Azért ez nagy bátorság, kijelenteni, hogy az ismert hiba ellenére megveszed a vagonokat. Még a végen párhuzamot vonnak közted és a gyapjat adó négylábú közt egyes hirtelen haragú pofik.
Komolyra fordítva a szót, nem tudom elképzelni, hogy használhatatlan lenne a modell. Még nem találkoztam olyan elfuserált forgóvázzal, amit egy apró ötlettel és egy kis beavatkozással ne lehetett volna megjavítani.
Hogy miért adta így ki ? Gondolom elkészült belőle x darab. A kiskínai most ilyet fröccsöntött. Az is biztos, hogy nem egyszerű Kínában az érdekérvényesítés és a jövő szempontjából Albertnek le kellett nyelnie a békát. Sok választása nincs el kell adnia így a vagonokat, mert ha a nyakán marad, akkor gondolom az anyagilag megrendíti a vállalkozást. Ha leárazná, akkor pedig jóval kevesebbet fordíthat a következő vagon fejlesztésére, ami megint csak veszélyes, mivel a kínai addig ad csak jó árat, amíg folyamatosan meghatározott időközönként rendelsz tőle.
Szerintem a vásárlókörnek ezúttal felül kell emelkednie ezen a problémán és a vásárlásával talpon kell tartania a gyártót. A fikázás - értsd: "használhatalan" - és a vásárlástól való eltanácsolás odavezet, hogy esetleg nem lesz több modell.
Biztosan akadnak köztünk olyanok többen is, akik meg tudják oldani a guruló képesség problémáját. Ezeket az ötleteket kell közkinccsé tenni és a probléma meg van oldva. A Csörgő és a V43 baját is lehetett orvosolni, pedig az biztosan nagyságrendileg komolyabb probléma volt.
Vidéken lakom, így nekem nem éri meg utazni, csak a futárszolgálat jöhet szóba.
Én is tapasztaltam már korábbi Albi-vagonokon 1-2 kisabb hibát, ebből aszempontból megértem azt az illetőt, aki tüzetesen átvizsgálja a kocsikat vásárlás előtt, én sajnos ezt nem tehetem.
Venni szeretnék én is az Albert új tehervagonjaiból, képek alapján nagyon szépek, meg ahogy olvasom mások is dicsérték, emiatt is olvasom sajnálattal, hogy a sínen meg alig akar gurulni, mivel terepasztalra kellene. :(
Azért Alberték az ilyenekre jobban odafigyelhetnének.
Mikor elkészült a modell, tettek vele próbakört?
Ha igen, és látták, hogy szorul, nehezen megy, miért adták még ki, miért nem változtattak rajta?
Jelen esetben vitrinben nagyon szépen mutat, de aki futtatni szeretné, az nem tudja.
Na mindegy, azért megveszem ezeket a teherkocsikat, és leállítom egy csonkavágányra őket.
Azt még hozzá kell tennem, hogy a kerékpárok cseréjén, esetleg a kapaszkodók cseréjén kívül, egy fillérrel sem tervezek többet rájuk költeni! Feleslegesnek és irreálisnak tartom. Üdv!
-Üdv! Erről talán eddig még nem esett szó ( legalább is ebben a vita folyamban szerintem nem olvastam ), de igenis számít, hogy ki mennyi ideje van itt a fórumon! Teljesen jogosnak tartom annak a felháborodását, aki 30 éve is ezeket a kocsikat vette meg a mai ár, de még az akkori ár / érték arányok töredékéért, vagy legalább is olcsóbban mint mostanság! Ma pedig szinte ugyan azt kapja ( bocs, nem teljesen ugyan azt, de lényegében, küllemében, forgóvázaiban, kapaszkodóiban igen ) mint akkor, csak éppen most más árkategóriában!
