Keresés

Részletes keresés

toria78 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 17169

"megrángatnám"..  jut eszembe, egyik rokonomnak most van vmi bírósági ügye, mert megütött egy gyereket (nem tudok részleteket).

Nos, ő az, akinek egy gyerek ha a közelébe megy, az lenyugszik, ha ölbe veszi, 1 perc múlva elalszik a gyerek, mondhatnám igazi suttogó...

Előzmény: jazmine35 (17167)
jazmine35 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 17168

á, ez a másik, egy kisgyereknek pont a suli előtti héten sikerült elválni a szüleinek, cseppet sem agresszív a gyerek, dehogy

Előzmény: kicsinap (17165)
jazmine35 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 17167

Nálunk az osztály életét egy hófehér, jól szituált család gyereke aranyozza be. A fiam imádja az iskolát, de ma pl. azt mesélte, hogyan fogtak össze egy gyerekkel, mivel elegük lett a szekálásból és sírtak a kerítésen keresztül kifelé nézve (előtte megvédték magukat). Elkezdett félni a sötéttől, legszívesebben megrángatnám azt a gyereket. Ok, szóltam a tanárnőknek, meg tartom benne a lelket.

Előzmény: Fogár (17162)
toria78 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 17166

Hogy azonos színvonalú-e, nem tudom, a tanárok mindenhol azt mondják.

Persze az egyik szomszéd egyházi, a másik fővárosi tánctagozatosba járatja a gyerekeit, nem a 900m-re lévőbe. De kb az össze többi ide jár.

Ez azért is lehet, mármint a körzetes iskolai szabály, mert ha van egy erős szelekció a tanári oktatásban, van egy normális fizetés (nem extra magas, de évi 2 utazás belefér), minden iskolában van anti-bullying, ugyanazok az elképzelések a mikéntekről, akkor nem kell sem a tanároknak, sem a diákoknak vonulniuk sehová, csak a legközelebbi iskolába.

Alsóban nem tudom, hogy vannak-e gondok, egyelőre nem láttam-hallottam. Előkészítőben, ami csak 1 évfolyam, ott nem volt.

A városnak itt is vannak környékei, ahol felülprezentáltak bizonyos bevándorlók, ami azért rossz, mert inkább klikkesednek, nem is próbálnak meg beolvadni - tehát más, itteni szerint mélységesen primitív hozzáállással élnek emberek.

Amiből adódnak gondok. A továbbtanulás kapcsán cikkeztek már, hogy bizony a főként szomáliai bevándorlók gyerekeinek sokkal rosszabb esélyei vannak munkát találni, mert már gondjuk van a suliban is.

Az anyagi háttér más, ez igaz. Fizetős iskola kb csak az american school van (nem tudom pontosan mi a neve), a finn és angol ingyenes, beleértve az egyetemet is. Könyv ingyen, ceruza ingyen. A napközi fizetős, csak 1-2.-ban van (60 eur/hó du 3-ig, 120 eur a du 5-ig). 260 eur az állami ovi havidíja (kaja, tesi, kirándulás stbstb benne van), csak hogy ez is itt legyen (ha vki kevesebbet keres, kevesebbet fizet)

 

 

Rolinak bejön a floorball (ingyenes) és a szakácstanfolyam is (kb 25 eur havonta, tkp az alapanyag van benne). Ez utóbbit fiatal lányok tartják, első alkalommal vmi édes kekszet csináltak - de nem hozott haza belőle, megették mindet :-)

A betűkkel haladnak, 8-10 van már, érti a viccet is finnül, aranyos. Matekkal nincs gond, belekezdtek a kivonásba is, 10-es alatti számokig csak.  

 

 

Itt megjött az ősz, eddig póló-felső-vékonykabátos lassú átmenet volt, mostantól már csak 8-10 fok lesz, reggeli fagyok. Végül is itt a napforduló is...

Előzmény: Fogár (17162)
kicsinap Creative Commons License 2013.09.24 0 0 17165

Ezért nem szeretem ezeket az általánosításokat. A lányom osztályában volt egy cigány kisfiú. Voltam bent nyílt napon, amikor a gyerekek is gondolom azért a jobbik arcukat mutatják. A cigány fiú hátul ült az utolsó sorban. Ugyan nem csinált semmit, de csöndben üldögélt. A teljesen fehér kisfiú pedig folyton hangoskodott, mindebe belepofázott, állandóan le kellett állítani a tanító néninek.

