Rendben. Este megprobalom lerajzolni es elkuldom e-mailban.
Mas:
Szombaton osszeraktam a 60 ccm-s simit. Tul van a 4-5 oras alapjaratos bejaratason es az elso par km-es uton (reggel bejottem vele dolgozni).
Jobban huz, mint korabban (ami nem meglepo), viszont azon az emelkedon, amin korabban 48-54 kozott tudtam felmenni, most csak 45-ot tudott. Igaz, nem mertem annyira felhuzatni 3.-ban, mint amennyire korabban szoktam, mert nekem is adott a Tabori egy bejaratasi utasitast, miszerint az elso 1000 km-en ne huzzam 50 fole. Ez 3.-ban kb 40-et jelenthet, vagy meg annyit sem.
Nem az én ötletem, láttam ilyet, a Fehérvári úton Budán. A Kondorosi úttól befelé jövet, a bal oldalon, valami házhozszállítással is foglalkozó cég elďtt ácsorgott, több hasonlóan felszerelt masinával együtt...
Az egész egy kétkarú emelď szeršség. Képzelj el egy (illetve a motor mindkét oldalán egy-egy) nagyjából negyedkör alakú lapos tartót. A kiindulási pontja a középtámasz fölött van (ide valahogy le is csavarozták úgy, hogy egy laposvas átnyúlik a sárvédď és a motortartó között egyik oldalról a másikra, és ez két nagy (12-es?) csavarral rötgzítve van a motortartó hátuljához, ennek két végéhez meg az oldalelemek). A hátsó teleszkópok felsď rögzítďje a másik felfüggesztési pont. Innen már majdnem egyenesen kinyúlik hátra az ülés mögé és fölé. Egy nagy plató (úgy 40x40-esnek saccolom) és ezen egy méretes doboz van. Az eredeti lámpaögzítďt is átrakták a csomagtartóra, mert ez mögé nyúlik az alaphossznak jócskán. Az egész úgy van felrakva, hogy akár még utast is lehetne vinni, neki a doboz háttámlaként is szuperálna...
Érdemes lenne megnézni, mert nagyon profi kivitel. Az oldaltartók a könnyüszerkezetes tetďk rácsszerkezetére haszonlítanak. Két ív, köztük a háromszögek, merevítésnek és erďsítésnek...
Ha nem elég plasztikus, ahogy leírtam, szólj és megpróbálom lerajzolni...
Bár valamit én is barkácsoltam, nem biztos, hogy tökéletes a dolog. Folyton attól félek, hogy letörik. Eddig már három megoldásom végződött ilyen csúfos véggel, bár a legutóbbi már két éve bírja.
Azért kíváncsi vagyok az 5letedre!
Azt viszont 1xűen nem értem, miért nincs ez normálisan +oldva a Simsonon. Egy robogón szerintem távolról sem valóságtól elrugaszkodott ötlet egy használható csomagtartó!
Már megint én. Egy szabályos Simson dugattyú tetején lévď nyílnak merre kell mutatnia? Elďre (kipuffogó felé), vagy hátra? Elfelejtettem megkérdezni a Táboritól...
Már megint én. Egy szabályos Simson dugattyú tetején lévď nyílnak merre kell mutatnia? Elďre (kipuffogó felé), vagy hátra. Elfelejtettem megkérdezni a Táboritól...
Egyszer írtad, hogy csomagtartót akarsz szerkeszteni a robogódra. Láttam egy szép megoldást erre, ha érdekel még a dolog, megpróbálom lerajzolni és elküldöm...
Ma voltam Táboriéknál, becseréltem a hengert egy 60 ccm-sre. Persze nem úsztam meg 2500-ból, mert a kipuffogó menetét kapásból rossznak minösítették, meg kiderült, hgyo ez a gyengített (fojtott, N-es) kivitelü henger, így elkértek plusz 3 rongyot, de így is megéri azt hiszem. Viszont lehet, hogy mégiscsak meglátogatom az öregurat, aki generálozta a masinát, egy alkalmatos kéziszerszámmal. Arra esküdözött, hogy azért tartott ilyen sokáig a javítás (ült rajta vagy 3 hetet) mert a normál hengerre cserélte be a fojtottat... 8-((
Ariana, a PAV-val az a gondom, hogy lehetoleg meg iden szeretnek jogsihoz jutni.
