Na pont erre mondtam, hogy nem vagyunk egyformák! :)
Engem pont a sötétebb nem zavarna annyira. Az legalább jobban "harmonizál" színileg a Roco M62 230-al, vagy az átalakított M62 265-el ami még a 230-nál is árnyalattal sötétebb szürkére van festve (mármint a modell).
Kedves Tamás nem tudom, hogy most ugyanarról beszélünk-e?
A 019 még nem jött ki, nem kapható, nem vettem belőle se egyet, se négyet. Amit még nem láttam arról még nem ildomos levelezni a gyártóval, hogy miért ilyen, vagy olyan. Egy link van, amin az látható, hogy az alsó rész szürkéje ugyanaz a világos szürke, mint az eddigi vöröscsillagos gépeké. Ezen csalódottságomnak adtam hangot hirtelen felindulásból, mert már régóta vártam, hogy kihozza a gyártó ezt a pályaszámot, ezen festésben kékesszürke alsó résszel. Azt nem tudtam, hogy ettől nem leszek hiteles, de hát ez van, szólhattál volna hamarább is.
Mint ahogy akkor is szólhattál volna, amikor elkezdtem képet keresni és feltölteni a megfelelő alsó rész színe ügyében. Mert, hogy hogy nem éppen TE készítettél nekem Roco alapon egy 019-est ugyanebben a korszakbeli festésben amit az NMJ is szándékozik kihozni, és amin véletlenül sem hasonló az alváz színe az NMJ szürkéjéhez, viszont az általam linkelt képnek megfelelő...
Tehát akkor kérlek - ha már én nem akkor legalább Te - légy hiteles, és nyilatkozz: melyik a jó szín a V korszaknak, amit Te is használtál, vagy ami wekerlei topiktárs által berakott linken látható?
Általam - és szerintem többünk által - nagyra tartott szakmai véleményed előre is köszönöm a vita eldöntésére!
Érdekes, mert nekem a Roco 019-emen, sajnos az egyik dolog ami feltűnő, hogy az alváz sokkal sötétebb szürke mint amilyennek lennie kellene (bár engem ez annyira nem zavar). No, de kinek a pap...
Elvileg "hivatalosan" 7031 Ral kékesszürke színű az alváz a 019-en, ugyanúgy mint a sok Szergejen, vagy Csörgőn, Bobo-n. A V korszakos 019-es különlegessége pont az, hogy tudtommal az egyetlen Nohab, amit telibe kékesszürkére festett alvázzal/forgóvázzal újítottak fel a 90-es években, az egy évvel előtte felújított 006 még - az akkor narancs Nohab-okon járatos - fekete forgóváz és tank festést kapott.
Szóval ha modell, ha igazi, a Ral 7031 jó lenne ha ugyanaz a szín lenne mindkét esetben.
A Roco 019-ről több rosszat is el lehet mondani, de a színe szerintem pont nem tartozik ezek közé.
Az a baj, hogy te is megvetted....akkor lennél hiteles, ha nem csücsülne ott negyed milkáért a 4 gép. Ha nem tetszik, miért vetted meg? Ezzel egy dolgot erősítettél a vásárlásoddal a cég felé: neked ez ár/érték arányban vállhalható. Nem azzal szerzel jogot a szapulásra, hogy fizettél. Azt mindenkinek szabad, konstruktív módon. Írj levelet és mondd el a bánatod, lehet hogy kapsz egy értelmes, akceptálható választ amit vagy elfogadsz vagy nem. Vagy fesd át. Vagy festesd át. Vagy fogadd el így.
Én elég sok képet megnéztem, és ha árnyalatra nem is pontosan stimmel (ez már csak a modellen való leképzés miatt sem olyan egyszerű, lévén teljesen máshogy mutat ugyanaz a szín az 1:1-es gépen mint az 1:87-esen), de sokkal jobban eltalálták, mint a Roco 19-esen. Jellegre érzésre az eddigi képek alapján nagyon jól hozza az eredetit.
Mivel, hogy 4 db NMJ NOHAB-om van ami alsó hangon negyed millió forint költség volt nekem, úgy gondolom ennyi támogatásért akkor szapulom az NMJ-t ha nem tetszik valami amikor akarom.
