Van -e valahol info a neten a Nemet piacrol szarmazo, teljesitmenykorlatozott motorok folytasi modjairol tipusonkent ?
En pl. meglehetosen megszenvedtem egy 27 LE-s SUZUKI DR 750 -el. Az 50 LE-s talan mar elvezheto (hasznalhato) lett volna.Valamint rengeteget szivtam egy 100 LE-s EXUP al is anno. Jol jott volna ha tudom hogy jon elo belole az a +45.
Hát megvan! Honda Dominator. Brutális. 1 henger, 650 ccm. Olyan a hangja, mint egy tanknak, aminek a szomszédok talán nem is fognak annyira örülni.
Eszetlenül nagy nyomatéka van. Ötösben még rántva gyorsul a nagy Bimbó úti emelkedőn!
Így viszont sajnos el kell adnom az ETZ-t, pedig nagyon mexerettem. Szívem szerint megtartanám, de sajnos a frissen tönkretett lában sem feltétlenül rajong hosszú távon a sebváltó pozíciójáért, a másik oldali nyúlvány meg a berugdosást nem szereti.
Voltaképpen mindez nagyon komoly többletérv volt a csere mellett.
Szóval eladó egy nagyon szépen rendben tartott 1988-as 250-es ETZ egy halom eredeti pótalkatrésszel. Kizárólag értő, gondoskodó vevő jöhet szóba!
Tessek, mire a vege a szezonnak, sikerul teljesen felebreszteni bennem a motorok iranti rajongast. Ancs! Rakerestem a neten a motorodra, es tetszik! :)
Whoaa. En a Kawasaki Zephyr-re gondoltam. Tudod az a szep piros a kepen :))) Az XT600 a Tenere es a tobbiek inkabb endurok... Nekem a Naked Bike, lehetoleg soros, negyhengeres es lehetoleg Kawa a kiraly! :)
Milyen évjárat, hány km?
Én egy 92-est találtam, elég szép állapotban, 28e km-rel, 680e forintért. Kissé soknak tűnik, de még nem tudom, hogy egyáltalán mennyi az új ára.
A Neten és a szaklapokban szétnézve azt állapítottam meg, hogy nagyon jó gépről van szó, negatívumot nem is találtam róla.
Ettől függetlenül érdekesek még a konkurencia hasonló motorjai is: Yamaha XT600E, XTZ660 Ténéré, Suzuki F650 Freewind, DR650SE, Kawasaki KLR650, KLE500, illetve a Honda XL600V Transalp.
A 7végén igen kellemeset motoroztam a Mátrába. Fantasztikusak azok a kanyargós hegyi utak! Egy motoros találkozóba is belefutottam, de legnagyobb meglepetésemre csupa sportgépet láttam egy DR800 Suzuki és egy enyhén szólva lélegzetelállító BMW R1200C cruiser kivételével.
Nekem volt 2 db. nagyon jó moci.
Fékek, futómű rendben, a súlya is a legjobb volt akkoriban. Úgy emléxem alapból 129 LE. Be ne dőlj annak, hogy a 600-as jobban motorozható. A széles tankot "átölelve" szinte eggyé válsz a géppel. Egyébként meg a ő a legszebb. Én a japán gépek közül csak Hondát hajtottam, a többit nem ismerem.
A kapcsolási rajzok:
http://www.hanjo.coswig.de/simson/schaltpl.htm
A tunning tippek és a tunning kitek katalógusa ugyanerrďl a site-ról elérhetďek.
A site aliasa: http://simson.istcool.de
További jó simis helyek:
www.simson.de (ez egy simson klub) ahonnan nyílik még vagy 15 egyéb simsonos hely.
A gyár lapja:
http://www.simson-zweirad.com
Valamelyik linkrďl leszedtem egy komplett német kézikönyvet, adatokkal, fotókkal, valamelyik "normál" S5x-hez, Word doc formában, de fogalmam nincs honnan. Ha valakinek kell, elküldhetem, úgy 500 k zipelve.
URL-t de ám most ugyanis 1 éve hajtom az Enduro kapcs rajzait de a műszaki könyvtárban sincs belőle...(állitólag lábakelt mind a 10-nek....nem is csodálom)
Simson kedvelďk figyelmébe: A neten jártamban-keltemben ráleltem a Simson gyár lapjára. Még élnek és gyártanak, 25-125 ccm-s járgányokat. Azt a fajta robogót, ami MaCs-nak is meg nekem is van Star Classic néven gyakorlatilag változtatás nélkül 50, illetve 80 ccm-s kivitelben is ugyanazzal a vázzal gyártják. Ára: 3500-3800 DM.
Az amit most Star-nak hívnak, ennek egy kicsit áramvonalasított verziója, automata váltóval, önindítóval, egyebekkel. Van még vagy 5 tipus. A nagyobb járgányok (80-125 ccm) 5000 DM fölött vannak. Azt hiszem nem véletlen, hogy nincs itthoni forgalmazója.
Viszont ráleltem egy tunning cégre is, akik postán is kiküldik a Simson és MZ tunning kiteket illetve alkatrészeket. Egy Simo tuning kit: hüvely, dugó, gyšršk, tuning légszšrď és kipufogó. Ezek 570-700 DM között, a bonyolultabb (Pl. membrános, hengerfejes) cuccok 650-850 DM között. A legolcsóbb 50 ccm-s készlettel állítólag 9 LE-s lesz a simi. Érdekes, hgyo a jobb készletekben pl 5 vagy 7 átömlďt alakítanak ki.
Ha valakit érdekel, holnap megadom az URL-eket (bent maradtak a cégnél). Ugyaninnen le lehet tölteni az összes 50 ccm-s (a Schwalbe-ban es a regi Starban nem vagyok biztos, de az S és SR sorozat tutti) Simson verzió kapcs rajzait. Meg tunning tippeket, csak németül. Erre most keresek valakit, aki le tudja fordítani.
Jo reggelt! Ebredj, topic!
Sziasztok. Ugy raragadtatok a motorra, hogy mar senki sem nez ide? :-)
Naszoval, tud valaki nekem internet-oldalt(akat) ajanlani, ahol streetfighter tipusu mocikrol vannak kepek, infok?
Szeretnék egy 900-as Fireblade-t venni, tudtok valamit róla (pro és kontra)? (2 évig egy gsxr 1100-esem volt, idén Yamahát akartam venni, de "kereskedésben" elég farkak voltak, ezért döntöttem a Honda mellett)