Nem is meséltem, kipróbáltam sajnos több robogót is a héten, legalábbis ráülés szintjén, és sajnos sem Aprilia SR125, Malaguti F12 és F15, sem piaggio mittoménmire nem fértem rá :-((( Egyszerűen nem tudom a kormányt mozdítani a térdemtől. Nem tudom ,hogy miért nem gyártanak több robogót kicsit magasabb embereknek. Eddig még sajnos csak a Neos volt, ami kényelmes. Kár, hogy emiatt ilyen beszűkültek a lehetőségeim...
Hebo! Még mindig nem válaszoltál, vagy nem is érdekel? Egyébként jövő hétvégén megyek Bátorba, ha összeröffenünk, akkor hadd üljek rá az Aeroxodra, azon elférek-e...
Lenne egy kis problémám!
Az NRG-mben egy ideje hallani vami kis cincogást a variátor környékéről!
Ezt leginkább csk alapjáraton veszem észre,ha járo kvele nem hallani,és nem is erősödik gázhúzásra!
A szerelő szerint egy fé léve is iylet csinált,mikor megvettem tőle a mocit, de akkor még megcsinálta magának!
Akkor a víz/olaj pumpánál/ban cserélt szimeringet,az csinálta a csipogást(mintha kismaradarak lennének benne),viszont furcsállja, h. iylen hamar esetleg előjött!
Hallottatok már iylenről?
Köszi!
Ill. a 2%-ot szerintem úgy kell értelmezni, h. összesen a keverési arány annyi, mert a különolajozással együt már sok lenne a +2%!! A 2% ha jól értelmezem 1:50-et jelent.
Én arra a vashengerre gondolok, amiről beszéltünk, hogy felraknám a gépemre. Az indítható önindítóval? A Tiéd indult vele? És ha felrakok egy ilyen hengert, annak is ír a használati utasítás elő plusz olajat?
"a keveréket nem jól állította be"
Én a benzin-levegő keverékre gondoltam:)
Normál esetben nem lehet állítani, viszont, ha legyártatsz hozzá más áttételt akkor igen, csak az bonyolultabb. A gyári meghajtás áll egy főtengelyre szerelt műanyag orsóbólés egy pici fém fogaskerékből, ami a pumpa tengelyén van. (ha kell róla kép adok).
Háát legtöbb esetben igen, de van olyan, amit nem tud meghajtani.
Azért nem áll egykerékre, mert SZAR:)) Miért te azt hitted, h. fog??? Kapásból az egész variátorod gyári...stb. Én nem raknék ilyen trutyikat a tankba, mint a Metabond. A rezo nem igazán tud eldugulni, mint láthatod inkább kiköpi az olajos kipuffgázt, azért látod kívül. Szóval nem kell szétvágni! A hangtompító anyag megy hamarabb tönkre, de az sem olyan nagy dolog.
7l-hez 0,5 dl???? ez hogy lenne 1:50 v. már hozzászámoltad a különoljaozást is? Ha tisztán az 1:50-et vesszük 7 l benzinnél akkor az 1,4 dl. Ha figyelembe vesszük, h. a Polini a sima 70-es tuninghengeréhez 2% + olajat ír elő, akkor is min. a különolajozás mellett, akkor te nagyon keveset adsz neki és a tied ráadásul nem egy sima tuning henger! Én 4l benzinhez adok 1 dl olajat (nekem nincs olajpumpám).
figyu!az hogy lehet hogy az enyém nem áll gázrántásra egykerékre?jó ha rántok egy picit már jönne felfelé de magától nem!magától csak úgy hogy ha teljesen hátraülök!szerinted hogy lehetne megcsinálni hogy magától álljon?te akkor mennyi olajat raksz 7L benzinbe?vagyis tele tankba!mert én 7L-hez fél dl.-t!(1:50)!de most csak 4L-t tankoltam és abba is fél dl.-t raktam,mert elfelejtettem hogy most kevesebbet kéne!ez szerinted árt neki?meg rakok bele mindig METABOND-ot!ja és a benzinbe mindig CASTROL R2-t rakok!vagy a tankba lehetne szarabb olajat is rakni!de ugye az igaz hogy ez a benzinbe való olaj rakás annyiban árt,hogy eldugitja a kipuffot és by by!szétkell vágni!mert nekem köpi kifelé az olajat és már tiszta barna a kipuff!ez normális!
Persze, h. van mindegyiknek a hengerfejében menetes furat, mert a gyári hőmérő v. jelző is onnan szedi az jelet. Ha jó tudom ugyanolyan szabványos menete van, mint motorokon.
Ezek után, h. ilyen hülyeségeket beszél a szerelő az is lehet, h. rosszúl rakta össze, v. a keveréket nem jól állította be és a benzinszegény keverék miatt túlmelegedett és megragadt a dugattyú! Avagy tényleg a bejáratást nem vette komolyan a srác!
Egyébként a négyütemű motoroknál pl az új motornak nagyon jó a szintetikus motorolaj, de pl. ha már van 200ekm a motorban, akkor már vannak bizonyos mértékű kopások mind a siklócsapágyaknál, mind a hender és dugó illsztése között. Ilyenkor a szintetikus olajokat eszi a motor, de ha egy kicsit vastagabb ásványi vagy félszintetikus olajat használsz, akkor nem fogy szinte semmi. Ez azért van, mert a vastagabb olajat az olajlehúzó gyűrű, szinte teljesen lehúzza a hengerfalról, a vékonyabb szintetikus viszont eljut kicsit résekbe is (ahol kell ugye a kenés) és a gyűrű a már nagyobb hézagok miatt nem tudja lehúzni mindet, tehát marad belőle az égéstérben, ami kékes füsttel távozik. Szóval tök hülye az a manus...
"mivel motor nagyon szorosra volt illesztve, egyszerűen nem maradt meg a kenőfilm..."
Ehhez még annyit fűznék, hogy aki tanult tribológiát, az nagyon jól tudja, hogy szoros illesztéshez vékony olaj kell, mert csak az fér be a felületek közé, a vastaqg olaj be sem jut. Vastag olaj a nagy illesztési hézagokhoz (pl. kopott motorok) kell. Szóval a szerelő nm ért túlzottan a szakmájához, mert a szoros illesztéshez, pont hogy a vékony szintetikus olaj a jó!!!
Ez a dolog természetesen fals, ugyanis a viszkozits ugyanaz. Ez a szinteikus olaj vékonabb dolog inkább kopottabb négyüteműeknél játszik szerepet, de ott is csak annyit okoz, hogy "vékonysága" miatt eszi a motor. Kenési tulajdonságai, viszont sokkal jobb, mint az ásványi olajak. Mellesleg ha vastag az olaj, az sem jó, a henger fala egyébként kifejezetten vékony filmet igényel, a görgőcsapágyaknak kell vastagabb, de mivel ott gördülésből és nem felületek egymáson történő elcsúszásából származik a súrlódás, ott sokkal kisebb a hőfejlődés, jó oda a vékony olaj. Szóval, szerintem is nagy blabla volt, amit a mester mondott. Szerintem is valami más a hiba, de biztos nem az olaj hibája. Az biztos, hogy kenés nem maradhatott ki? Nem lehetett ferde a hajtókar, vagy nem bólinhatott be a dugyattyú?