Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Amíg érdekeltek a közügyek, nagyon intenzíven érdeklődtem az LMCS munkája iránt, mert nekem is fontos a környezeti értékek megértése, megóvása. Ami az ekézést illeti, egészen konkrét téziseket és gyakorlatokat próbáltam megvitatni. Úgy éreztem, hogy bizonyos károkozások ellen nagyon radikálisan fellép ez az egyébként - irónia nélkül - tiszteletre méltó társaság, másfélékről pedig egyszerűen nem volt hajlandó tudomást venni. Még vitázni sem lehetett olyan témákról, amelyek nem fértek bele a dogmarendszerbe és az elvárt mértékű radikalizmusba. Elsősorban a mérnöki megoldásokról beszélek, amelyek általában nem radikális, hanem ésszerű tevékenységek kitartó, de céltudatos aprómunkával. Vitattam azt, hogy válogatás nélkül kell tüzelni a közlekedés minden résztvevőjére. Vitattam a szándékos energiapazarlással és környezetszennyezéssel járó "megoldásokat", és próbáltam volna vitatni apró részdogmákat is. Például azt, hogy a "robogó" úgy rossz, ahogy van, tekintet nélkül arra, hogy kétütemű, kosárból összebarkácsolt füstokádóról van szó, avagy egy korszerű, négyütemű, szabályozott motorról. Próbáltam felhívni a figyelmet arra, hogy a végső megoldásként kezelt "forgalomszabályozási" megoldások mekkora károkat okoznak. Ezekről a témákról még beszélni sem lehetett, pedig van egy olyan gyanúm, hogy a közelmúlt nagy csőtöréseinek köze van ahhoz, amiről két évtizeden át beszéltem. A személyi mikro-járművekről ma sem lehetett beszélni, pedig már időszerű lenne. Az elkötelezettségemet és a tiszteletemet azzal is próbáltam kifejezésre juttatni, hogy szinte minden közlekedési útmutatásodat komolyan és alaposan, a gyakorlatban tettem próbára.
"Ekézés" részemről már tárgytalan, mikor még próbáltam szántani, akkor sem destruktív céllal tettem. Mégis mindmáig egyedül maradtam véleményeimmel, melyekkel én is a környezetet védeni reméltem.
A szúnyogirtással kapcsolatos utánajárást köszönöm. Sajnos nem lettem okosabb a cikktől, de az aggodalmakat én is osztom. Ennek a korszaknak nem a tudományos alaposságú utánajárás és a hiteles tájékoztatás alapján történő felelős közvélemény-formálás lesz az a legfőbb jellemzője, amiről a jövő történelemkönyvei emlékezni fognak rá.
nálunk, tudtommal, szappangyári törmelék van (ilyen zöldes darabok) mészkőtörmelékkel vegyesen. s ahogy én látom, a barlanglakások igaziból a Szikla utca alatt voltak jóval, az Olajhegy utcai telkek északi oldalánál (ott most nem nagyon vannak házak, illetve csak egy van, de az ott lent mélyen, fura is), s a mostani kertek talajszintje a lakások teteje vonalában lehet. gondolom a Szikla utca maga egy masszívabb kőzetlépcső, aminek a keleti kibújása maga a Golgota sziklája. nekem az aggodalomra jobban okot adó dolog az, hogy az utcák a környéken évekig természetes (időszakos, eső utáni) vízfolyások medrei voltak, s mint ilyenek, meg is maradtak, azzal a különbséggel, hogy most már nem látjuk, mit csinál az erózió. az utak alatt inkább üregek kialakulását valószínűsítem, mint komplett barlangokét, de hát az se kizárható, hiszen pl a mi vizesárkunk már szépen besásosodott, talaja is lehet, szóval szénsav is simán lejut a vízzel a mélyebb rétegekbe (az aszfalton ez kevéssé valószínű, ott simán az esővíz mennyisége hordja tovább v. tömöríti az aprószemű törmeléket.
