Mi is az Isle of Man orulet? En is csak az egyik muholdadon (dsf) lattam reszleteket. Man a sziget neve, Irorszag es Anglia kozott. Evente egyszer ket hetig motorberregestol hangos a sziget. Allitolag otvenezer motoros keresi fel ilyenkor a szigetet. Itt rendeznek a vilagon egyedulallo modon olyan utcai motor versenyt, ahol semmifele elkerites, lekerites nincs palya gyanant. Nemugy, mint Monte Carloban az F1 ideje alatt. A profi versenyzok 200-as tempoban szaguldoznak korbe a szigeten, varoskakon es falvakon keresztul. A versenyek utan az amatorok is elvezhetik ezt a kivaltsagot. Annyi biztositas van, hogy egyiranyusitva van a sziget. Persze a hivatalos versenyek mellett ezer olyan dolgog van ott, ami a motoros sziveket megdobogtatja! Az egesz egy nagy nemzetkozi motorostalalkozo.
Hat ennyit tudok. Ezzel kapcsolatban szeretnek tobbet megtudni. Nagyon megloditotta a fantaziamat! Ha esetleg valaki mar..., ki se merem mondani.
Köszi, de engem kezdetben tényleg csak elméleti síkon érdekelne a dolog, majd csak aztán csapnék át a gyakorlatba. Mivel van némi gépészeti gyakorlatom (mérnök volnék, vagy mifene), bele mernék csapni, csak volna egy pár kérdés, amit feltennék egy hozzáértőnek.
Isle of Man orulettel kapcsolatban tud valaki segiteni?
Jomagam egy 12 eves gyari Simson S51B, es egy uj 1200 Bandita lovasa vagyok. Mikor melyik alkalomhoz illoen...
Ismerek egy srácot, aki anno HD-ket építgetett. Kicsit ért hozzá...
Megkérdem, hogy ilyesmit elvállalna-e.
Valamikor a jövő 7en lesz válasz.
TOM!
A hóláncos őrületet én is olvastam! Hát, nem semmi!
Bár elvben nem tartozom a papírkutyák közé, mostanában sajnos nem tudok motorra ülni. Talán az Ünnepek táján már menni fog.
Így aztán nem tudom, hogy hogyan megy a Dominator, merthogy álldogál szegényke. :o(
Ven egy kis problémám. Szeretnék a motoromon némi átalakítást csinálni, de nem tudom kinek feltenni a kérdéseimet. Egy Yamaha YX 600 Radian motorról lenne szó, és a következőket szeretném elkövetni rajta: villaszög módosítás, lábtartó+pedálok előre helyezése, ülés megsűllyesztése, háttámla felrakás. Keresek egy olyan embert, akinek van egy kis tapasztalata ebben, és legalább elméleti síkon tudna nekem segíteni. Előre is köszi...
Ja, és a mailcímem.
Motoros levelezolistan irta valaki,hogy nemeteknek (gondolom volt NDK) divott, es van aki meg hasznalja MZ-re a Holancot,sot O is megprobalkzoik vele....:-)))
Ez az időjárás teljesen Lkeserít. Nem lehet benne motorozni. :(
Ráadásul pénteken kell hazahoznom az MZ-t a szerelőtől, és kissé meredeknek tűnik ez a menet...
Rendben. Este megprobalom lerajzolni es elkuldom e-mailban.
Mas:
Szombaton osszeraktam a 60 ccm-s simit. Tul van a 4-5 oras alapjaratos bejaratason es az elso par km-es uton (reggel bejottem vele dolgozni).
Jobban huz, mint korabban (ami nem meglepo), viszont azon az emelkedon, amin korabban 48-54 kozott tudtam felmenni, most csak 45-ot tudott. Igaz, nem mertem annyira felhuzatni 3.-ban, mint amennyire korabban szoktam, mert nekem is adott a Tabori egy bejaratasi utasitast, miszerint az elso 1000 km-en ne huzzam 50 fole. Ez 3.-ban kb 40-et jelenthet, vagy meg annyit sem.
Nem az én ötletem, láttam ilyet, a Fehérvári úton Budán. A Kondorosi úttól befelé jövet, a bal oldalon, valami házhozszállítással is foglalkozó cég elďtt ácsorgott, több hasonlóan felszerelt masinával együtt...
Az egész egy kétkarú emelď szeršség. Képzelj el egy (illetve a motor mindkét oldalán egy-egy) nagyjából negyedkör alakú lapos tartót. A kiindulási pontja a középtámasz fölött van (ide valahogy le is csavarozták úgy, hogy egy laposvas átnyúlik a sárvédď és a motortartó között egyik oldalról a másikra, és ez két nagy (12-es?) csavarral rötgzítve van a motortartó hátuljához, ennek két végéhez meg az oldalelemek). A hátsó teleszkópok felsď rögzítďje a másik felfüggesztési pont. Innen már majdnem egyenesen kinyúlik hátra az ülés mögé és fölé. Egy nagy plató (úgy 40x40-esnek saccolom) és ezen egy méretes doboz van. Az eredeti lámpaögzítďt is átrakták a csomagtartóra, mert ez mögé nyúlik az alaphossznak jócskán. Az egész úgy van felrakva, hogy akár még utast is lehetne vinni, neki a doboz háttámlaként is szuperálna...
