíteni ...
Ha goose nem tud, akkor végszükség esetén talán nekem is van egy ismerős, de ezt még le kéne vele is tárgyalnom...
Szóval, ha kell a fickó, akkor írj ide és a részleteket megbeszéljük ...
Maximálisan 1et értek.
Kedvenc esetem az volt, amikor az SR50-eshez akartam sebességméró-spirált venni. Az 5. teljesen különböző és rossz hosszúságú példány után feladtam, és elkezdtem berhelni.
Ezek a kiváló magyar kisiparosok még egy bovdent sem tudnak méretre elkészíteni, mit várunk hát mondjuk egy dugattyútól, ahol 1-2 ezredmilliméter a tűrés?
Ráadásul az eredeti gyári dugattyúknak elég speciális a formájuk (a hőtágulás miatt), amit a magyar szakik meg sem próbálnak utánozni!
Kedves Goose!
A Simsonhoz való magyar utángyártott termékek abszolút csapnivalóak. Éppen ezért szinte kizárólag csak eredeti alkatrészeket használok. Ahogy egy motorboltos ismerősöm mondja: százszor jobb egy használt, jó állapotú német cucc, mint egy új magyar! Egyedül a hengerpersely és a dugattyú magyar gyártmányú, de nem az a rosszféle, hanem a Tábori-féle elég drága cucc. Nem mérhető össze a 600 Ft-os átlag magyar dugó (50 ccm) a Tábori által csináltatott több ezer Ft-os dugóval (90 ccm). Persze ettől is tartósabb az eredeti német dugó, henger stb, mint ahogy már korábban is kifejtettem. Még egyszer hangsúlyozom, ha hozol nekem egy teljesen gyári 50 ccm-es szimót, akkor - ha akarom - 200 km alatt széthajtom neked, bármilyen kitűnő állapotban is van! Nem győzöm hangsúlyozni a vezetési stílus fontosságát!
Csak most látom ezt a topicot, pedig a téma elégg érdekel. Na mindegy, a legjobb lesz, ha szépen mindent végig olvasok. Na, mejd a massage után! Szóvál én novemberben töltöm be a 14-et. A robogó már régóta álmom. A kérdésem a következő : amig be netm töltöm a 14. évemet, milyen vizsgákat tehetek le? És nem tudja valaki, mennyibe kerül mostanság egy komplett robogó jogsi? Köszi!!
Az az igazság, hogy nem vagyok egy motor mágus. Az biztos, hogy tökéletesen ment. Nem magátol ált le, én állítottam le. Másnap reggel indítottam volna de áááá...... Azóta se ki se be se nyő .....
Szóval így állunk. Ha tudtok valakit, aki megnézné és meg tudná mondani mi a baja az nagy nagy segítség lenne. ( Lehet hogy csak valami vezeték, vagy az is lehet, hogy a chip. Na ez árban ugye.....) Szóval ha tudnám mi a baja azt is tudnám kb menyi a javítás, és az tök jó lenne .
Tehát Tovarisi keresem azt a socialista brigádot, aki kiszállna hozzám, és egy kellemes kommunistaszombat ( vagy más nap. A lényeg a kommunista) keretében megmondaná mi a fészkes fenét tudok kezdeni a mocimmal. Természetesen a Vatikánt nem ismerem el, ergó a pénznemét sem használom. -- természtesen nem ingyen kérném.
Vladimir!
Ha melegszik lehet, hogy belső zárlat van, vagy ha ez a melegedés csak az izzadt kezed eredménye akkor végig kell szondázni az egész gyújtóáramkört a tekercstől az elektródig. Lehet:tirisztor, tekercs, (ha van chip akkor szopi) Vagy akár a kondi is lehet, mint átszakadás vagy elektrolitnál zárlat. Kalapács vagy megszakito eléggé koszos (koxos:) esetleg ha a főtengelyed olyan szar:( hogy nem emel ki semmit. Várjá má' ez egyáltalán mech. vagy electr. ???
Nem tud valaki segíteni????? Van egy Suzuki Savage 650 LS tipusú mocim, és nincs semmi gyujtásom. A gyertyát kivettem, a motort tekeri, de nem szikrázik. A gyujtókondit kicseréltem ( nagyon melegszik ha próbálkozom ) de nem segitett. Nekem itt megáll a tudomány, viszont éppen nem állok úgy, hogy egy márkaszervízben több 100 rongyot otthagyjak. Nincs valakinek tippje??????
Szerintem van éppen elég találkozó, felesleges mégegyet külön szervezni! Egyszerübb, ha megbeszéljük, melyikre megyünk el együtt (vagy ott találkozunk)
Ahha... Obi wan, én erre azt mondom, hogy ha eredeti anyag akkor soká tartson alattad!! :)
Csak a magyar biliacél dugattyúgyártást kéne a KERMI nek bezáratni, mert felénk van egy x bolt, ahol 200km után szétmegy a frissen vásárolt dugó stb...:((
Hi goose!
Köszi, már nekem is régen benőtt a fejem lágya! A tartósság elsősorban azon múlik, hogy mennyire hajtod ki a motorból amit tud, másodsorban azon, hogy milyen minőségű alkatrészek (eredeti!) vannak a kritikus helyeken. Idáig 5000 km van a gépben (fél év alatt), de a főtengely, dugó stb. állapota nem utal arra, hogy a következő 5000-ben szétesne. A kritikus helyeken meg kell adni a módját a dolognak és akkor nincs gond. Egyébként abban igazad van, hogy a 70 ccm-es szimó mindenhol gyári cuccal(főtengely,dugó,henger,kuplung, áttátelek) igen tartós konstrukció. Nem hinném, hogy a 60 km/h sebességnél 4000-et forgó 90 ccm-es szimó hamarabb elkopik, mint az ugyanilyen sebességnél 7000 -et forgó 50 ccm-es!
A találkozó nagy ötlet, valami mindenkinek egyformán távol eső helyet kéne kitalálni: még nemtomhol' Mátra,Balcsi vagy akármilyen istenhátamögötti hely,ahol ha leállitom a "hajtóművet" előbb-utóbb hallom a szivdobogásomat.(ritka hely, de már találtam néhányat az országban.
Tűkön ülve várom a jogsit :p ha meglesz meg sem állok reggeltől estig.
goose: semmi neheztelés, csak tényleg nem lenne jó, ha a szalámijelenség érvényesülne! :)
Miccólnátok egy találkozóhoz? Mondjuk aug. végén, ha már levették a gipszemet!
A Simsont nem a sebesség miatt furattam föl. Városban elég az 50, max. 60, országútra meg ott az ETZ.
Inkább az vezérelt, hogy legyen némi tartalék a gépben, ami különösen itt a hegyen jól jön.