Előzetes árként 170-175 euró környékét jelölte meg a gyártó reméljük ehhez tudja is tartani magát. Kidolgozottsági szintre pedig nagyjából Sulzer minőségét érdemes elképzelni.
Mivel ez az első ilyen projekt semmi nincs kőbe vésve, de a realitások úgy kívánják, hogy a következők szerint haladjunk:
1. Nagyjából, a héten kimennek az MTB-hez a rajzok.
2. A gyártóval közösen faragunk a rajzon, hogy gyártási szempontból is megfeleljen a követelményeknek. Hajtás,digipanel kerül bele, stb.
3. Amikor elkészültünk a külső tervvel és rendes részleteiben látható lesz a készülő modell, akkor megcsináljuk a második immár előrendelési kört. Ekkor kell a 4 * 150 darabot összeszednünk plusz ugye abban maradtunk, hogy a festés nélküliből is csinálunk előrendelést. Aki ebben a fázisban előrendel annak vagy egészben vagy több részletben de át kell utalnia a mozdony(ok) vételárát.
Amikor összegyűlt a tényleges igény és lezárjuk az előrendelést,onnantól kezdve 60 nap áll rendelkezésre a mozdonyok vételárát kiegyenlíteni.
Elképzelhetőnek tartom, hogy ha több mint fele ~400-450db összejön előrendelésből, akkor nem fogja megvárni míg összeszedjük a 600db-ot és előbb nekiáll szerszámot gyártani de én ebben nem bíznék annyira.
Azt gondolnám első megközelítésben, hogy jövő tavasz-nyárelő lenne a befizetési időszak.
De ez még alakul menetközben. Valamikor ki kell taposni az utat egy M41, MDa, M63 előtt :)
Minden csodálatom és tiszteletem a Tiétek, csak így tovább, sok sikert!
Arról esetleg tudsz már információt adni, hogy hozzávetőlegesen mikortól van esély a tényleges pénzösszegek utalására? Csak, hogy lehessen "ütemezni" a vasútmodell költségvetéseket (Karácsonyra már ne vegyünk semmit, mert januártól esetleg lehet utalni, vagy majd jövő nyáron, vagy később?).
A kérdéseidet leginkább a gyártónak kellene feltenned. Felteszem, mindegyikre lenne értelmes válasza. Persze ehhez azt kellene feltételeznünk, hogy nem a merő gonoszság hajtja..:)
Szeretnék egy kis frissítést közzétenni az M44-es (első, de remélem nem utolsó) projektünkkel kapcsolatban. Legelőször szeretném megköszönni két fórumtársunknak, hogy szabadidejüket nem sajnálva a közös cél elérése érdekében több hónapon keresztül rajzoltak és nem mellesleg elviseltek engem ;-) a buta kérdéseimmel. Másodszor pedig szeretném nektek megköszönni a türelmeteket és támogatásotokat a projekttel kapcsolatban nagyon sokat jelent ez nekem. Ezért is nem húznám tovább az időt és egy kis képi anyaggal szeretnénk nektek kedveskedni. Az itt közzétett képek rajtunk kívülálló okok miatt nem engednek láttatni vonzó részleteket, de amint lehetőség nyílik rá az elsők között fogjátok látni azokat, ezt garantálom. Majdnem elfelejtettem mivel többen érdeklődtetek az előjegyzés iránt itt van újra a link.
Még a végen párhuzamot vonnak közted és a gyapjat adó négylábú közt egyes hirtelen haragú pofik.
Milyen kis mimózalelkűek tudnak lenni ilyenkor a fanyalgózók... :)
Szerintem a vásárlókörnek ezúttal felül kell emelkednie ezen a problémán és a vásárlásával talpon kell tartania a gyártót. A fikázás - értsd: "használhatalan" - és a vásárlástól való eltanácsolás odavezet, hogy esetleg nem lesz több modell.
Hm...
Eddigi hozzászólásaid alapján akkor kb.:
- ne vegyük figyelembe a modellek kinézetét
- ne vegyük figyelembe a modellek működését
- ne vegyük figyelembe a modellek árát
Csak vásároljunk, örüljünk, és maradjunk csendben. Ez konkrétan az igénytelenség csimborasszója.