A másik oldalról nézve: Az új / fiatalabb (esetleg kezdő) generáció, mint jómagam is, már a 9-10-12 ezer ft-os árlépcsőnél csatlakozott be ebbe a történetbe, és nekem / nekünk ez az egyetlen alternatíva, ha szeretnénk ilyen modellt. Mindamellett, hogy tisztában voltam az imént felsoroltakkal, én is beszereztem őket anno, mert ezek nélkül nem lehet teljes egy gyűjtemény, vagy korszak modellezés! Tudom, nem kötelező megvenni, de véleményem szerint illik ( ha csak nem barkácsol valaki magának a nulláról :) ). A lényeg, hogy én már sajnos nem vettem új személykocsikat 6-7-8, de Mediker Roco akción kívül még 10e ft-nál olcsóbban sem soha! Szóval már is megérkeztünk a termék valós ( értsd: jelenlegi ) árának a magyarázatához, vásárlói és nem technikai oldalról! És ezzel továbbra sem lenne gond, ha lenne változás a minőség terén, de sajnos nincs :) (ezt a gyári, nem létező Fuggerth kocsikra írom, és nem a feltuningoltakra.) Ebből látható, hogy ami az idősebb generációnak irreális, az a fiatalabbnak valóság! üdv! végszó: Olcsóbb sajnos semmi sem lesz, csak drágább.
Ez azért nem jogos felvetés, mert magadnak csinálod, hogy feljavítsd a modelled. A gyártó viszont eladásra készít, ő (és aztán a forgalmazó) megállapít egy árat, amit természetesen nem kötelező kifizetned, mivel nem kell megvenned, ha nem tetszik/sokallod az árat/gyengének tartod a minőséget.
A piac meg beárazza a modellt. Ha irreálisan magas, akkor a boltban marad; ha elfogy, akkor nem volt irreális (most ne jöjjön senki a 160.000-es Giganttal, mert az nem rendszeres árkategória).
Nem mellékesen én a Quabla által átfestett vagonokról beszéltem, ami azért nem ugyanaz, mint a gyári Fugi. És vannak nem kevesen, akik meg tudnak békélni a jogosan felemlegetett hibákkal is (igen, őket birkázta le egy fórumtárs).
>>szóba került az M41 gyárthatósága is az MTB-nél... Talán mégis akkora üzlet lehet?
Mivel van neki mérethelyes forgóváza, ill. talán komplett belsőt is tudna adaptálni hozzá egy másik mozdonyból, ebben a kontextusban került szóba. Talán ez így elég lehetne XXXdb-ra A kompletten adaptált belsővel talán kiválthatnánk azt a darabszámot amit az M44-esnél a lengyelek adnak a bulihoz. De ez csak fikció mert még mindig nem tudok pontos darabszámot.
Ez egy jó ötlet,hogy számoljuk ki a munkaórákat.Számoljuk ki,hogy mennyi idő rendbe hozni a kinematikát mennyi idő kicserélni a forgóvázakat a kapaszkodókat beépÍteni berendezést és az ablakokról nem is beszélve.Ha megvannak a számok,hogy ez mennyi,akkor kérjük vissza a pénzt hiszen dolgoztunk vele,hogy jó legyen és ezt mi vevők csináltuk meg a gyártó helyett.Én is nagyon szeretnék ilyen vagonokat de nem veszem meg mert a felét sem éri az én véleményem szerint.Pl.a DT vagy az Albert és más modellek is nagyon drágák de azok érnek is annyit.Megveszi az ember és úgy ahogy van játszik velük vagy kiteszi a vitrinbe és gyönyörködik benne nem kell rögtön azzal kezdeni,hogy szétszedje.Pont ennyiért vettem pl.roco vagont világÍtással boltban ami digitális vagy fleischmannt.A fugi vagonokon még normális kapaszkodó sincs.Felőlem kérhetnek érte 20 ezret is de akkor ne kelljen itthon szétszedni.Nem az árával van a baj hanem a minőségével,hogy nincs a kettő szinkronban egymással.Én pl.szeretek szerelni fúrni-faragni készÍtek rakományokat beépÍtem a világÍtást a dekódereket a mozdonyokba stb- stb szeretem ezt a hobbyt de hülye nem vagyok.Természetesen nem tartom sem hülyének sem baleknak azokat akik megvették megveszik ezeket a vagonokat mert nekik ezek igy tetszenek és igy jó nekik ezt el kell fogadni hiszen egy cipőben járunk.De legalább egy kicsit fejlődnének és próbálnák megoldani ezeket a hibákat.