Amikor meg a lányom ovis volt, egy valami hihetetlenül tündéri cigány kislány vette pártfogásába (ő nagycsoportos volt akkor, a lányom meg kiscsoportos), az anyukája is egy ápolt, szerény, kedves nő volt.

 

És még van egy másik csoport is, akit kihagytál, a zűrös családi viszonyokból érkező gyerek, aki a suliban vezeti le a belső feszültségeket.

Előzmény: --zerge-- (17164)
--zerge-- Creative Commons License 2013.09.24 0 0 17164
Fogár, Kicsinap,

Én mindekettőre láttam / látok példát. Olyant is, hogy szegény roma gyerek és olyant is, hogy gazdag fehér szülők elkényeztetett, neveletlen gyereke az, aki az óvónő / tanítónő szinte minden energiáját leköti és zavarja a többieket.
kicsinap Creative Commons License 2013.09.24 0 0 17163

Azért Fogár, az itteni suliban sem roma réteg volt az, akitől szenvedtek a gyerekek....Anyukám sulijában sem. Tudod hány teljesen neveletlen, kezelhetetlen teljesen fehér, jól szituált családból származó gyerek van?

Előzmény: Fogár (17162)
Fogár Creative Commons License 2013.09.24 0 0 17162

én elolvastam-nagyjából :)

azért nagy lényegi különbség is van ám,mégpedig abban,hogy nem válogatnak az iskolákban-mivel (elvileg) mind uo szinvonalú (tényleg így van?)

itthon azért ez nagyon nem így van...lehetne kezdeni a szegény falvak iskoláitól egészen a több millió/év tandíjas iskolákig

Kisvárosokban (pl nálunk is) 2-3-4 iskola van,itt is - azért van köztük különbség-ha nem is nagy-de van..emiatt megy a trükközés a lakcímekkel-kihez kerüljön a gyerek,mert vannak kevésbé jó-jó-nagyon jó és egyenesen pályaalkalmatlan tanítók is alsóban...ki akarja jó szívvel ilyenhez adni a gyerekét?

Illetve nem akarok nagyon erősen fogalmazni,de 1-1 roma rétegből kikerült gyerek nagyon is meg tudja keseríteni egy tanár és egy egész osztály jó működését...sok ilyen van sajnos...

Finneknél vannak ilyen gondok?- itt szerintem nincs olyan iskola ahol ne lenne 1-2-3család akinek az 5-6-7-8 sarja "bearanyozza" az iskolai életet. Így nagyon egyértelműen ua-t a lepedőt ráhúzni más országra nem biztos,hogy feltétlen szerencsés...lehet ettől lenne a magyar nép nyugat szemében rasszista?-nem tudom...de a saját lányom osztályában látom,hogy 1 szülőpár mennyi idegeskedést tud okozni a tanítóban,mert olyan-amilyen...

 

Ettől függetlenül tök sok minden szimpatikus,meg jó,meg minden...csak vhogy úgy érzem eleve a társadalom is egészen más összetételű-nyílván benne van az életszinvonalbeli szakadéknyi különbség,és az ebből adódó elemi feszültségek...

Ahol van pénz dögivel-márpedig a skandináv államok nem a szegénységről híresek...lássuk be- a pedagógus sem azt a bért kapja,mint errefelé-arányaiban értem,nyílván meg lehet válogatni jobban ki menjen erre a pályára-nem a napio fénymásolásra tarhálják az oktatók a pénzt a szülőktől...stb-stb...hol vagyunk mi még ettől...és sajnos nem csak szemléletben- pusztán anyagi háttérben is...

Előzmény: toria78 (17161)
toria78 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 17161

Szabadidőre olvasnivaló:

http://hvg.hu/itthon/20130923_Az_oktatasban_nincs_finnugorizmus?fb_action_ids=10201991624902518&fb_action_types=og.recommends

 

„taníts kevesebbet, tanulj többet”, „kevesebb teszt, több tanulás”,

 

"A finnek ... az egyéni tanulási utak és formák diverzitásának a fenntartásától és erősítésétől várják a méltányosság elérését, ami alatt természetesen nem intézményesített szegregációt értenek, hanem a tanulás egyéniesítését közös intézményi terekben és keretek között." - mármint igenis vannak kis csoportok azoknak, akiknek kell (értelmi, nyelvi okok stb miatt), de átjárható oda-vissza és alár 1-1 órára is a normálba

 

" bizalom, a megbecsülés, a kreativitás és az együttműködés ösztönzése és támogatása” mindig kell párban játszani v csinálni vmit, nem padtárssal, hanem mindig mással. Nem kell barátkozni mindenkivel, de együtt kell tudni dolgozni.