Jó - jó, tudom: "az épületes kritika hasznos", csak a savazás nem. Azt, hogy melyik hozzászólás melyik kategóriába tartozik, azt nyilván a "fanyalgózó" nép dönti el - nálam legalábbis a "használhatatlan" jelző egyáltalán nem számít fikázásnak egy olyan dolognál, amit ha használsz, akkor egy dolga van, hogy guruljon. Ráadásul kinézetre mindenki elismerően nyilatkozott a modellről ( nekem is nagyon tetszik ), így erre is ráhúzni a "fikázást" már igen erőltetett dolog.
A fikázás - értsd: "használhatalan" - és a vásárlástól való eltanácsolás odavezet, hogy esetleg nem lesz több modell.
Ezt annyiszor olvastam már itt, hogy nyilván nem alaptalan. Kérlek, írj le nekem pár példát, hogy milyen modellek azok, amik a csak és kizárólag a hazai piacon jelenlévő ( muhaha ), mértéktelen savazás miatt nem készültek el - lehetőleg azért bizonyítva ezt valahogy. Biztosan van sok ilyen. Hátha ennek hatására a bűntudatom elcsitít engem is.
Véleményem az egészről - ígérem, tök kulturált hangnemben:
Szerintem ebben a vitában kirajzolódik egy másik frontvonal is. Igazából két csoport feszül egymásnak megint.
Az egyik gyűjtői, üzleti szemlélettel tekint erre a hobbyra, a másik inkább vasútbarát, műszaki szemmel.
Az első kategória képviselőinek részleteiben mindegy, hogy az adott modell, vagy az igazi hogy néz ki. Az számít, hogy feltétlenül meglegyen a gyűjteményükben lehetőleg az összes pályaszám, sokaknak lehetőleg elsőre, vagy akár csak nekik, és pár embernek legyen belőle. Számít a modell pénzbeni értéke, legyártott mennyiség, hogy növekszik e idővel az az érték, stb. Ide tartoznak a gyártók és hű vevőik is, vagy épp a modellboltoktól egy-két ember, aki szintén jelen van errefelé. Nekik érdekük is, hogy jó megítélése legyen a modelleknek. Számít egy gyártó múltja ( mint most pl. a Fuggerth esetében ), meg egyáltalán az, hogy egy adott gyártó készítette, aki esetleg még valami szépet is mondott mellé ( tűélesek a feliratok, szép a festés ), amit aztán lehet később hangoztatni. Ahogy itt a hozzászólásokat olvastam, az ár/érték arány is teljesen mást jelent nekik, mint pl. nekem.
És ezzel önmagában nincs is semmi gond! Én is ismerek több olyan gyűjtőt, aki az igazi vasutat nem ismeri, viszont akkora gyűjteménnyel rendelkeznek, amiket előtte én el se tudtam képzelni. Náluk sokszor még csak az sincs, hogy egy adott ország, vagy korszak járműveit gyűjtik.
A másik kategória inkább a vasút, a valóság, a műszaki részletek felől közelíti meg a hobbyt. Én is így teszek. Összehasonlítom az adott terméket az igazival, más gyártók modelleivel mind minőségben, mind pedig árban. Teljesen más felfogás. Försterrel pl. veszekedtem itt sok mindenen. Most leírta, hogy az ő felfogása szerint még ez is modell:
Na most, ezzel igazából az derült ki, hogy még azt is teljesen másként látjuk, hogy mit nevezünk egyáltalán modellnek. Nálam az ár/érték arány megállapításának szerves része a modell kinézete, részletessége, valósághűsége. Ez alapján nem tartok drágának pl. egy Posch/Digitools rezsót, ahogy a mostanság boncolgatott Heris kocsit sem ( sőőőt! ), viszont én is drágának tartok egy Fuggerth kocsit ennyiért, vagy egy posta bhv szintű modellt annyiért, amennyiből ezt a minőséget kényelmesen megveszem, és még kapok is vissza az árából egy bőséges ebédnyit:
Eddig nincs semmi baj, hiszen mindenkinek a maga dolga, hogy űzi az ipart.