Érdemes lenne megnézni, mert nagyon profi kivitel. Az oldaltartók a könnyüszerkezetes tetďk rácsszerkezetére haszonlítanak. Két ív, köztük a háromszögek, merevítésnek és erďsítésnek...
Ha nem elég plasztikus, ahogy leírtam, szólj és megpróbálom lerajzolni...
Bár valamit én is barkácsoltam, nem biztos, hogy tökéletes a dolog. Folyton attól félek, hogy letörik. Eddig már három megoldásom végződött ilyen csúfos véggel, bár a legutóbbi már két éve bírja.
Azért kíváncsi vagyok az 5letedre!
Azt viszont 1xűen nem értem, miért nincs ez normálisan +oldva a Simsonon. Egy robogón szerintem távolról sem valóságtól elrugaszkodott ötlet egy használható csomagtartó!
Már megint én. Egy szabályos Simson dugattyú tetején lévď nyílnak merre kell mutatnia? Elďre (kipuffogó felé), vagy hátra? Elfelejtettem megkérdezni a Táboritól...
Már megint én. Egy szabályos Simson dugattyú tetején lévď nyílnak merre kell mutatnia? Elďre (kipuffogó felé), vagy hátra. Elfelejtettem megkérdezni a Táboritól...
Egyszer írtad, hogy csomagtartót akarsz szerkeszteni a robogódra. Láttam egy szép megoldást erre, ha érdekel még a dolog, megpróbálom lerajzolni és elküldöm...
Ma voltam Táboriéknál, becseréltem a hengert egy 60 ccm-sre. Persze nem úsztam meg 2500-ból, mert a kipuffogó menetét kapásból rossznak minösítették, meg kiderült, hgyo ez a gyengített (fojtott, N-es) kivitelü henger, így elkértek plusz 3 rongyot, de így is megéri azt hiszem. Viszont lehet, hogy mégiscsak meglátogatom az öregurat, aki generálozta a masinát, egy alkalmatos kéziszerszámmal. Arra esküdözött, hogy azért tartott ilyen sokáig a javítás (ült rajta vagy 3 hetet) mert a normál hengerre cserélte be a fojtottat... 8-((
Ariana, a PAV-val az a gondom, hogy lehetoleg meg iden szeretnek jogsihoz jutni.
Amugy nekem is bejonne az a gyorsitott jogsiszerzes, ahogy a Tied megkaptad :)
Kabix! Van egy motoros levelező lista, ott szoktunk szervezni rendszeresen túrákat, legutóbb 9 motorral voltunk Dobogókőn, legközelebb a hónap végén megyünk Szlovákiába.
Info:
motoros levlista
Sziasztok!
Látom, többen is szeretnétek jogsit. Én a nyáron 2 hét alatt csináltam meg a nagy A-t (PÁV már megvolt). Persze nem jártam tanfolyamra, hanem egy minimimális felárért kijött az oktató párszor hozzám és gyakorlatra sem jártam, mivel már tudtam motorozni, csak a rutinvizsga elött egy alkalommal gyakoroltam be a feladatokat. Akit érdekel, magánban szivesen megadom a suli telszámát.
Alejandro! miért nem akarsz Páv-ot csinálni? nem nehéz, hiszen még nekem lány létemre is sikerült :))
Köszi, közben én is beszéltem velük délelött és megerösíthetem: Vinni kell egy hüvelyt, ha szép és nem sérült a menete a kipuffantónál, akkor becserélik egy 60 ccm-sre, adják hozzá a dugót, gyürüket és a csapszeget, hézagolókat 2500-ért, meg ha kell, csapszegperselyt 500-ért. Ha nagyon tré a hüvely kinézete (a bordák állapota számít), akkor felfúrják azt, így kicsit tovább tart. Ha a menet tré, akkor még plusz 2 rongy annak a javítása. Nekem meg kell még egy kipuffogó könyök is, mert az enyémen már szinte semmi perem nincs, ettöl elég durva hangja van, plusz mindig taknyos az orra a masinának... Ez meg ha igaz, 1500...
A blokkot nem emiatt szedem szét, hanem azért, mert ha már úgyis nekiestem, hát szétkapom és leellenörzöm, mit szúrt el a szerelö még. Az 1-est ugyanis nehezen veszi. Ha kell kihézagolom. meg le akarom dugózni a fötengely "sonkáiban" azt a négy könnyítöfuratot. Ezzel nö az elösürítés, jobb lesz a nyomaték (ha hihetek a tunningtippeknek)...
Macs: Kösz a gyors választ, ennek függvényében fogok a kereséshez. De ha már nagyobb motoroknál vagyunk, mennyi idő alatt lehet letenni motorvizsgát, ill. hol érdemes hozzákezdenem? Nagymotorra gondoltam PÁVval.
Az olasz gépeket nem ismerem, de majd utánanézek.
A Dominator nagyon jó gép, országútra hasonlóan, terepre egy hajszálnyival kevésbé jó, ám valamivel kényelmesebb a Transalp.
Szintén jók a Suzukik (DR, Freewind) és a Yamahák (XT600, Ténéré), de a Kawasakiktól óvakodj!
500e-ért kb. 8-10 éveset kapsz, a Hondák egy kicsit mindig drágábbak. A képes Autó Expresszben egy-két nap alatt találsz Neked való gépet!