Amugy nekem is bejonne az a gyorsitott jogsiszerzes, ahogy a Tied megkaptad :)
Kabix! Van egy motoros levelező lista, ott szoktunk szervezni rendszeresen túrákat, legutóbb 9 motorral voltunk Dobogókőn, legközelebb a hónap végén megyünk Szlovákiába.
Info:
motoros levlista
Sziasztok!
Látom, többen is szeretnétek jogsit. Én a nyáron 2 hét alatt csináltam meg a nagy A-t (PÁV már megvolt). Persze nem jártam tanfolyamra, hanem egy minimimális felárért kijött az oktató párszor hozzám és gyakorlatra sem jártam, mivel már tudtam motorozni, csak a rutinvizsga elött egy alkalommal gyakoroltam be a feladatokat. Akit érdekel, magánban szivesen megadom a suli telszámát.
Alejandro! miért nem akarsz Páv-ot csinálni? nem nehéz, hiszen még nekem lány létemre is sikerült :))
Köszi, közben én is beszéltem velük délelött és megerösíthetem: Vinni kell egy hüvelyt, ha szép és nem sérült a menete a kipuffantónál, akkor becserélik egy 60 ccm-sre, adják hozzá a dugót, gyürüket és a csapszeget, hézagolókat 2500-ért, meg ha kell, csapszegperselyt 500-ért. Ha nagyon tré a hüvely kinézete (a bordák állapota számít), akkor felfúrják azt, így kicsit tovább tart. Ha a menet tré, akkor még plusz 2 rongy annak a javítása. Nekem meg kell még egy kipuffogó könyök is, mert az enyémen már szinte semmi perem nincs, ettöl elég durva hangja van, plusz mindig taknyos az orra a masinának... Ez meg ha igaz, 1500...
A blokkot nem emiatt szedem szét, hanem azért, mert ha már úgyis nekiestem, hát szétkapom és leellenörzöm, mit szúrt el a szerelö még. Az 1-est ugyanis nehezen veszi. Ha kell kihézagolom. meg le akarom dugózni a fötengely "sonkáiban" azt a négy könnyítöfuratot. Ezzel nö az elösürítés, jobb lesz a nyomaték (ha hihetek a tunningtippeknek)...
Macs: Kösz a gyors választ, ennek függvényében fogok a kereséshez. De ha már nagyobb motoroknál vagyunk, mennyi idő alatt lehet letenni motorvizsgát, ill. hol érdemes hozzákezdenem? Nagymotorra gondoltam PÁVval.
Az olasz gépeket nem ismerem, de majd utánanézek.
A Dominator nagyon jó gép, országútra hasonlóan, terepre egy hajszálnyival kevésbé jó, ám valamivel kényelmesebb a Transalp.
Szintén jók a Suzukik (DR, Freewind) és a Yamahák (XT600, Ténéré), de a Kawasakiktól óvakodj!
500e-ért kb. 8-10 éveset kapsz, a Hondák egy kicsit mindig drágábbak. A képes Autó Expresszben egy-két nap alatt találsz Neked való gépet!
Mint szakértőket kérdezlek titeket.Szeretnék egy olyan mocit, ami hosszabb távon is használható, esetleg két személynek is, de azért könnyebb terepezést is elvisel. Amennyire láttam kb 500-600-as túraendurók felelnének meg az izlésemnek, és itt már láttam említve a Dominátort is. Igazán az Aprilia Pegaso 650-se tetszik, de hátha meg tudtok győzni másikról.
Anyagiak: kb félmillióm lenne rá, persze sejtem, hogy ezért újat nem kapok, de azért 10 évesnél sokkal régebbit nem szeretnék. Tudtok esetleg helyet, kereskedőt, weblapot, vagy bármit ajánlani, ahol utánanézhetek az áraknak ill. a kinálatnak?