A gond akkor kezdődik, amikor a két tábor ( a saját felfogása szerint értelmezve a vasútmodellezést ) összefeszül. Az egyik nem érti, hogy minek fikázni konkrétan bármit, hiszen ő ( is ) megvette, és legalább van, meg úgyis elfogy. A másik nem érti, hogy hogy lehet kiadni, megvenni olyan dolgokat modellként, amik távolról sem hasonlítanak az igazira, pláne annyiért.
Én pl. nem értem azt, hogy ha valaki azt mondja, hogy a Fuggerth kocsi ebben a formában ennyit egyszerűen nem ér, mert elavult technika, és borzasztó sok kompromisszummal tekinthető csak élethűnek, akkor miért kell rögtön fikatábort kiáltani olyanoknak, akiknek a modellek kinézete nem is igazán számít, ellenben a gyártó múltjával, a kiadott darabszámmal, stb.. Lényegtelen szál, de nem tudom, hogy mégis mire használhatnánk azt a topicot, aminek a leírása ez: "Itt lehet megvitatni Jenő úr modelleit és az összes többi magyar vonatkozású modellt." Mert a megvásárolt modelleknek csak örülni kitűnően lehet pl. a gyűjteményes topicban is.
A piac persze azt üzeni: jó ez az árazás, hiszen megveszik.
Ebben még szerintem is igazatok van!
De ebből ne szűrjük azt le minden esetben*, hogy az a termék modellként is szép és jó, mert megveszik ennyiért, erről ugyanis a valóságban szó sincs. Ha pedig nem szép és jó ( esetünkben nem igazán az ), ráadásul egykori önmagához képest is drága, hát még mások színvonalához képest, akkor azzal önmaga biztosítja a táptalajt egy jó kis "fikázáshoz".
Itt már leírták, de én is úgy gondolom, hogy amíg ezeket el lehet adni ennyiért, addig konkrétan hülyeség lenne jobbat csinálni ( teljesen logikus üzleti felfogás ). Ráadásul kicsit úgy érzem, hogy eltolhatják a minőséget ( ár/érték arányt ) olyan irányba, ami lehetőséget ad pl. egy ilyen születésére:
Még egy dolog. Bár nem te írtad, de a mostani vitában is láttam felmerülni. Én nem vonnám ide be a pénztárca vastagságát sem. Ezt amúgy is gyakran használják a fikázókra, sok esetben alaptalanul, ráadásul kifejezetten lenéző módon. Ez egy egyszerű, jó magas lóról leejtett magyarázatnak tűnik, amivel szépen félre lehet söpörni minden hibával kapcsolatos megjegyzést ( "csóró vagy, csak irigykedsz arra, aki meg tudja venni" ), holott a dolog ennél összetettebb. Tény, hogy van egy réteg, aki konkrétan mindent megvesz, remeg, csak le ne maradjon egy pályaszámról, de nem gondolom, hogy ehhez kéne viszonyítani. Ráadásul más szempont is lehet: nekem pl. nagyon illene egy Railjet szerelvény a gyűjteményembe, de annyi pénzért, amennyibe kerül, nekem nem éri meg, mert az igazit sem szeretem túlzottan. Ráadásul az árából kb. hússzor utazok ki az igazival Bécsbe, eszek ott egy jó Leberkäse-s zsemlét mustárral, közben nézegetem, ahogy jönnek-mennek 1:1-ben - egyetlen nap alatt többször , mint ahányszor egy gyűjtő látja egyáltalán a modell dobozát valamelyik szekrényének mélyén egész életében. Azaz: másként látom az értékét, de nem a pénztárcám miatt.