 

--zerge-- Creative Commons License 2013.09.16 0 0 17160
Sok mindenben egyetertek, pl. szerintem is rengeteg felesleges dolgot akarnak itt a gyerekek fejebe nyomni, amit ugyis elfelejt. (sajat tapasztalat alapjan mondom) De azert ma mar egy valamirevalo pedagogus nem a "45 percet uljel a padban es semmi mozgas, ficerges elv"-et koveti, halistennek az en elsos gyerekeim tanitoi sem. Ugyanakkor rengeteg tok sotet emberrel talalkoztam mar itthon is es pl. Amerikaban is. Meg okosakkal, tajekozottakkal is. Szoval szerintem ez nem elsosorban az oktatasi rendszeren mulik, sokkal inkabb az adott gyereken, a csaladi korulmenyein, az adott iskolan/taniton.
Előzmény: Caitlin (17158)
shaish Creative Commons License 2013.09.16 0 0 17159

....b.....s, írtam egy tök hosszút és elszállt....

 

a lényeg mégegyszer...

nekem szimpi a témakörök szerinti oktatás, akár a mostaninál sokkal kötetlenebb formában is. több csapatmunka is jó lenne.
De azért az elsősökkel még elég lazák, sokat mennek játszóra, sétálni, szinte minden nap látom kint őket (órán) és nem egy rémesek a benti órák sem, múltkor a padokon mászkáltak, alatta kúsztak..irányokat tanultak:). Szóval nem ülnek és bambulnak egész nap azért...
És nem vészes a tempó sem.
Persze kötöttek az órák hogy mikor melyik jön, még ha néha kicsit variál is a tanító, de ő látja hogy mikor mivel haladnak jól vagy vannak elmaradva..
Sok a lazább óra is, ének, rjaz, technika, ezt azért kb mindenki élvezi:). és témakörök azért vannak már itt is, persze lehetne biztosan szélesebb skáln mozogni..

Kajálni itt sem muszáj, Csabi is visz magával, ebédet meg itthon kap (5perc séta)..
a szünet sem 5 perc, hanem 10-15, és van egy félórás is.
Reggel azért kell 7.55re beérni, mert 20 percben csak esznek, dumálnak, rámolnak, mesélnek, szóval ilyen 'ráhangolódás' együtt a tanítőnénivel...az órák csak ezután kezdődnek. mondjuk emiatt kell korábban kelni, de sztem megéri, elég oldott  a hangulat:D. (Csabinak sztem ez fontos. teljesen kis bátor ám, jelentkezik mindig, mindent megold, klassz:))

 

Szóval kemény két hét után én így látom:DDDD. Kicsi tmás mint nekünk volt anno...

 

Caitlin Creative Commons License 2013.09.15 0 0 17158

En sem mondom, h ez tokeletes. viszont kicsiknek sokkal jobb. Nagyoknal meg azert mindig lehetoseg a privat iskola, mert sok az osztondij es kulfoldieknek mindig van kvota, igy talan konnyebb lehet egy "csak kulfoldieknek nyitott" osztondijat kifogni. Nem tudom meg. 

Nagyon hosszu tavon pedig azert ha egy londoni -kozeli- egyetemre jar esetleg akkor annak sokkal nagyobb presztizse van meg a legnevesebb bp-i egyetemnel is. Foleg ha ez az egyetem esetleg Cambridge vagy Oxford, akkor meg plane :) De nem rohanok elore, meglatjuk mi lesz. Lehet, h nem is akar majd egyetemre menni....

Az, h az osztalyletszam 25-ben van itt maximalva szerintem elonyos. Es mas az iskolak eloszlasa. Itt a legjellemzobb az olyan iskola ahol minden evfolyamon 1 osztaly van. Mindenki ismer mindenkit es szo szerint tenyleg csaladias. Ez nekem nagyon tetszik. Iden Mirkoek azt hiszem 20an lesznek az osztalyba, mert paran elmentek mashova. Es meg nem lattam/hallottam uj kolokrol.