Egyrészt almát hasonlítasz körtével (személyvagon vs. teher, ill. bolti árusítás vs. börzés), másrészt senki nem állította, hogy Albert haszonkulcs nélkül készít bármit is. Szalmabábbal hadakozol...:)
A tetőszellőzőt azért említettem, mert nem sima Fugi-vagon, ahogy nemes egyszerűséggel kijelentetted. Kevesebb érzelem, több racionalitás!
Most nem értem pontosan: a Fugi-val ellentétben az Albert dozátoros kocsi festetlenül, tamponozatlanul haszonkulcs nélkül feketén van árulva ugyanannyiért?
Én voltam, mindent vállalok! Lehet, hogy talán tévedtem, de megmondanád, hogy pontosan mekkora volt az a nem kicsi nagyságrendi tévedésem, mert hát nyilván van egy leveled a Piko-tól ezzel kapcsolatban, amit itt bemutatsz majd nekünk. Minden esetre szólhattál volna előre az adatok tudatában, mert akkor nem kellett volna felesleges köröket futnia S.A.S. kollégának M44-el kapcsolatban a Pikonál. Mindenki döntse el mennyire korrekt az utólagos észosztás.
Mintha néhány bejegyzéssel ezelőtt pont S.A.S írt volna arról, hogy szóba került az M41 gyárthatósága is az MTB-nél... Talán mégis akkora üzlet lehet? Csak nem itthon kell gyártani, ahol mindenki azzal foglalkozik mit hogyan nem lehet megcsinálni, mi, hogy nem éri meg.
"visszatért a fikakórus csak a nick nevek változtak" és "feleség is egyetlen pillantással felmér"
tény, hogy nem régi a nickem, de még soha nem fikáztam itt a fórumban. Ahogy írtam tényleg csak karácsonykor rakom össze a vonatomat, szóval nem vagyok egy elkötelezett vasútmodellező, már csak azért sem. De a feleségem tényleg azt mondta, hogy ne vegyek rossz minőségű modellt, mert egyszer kaptam tőle egy Roco M62-t. Lehet, hogy téved, lehet hogy nem, de mondjuk ránézve egy M41-re, amiből pl nincs Roco inkább úgy döntöttem, hogy nem veszek, mert tényleg annyira szörnyen néz ki. (és ez most nem Roco reklám, biztos más gyártó is gyárt szépet, de a feleségemtől pont egy Roco-t kaptam).
Én pl ha lenne szép kidolgozású M41, nem sajnálnám érte a 50-100 ezer forintot, de alacsony minőségűt nem fogok venni. Természetesen nem meggyőzni akarok senkit sem, nyilván vannak más szempontok és más elköteleződés is. is.
"így a Fuggerth, ha megveszik az adott áron, akkor az annyit is ér."
ezzel nem is vitatkozik senki sem. Én csak annyit írtam, hogy ha lenne drágábban jobb minőség, szívesen megvenném. De sajnos én is tudom, hogy a magyar piac ilyen (lehet, hogy méretgazdaságosság, lehet hogy más miatt, nem tudom)
A Fugi vagonok 7-8 körül vannak, számold ki, mennyi a festés/tamponozás jó minőségben. Esetleg a tetőszellőzőket is tedd hozzá, munkaórával, ja meg azzal kiegészítve, hogy nem feketén van árusítva, és aljas módon még haszonkulcs is van..