Július 31: Megkezdik az albertfalvai felüljáró építését. Rendkívül nagy szükség van az albertfalvai közúti felüljáróra, mert jelenleg reggel 6 órától este 8 óráig mintegy hét óra hosszat kell zárva tartani a forgalmas utat keresztező két MÁV-sorompót. Ezen az úton naponta 6900 gépkocsi halad át. Az új közúti felüljáró építését rövidesen megkezdik. A munkálatokra mintegy 20 millió forintot irányoztak elő. A közúti felüljáró 77,5 méter hosszú lesz és 11,9 méter széles. (Magyar Nemzet)
Budafokon megjelentek a patkányok, nem is kis számban. Két nap alatt kettőt fogtam és őltem meg.
A csatorna aknából átrágták magukat a vízóra aknába. Értesítettem Fcsm-et kijöttek másnap és kitették a mérgeket. Remélem hatásos lesz a mérgezés. Azért nem árt odafigyelni!
ráadásul a többség nem tud mit kezdeni a fával, olyannyira átálltak a gázra, a családi házak is, az utóbbi időben kezdtek el kissé visszaállni a vegyes tüzelésre,
Júli 12-én ezt írtam az önkormányzatnak javaslatként:
"...a kerületi lakos kifizeti az önkormányzat által megbízott láncfűrészes embert és a segítőjét, és a saját kocsijával hazaviszi a tüzelő méretre vágott fát. Így a kerületben lakó polgár is jól jár főleg akkor, ha például nyugdíjas." Ez az elgondolás még most is működne, gondolom, a Törley kastély kertje tele van kidőlt fákkal.
A közelünkben az utcán kidőlt két fa. Lehet, hogy hátul az udvarban is.
Az élelmes ember vett egy kis zöld láncfűrészt, felaprította magának a fát, megvan a téli tüzelője.
A dokumentációkra is egy példa: ezt az anyagot a Földmérő és Talajvizsgáló Vállalat készítette 1985-ben. Nagyon jó anyagnak tartom, sok térképpel, metszetekkel, helyszíni adatokkal, fényképekkel. Gondolom nagyon sok ilyen és ehhez hasonló, sőt sokkal frissebb dokumentáció van az önkormányzatnál, hiszen ők ebből dolgoznak többek között, a magas és mélyépítkezések engedélyezése során is...
Természetes üregek, kőfejtés során visszamaradt üregek, ún. barlanglakások, yíznyelők bárhol előfordulhatnak Budafokon és akkor még a bentonitbányákat nem is említettem. Ezek nagy része beazonosított, ahogy azt olvashattad korábban, az aknamélyítő és műszaki cégek végeztek ilyen felméréseket, készítettek rajzokat, sőt tömedékeltek, megerősítettek különböző helyeket. Ettől természetesen, még bárhol, bármi előkerülhet...
Egyik alsó szomszédnál a barlanglakásban nagyobb eső után csordogálni kezdett a víz a kavicsrétegből. Az új tulajdonos kitalálta, hogy lezárja azt a réteget, és lefalaztatta. De később újra megjelent, majd csorogni kezdett a víz az eső után - a falazás fölött.
A lépcső nem hiszem, hogy játszhatna, hevenyészve lemértem a Kálváriahely utcát, kb. 250 méteren kb. 20 méteres az emelkedés, ez nem lenne versenyképes szerintem.
Amikor belekezdtem Budapest legmeredekebb utcájának a keresésbe, álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire izgalmas utat járok be a feltérképezés közben. Minden a Gül Baba türbéjéhez vezető lejtőn kezdődött, aztán jöttek a számítási komplikációk, majd az a sok-sok meredek[...] Bővebben!Tovább »
Rossz nézni a sok autóst a Pannónia utcában, akiken látszik, hogy azt sem tudják hol vannak.. Néhány sárga nyilat kirakhattak volna, ami a terelést mutatja, ahogyan azt a romlott nyugaton szokták..