Nekem a "45 percet uljel a padban" es semmi mozgas, ficerges elv nagyon unszimpatikus. Mondjuk en csak 11 evesen kerultem bele, de mivel mason szocializalodtam, meg akkor is nehez volt hozzaszokni, h nem egy kisszunet (15p), nagyszunet (1-1,5ora) es ket kisszunet van, hanem minden ora kozott 5 perc ami alatt at kell menni a masik terembe, nem lehet oda ulni ahova akarsz, mert megvan mindenkinek a helye es a wc elott olyan sorok allnak, h sokszor 4-5 szunet kellett, h eljussak vegre wc-re. Nyilvan aki kezdettol ehhez van szokva annak ez nem trauma...

 

Koszi a koszontest :) Jo ujra 18-nak lenni :D

Előzmény: Fogár (17157)
Fogár Creative Commons License 2013.09.15 0 0 17157

Cait

köszi az összefoglalót,érdekesnek tűnik

picit talán azt látom ebben,hogy az igazán jó képességű gyerekek nem biztos,hogy kellő képpen vannak "terhelve"- tehát belustulhatnak

nálunk meg elég feszes a tempó,így aki picit gyengébb hamarabb lemarad,lelkesedését veszti-és nagyon sokan vannak (Jankáék 27-en...ár a párhuzamos osztályban 21en,16an...azért elég szemét dolog így leosztani...na mindegy...jó tanítónéni vonzalma)

 

Az a dolog,hogy 9-től vannak viszont nagyon szimpi

3:30ig is szeriontem simán belefér,ha lazábbak a keretek

nálunk ugye 8tól fél1-fél2ig non stop órák 10-15perc szünetekkel...kb éppcsak pisilni tudnak elmenni...egy ekkora gyereknek nagyon kevés :(

 

A frontális oktatást már itt is kezdik picit feszegetni,de nem igazán tudom mikor lesz ebből vm...szerintem az én gyerekeimnél (még a 4hónaposnál sem) nem lesz változtatás

Talán ez sem, lenne olyan gázos...de ezek a létszámok...nagyon durva

 

Amúgy tény,hogy rengeteg lexikális tudást vernek itt az ember fejébe- nem alsóban-majd inkább felsőben...mindenféle évszámok,adatok...sok tök száraz unalmas-és a sok adatban elveszik amúgy pl a lényeg,hogy miről is szólt egy háború,miért is történt...kik is voltak ott :D

Szóval nagy összefüggéseiben kb alig vm

 

bár azért megjegyzem talán itt mi sokkal többet tanulunk világ szinten történelemről,mint tőlünk nyugatabbra...amikor sok szigetlakó keveri Budapestet Bukarestel és Mo-ról még csak nem is hallott...szóval az azért gáz...nyílván nem ártana tanulniuk kicsit errefelé is mik történtek-miből fakad Mo bizonyos országokkal való eredendő konfliktusa,társadalmi ellentéteik (nyílván felsőbb osztályokra gondolok)

Mert anno én emlékszem mi tanultuk a Henrikeket sorban...hülyét kaptam 8.Henriktől,hogy sosem tudtam melyik nőjénél járunk...aztán volt ez a sorozat VIII.Henrik és ott sokkalé érdekesebbé vált az egész-csak,hogy témába vágjak :)

 

vhogy a két rendszer mixelése tűnik nekem igazán jónak-innen is-onnan is kiemelni a jót-önmagában egyiktől sem vagyok elájulva, ellenben egyikre sem mondanám,hogy úgy ahogy van rossz

 

Ja és itt is Boldog Szülinapot! :)

Előzmény: Caitlin (17155)
Caitlin Creative Commons License 2013.09.15 0 0 17156

bocs, tenyleg hosszu lett.

es meg egy pont: a kormanyzati vilagnezet semmilyen formaban nem jelenik meg az iskolaban! Nincsenek hirtelen KLIK-esedesek, egyik naprol a masikra valtozo szabalyok. 

kisbetuvel: Helyette vannak regota tarto hulye szabalyok - pl. milyen szinu lehet az uszonadrag: egy konkret arnyalat kell. persze a milyenk sotetebb. mehetunk venni Navy Blue arnyalatot. hulye angolok - angol hulyek :)

Caitlin Creative Commons License 2013.09.15 0 0 17155

pontokba rendezem a valaszomat, hatha igy osszeszedettebb lesz :) de meg igy is hosszu valszeg

1. a nyugati iskolarendszer nem tokeletes, sot, helyenkent tudasanyagban nem is tul jo

2. a hozzaallas az amit en imadok. Azt, h a hangsuly a gyereken van. A gyerek igenyein, kepessegein, turokepessegen es hatarain. Ez ebben a korban szerintem kulcsfontossagu.