Azért talán nem véletlen, hogy Albert sem rukkolt ki saját személyvagonnal. Gondolom, lényegesen többe kerül egy tehervagon-típus kifejlesztésénél.
Ugyanez áll pl. Csörgő/V43 fronton. Ha akkora biznisz, akkor miért nem állt neki eddig senki más? Talán mert mégsem akkora üzlet, hogy (relatíve gyorsan) megtérüljön? Ja, és milyen árkategória lenne, ha valaki mégis belevágna?
Ha nem tévedek, Te voltál az, aki azt írta, hogy tudomása szerint a Piko már párszáz darabnál (talán 300-at írtál?) nekiállna M44-et készíteni...nagyságrendi tévedésben voltál, nem kicsit. Talán most is tévedsz, amikor személyvagont hasonlítasz teherkocsival.
Én inkább azt látom, hogy nem is feltétlenül a jó kereset a lényeg, hanem az a belső vásárlási kényszer, amit a modellezők saját maguk számára állítanak fel miszerint "én csak magyar III, vagy IV, akár V, ...vasúti témát/korszakot vagyok hajlandó gyűjteni" de abból aztán minden kell bármilyen gagyi és bármilyen drága áron. Ezt én meg tudom érteni, ilyen a gyűjtőszenvedély, és igen, tényleg hiánypótló termék, ezért van, és lesz is kereslet a Fugi-ra, amíg nem lesz jobb. Ez alapvetően nem baj.
Én nem keresek havi egy milliót de még csak felet sem, van hova raknom a pénzt, de azért nem okozna gondot venni néhány Fugi személykocsit a mostani eresztésből. Viszont nekem nincs semmilyen kényszerem arra, hogy olyat vegyek, ami nem szép, annyi pénzért amiért olyat is kapok ami viszont igen. Nézzünk egy jelenlegi hazai összehasonlító példát:
Q Fugi személykocsi VS. Albert dozátoros kocsi
Mindkét modell ugyanaz az árkategória. Az egyik egy 20 éve is elavult termék amelyről az 5000. bőrt nyúzzák le anélkül, hogy bármilyen különösebb színvonalbeli előrelépés is lett volna (ja, tudom fém kerék). A másik modell egy nemzetközi összehasonlításban is bármelyik nagy gyártó termékével összevethető színvonalú modell, ugyancsak hazai "gyártótól", ahol gondolom a jó üzletpolitikának köszönhetően van pénz újabb gyönyörű modellek fejlesztésére, kihozására, rendkívül korrekt áron.
Szóval a fentiek nyomán ne magyarázza már meg nekem senki, hogy nem kéne úgy éreznem, hogy baromira hülyének néznek amikor 14-15 ezerrel le akarnak húzni egy max 5-6 ezres személykocsiért, amin a belső berendezés pótlása után csak forgóvázat kell cserélni, meg ablakokat, és kapaszkodókat, és az alvázat meg a komplett kasznit a festés alatt, amikor más magyar gyártó ennyiből összehasonlíthatatlaul magasabb színvonalú modellt hoz ki.
Már évtizedek óta vége van annak az időszaknak amikor az átkosban az ember megvette a hiánycikket aztán otthon fúrt faragott és befejezte a gyártást. Nos, a Fugi (reinkarnciói) ebben az időszakban maradt jelenkori árakkal. A 3. évezred van, amikor az ember megveszi a kész modellt, és úgy is szép és jó, nem kell reszelni, és egy fillérbe sem kerül pluszba.
Roco 45838 ami kb jó lenne hozzá, ez ami jelenleg elérhető. Persze más alternatíva is szóba jöhet. TT ben már készült jó pár db, H0 ban még nem, és csak ha lenne rá igény fognék bele, mivel elég időigényes a festése. Feliratozása természetesen tampon nyomással készülne mint eddig is készült. Ár olyan 20E körül jönne ki egy kocsi átfestése, persze ez megint függ a darab számtól.