Mint szakértőket kérdezlek titeket.Szeretnék egy olyan mocit, ami hosszabb távon is használható, esetleg két személynek is, de azért könnyebb terepezést is elvisel. Amennyire láttam kb 500-600-as túraendurók felelnének meg az izlésemnek, és itt már láttam említve a Dominátort is. Igazán az Aprilia Pegaso 650-se tetszik, de hátha meg tudtok győzni másikról.
Anyagiak: kb félmillióm lenne rá, persze sejtem, hogy ezért újat nem kapok, de azért 10 évesnél sokkal régebbit nem szeretnék. Tudtok esetleg helyet, kereskedőt, weblapot, vagy bármit ajánlani, ahol utánanézhetek az áraknak ill. a kinálatnak?
Ha tudnatok segiteni nagyon megkoszonnem!
NSR 125 re keresnek fejidomokat (92-es evjarat, ket kereklampas) es
kipufogot. Ha tudtok valami telefonszamot, vagy cimet!
Ha csak 2500 meg az infláció, akkor megéri, máris hívom (ha meglelem a számát). Csak amikor éen beszéltem vele tunningról, akkor valami 40 ezer+-t emlegetett. Annyit meg nem ér a dolog.
Más: mibe kerülhet manapság egy hüvely+dugó. Az egyik cimborának van egy új készlete (pár éves, de még nem volt beépítve) meg egy Simson blokkja (ez utóbbi használt, ezt akarta felújítani, csak aztán letett róle, merthogy a gyerekek megnöttek és féltette öket a motorozástól). Azt mondja. hogy a hüvely-dugó áráért odaadja az egészet...
Őszintén szólva a Táborinál nem tudok jobbat, és az 50-ről 60 ccm-re fejlesztésért én tavalyelőtti áron a 2500 forintot nem tartottam olyan veszélyesnek. A magas árak a 70 ccm-nél kezdődnek, mert ott már a sebváltóházat is farigcsálni kell, megerősíteni a kuplungot, és normálice átáttételezni a váltót.
A Dominator különben nagyon rulez, bár meg kell, hogy mondjam, az ETZ-nek határozottan vannak erős oldalai vele szemben. Főleg a fék ilyen (hiába, a Brembo az Brembo), és a lámpakapcsolgatás rengeteg variációja sem hátrány. Meg ugye az 1 literrel alacsonyabb fogyasztás.
És egyszerűen nincs szívem aldni az ETZ-t, mert nagyszerű gép! Azt fontolgatom, hogy esetleg Balatonra rendszeresíteném... Ez persze egy kicsit nagy luxus lenne, úgyhogy ha valaki egy nagyon jó állapotú 250-es ETZ-re vágyik, jelentkezzen!
a simsont sajnalom, nekem is volt, es nagyon rossz volt mikor eladtam. a tugorgos csapagy a simsonon mindeg kosaras, ha jol tudom. a robi 55-unkben, voltam olyan balga, es leszedtem a dugattyut a hajtokarrol, ami persze azzal jart, hogy szetesett az egesz. abban ugyanis nincs kosar, amit a hengeres gorduloelemeket osszetartotta volna. hat elszenvedtem vele egy darabig mire osszejott. olyat meg nem hallottam, hogy bronzpersellyel raktak volna ossze, persze ez meg ettol fuggetlenul lehetseges. bar ha gyarilag tugorgosset raknak bele......de mind1...telleg... lehet, hogy meg a bronzpersely jobb is. eredetileg viszont szinte biztos vagyok benne , hogy nem azt hasznalnak. lehet a hotagulas miatt nem is lenne jo a bronz...en nem tudom, hoogy pl milyen a hotagulasa, mennyire birja a nagy hot stb.