3, a kreativitas, onallo gondolkodas, "life skills" az amit itt fontosnak tartanak. Nem a konkret lexikalis tudast. (pl. teljesen hulyeseg, h tudorokrol es 8. henrikrol tanulnak ebben a n.evben. Kontextus nelkul. De! arra jo, h felkeltse az erdeklodesuket, adott korrol tobbet megtudjanak. Itt nem 8. henrik eletrajzat tanuljak, hanem hazifeladat pl. mi tortent a felesegeivel es miert, nezzen utana hogyan eltek a szegenyek es a gazdagok abban a korszakban. Mik a kulonbsegek... szepen fogalmazva: tarsadalmi retegek osszehasonlitasat vegzik. Nem vonnak le kovetkeztetest explicit modon a tanarok, hagyjak, h a gyerekek automatikus igazsagerzete alapjan ok vonjak le a kovetkeztetest a kizskmanyolasrol, stb... )

a nezzen utana a felesegeinek reszhez: a ~8 evesem tudja mi az a religios switchover -- amikor henrik valni akart es szakitott a papaval, magat nevezte ki az egyhaz elere es igy megalakult a Church of England(CoE). Vegletekig leegyszerusitve persze. Itt a sulik fele CoE, tehat napi szinten talalkozunk vele az utcan, nevtablakon... Mi is tanultuk, biztos. Nekem megsem maradt meg ez a tudas. Mikor Mirko utananezett, h erdekesseget talaljon 8. henrikrol akkor engem is meglepett. Es igy valszeg megjegyzem, mig amikor csak belemtoltottek siman kiment a fejembol.

egy masik pelda: tavaly utolso n.evben nagy londoni tuzvesz volt a tema. kiragadva megintcsak kicsit fura nekunk, akik linearisan tanultunk mindent. tehat:

- egyszeru szindarabot vittek szinre az iskolanak amiben a miert tortent, hogyan tortent, mi lett a kovetkezmenye lett bemutatva. Ez azert jo, mert ezen keresztul tanultak meg a kulonfele anyagok eghetoseget, masfele viselkedeset. beszeltek arrol, h olajos tuzet pl. nem lehet vizzel oltani (es volt health and safety tanagyag is benne a tuzekrol). tema volt, h milyen anyagokat hasznaltak epitkezesre, miert azokat, miert nem pl vasbetont ahogy manapsag sokhelyen. az akkor hasznalt anyagok tulajdonsagait osszehasonlitottak a ma hasznalatos anyagokkal. ez volt a science. Arts and Design temakorben papirdobozokbol es mindefelebol akkori hazakat keszitettek amit a szindarababn felhasznaltak. Matek nem kapcsolodott :). itt nincs erkolcstan de van egy masik tantargykor amit ugy hivnak, hogy (nem talalom a mostani tantervet, bocs) ... lenyegeben a normalis pszichologiai es szociologiai fejlodesrol szol. a tuzvesz kapcsan a felelossegrol beszelgettek, es a gyerekeknek nem ragtak a szajaba, hanem miutan elokeszitettek a szindarabot beszelgettek a pek felelossegerol es annak kapcsan az egyen felelossegerol a tarsadalomban. Persze az o szintjukon :) Ennek kapcsan a gyerekemnek teljesen normalis, hogy a kinott ruhakat elvisszuk charity shopba, h mas gyerekek oruljenek nekik. Es az o otlete volt, h havi 1 fontot adjunk mindig vmilyen segelyszervezetnek akik gyerekekkel foglalkoznak, mert o a sajat zsebpenzebol (havi 10 font) ennyit tud nelkulozni es masnak ennyi sincs. Nem en eroltettem, de nagyon orultem amikor ezt mondta. 

- azzal, h szindarabot csinaltak (es minden negyedev vegere csinalnak egyet az adott temakorrol) megtanulnak egyuttmukodni, felepiteni egy darabot es dramajatekon keresztul is tanulnak (erdemes Demeter valaki Dramajatekok 5-11 eves korban -nagyjabol ez a cime- konyvet megnezni, baromi aranyos jatekotletek vannak benne - ha vkit erdekel elobanyaszom a konyvet valamelyik dobozbol es megmondom a szerzot/cimet)

4. ami nekunk nagyon fontos volt: itt tenyleg komolyan veszik az egyenre szabott tanulast. Szamitottunk ra, h matekbol kelleni fog, es tenyleg :) penteken azzal jott haza picifiam, h a teacher assistant kulon matekozott vele es elvonultak a konyvtarba.