Nem értem miért kéne annak örülni, hogy ő nem hajlandó a 5-jére sem változtatni a színen se, mert neki úgy egyszerűbb és olcsóbb, de mi vásárlók ugyanannyit fizessünk érte, aztán még festegessük át magunknak, ha valóság is fontos (lásd 006).
Milyen kilátásaink vannak a csíkos verziókra ahol aztán mindenféle gépen mindenféle szürkék és vörösek/bordók vannak, és csíkok, és csíkszegélyek, ha egy ilyen tök egyszerű festést se sikerül eltalálni?
De ha te úgyis megveszed, mert neked mindegy akkor minek változtatnia az NMJ-nek: jó az úgy is nekik, a bevétel megvan, kritika nincs.
Ha jól tudom a mozdony a 2000-es években is át lett festve ugyancsak kékesszürke alsó színre, de a '96-osnál - a fotók tanúbizonysága szerint - egy árnyalattal világosabbra. Az, hogy jelenleg, a vagy másfél évtized alatt napszítta szürke ma már elég világos fakó szürke az egy dolog, de a modell az frissen festett gépet mintázza V korszakban, nem pedig egy antikoltat VI-ben.
Másrészt remek, hogy az NMJ nohabok 006, 020, 003, 005, és úgy tűnik a 019 is mind ugyanaz a festett kaszni, csak a pályaszám változott, és, hogy van e villám az orron vagy sem. De az alább linkelt fotó alapján nem sikerül 5-jére sem pótolni a gép tetején hiányzó gombát, vagy az ütközők alatti kapaszkodókat, amit más országok NMJ NOHAB-jai megkapnak...
Az NMJ ma mutatta be az új – M 61 019-es – Nohabot. Az elsö fotókat a www.modellvasut.hu oldalon láthatjátok. Az új Nohab februártól lesz majd kapható.
Az M 61 010-es gép az új esztendö elsö felében kerül leszállításra.
A cég azt is bejelentette, hogy az új esztendöben a MÁV kocsiknak egy új szériája is meg fog jelenni.
... és egyszerűen el kell fogadni azt a tényt is, hogy egy vállalkozás -amellett, hogy nyilván maga a hobbi, a vasútmodellezés szeretete is mögötte van, hiszen sok egyéb más, kifizetődőbb vállalkozásba is lehet fogni- arról is szól, hogy rentábilis legyen, és hogy hosszú távon némi anyagi haszonnal is kecsegtessen. Mert azt fogadjuk el, hogy senki nem fog nulla haszonnal vagy akár ráfizetéssel dolgozni. Ezt nem lehet senkitől elvárni.
És ha egy hangdekóder kifejlesztésébe sok év energiáját és pénzét tetted, -és ismerve valamennyire a technológiát és a többi, ebben a piaci szegmensben versenyző konkurenciát- akkor teljesen nyilvánvaló, hogy annak előállítási valamint eladási ára közötti haszon (de nem szeretem ezt a szót, mert a sokéves fejlesztésekbe beleölt munka és energia nehezen számolható bele, pedig bőven van) több, mint egy mezei dekóder esetében.
Ha megnézzük a Gützold alapmodell árát, a festési, feliratozási költségeket, a fotómaratások tervezését és elkészítését, a modell ide-oda szállítását, a tamponozás és klisék költségét, a modell magyar ÁFA tartalmát rögtön érzékelhető, hogy egy készre szerelt analóg modell ára is elég karcos lenne. Jelen esetben úgy vélem, hogy egy analóg alapmodell ára nem húsz ezer forinttal lenne kevesebb, annak az ára közel lenne a hangos változatéhoz, és a 25 x hangdekóderen lévő árrés hoz egyedül hasznot a vállalkozásnak.
Nem szaporítva a szót, én el tudom fogadni a csak hangdekóderes modellek gyártását, különösen ilyen kis szériák esetében.
Azt Írtad,hogy unod,hogy a digi-s szekció ilyen hangos és mindenki mást lenéz.De ha félre értettem akkor ne haragudj.Senki nem néz le senkit szerintem.Nézd meg a DT honlapján,hogy milyen céllal jött létre a cég.