Szóval mi a véleményetek, most, hogy van már Roco Vectron is, mennyire más a két modell?
Így fotó alapján azért elég szép a Piko repce Vectron. Érdemes lehet-e várni egy esetleges Roco festésvariánsra? Habár akinek a GySEV gyűjtött téma úgyis kötelező az összes darab.
Egyébként a fékházas az nem az enyém, én olyat sajnos még a mai napig nem csináltam. És azt nem is vehetted tőlem. Ennyit az igazsághoz. Az változatlanul deáknak néz ki, bár tudod a fénykép minősége alapján más is csinálhatta.
Ha nem jött volna át, akkor most még egyszer egyértelműen:
Én vagyok K.B. = Ónozó= Ónozó_ismét
1, a három kocsiból egyik sem az én szüleményem!
2, Tőlem ilyet nem vehettél! Sajnálom... Sosem volt a birtokomban ilyen! Ha lett volna, akkor meg pláne nem mondtam volna a sajátomnak!!! De ismétlem: nem volt ilyenem és tőlem biztos nem vehettél. Ez inkább Deáknak néz ki. Nem rézből van véletlenül?
3, Most már külön kíváncsi vagyok az ABa 2500-as sorozatú kocsidra.
A három "K" - kocsis képen van KB - kocsi, vagy nincs ? Mert magam vettem tőle anno. Ha nincs, akkor felettébb szomorú volnék, mivel azt hittem, hogy a sajátját vettem. Sőt, mi több. Ha már itt előkerült az ABa 25 . . kocsi modellje is, akkor - miután abból is van - legalábbis remélem, hogy az (is) az övé.
Azt hiszem ez nem K.B. Úr modellje... Sőt biztos!!!!!!
K.B. Úr -nak még magának sincs fékházas kocsija. De terveiben még szerepel. Egyébként K.B. Úr = Ónozóval. Illetve 5 perce kénytelen volt nevet változtatni, mert a rendszer (hatalomátvétel?...) nem engedte a régi név használatát.
Tehát Ónozó műgyanta kocsikat csinált, két szériában, bő 10 évvel ezelőtt. Ep II.-t, 1932. xx.xx. rev számút.
MÁV 102 -es siklócsapággyal. a csapágytokon látható is a felirat. Létezett Weinert csavarkapoccsal és rugózó ütközővel és kinematikás változatban. Első széria Piko kisállat szállító kocsi alvázra, a második szériánál az alváz is öntve volt. A mesterdarab saját készítésű réz volt. Az első szériának az ajtajai gyantából, a másodiké maratott rézből voltak. A csapágyvillák maratott rézből, a pici kiegészítők is. Ha lesz időm felrakok képet is, ha érdekel valakit. Összesen 5 psz készült, mind valós. Én a két háború közti MÁV -ot modellezem, ezért EpII. Az alváz terén van némi kompromisszum, mert egy könnyebben kivitelezhető teherkocsinak indult. Első gyantaöntésem... Hogy meg lehet-e csinálni. Meg :)
A színre vonatkozólag: Szerintem minél régebbre megyünk vissza az időben, annál inkább igaz az, hogy nem lévén komputeres színkeverés, és attól is függhetett az aktuális kocsi színe, hogy mit sikerült beszerezni, ill., hogy hány éve nyüstölték a kocsikat a festés után. Ja, és hogy melyik műhelyben festették, mit öntött össze Géza bácsi... Megboldogult Soltész Józsival (volt K.M. muzeológus) beszélgettem a korabeli kocsik színéről és ennek alapján állítottam be mind a Kz, mind az ABa25xx kocsik színét. A régi fényképek hiába színesek, árnyalatbeállításra szerintem teljesen használhatatlanok. A K.M. -nak van egy roncs (II. vil.háborúban megsérült) Kz kocsija M=1:5. Na talán azon meg lehetne vizslatni a színt, persze az is öregedett pár évtizedet és ami még nehezíti az ügyet, hogy fehérember oda a raktárba, nem nagyon léphet be.
Hát így néz ki a K. B. Úr által épített "Kz" szeneskocsi modellsorozatból a fékházas és a fékház-nélküli.
Ráadásként bepakoltam mellé két képet a Deák műhelyben készült "G" marhavagon H0 réz-modellről.
Valójában ennek a német eredetű, alacsonytetős, fedett teherkocsinak szerintem csak a csúfneve volt a "marhavagon". Azt hiszem, hogy ezt a "G" típust Európa szinte mindegyik vasútja átvette, használta.
Én vettem az idén nyáron egy Gützoldot, és soha nem fogom megbánni. Olyan szép és olyan szépen fut, hogy évekig ez lesz az etalon. Amikor hazavittem, órákig kettővel tolatgattam vele. Tipikus német termék. Biztos hogy érdekel majd a Piko is, de nem fogok miatta eret vágni. Arra viszont nagyon jó lesz, hogy kordában tartsa a használt holmik árát.
Én is örülök a piko Szergejének, egészen biztosan lesz idővel MÁV-os változat is.
Ha kinézetra részletesebb, szebb lesz, akkor a roco és Gützold Szergej tulajok savanyú képet fognak vágni, főleg azok, akik nemrég vették.
Persze tele lesz a börze topik is roco meg Gützold mozdonyokkal méregdrágán (mivel bukni senki sem szeretne), mert mindenkinek a szebb piko kell majd.
Na de ez még a jövő zenéje, mert nem is biztos, hogy jobban fog kinézni a piko Szergeje, mint a konkurens gyártóké.
Ez csak felvetés volt, hogy ha szebb lenne.
És, hogy miért vetettem fel ezt?
Azért, mert expert kategóriáról van szó, ami már bizonyított korábbi modelleknél, valamint azért ez már újabb konstrukció, modernebb szerszámokkal készül, feltételezhetően sokkal kifinomultabb, részletesebb mozdony lesz.
Nálam is felcsillant a remény,hogy lesz normállis áru Szergej.A Roco kiadta a 001-es Nohabot csökkentett áron az NMJ Nohab hÍrére. Ez ráférne a Szergejre is.A Piko expert minősége szerintem jó lesz.
Egyrészt én is biztos vagyok abban, hogy lesz MÁV-os festésvariáns, valamint abban is, hogy esztétikailag legalább olyan szintű lesz a mozdony mint a Roco.
Másrészt meg reménykedhetünk abban is, hogy a konkurencia "hírére" a Roco - amíg nincs konkurencia - mihamarabb kidob több szergej festésvariánst, amik között akár MÁV-os is lehet.
Az jó lenne ha kijönne a MÁV-os is mert a leÍrás alapján elég sok mindent tud(pl külön géptér és fülke világÍtás) és expert kategória és ehhez képest nem sok a 140 euro.
Kb. tíz évvel ezelőtt készült egy széria. Pár napja valakik már beszéltek erről a kocsiról a fórumon, de szándékosan csak körülírták a készítő személyét ezért itt a nyilvános fórumon én sem merném leírni a nevét. Úgy tudom, hogy sajnos most nem aktív.
A Tillig valóban jobban közelíti az epIII színt, de lilás. Én az MK által árult színt fogadom el etalonnak és Tillig is azt a színt tette a magyar tartálykocsijára. A másik két kocsi színe szerencsére epI és nekem az kell.