5. alap: minden heten kapnak egy konyvet amit haza kell hozni, altalaban 5-10 oldalas, fel oldal kep, 2 mondat szoveg tipusu, elkepesztoen egyszeru. Tavalyi ev vegen mirko mar komolyabbakat kapott: space, dinos, tudomanyos tipusuakat. De ezek is hasonlo formatumban voltak, csak a tema volt mas.

most pentek reggel odamentem a teacher assistanthez (TA), h mirko mar sokkal komolyabb konyveket olvas es ezek az egyszeruek nagyon untatjak, allando harc azert az 5 percert, h elolvassa vegre, es csak vegigrohan rajta, nem kihivas. Kertem, h adjon neki komolyabbakat pl. geronimo stilton vagy enid blyton feleket, lenyegeben kisregenyeket. 

Pentek delutan a gyerekem hazaallitott egy 160 oldalas oldalas Dragon in Danger (kis, gyerekregeny) konyvvel. Egyreszrol elhitte, h igaz amit mondtam, masreszrol ha nem megy neki akkor jovo heten felulbiral es sokkal konnyebbet kap. Elvileg TA leult Mirkoval es egyutt olvastak - de ezt a tenyt fiam nem erositette meg :) amitol meg siman lehet igaz.

6. az osztalyterem is gyerekekre van szabva: a konyvespolcuk pont az o meretuk, mindent elernek. csoportokba vannak rendezve az asztalok, nem frontalisan. a nap ugy kezdodik, h leulnek a foldre es ott meselnek, megbeszelik a tananyagot (pontosan nem tudom) e s utana kapnak feladatokat. Az asztalok ugy vannak osszevalogatva, h kiegyenlitett legyen - Mirko melle pl elozoleg egy gyengebb matekos kiscsaj kerult akinek o segitett (Nancy). Nancy viszont nagyon jo volt olvasabol es englishbol, tehat o meg abbol segitett. Oszinten: azert kivancsi lennek pl. sajat fiam matekos magyarazataira :)) bemegyek es vidam, gyerekcentrikus az egesz. a tanar szervezni, segiteni van ott -- legalabbis ez az erzesem. Amikor bent voltam kisegiteni tavaly akkor az akkori tanarnore ez igaz is volt. Kiemelkedoen jo volt Miss Birka :) (szegenyt tenyleg Miss Lamb-nak hivtak)

7. identol hetente 1x mennek uszni, ami tok jo. ebben a n.evben tesibol a csapatjatekok a kiemelt tema, a csapatban valomukodes megtanulasa es a szabalyok betartasa

8. imadom, h elore n.evente megkapjuk a tanartol, h milyen tantargybol mit fog tanitani es mire fog fokuszalni. Neha 1-1 mondat, h mi szulok hogyan segithetunk. 

9. a 21. szazadban elnek: ICT az komoly tananyag. ha megtalalom a mostani n.eves papirt (valahol megvan, csak nem tudom hol :) - ennyit az en rendszeretetemrol) leirom par szoban, h micsoda. kb. word es prezentacio keszites es keresesi algotirmusok kitalalasa (magyarul: hogyan keressenek okosan es hatekonyan)

10. kiegyenlitetten terhelik a gyerekeket azzal, h 9-3,30 kozott vannak iskolaban. Ez a kezdes allitolag jobban igazodik a gyerekek bioritmusahoz. Itt az eletritmushoz is. Nekunk (es mindenki masnak a nagy szarazfoldon :)) es elkepesztoen keso. Nincsenek tanorak. Van csengo a szuneteket jelzni, de az addigi 1,5 orat a tanar osztja be. 

11. el lehet fonteni, h menza vagy visz kajat. tavaly menzavolt, iden Mirko viszi a kajat. Persze nem melegitik meg, tehat azert ez eleg gaz, de a menza Mirkonak nagyon nem jott be. Most majd meglatjuk. Ezt meg nem dontottem el, h + v - kategoriaba sorolom :) Nekem tuti -, mert hajnalban luncsboxot pakolni ertelmes kajakkal, kiegyensulyozottan eleg nehez lesz hosszu tavon. de a kaja melle mindig kap sajtot, gyumolcsot. Legalabb tudom, h mit eszik.