*.: Ezt ki kell emeljem még egyszer, mert nem arra gondolok, hogy minden, ami drága pl. egy Roco kocsihoz képest, az rossz, mert ez abszolút nem igaz ( sőt, ezt a fajta nézetet én is elítélem ). Mint látható, nem sokallok egy kocsiért 21ezer Ft.-ot, sőt, akár többet sem. Amennyiben tényleg a valóságot modellezi, és nem simán befektetési eszköz bizonyos köröknek, vagy tökmindegy, hogy néz ki, de hiánypótló darab remegve gyűjtőknek, esetleg játék "örüljünk, hogy egyáltalán megtiszteltek minket a nagy nagy gyártók ilyennel" típusú vevőknek.
Szerintem két teljesen más szempont alapján nézzük az egész hobbyt. Az ebből fakadó feszültség maximum úgy csökkenthető, ha az egyik szemszögből nézve "Igénytelenek" szó nélkül hagyják a másik szemszögből nézve "Fanyalgók" véleményét, és fordítva - de megtéríteni biztos, hogy nem fogjuk tudni egymást soha.
Ez tök, jó, hogy megint egy új valami ami ígéretes, érdekes és jól is néz ki, és nekünk kell szarakodni, hogy lehessen használni? Miért nem lehet olyan kereket alátenni amivel egyből működik? És ha veszek bele kerekeket akkor visszaadják a kerekek árát? Cka. 2000FT.
Ha nehezen gurul én még megpróbálkoznék azzal is, hogy egy 1-2 tized mm-er rövidebb tengelyű kerékpárokra cserélni a gyáriakat. Az internet világában nem nehéz beszerezni a megfelelőt.
Ebben teljesen igazad van,hogy magunknak csináljuk.Abban is igazad van,hogy a modellezők eldöntik,hogy megéri-e vagy sem.
De pár kérdés még megfogalmazódott bennem minden rosszindulat nélkül.Ha van jobb forgóváz jobb és szebb kapaszkodó belső berendezés akkor miért nem azokkal rakják össze élből?Miért kell a azokat a kapaszkodókat feltenni miért kell tejüveget belerakni miért kell azt a forgóvázat alátenni miért nem lehet a kinematikát megjavÍtani és úgy eladni ha mindenki tudja,hogy van jobb?Miért nem árulnak csak kasznit és alválzat?Utána mindenki eldönti,hogy mit rak alá bele rá stb.Miért kell ezeket az alkatrészeket kifizetni és utána leszedni miközben rossz meg csúnya?
Azért ez nagy bátorság, kijelenteni, hogy az ismert hiba ellenére megveszed a vagonokat. Még a végen párhuzamot vonnak közted és a gyapjat adó négylábú közt egyes hirtelen haragú pofik.
Komolyra fordítva a szót, nem tudom elképzelni, hogy használhatatlan lenne a modell. Még nem találkoztam olyan elfuserált forgóvázzal, amit egy apró ötlettel és egy kis beavatkozással ne lehetett volna megjavítani.
Hogy miért adta így ki ? Gondolom elkészült belőle x darab. A kiskínai most ilyet fröccsöntött. Az is biztos, hogy nem egyszerű Kínában az érdekérvényesítés és a jövő szempontjából Albertnek le kellett nyelnie a békát. Sok választása nincs el kell adnia így a vagonokat, mert ha a nyakán marad, akkor gondolom az anyagilag megrendíti a vállalkozást. Ha leárazná, akkor pedig jóval kevesebbet fordíthat a következő vagon fejlesztésére, ami megint csak veszélyes, mivel a kínai addig ad csak jó árat, amíg folyamatosan meghatározott időközönként rendelsz tőle.
Szerintem a vásárlókörnek ezúttal felül kell emelkednie ezen a problémán és a vásárlásával talpon kell tartania a gyártót. A fikázás - értsd: "használhatalan" - és a vásárlástól való eltanácsolás odavezet, hogy esetleg nem lesz több modell.
Biztosan akadnak köztünk olyanok többen is, akik meg tudják oldani a guruló képesség problémáját. Ezeket az ötleteket kell közkinccsé tenni és a probléma meg van oldva. A Csörgő és a V43 baját is lehetett orvosolni, pedig az biztosan nagyságrendileg komolyabb probléma volt.
Vidéken lakom, így nekem nem éri meg utazni, csak a futárszolgálat jöhet szóba.
