Ha már így a VÉSZHELYZET rendelőjében vagyunk nekem még csontom soha nem tört el de jó pár éve a 6 -os főúton előztem egy buszt ami b..szott körülnézni és oldalbavágott.
a busz kb. 90 km/h én meg kb. 160 km/h
eredmény KETTŐ db csavar a térdemben.
úgyhogy én még szerencsés vagyok.
(van egy cimbim ő sajnos nem volt ilyen szerencsés ...gerinctörés)
Hál istennek még nem kellet belémvágnia egy orvosnak sem. Ha jól számolom kb 4-szer estem. Nem tudom miért de az összes alkalommal álló helyzetben estem.
1. 6 éves jogsi, kevés gyakorlat, Honda VF750S plusz egy 100kg-s utas. (én 68 voltam) Tehát mentem vagy 500 kg a motorommal, amikor is megkért a haverom motorozzunk. OK. Sikerült is egy szűk zsákutcát kifognunk. Kanyarodás megkezdése, motorodöntés. Utas azt hitte én leteszem a lábom. Én azt hittem, utas leteszi a lábát. A mogottünk lévők azt hitték hülyék vagyunk. Tehát kb 5 km/h sebességgel vágódtunk az utba. Kis röhögés, leporolás ennyi.
2. 1 év múlva. Motoros túra a barátnőmmel. Kékes tető. Szép idő, táj. Le kellene fényképezni a motort Magyarország legmagassab pontján. Tehát irány a legtetején egy kis tisztás. Hely kinézve, elsőfék picit behúzva, csúszás megkezdve. Nem is tustam, hogy 90 fokkal eldöntve is járnak a motorok! Kormány elgörbülve. Lemotoroztunk a Kékesről, egészen Bp-ig a következő szálláshelyig, ahol végre volt megfelelő imbuszkulcs a kormány állításhoz.
3. Néhány hónap. Motorszerelés az oldalsztenderen, támaszkodás ugyanazon oldalról a motornak. A többit szerintem el tudjátok képzelni. Szépen gyorsan egymásra estünk. Mit ne mondjak a már 70 kg-ra nött tömegemmel sem volt könnyű felállítanom.(a motort)
4. Másfél éve. Kawasaki GPZ1000Rx. Állok a zuhogó esőben. Várom, hogy kinyissák a garázsajtót. Kicsit helyezkedtem a motoron, hogy kényelmesebben tartsam. Erre el kezd csúszni kifele a bal lábom. Na majd akkor erre helyezem a testsulyom. Nem kellett volna. Ismét lefektettük egymást.
Na, sebesznek meg nem kellett hozzam nyulnia, szerencsere. Tavaly nyar elejen, mar a masodik ETZ-met nyuztam jogsi nelkul. Eppen rutinra jartunk, bolyakerulgetes meg minden. Delutan el akartam ugrani a videotekaba, de nem volt kedven felvenni a sisakot, kesztyut, miegyebet, ugyhogy ocsem S50B-s Simsonjaval mentem, ahogy kell: rovidgatya + polo. Visszafele jovet egy aprokovel frissen megszort uton jottem, elsobbsegadas tabla, elsofek. Lassitas helyett a szimo jobbra el, en meg akkorat fikaztam otvennel a keresztezo aszfaltutra, hogy csak ugy nyekkentem. Persze tenyer, terd jo nagy darabokban bor nelkul maradt. Ugy harom het kellett, mire ugy-ahogy nott valami bor a helyere, mert kozben folyton levedzett es nagyon nehezen gyogyult. Persze a terdem nem birta sokaig: Ket hete kivittem mostani szerelmemet (Suzuki GS650G) csak ugy motorozni, de sajnos az utviszonyok nem felelnek meg a motorozasnak. Vekony felszini jegesedesek vannak, egy kanyarban el is takartam rendesen, de most inkabb a farmergatya banta, a terdem mar egesz szep. (Nem olyan durva, mint tavaly) MZ-vel nem estem meg. Igaz nem is ereztem nagyon a vagyat, hogy telen feluljek ra :-)))
Én is ezzel próbálkozom, de valahogyan ki is kellene jutni :(. 5* kaptak el jogsi nélkül? Mi volt a fenyítés ezért?