 

amit nem szeretek:

- nagyon lassan haladnak

- maga az atadott tudasanyag szerintem eleg keves. De ezt elsosorban matekra ertem, es ott mi spec helyzetben vagyunk. De pl. sciencebol amit tanulnak az tok jo es hasznos.

- a fegyelem nem az erosseguk. 

- most kezdenek szepen irni tanulni. nekunk meg nem keso, de annak aki mar 3 eve tanul irni mar lehet, h keso, mert a ronda betuk rogzultek

- nem tamasztanak kihivasokat a gyerekek ele. nem leterhelni szeretnem a gyerekemet, csak az jo lenne ha igenis egy kicsit kuzdenie kellene. most neki nagyon konnyu minden. Ugyanakkor mas osztalytarsaival beszelgetve teny, h a tobbsegnek ebben a rendszerben van komoly kihivas. no comment.

- nagyon komoly fenntartasaim vannak a secondary school-al kapcsolatban (11 evestol-16ig)

De: vannak ugynevezett grammar school-ok, amiknel van felveteli es komolyan elternek az alaptantervtol, allitolag sokkal komolyabbak. De addig meg van idonk. 

 

 

 

shaish Creative Commons License 2013.09.15 0 0 17154

nem linkelem, mert sztem uez, csak más volt a doboza régebben, innen is rendeltem:). az van ráírva h Camridge Brain box primary plus2. kinézetre ezek vannak benne. nem monmdom hogy napi szinten játszik vele Csabi, de elég jókat tud alkotni, meg kísérletezni:).

 

Cait, köszi.

Caitlin Creative Commons License 2013.09.13 0 0 17153

nalunk 9-3.0 kozott van iskola. orak ilyen expliciten nincsenek. megvan, h melyik nap milyen temakkal foglalkoznak, de nem 45 percben, hanem a gyerekekhez es a szunetekhez igazodva.

eza model szerintem oke. a gyerek nincs delelott leterhelve, hanem egyenletes az eloszlas. 

Fogar - vmelyik nap irok egy picit hosszabban, h mi a bajom. de most rohannom kell, bocsi

Előzmény: shaish (17145)
shaish Creative Commons License 2013.09.13 0 0 17152

Nekünk van, nem pont ez, de tök hasonló:). Majd belinkelem este..lehet rádiót, lámpát, mittudoménmit összerakni..

Előzmény: jazmine35 (17151)
jazmine35 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 17151

Van valakinek tippe olyan játékra, ami elekronikus kapcsolások/kísérletek stb. gyerekeknek (ilyesmire gondolok pl. http://www.tudomanyosjatekok.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=232&category_id=41&option=com_virtuemart&Itemid=53)?

A fiúkat most ez a kérdéskör izgatja...

jazmine35 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 17150

Ok, de most pont arról van szó, hogy a tartós könyvbe nem_szabad írni/firkálni; elvileg tovább is szép.

 

Igen, szülők meg akarják venni, aztán azt használná a gyerek, a másik pihenne a páncélban és évvégén vissza a suliba. Szerintem ez nem olyan nagy gond, most 1 azaz egy könyvet jelent, mellette van x füzet és x munkafüzet, amibe szabadon írhatnak/rajzolhatnak, épp jó lenne, ha megszoknák, hogy könyvbe nem firkálunk ;)

kicsinap Creative Commons License 2013.09.13 0 0 17149

Ja, nálunk se azzal van a gond, hiszen mi is veszünk használt ruhát, használt biciklit, sőt könyvet is szoktam, de azok nagyon szép állapotú könyvek.

Előzmény: Fogár (17147)
kicsinap Creative Commons License 2013.09.13 0 0 17148

ÍGy van, a gyerekek (normális) gyerekek nagyon utálják, ha szakadt, rongyos könyvet kapnak, ráadásul itt kicsikről van szó!! Nálunk eddig mindig újat kaptak a gyerekek pedig kértük az ingyenes könyvet Ajnának is. Amint azt látom, hogy szakadt, ronygos, hiányos könyvet kap inkább megveszem.

Előzmény: Fogár (17147)
Fogár Creative Commons License 2013.09.13 0 0 17147

Jankáék (2.o) pl énekből kapnak ktárit...minden órán kiosztják majd beszedik

azt mondta,h hiányzik neki a 13.-28. oldalig,ki van tépve,összefirkálva...és szólt,hogy neki nincs meg az a rész ami kell-erre meg az volt a válasz,hogy nem tudnak mit tenni-ez van :-O

értem én,h az ének nem egy húzótárgy...de Janka itthon azt kérte,h vegyem meg azt a könyvet neki,ő tudja hogy néz ki...nagyon zavarja,hogy firkás,szakadt-pedig abszolut nem finnyása használt dolgok kapcsán,hiszen 80% ban használt ruhákat vásárolunk-nem a ténnyel van baja,hogy vm használt...