a masik a csapszeg. annak olajosan bele kellene menni a dugattyu illetve a hajtokar furataiba. semmi melegites meg hasonlok. oldaliranyban mozoghat(na). ezt akadalyozza meg az a zeger ami a tiedben eltort. hat en ennyit tudok (remelem jol)
egyebkent:a hetvegen romaniaban voltunk a feketetoi vasaron...hat a vasar maga eleg silany volt (nehany dolgot kiveve), tele volt hasznalt cucokkal....szettiport cipok, iszonyatos nadragok, szornyu ingek....nos ahogy a sorok kozt setaltam eszrevettem egy piros DAINESE feliratot. odamegyek, megnezem...hat kepzeljetek el, egy tuti allapotban levo speed motorosnadrag volt, protektorokkal, mindennel.... egy arva kopasnyom nincs a boron, a festes sehol sem serult, eredeti allapotu na. nezem a meretet. 50-es. az en meretem 48-as. gyerekek.... 3000Ft-ert nem tudtam otthagyni:))))))))))))annyira orultem neki. ossze lehetne cipzarazni a tetejevel,de akkora mazlim mar nem volt, hogy azt is meg tudtam volna venni...az ugyanis mar nem volt meg. sajna...nembaj jovore azert kimegyek...hatha:)
mas:a topicot olvasgatom(nam). ha szoktatok menni turazni, es van(nak) szolnok megye deli reszerol valaki(k), akkor felvennem vele a kapcsolatot. szervezhetnenk egy par kiruccanast, persze mar csak jovore. nekem egy zx6r kawasakim van, de mostanaban nagyon megteccett a tl1000r-es suzuki is....hja szep almokat kabixkam:))
Par napja, hazafele jovet a Simsonom kellemes csilingelo hangot
hallatott, majd ugy dontott, nem megy tobbet 45 km/h-nal. Ma delelott
szetkaptam, es kiderult: az egyik csapszeg zeger fule letorott es
szepen vegigszantotta a dugo es a huvely oldalat, majd beleegett egy
szilankja a dugo tetejebe. A zeger egy drotbol hajlitott darab volt.
Azt mar nem is firtatom, hova tunt a masik fule (merthogy egyik sincs
meg, viszont nem hiszem, hogy mindketto egyszerre adta meg magat.
Tippeket kerek Pesten, vagy kozeleben (del-nyugati irany, Erd kornyeke
elonyben) olyan geplakatost talalni, aki jo minosegben tud dugot
gyartani, illetve hengert furni. Gondoltam, gyartatok egy 60 ccm-s
darabot. Azt meg a gyari huvelybol ki lehet hozni. A Tabori fele
feljavitasnak az ara nem tetszik... Azzal, aki utoljara csinalta meg
nem akarom javittatni, illetve beszereztetni az alkatreszeket. Okai
lejjebb...
Masik kerdes: szerintetek at lettem verve? Aki utoljara piszkalta a
motort (huvely-dugo csere es egyebek) valami olyasmit magyarazott, hogy
tugorgos kosarat rakott bele. En ezt ugy ertelmeztem, hogy a hajtokar
csapagy helyere, a csapszeghez. Most viszont kiderult: szimpla
bronzpersely van benne. En ertettem rosszul es mashova szokas kulon
megemlitve tugorgos kosarat tenni, vagy szimplan atvert a manyus? Bar
szerinte kb 100 Ft a difi... Mielott elmennek hozza kicsit morogni,
(egy tolozarkulccsal) inkabb megkerdem...
Harmadik: lehet-e valahol lendkerek lehuzot kapni ehhez a masinahoz?
Husz eve lehetett, de mostansag hiaba kerestem. Vagy esetleg valaki
megtudna mondani, mekkora a kulso menete egy ilyen szerszamnak: Egy
cimbi legyartana, de nem vihetem neki oda a blokkot meretet venni? Az
atmerot meg tudom merni, de a menetemelkedest nem...
Kigeszito kerdes:
Mennyire normalis az, hogy a csapszeg tengelyiranyban siman mozgathato a
dugoban? Egesz a zegerig. Ott aztan kicsit szorul, de nem kellett
pufolnom a kiszedeshez (a zeger maradvanyainak kipiszkalasa utan), csak
erosebben nyomni.
Emlekeim szerint a dugot melegiteni szoktuk, hogy a csapszeg belemenjen,
mert abban szorulnia kell(ene). Ha a gyanum jo, akkor talan ezert nem
hozta a masina azt a format, amit egy siminek (is) kene.
Szerintem 150e-től érdemes próbálkozni, és talán a Yamahák vannak a legjobb állapotban, mivel kevesebbet pörögnek. Ez utóbbit egy szerelő mondta, nekem nincsenek közvetlen tapasztalataim.
Nagyon. Mármint a falslevegď a fogyasztást. Nincs ereje, ha sokat kap akkor még durrog is, meg rángat. A keverék ugyanis teljesen össze-vissza alakul ki. Hol szegény, hol meg nagyon szegény lesz.
Egy ilyen Squab iára 350e Ft.