Tulywa
Ui: Remélem rendőrkollegák nem olvassák ezt a topickot, vagy legalább egy kicsit szolidarítanak :). Mi mostanság Budakeszi-Páty felé tapogatózunk, mint lehetséges tanpálya.
Én is ezzel próbálkozom, de valahogyan ki is kellene jutni :(. 5* kaptak el jogsi nélkül? Mi volt a fenyítés ezért?
Tulywa
Ui: Remélem rendőrkollegák nem olvassák ezt a topickot, vagy legalább egy kicsit szolidarítanak :). Mi mostanság Budakeszi-Páty felé tapogatózunk, mint lehetséges tanpálya.
Amig nem volt jogsink, mi mindig a városon kívül mentünk motorozni. Ott egyszer sem kaptak el, bezzeg az 5 alkalommal, amikor bejöttünk a városba, mind az 5-ször elkaptak! Persze, miután már megvolt a jogsi egyszer sem állítottak meg a rendőrök....
Hát az én esetem annyira pitiáner volt, hogy talán le sem kellene írnom, dehát valamivel a topicnak is telnie kell :) - nehogy elsüllyedjen. Októberben még a fagyok előtt mentem a Kossuth moziba. Az akkor még épülő WCC folyományként valami jótét lélek szépen megrakta a Kamazát aprószemű murvával. A Lehel téri villamosvégállomásnál lévő kanyarban sikerült a sáv szélét egyenletesen felszórnia, ami estefelé már nem igazán látszott. Robogómmal kb 40-el sikerült vennem a kanyart, egészen a murvás részig, ahol azon nyomban eldobtam magam. Eredmény: a bal térdemen két helyen kilyukadt a vadonatúj farmerem, a fejem néhányszor odakoppant az aszfalthoz (azóta áldom az eszem, hogy zárt sisakot vettem), a régi kesztyűm szétszakadt, a moci kicsit meghorzsolódott, de kutya bajom volt egyébként. Kívülről csúnyábbnak tűnhetett, mert egy-két autós igen rémültnek látszott, egy taxis pedig nem akart továbbmenni amíg meg nem győztem, hogy semmi bajom. Szóval semmi izgalom, se törés se csavarozás, de jó lecke volt.
Tulywa
Ui: ezekszerint nincs ötletetek megfelelő gyakorlóhelyre?
Nagy kár :(
Nem tudtok olyan helyet, ahol kockázatmentesen (rendőrmentesen) gyakorolhatnék az újdonsült mocimmal? Valahogy nincs túl sok kedvem március-áprilisig várni az első próbálkozásokra. Addig meg csak nézegetném - nem jó ez így.
Üdv mindenkinek.
Meghalt a király, éljen a király :). Érthetőbben, a robogómat ellopták, de MaCS Dominátora az enyém (becsületes úton :). ***** boldog vagyok. Bár gondolom meg tudtok érteni. Ma este sikerült elhoznom tőle, most ültem életemben először váltós motoron + még jogsim sincs rá + jeges út még most is remeg a lábam, de a "picike" gyönyörű. Remélem megbocsájtotok az ömlengésemért, de még most is hihetetlen az élmény. Legnagyobb sebességem 45 km/h volt - kettesben. Egy-két megcsúszás ellenére sikerült gond nélkül hazaérnem. Most otthon simogatom :).
Na sziasztok, megyek vissza Hozzá.
Én bőrgatyát a Ciánkáliban vettem, 17.000-ért, tavaly tavasszal. És nem használtat, teljesen újat. Ciánkáli van a Klapka üzletház pincéjében (a Kálvin tér és a Fővám tér között), meg még máshol is, csak nem tudom hol. A PestiEstben rendszeresen hirdetnek. Hogy mennyire illik pl a Kawasaki-hoz, azt nem tudom, nekem egy eléggé hasonló formájú Yamaha Radian-om van, azzal nem vesztek még össze. :)
Amúgy akkor most meg is ragadnám az alkalmat, hogy megkérdezzem: a képen látható Kawa milyen típusú motor, túra? Sosem tudom, mit feleljek, ha az enyémre kérdeznek rá...
Nagyon gondolkodom hogy a turagepet egy turasportra csereljem. Talan tavasszal.