 

ennek a szülői/iskolai példánynak semmi értelme-akkor már inkább legyen saját-az iskolait meg tartsák meg...

Előzmény: shaish (17146)
shaish Creative Commons License 2013.09.13 0 0 17146

Könyvek, hát, nekünk az olvasókönyv és az erkölcstan az ami könyvtári pecsétet kapott, meg sorszámot, de a tanítőnéni belepecsételi a nyomdát ha ügyesen olvas, (ceruzával) beleír Csabi hogy mi a házi, szóval passz, nekünk könyvosztásnál azt mondták, hogy nem vaószínű, hogy vissza kellene adni, és az ofő sem mondott semmilyen szigorítást a kezelésével kapcsolatban...úgyhogy passz.

 

De az komoly, hogy van olyan, hogy vesz a szülő is egyet? és akkor kettő van, egyet őrizget, másikat használja a gyerek? vagy csak elméletileg kérdezted?

 

Ja, amikor adták a könyveket, volt pár felsős tankönyv, ami láthatóan használt volt, szóval később szerintem lesz ilyen visszaadós buli. talán biosz és fizika volt ez, kicsit saláta, de beleírva nem volt...

shaish Creative Commons License 2013.09.13 0 0 17145

Szerintem pont az a lényege, hogy igenis mondhat nemet, ha nem látja biztosítottnak a gyerek elhelyezését, megfelelő helyzetét....csak itt is elég kényes a határ sztem, mert van akinek ténylegt jobb ha marad, de van akiről esetleg csak úgy gondoloják hogy jobb ha marad....
MEg ugye sok helyen délutánra esik valamelyik óra, mert nem fért délelőttre, és csak simán emiatt szív akinek eddig más tervei/dolga volt délután. Pl a hitoktató/angoltanár akárki csak délután ér rá, nyilván ez nem olyan gyakori, meg pár nap belefér, ha délutánra csúszik....

 

Csabinak is 6 óra lenne egyik nap, de már leadtam a karate igazolást, így 'csak' 5 lesz minden nap....
Cait, felétek mennyi óra elfoglaltság az első-második osztály pl?

kicsinap Creative Commons License 2013.09.13 0 0 17144

DE. Az igazgató dönthet úgy is, hogy nem ad engedélyt, bár nem hallottam még olyanról, hogy így döntött volna. Hiszen hová is helyezzék el a gyerekeket?

Előzmény: jazmine35 (17142)
kicsinap Creative Commons License 2013.09.13 0 0 17143

Csak az iskolai van. Áron nagyon szépen vigyáz rá, és nincs sehová sem bele írva. Csak nekem rossz, mert nem tudom, hogy hol tartanak, mit csinálnak, mit kell esetleg gyakorolni.

 

Rájöttem, hogy tul. Áronnak is egy nap 6 órája van, mert ugye a hittan. Most arra is értékelést fognak kapni?

Előzmény: jazmine35 (17141)
jazmine35 Creative Commons License 2013.09.12 0 0 17142

nincs olyan, hogy nem adnak engedélyt, de kérni_kell papírt, minden egyes alkalomról.

Előzmény: Fogár (17140)
jazmine35 Creative Commons License 2013.09.12 0 0 17141

Nálatok mi van a tartós könyvekkel? Van belőle saját, a szülők álttal vett munkapéldány vagy csak az iskolai?

Előzmény: shaish (17138)
Fogár Creative Commons License 2013.09.12 0 0 17140

ha ez így megy az iskolák nagy részében akkor igazatok van

én erre felénk ilyenről nem hallottam...

konkrétan- semmi sem változott...csak a szülő lehetősége több,mivel ha akarja ott marad a 14 alatti gyerek és az iskola köteles legalább vm felügyeletet adni...ha értelmetlen-hát úgy...sokaknak az is jobb,mint az utca,park...stb...

pl foglalkozásra el lehet vinni-azt még nyilatkozatokban is hallottam-ilyennek nem tehet keresztbe senki

szülői kérésnek nem mondhatnak nemet...nem is értem-ilyet megtehet egy iskolaigazgató?

 

Előzmény: jazmine35 (17137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!