A korábbi robogók olcsóbbak, és a kiskerekű, rövidtelósak szintén (régebbi design). De 100e körül is kapsz, de az már eléggé le van lakva :)
Újonnan meg félmilkót nem érnek...
Köszi a bíztatást!
Tényleg nagyon fáj a szívem az ETZ-ért. Az imént a garázsban vagy tíz percig nézegettem, és minduntalan azt kellett megállapítanom, milyen jó kis gép. Nagyon szeretném, ha tényleg jó kezekbe kerülne.
A Dominatorral azért van némi apróbb gond:
1. Rossz az index,
2. Falsot szív a henger a szívócső repedésén.
Mindkettőt megcsinálja az eladó, úgyhogy nem igazán gond, csak egy kicsit link a társulat, és ma a +beszélt időben 1xűen nem voltak ott, és le sem mondták.
Szerintetek egy kis fals levegő mennyiben befolyásolja a fogyasztást?
MacS gratula, a dominator kiiiraly gep!
Mi a vege?
Sajnos egyel megrovidult az ETZ-tesok tabora :)) Ocsem az elobb jott vissza Debrecenbol a motorommal, ugy latszik birja a turat. :)
Van -e valahol info a neten a Nemet piacrol szarmazo, teljesitmenykorlatozott motorok folytasi modjairol tipusonkent ?
En pl. meglehetosen megszenvedtem egy 27 LE-s SUZUKI DR 750 -el. Az 50 LE-s talan mar elvezheto (hasznalhato) lett volna.Valamint rengeteget szivtam egy 100 LE-s EXUP al is anno. Jol jott volna ha tudom hogy jon elo belole az a +45.
Hát megvan! Honda Dominator. Brutális. 1 henger, 650 ccm. Olyan a hangja, mint egy tanknak, aminek a szomszédok talán nem is fognak annyira örülni.
Eszetlenül nagy nyomatéka van. Ötösben még rántva gyorsul a nagy Bimbó úti emelkedőn!
Így viszont sajnos el kell adnom az ETZ-t, pedig nagyon mexerettem. Szívem szerint megtartanám, de sajnos a frissen tönkretett lában sem feltétlenül rajong hosszú távon a sebváltó pozíciójáért, a másik oldali nyúlvány meg a berugdosást nem szereti.
Voltaképpen mindez nagyon komoly többletérv volt a csere mellett.
Szóval eladó egy nagyon szépen rendben tartott 1988-as 250-es ETZ egy halom eredeti pótalkatrésszel. Kizárólag értő, gondoskodó vevő jöhet szóba!
Tessek, mire a vege a szezonnak, sikerul teljesen felebreszteni bennem a motorok iranti rajongast. Ancs! Rakerestem a neten a motorodra, es tetszik! :)
Whoaa. En a Kawasaki Zephyr-re gondoltam. Tudod az a szep piros a kepen :))) Az XT600 a Tenere es a tobbiek inkabb endurok... Nekem a Naked Bike, lehetoleg soros, negyhengeres es lehetoleg Kawa a kiraly! :)
Milyen évjárat, hány km?
Én egy 92-est találtam, elég szép állapotban, 28e km-rel, 680e forintért. Kissé soknak tűnik, de még nem tudom, hogy egyáltalán mennyi az új ára.
A Neten és a szaklapokban szétnézve azt állapítottam meg, hogy nagyon jó gépről van szó, negatívumot nem is találtam róla.
Ettől függetlenül érdekesek még a konkurencia hasonló motorjai is: Yamaha XT600E, XTZ660 Ténéré, Suzuki F650 Freewind, DR650SE, Kawasaki KLR650, KLE500, illetve a Honda XL600V Transalp.
A 7végén igen kellemeset motoroztam a Mátrába. Fantasztikusak azok a kanyargós hegyi utak! Egy motoros találkozóba is belefutottam, de legnagyobb meglepetésemre csupa sportgépet láttam egy DR800 Suzuki és egy enyhén szólva lélegzetelállító BMW R1200C cruiser kivételével.
Nekem volt 2 db. nagyon jó moci.
Fékek, futómű rendben, a súlya is a legjobb volt akkoriban. Úgy emléxem alapból 129 LE. Be ne dőlj annak, hogy a 600-as jobban motorozható. A széles tankot "átölelve" szinte eggyé válsz a géppel. Egyébként meg a ő a legszebb. Én a japán gépek közül csak Hondát hajtottam, a többit nem ismerem.