A kapcsolási rajzok:
http://www.hanjo.coswig.de/simson/schaltpl.htm
A tunning tippek és a tunning kitek katalógusa ugyanerrďl a site-ról elérhetďek.
A site aliasa: http://simson.istcool.de
További jó simis helyek:
www.simson.de (ez egy simson klub) ahonnan nyílik még vagy 15 egyéb simsonos hely.
A gyár lapja:
http://www.simson-zweirad.com
Valamelyik linkrďl leszedtem egy komplett német kézikönyvet, adatokkal, fotókkal, valamelyik "normál" S5x-hez, Word doc formában, de fogalmam nincs honnan. Ha valakinek kell, elküldhetem, úgy 500 k zipelve.
URL-t de ám most ugyanis 1 éve hajtom az Enduro kapcs rajzait de a műszaki könyvtárban sincs belőle...(állitólag lábakelt mind a 10-nek....nem is csodálom)
Simson kedvelďk figyelmébe: A neten jártamban-keltemben ráleltem a Simson gyár lapjára. Még élnek és gyártanak, 25-125 ccm-s járgányokat. Azt a fajta robogót, ami MaCs-nak is meg nekem is van Star Classic néven gyakorlatilag változtatás nélkül 50, illetve 80 ccm-s kivitelben is ugyanazzal a vázzal gyártják. Ára: 3500-3800 DM.
Az amit most Star-nak hívnak, ennek egy kicsit áramvonalasított verziója, automata váltóval, önindítóval, egyebekkel. Van még vagy 5 tipus. A nagyobb járgányok (80-125 ccm) 5000 DM fölött vannak. Azt hiszem nem véletlen, hogy nincs itthoni forgalmazója.
Viszont ráleltem egy tunning cégre is, akik postán is kiküldik a Simson és MZ tunning kiteket illetve alkatrészeket. Egy Simo tuning kit: hüvely, dugó, gyšršk, tuning légszšrď és kipufogó. Ezek 570-700 DM között, a bonyolultabb (Pl. membrános, hengerfejes) cuccok 650-850 DM között. A legolcsóbb 50 ccm-s készlettel állítólag 9 LE-s lesz a simi. Érdekes, hgyo a jobb készletekben pl 5 vagy 7 átömlďt alakítanak ki.
Ha valakit érdekel, holnap megadom az URL-eket (bent maradtak a cégnél). Ugyaninnen le lehet tölteni az összes 50 ccm-s (a Schwalbe-ban es a regi Starban nem vagyok biztos, de az S és SR sorozat tutti) Simson verzió kapcs rajzait. Meg tunning tippeket, csak németül. Erre most keresek valakit, aki le tudja fordítani.
Jo reggelt! Ebredj, topic!
Sziasztok. Ugy raragadtatok a motorra, hogy mar senki sem nez ide? :-)
Naszoval, tud valaki nekem internet-oldalt(akat) ajanlani, ahol streetfighter tipusu mocikrol vannak kepek, infok?
Szeretnék egy 900-as Fireblade-t venni, tudtok valamit róla (pro és kontra)? (2 évig egy gsxr 1100-esem volt, idén Yamahát akartam venni, de "kereskedésben" elég farkak voltak, ezért döntöttem a Honda mellett)
Sziasztok!
Van két eladó motorom:
Suzuki GSX 400F 94-es és Honda VFR400R 90-es. Mindkettő piros, műszaki 2001-ig és nagyon szép állapotban. Irányár 600e és 500e Ft.
Hivjatok a 06/30-982-5659 számon, mert most szabira megyek és nem leszek gép közelben.
Mindenkinek jó nyaralást és jó motorozást!
Sajnos már nem emléxem, mivel legutóbb 4 éve volt 50 ccm-es a Simsonom. De +próbálom +lesnni valahol.
Az ETZ-s gond megoldódott. Kivonultam a géppel Hidegkútra a Dobos szervizbe, ahol a maestro rápillantott, piszkált egyet a porlasztón, majd közölte, vogy új akksi kell nekem. Még pénzt sem kért érte, pedig utána még vagy húsz percig vizsgálgatta-állítgatta a motort. Igazi profinak tűnik a műhely, komolyabb és komolytalanabb gépekkel is foglalkoznak. Csak ajánlani tudom.
Lett új akksi, és kiválóan megy a motor. Szóval megúsztam a nagyobb javítást.
Olcsó akksit amúgy a Seleks üzeménél lehet kapni a Bécsi úton.
2 kérdésem lenne, (hátha van aki tud segíteni):
1. hol érdemes motort hirdetni az aproneten és az expesszen kívül? Újság vagy netes megoldás - bármi érdekel.