Ha tudnatok segiteni nagyon megkoszonnem!
NSR 125 re keresnek fejidomokat (92-es evjarat, ket kereklampas) es
kipufogot. Ha tudtok valami telefonszamot, vagy cimet!
Ha csak 2500 meg az infláció, akkor megéri, máris hívom (ha meglelem a számát). Csak amikor éen beszéltem vele tunningról, akkor valami 40 ezer+-t emlegetett. Annyit meg nem ér a dolog.
Más: mibe kerülhet manapság egy hüvely+dugó. Az egyik cimborának van egy új készlete (pár éves, de még nem volt beépítve) meg egy Simson blokkja (ez utóbbi használt, ezt akarta felújítani, csak aztán letett róle, merthogy a gyerekek megnöttek és féltette öket a motorozástól). Azt mondja. hogy a hüvely-dugó áráért odaadja az egészet...
Őszintén szólva a Táborinál nem tudok jobbat, és az 50-ről 60 ccm-re fejlesztésért én tavalyelőtti áron a 2500 forintot nem tartottam olyan veszélyesnek. A magas árak a 70 ccm-nél kezdődnek, mert ott már a sebváltóházat is farigcsálni kell, megerősíteni a kuplungot, és normálice átáttételezni a váltót.
A Dominator különben nagyon rulez, bár meg kell, hogy mondjam, az ETZ-nek határozottan vannak erős oldalai vele szemben. Főleg a fék ilyen (hiába, a Brembo az Brembo), és a lámpakapcsolgatás rengeteg variációja sem hátrány. Meg ugye az 1 literrel alacsonyabb fogyasztás.
És egyszerűen nincs szívem aldni az ETZ-t, mert nagyszerű gép! Azt fontolgatom, hogy esetleg Balatonra rendszeresíteném... Ez persze egy kicsit nagy luxus lenne, úgyhogy ha valaki egy nagyon jó állapotú 250-es ETZ-re vágyik, jelentkezzen!
a simsont sajnalom, nekem is volt, es nagyon rossz volt mikor eladtam. a tugorgos csapagy a simsonon mindeg kosaras, ha jol tudom. a robi 55-unkben, voltam olyan balga, es leszedtem a dugattyut a hajtokarrol, ami persze azzal jart, hogy szetesett az egesz. abban ugyanis nincs kosar, amit a hengeres gorduloelemeket osszetartotta volna. hat elszenvedtem vele egy darabig mire osszejott. olyat meg nem hallottam, hogy bronzpersellyel raktak volna ossze, persze ez meg ettol fuggetlenul lehetseges. bar ha gyarilag tugorgosset raknak bele......de mind1...telleg... lehet, hogy meg a bronzpersely jobb is. eredetileg viszont szinte biztos vagyok benne , hogy nem azt hasznalnak. lehet a hotagulas miatt nem is lenne jo a bronz...en nem tudom, hoogy pl milyen a hotagulasa, mennyire birja a nagy hot stb.