Megirod emailben az arat? Az en gepem ott van a 251 es bekezdesben alul....
A pár, aki a bőrcuccokat csinálja: Fricska Tibor és neje (?). A műhely címe: Bp. IV. ker. Sporttelep u. 9. (ez egy kis garázs), de mielőtt elmennétek
hívjátok fel őt a 20/9-212-095-ös számon. Mindenféle ruházatot tudnak csinálni, csak úgy menjetek, hogy tudjátok milyen fazon kell pontosan (kép, rajz
vagy egy mintaruha), bár az én dzsekimet is a lány tervezte :))
U.I.: Beszéltem a sráccal. November első hetétől tud vállalni melót (tehát az október 30-31-ére még nem tudtok ebben jönni... _ugye_???? :-).
Nyugodtan hivatkozzatok rám... már szinte törzsvendég vagyok.. :))
András (Bummbee)
FJ 1100
A szoveg eredetije a motoros levelezolistan jelent meg, amire mar tobben hivatkzotak eme forumon...
Udv,Tamas
Ui:a Kawahoz menne jobban szerintem...:-))))
Ki tud segíteni abban, hogy beszerezzek egy jo es nem tul draga bőrcuccot?
Hol lehet kapni klassz ???
Kabátot a Westend Citycenterben is láttam potom 49999 forintért.
kb ilyen motorhoz kéne:
vagy egy ilyenhez:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Mi is az Isle of Man orulet? En is csak az egyik muholdadon (dsf) lattam reszleteket. Man a sziget neve, Irorszag es Anglia kozott. Evente egyszer ket hetig motorberregestol hangos a sziget. Allitolag otvenezer motoros keresi fel ilyenkor a szigetet. Itt rendeznek a vilagon egyedulallo modon olyan utcai motor versenyt, ahol semmifele elkerites, lekerites nincs palya gyanant. Nemugy, mint Monte Carloban az F1 ideje alatt. A profi versenyzok 200-as tempoban szaguldoznak korbe a szigeten, varoskakon es falvakon keresztul. A versenyek utan az amatorok is elvezhetik ezt a kivaltsagot. Annyi biztositas van, hogy egyiranyusitva van a sziget. Persze a hivatalos versenyek mellett ezer olyan dolgog van ott, ami a motoros sziveket megdobogtatja! Az egesz egy nagy nemzetkozi motorostalalkozo.
Hat ennyit tudok. Ezzel kapcsolatban szeretnek tobbet megtudni. Nagyon megloditotta a fantaziamat! Ha esetleg valaki mar..., ki se merem mondani.
Köszi, de engem kezdetben tényleg csak elméleti síkon érdekelne a dolog, majd csak aztán csapnék át a gyakorlatba. Mivel van némi gépészeti gyakorlatom (mérnök volnék, vagy mifene), bele mernék csapni, csak volna egy pár kérdés, amit feltennék egy hozzáértőnek.
Isle of Man orulettel kapcsolatban tud valaki segiteni?
Jomagam egy 12 eves gyari Simson S51B, es egy uj 1200 Bandita lovasa vagyok. Mikor melyik alkalomhoz illoen...
Ismerek egy srácot, aki anno HD-ket építgetett. Kicsit ért hozzá...
Megkérdem, hogy ilyesmit elvállalna-e.
Valamikor a jövő 7en lesz válasz.
TOM!
A hóláncos őrületet én is olvastam! Hát, nem semmi!
Bár elvben nem tartozom a papírkutyák közé, mostanában sajnos nem tudok motorra ülni. Talán az Ünnepek táján már menni fog.
Így aztán nem tudom, hogy hogyan megy a Dominator, merthogy álldogál szegényke. :o(
Ven egy kis problémám. Szeretnék a motoromon némi átalakítást csinálni, de nem tudom kinek feltenni a kérdéseimet. Egy Yamaha YX 600 Radian motorról lenne szó, és a következőket szeretném elkövetni rajta: villaszög módosítás, lábtartó+pedálok előre helyezése, ülés megsűllyesztése, háttámla felrakás. Keresek egy olyan embert, akinek van egy kis tapasztalata ebben, és legalább elméleti síkon tudna nekem segíteni. Előre is köszi...
Ja, és a mailcímem.