2. Cagiva szervízt nem tudtuk? Vagy hogy le lehetne egy kicsit "ültetni" egy Cagiva Roadster ülését egyáltalán. Nem nagyon értek hozzá, de így éppenhogy leér a lábam :)
Khm.
Elfelejtettem irni, hogy engem leginkabb a 15 ev koruli GPZ es a 20 ev koruli Z1000-hez hasonlo epitesu gepek erdekelnek, tudjatok, ezek meg nem burkoltak. De azert ne kimeljetek, johetnek a tanacsok, tapasztalatok!
anarchy
Ha jol tudom nem kell zold kartya az ETZ-hez. (az enyemhez nem kell(ett))
Miert volt szervezetlen? Ennyire maskor is keringtunk. Sot most vegigmentunk a parkolohazon is, ahol gondolom meg megvoltal. Onnantol meg megallas nelkul (szervezetten :)) mentunk kifele.
Egyebkent melyik is az a VFR400?
Mint gyakorlott Simsonost kérdezlek: mennyi az SR 50-es elďgyújtása, míg 50-es?
Be akarom állítani az enyémet, mert gyanakszom, hogy nem jó. Mintha kicsit kisebb lenne az ereje, mint reális. Aki csinálta, ahhoz nem vinném vissza 8-((
bocs a nagyon kezdő kérdésért (egyszer mindenki volt kezdő) :
vinnék egy ETZ 150 eset műszaki vizsgára. És a papírokon környezet védelmi igazolásról regélnek (zöld kártya) ugye ilyen nem kell a motoromhoz. Nem mint ha nem menne át, de most az után is rohangálni.
Sziasztok!
Végül sajnos nem jutottam el Póstelekre, voltam viszont a Citadellánál! Bár ez a mostani nem jött be annyira, nagyon szervezetlen volt a dolog, Bánkra már nem is mentünk el, hanem egy kisseb csoporttal leváltunk.
Egy ETZ250. Sajnos ez a hiba kisse bearnyekolta a geprol alkotott velemenyemet. Azt hittem, ez egy eleg igenytelen, egynyari gyakorlomotor. Remelem nem csinal ilyet tobbet. Jovore mindenkeppen veszek egy jobb gepet. Ki is neztem egy GPZ1100-at, csakhat az a 400K csak jovore lesz meg. Esetleg tudtok mas alternetivat 3-400 kozott? Engem a Z1000 es hasonlo epitesu gepek erdekelnek, 750ccm es afelett. Nem muszaly, hogy 160 lovas legyen, mint egy durvabb speed gep, eleg lenne 80 is, csak megbizhato, strapabiro darab legyen. Ugyanis legalabb 3 evre tervezem a kovetkezo motoromat. Remelem, mire eljon a dontes napja, jol kikepeztek ;-))
Zoli, milyen géped van? Lehet, hogy jobb lesz vigyázni, mert már nekem is csinált kb. 100 km-rel ezelőtt ilyet. Akkor kicsréltem a gyertyát, és aszittem rendben vagyok. Ez a szimeringzavar -- mint minden tömítési gond -- elég alattomos egy dolog, mivel nem feltétlenül folyamatosan jelentkezik.
A rakparti szenvedésnél azért egy érdekes tapasztalattal is gazdagabb lettem: legalább tizen megálltak, hogy segíthetnek-e! A többség autós volt azal a felkiáltással, hogy ő is motorozik.
Sziasztok!
Vege van a posteleki talalkozonak. MaCS-ot pedig nagyon megertem, nekem is faszaul lerohadt a felvonulas alatt a gepem. Ugy egy kilometer tologatas utan beindult vegre. Visszamentem postelekre, majd mikor elfogyott a cigim, el akartam menni, hogy vegyek. Persze nem indult. Egy ora kuzdelem utan kertem egy motort kolcson. Ma reggel elsore beindult, lenyomtam vele vagy 80km-t es semmi baja. Belegazoltam volna a lelkivilagaba? (egy csajjal voltam ket napig, lehet hogy ez nem teszett neki :-))))
Ariana-t nem lattam, viszont volt egy VFR400-as (szurke), aki reggel ottol hatig jatszott a gepevel ket satorral arreb. Eloszor alapjaraton, majd egeszen leszabalyzasig huzogatta. Van ilyen is. A VHK koncertet leszamitva egesz jo volt, nagyon elveztem. A csajok is egesz jok voltak. :-))))
Hát, gyerekek, beütött az istennyila! Tegnap este 10-kor a rakparton leállt a gép (ETZ 250). Végül folyamatos rugdosás és szentségelés után hajnali 5-kor indult nagy nehezen be, de akkor már 4000-es alapjárattal!
Minden valószínűség szerint a jobboldali főtengelyszimering a ludas. Isteni éccakám volt!