Én is tapasztaltam már korábbi Albi-vagonokon 1-2 kisabb hibát, ebből aszempontból megértem azt az illetőt, aki tüzetesen átvizsgálja a kocsikat vásárlás előtt, én sajnos ezt nem tehetem.
Venni szeretnék én is az Albert új tehervagonjaiból, képek alapján nagyon szépek, meg ahogy olvasom mások is dicsérték, emiatt is olvasom sajnálattal, hogy a sínen meg alig akar gurulni, mivel terepasztalra kellene. :(
Azért Alberték az ilyenekre jobban odafigyelhetnének.
Mikor elkészült a modell, tettek vele próbakört?
Ha igen, és látták, hogy szorul, nehezen megy, miért adták még ki, miért nem változtattak rajta?
Jelen esetben vitrinben nagyon szépen mutat, de aki futtatni szeretné, az nem tudja.
Na mindegy, azért megveszem ezeket a teherkocsikat, és leállítom egy csonkavágányra őket.
Azt még hozzá kell tennem, hogy a kerékpárok cseréjén, esetleg a kapaszkodók cseréjén kívül, egy fillérrel sem tervezek többet rájuk költeni! Feleslegesnek és irreálisnak tartom. Üdv!
-Üdv! Erről talán eddig még nem esett szó ( legalább is ebben a vita folyamban szerintem nem olvastam ), de igenis számít, hogy ki mennyi ideje van itt a fórumon! Teljesen jogosnak tartom annak a felháborodását, aki 30 éve is ezeket a kocsikat vette meg a mai ár, de még az akkori ár / érték arányok töredékéért, vagy legalább is olcsóbban mint mostanság! Ma pedig szinte ugyan azt kapja ( bocs, nem teljesen ugyan azt, de lényegében, küllemében, forgóvázaiban, kapaszkodóiban igen ) mint akkor, csak éppen most más árkategóriában!
A másik oldalról nézve: Az új / fiatalabb (esetleg kezdő) generáció, mint jómagam is, már a 9-10-12 ezer ft-os árlépcsőnél csatlakozott be ebbe a történetbe, és nekem / nekünk ez az egyetlen alternatíva, ha szeretnénk ilyen modellt. Mindamellett, hogy tisztában voltam az imént felsoroltakkal, én is beszereztem őket anno, mert ezek nélkül nem lehet teljes egy gyűjtemény, vagy korszak modellezés! Tudom, nem kötelező megvenni, de véleményem szerint illik ( ha csak nem barkácsol valaki magának a nulláról :) ). A lényeg, hogy én már sajnos nem vettem új személykocsikat 6-7-8, de Mediker Roco akción kívül még 10e ft-nál olcsóbban sem soha! Szóval már is megérkeztünk a termék valós ( értsd: jelenlegi ) árának a magyarázatához, vásárlói és nem technikai oldalról! És ezzel továbbra sem lenne gond, ha lenne változás a minőség terén, de sajnos nincs :) (ezt a gyári, nem létező Fuggerth kocsikra írom, és nem a feltuningoltakra.) Ebből látható, hogy ami az idősebb generációnak irreális, az a fiatalabbnak valóság! üdv! végszó: Olcsóbb sajnos semmi sem lesz, csak drágább.
Ez azért nem jogos felvetés, mert magadnak csinálod, hogy feljavítsd a modelled. A gyártó viszont eladásra készít, ő (és aztán a forgalmazó) megállapít egy árat, amit természetesen nem kötelező kifizetned, mivel nem kell megvenned, ha nem tetszik/sokallod az árat/gyengének tartod a minőséget.
A piac meg beárazza a modellt. Ha irreálisan magas, akkor a boltban marad; ha elfogy, akkor nem volt irreális (most ne jöjjön senki a 160.000-es Giganttal, mert az nem rendszeres árkategória).
Nem mellékesen én a Quabla által átfestett vagonokról beszéltem, ami azért nem ugyanaz, mint a gyári Fugi. És vannak nem kevesen, akik meg tudnak békélni a jogosan felemlegetett hibákkal is (igen, őket birkázta le egy fórumtárs).