a masik a csapszeg. annak olajosan bele kellene menni a dugattyu illetve a hajtokar furataiba. semmi melegites meg hasonlok. oldaliranyban mozoghat(na). ezt akadalyozza meg az a zeger ami a tiedben eltort. hat en ennyit tudok (remelem jol)
egyebkent:a hetvegen romaniaban voltunk a feketetoi vasaron...hat a vasar maga eleg silany volt (nehany dolgot kiveve), tele volt hasznalt cucokkal....szettiport cipok, iszonyatos nadragok, szornyu ingek....nos ahogy a sorok kozt setaltam eszrevettem egy piros DAINESE feliratot. odamegyek, megnezem...hat kepzeljetek el, egy tuti allapotban levo speed motorosnadrag volt, protektorokkal, mindennel.... egy arva kopasnyom nincs a boron, a festes sehol sem serult, eredeti allapotu na. nezem a meretet. 50-es. az en meretem 48-as. gyerekek.... 3000Ft-ert nem tudtam otthagyni:))))))))))))annyira orultem neki. ossze lehetne cipzarazni a tetejevel,de akkora mazlim mar nem volt, hogy azt is meg tudtam volna venni...az ugyanis mar nem volt meg. sajna...nembaj jovore azert kimegyek...hatha:)
mas:a topicot olvasgatom(nam). ha szoktatok menni turazni, es van(nak) szolnok megye deli reszerol valaki(k), akkor felvennem vele a kapcsolatot. szervezhetnenk egy par kiruccanast, persze mar csak jovore. nekem egy zx6r kawasakim van, de mostanaban nagyon megteccett a tl1000r-es suzuki is....hja szep almokat kabixkam:))
Par napja, hazafele jovet a Simsonom kellemes csilingelo hangot
hallatott, majd ugy dontott, nem megy tobbet 45 km/h-nal. Ma delelott
szetkaptam, es kiderult: az egyik csapszeg zeger fule letorott es
szepen vegigszantotta a dugo es a huvely oldalat, majd beleegett egy
szilankja a dugo tetejebe. A zeger egy drotbol hajlitott darab volt.
Azt mar nem is firtatom, hova tunt a masik fule (merthogy egyik sincs
meg, viszont nem hiszem, hogy mindketto egyszerre adta meg magat.
Tippeket kerek Pesten, vagy kozeleben (del-nyugati irany, Erd kornyeke
elonyben) olyan geplakatost talalni, aki jo minosegben tud dugot
gyartani, illetve hengert furni. Gondoltam, gyartatok egy 60 ccm-s
darabot. Azt meg a gyari huvelybol ki lehet hozni. A Tabori fele
feljavitasnak az ara nem tetszik... Azzal, aki utoljara csinalta meg
nem akarom javittatni, illetve beszereztetni az alkatreszeket. Okai
lejjebb...
Masik kerdes: szerintetek at lettem verve? Aki utoljara piszkalta a
motort (huvely-dugo csere es egyebek) valami olyasmit magyarazott, hogy
tugorgos kosarat rakott bele. En ezt ugy ertelmeztem, hogy a hajtokar
csapagy helyere, a csapszeghez. Most viszont kiderult: szimpla
bronzpersely van benne. En ertettem rosszul es mashova szokas kulon
megemlitve tugorgos kosarat tenni, vagy szimplan atvert a manyus? Bar
szerinte kb 100 Ft a difi... Mielott elmennek hozza kicsit morogni,
(egy tolozarkulccsal) inkabb megkerdem...
Harmadik: lehet-e valahol lendkerek lehuzot kapni ehhez a masinahoz?
Husz eve lehetett, de mostansag hiaba kerestem. Vagy esetleg valaki
megtudna mondani, mekkora a kulso menete egy ilyen szerszamnak: Egy
cimbi legyartana, de nem vihetem neki oda a blokkot meretet venni? Az
atmerot meg tudom merni, de a menetemelkedest nem...
Kigeszito kerdes:
Mennyire normalis az, hogy a csapszeg tengelyiranyban siman mozgathato a
dugoban? Egesz a zegerig. Ott aztan kicsit szorul, de nem kellett
pufolnom a kiszedeshez (a zeger maradvanyainak kipiszkalasa utan), csak
erosebben nyomni.
Emlekeim szerint a dugot melegiteni szoktuk, hogy a csapszeg belemenjen,
mert abban szorulnia kell(ene). Ha a gyanum jo, akkor talan ezert nem
hozta a masina azt a format, amit egy siminek (is) kene.
Szerintem 150e-től érdemes próbálkozni, és talán a Yamahák vannak a legjobb állapotban, mivel kevesebbet pörögnek. Ez utóbbit egy szerelő mondta, nekem nincsenek közvetlen tapasztalataim.
Nagyon. Mármint a falslevegď a fogyasztást. Nincs ereje, ha sokat kap akkor még durrog is, meg rángat. A keverék ugyanis teljesen össze-vissza alakul ki. Hol szegény, hol meg nagyon szegény lesz.